Agnieszka
Hromiak
Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology
Temat: PLANOWANIE SPRZEDAŻY I OPERACJI ORAZ ZAKUPÓW
Data rozpoczęcia: 26 listopada 2015Data zakończenia: 27 listopada 2015
Miejsce: Gdańsk Adres: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości
Cena: 1 000 - 1 500 zł netto/szkolenie*
Godziny sesji:
czwartek: 10.00 - 17.30
piątek: 8.00 - 15.30
Opis szkolenia:
Procesy planistyczne na poziomie strategicznym i taktycznym mają ogromny wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Wagę tych procesów widzimy poprzez skalę rozwoju metod planistycznych, standaryzację oraz nacisk kładziony na ich praktykowanie w najbardziej rozwiniętych przedsiębiorstwach. Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat poprawnego zaprojektowania i zastosowania planowania zarówno na poziomie strategicznym jak i taktycznym. Podczas warsztatu uczestnicy poznają wagę wpływu poprawnego planowania na funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz wynikające z tego korzyści.
Korzyści ze szkolenia:
Zrozumienie roli planowania S&OP (planowania sprzedaży i operacji) oraz MPS (głównego planu produkcji)
Poznanie najlepszych praktyk wdrażania systemów planowania na poziomie strategicznym i taktycznym
Zapoznanie się z efektami poprawnego wdrożenia systemów planistycznych
Zdobycie wiedzy na temat wpływu procesów planistycznych na inne obszary działalności przedsiębiorstwa
Rozwinięcie znajomości metod współpracy z dostawcami
Nabycie umiejętności zarządzania i integracji procesów zakupowych, zaopatrzeniowych, produkcyjnych oraz sprzedażowych
Poznanie metod zarządzania akcjami promocyjnymi, procesami wdrażania nowych produktów oraz wycofywania produktów z oferty
Grupa docelowa:
Szefowie działów logistyki
Dyrektorzy zarządzający
Dyrektorzy operacyjny
Dyrektorzy produkcji/Szefowie produkcji/Kierownicy produkcji
Dyrektorzy sprzedaży/obsługi klienta
Dyrektorzy finansowi/ Dyrektorzy controllingu
Dyrektorzy zakupów/zaopatrzenia
Główni planiści
Planiści
Planiści zakupów/Specjaliści ds. zaopatrzenia
Kierownicy magazynu
Kierownicy projektu
Program szkolenia:
Definicja procesu S&OP jako narzędzia planowania strategicznego
Przygotowanie do wdrożenia procesu S&OP
Kroki procesu S&OP i ich rola w realizacji celów finansowych firmy
Planowanie promocji, procesów NPI (wdrożenia nowych produktów) oraz EOL (wycofywania produktów) z wykorzystaniem przerobowego rachunku kosztów (Throughput Accounting)
Etapy wdrażania procesu S&OP
Rola Master Planning`u i jego lidera
Zasady tworzenia głównego planu produkcji (MPS)
Główny plan produkcji w procesach MTS (produkcja na zapas) i MTO (produkcja na zamówienie)
Metody zarządzania procesami pozyskiwania materiałów i usług, w tym rola parametrów logistycznych w negocjacjach handlowych z dostawcami
Zasady współpracy z dostawcami i optymalizacji zapasów materiałów
Zarządzanie zmianą w produkcie w procesach planistycznych i zakupowych
Pomiar sprawności procesów planistycznych i zakupowych
Akademia Doskonalenia Łańcucha Dostaw składa się z:
Zarządzanie w łańcuchu dostaw
Planowanie sprzedaży i operacji oraz zakupów
Zarządzanie zapasami i elastycznością produkcji
Planowanie operacyjne produkcji
Zarządzanie efektywnością procesów magazynowych
Modelowanie łańcucha dostaw
Forma szkolenia:
Warsztat szkoleniowy, case- study, dyskusje, prezentacja multimedialna, wykład, wymiana doświadczeń.
Materiały przekazane/wypracowane podczas szkolenia
Prezentacja szkolenia (wydruk)
Procedury S&OP, MPS
Wzorcowe pliki dla procesu S&OP i MPS
Więcej na http://lean.info.pl/szkolenia_k/akademie-i-szkoly/Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.09.15 o godzinie 11:45