konto usunięte

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

czyli: "jestem agentem firmy "takiej a takiej" gdyż, ponieważ, bo ..."

nie widzę tutaj wątku podobnego temu - przeoczenie?
_______________________________________________________________

z mojego doświadczenia / obserwacji: na rynku trwa "łapanka", w której to firmy usiłują wychwycić co najlepszych agentów a Ci z kolei Klientów

tymczasem na Klienta się szanowni Państwo nie poluje, ale dostarcza mu najlepsze dla niego rozwiązania, które oczywiście należy "mieć", no ale nie o tym chcę pisać w tym miejscu

być może zbyt śmiało zapytam, ale... co powoduje, że dajemy/liśmy się "uwieść" tej a nie innej firmie?

moje kryteria wyboru firmy są jasne, przekażę je w sposób mocno oględny i uproszczony:

historia, doświadczenie, pozycja rynkowa, perspektywy

to co oferuje firma, pod kątem jak najlepszych rozwiązań dla Klienta (co za tym idzie dla mnie jako osoby, która o nich informuje, "indywidualizuje" je i umożliwia ich otrzymanie Klientowi)

zaplecze - szkoleniowe (merytoryka) na starcie i po, możliwości rozwoju

zdrowe podejście do sprzedaży - opartej o parterskie relacje z Klientem, bieżący kontakt, profesjonalnie przygotowane rozwiązania, etc. (tu mogłabym wymieniać) / ETYKA
_______________________________________________________________

z przykrością stwierdzam, że w znakomitej większości firm oferuje się:

presję, nacisk na wyniki za wszelką cenę - a gdzie czynnik ludzki w postaci mnie jako agenta i Klienta?

pieniądze na start: "pasy startowe" - w porządku, jeśli one nie są zamiast innych znacznie ważniejszych wartości jak dobre wprowadzenie do pracy

temat sygnalizuję i przekazuję w sposób mocno uproszczony, proponuję rozwinąć go o to co dla Was kluczowe, bez przepychanki pt.: "ta a ta firma jest "be""
________________________________________________________________

życzę wszystkim, by zaczynali pracę z firmą "zauroczeni" nią a kontynuuowali w "miłości" na lata

porównanie jak pewnie co poniektórzy stwierdzą dość kontrowersyjne, no cóż, "moje"
Mikołaj N.

Mikołaj N. Ekonomista

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

Edit: ale dostawcy (TU) czy agencji ? Jak agencji to:

1. Wypłacalność.
2. Poziom kompetencji z zakresu ubezpieczeń w firmie.
3. Zakres zadań agenta i firmy.
4. Poziom kompetencji w firmie.
5. Zdolność do kreowania portfela.
6. Zdolność do tworzenia rozwiązań biznesowych zapewniający stały standard obsługi klientów i ruchu przychodzącego przy stale rosnącym portfelu.
7. Etyka. Na siódmym miejscu, ale z powodów etycznych zamiast z "gdyż, ponieważ, bo.." robi się u mnie "nie, bo nie" :)
8. Atmosfera pracy.
9. Zdolność do reagowania na okazje biznesowe.
10. Wydolność marketingowa i organizacyjna.Ten post został edytowany przez Autora dnia 27.05.13 o godzinie 22:21

konto usunięte

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

Mikołaj N.:
Edit: ale dostawcy (TU) czy agencji ? Jak agencji to:
możemy rozwijać wątek na obu płaszczyznach, jeśli masz ochotę
1. Wypłacalność.
jej brak to bezwzględny powód do wyluczenia z zakresu firm godnych uwagi a co dopiero współpracy - wypłacalność to warunek konieczny do spełnienia
2. Poziom kompetencji z zakresu ubezpieczeń w firmie.
3. Zakres zadań agenta i firmy.
4. Poziom kompetencji w firmie.
ze szczegónym naciskiem na...?
5. Zdolność do kreowania portfela.
poproszę o rozwinięcie
6. Zdolność do tworzenia rozwiązań biznesowych zapewniający stały standard obsługi klientów i ruchu przychodzącego przy stale rosnącym portfelu.
7. Etyka. Na siódmym miejscu, ale z powodów etycznych zamiast z "gdyż, ponieważ, bo.." robi się u mnie "nie, bo nie" :)
8. Atmosfera pracy.
9. Zdolność do reagowania na okazje biznesowe.
poproszę o rozwinięcie
10. Wydolność marketingowa i organizacyjna.
poproszę o rozwinięcie
Mikołaj N.

Mikołaj N. Ekonomista

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

Magdalena M.:
2. Poziom kompetencji z zakresu ubezpieczeń w firmie.
3. Zakres zadań agenta i firmy.
4. Poziom kompetencji w firmie.
ze szczegónym naciskiem na...?

Po równo.
np w multiagencji masz nawał szkoleń produktów, druków, OWU, obsługę wpłat, rozliczenia produkcji, weryfikację not prowizyjnych, kary umowne ktoś to wszystko musi obsługiwać i to sprawnie.
Niedoświadczony szef/manager każe ci jeździć na szkolenia będące stratą czasu w stylu "nasz produkt jest taki hiper - ekstra że aż nie ma co czytać OWU" a potem zapyta zdziwiony: "Jak to mamy karę finansową ?" A doświadczony każe zadzwonić do klienta, który nie wpłacił składki i zamiast na szkolenie wyśle Cię do tego klienta.
5. Zdolność do kreowania portfela.
poproszę o rozwinięcie
Albo jest "bierzcie i róbcie" albo przemyślana strategia. Ze strategią wygrywasz. Wchodzisz jako pierwsza, a twoje kroki były przemyślane jeszcze przed telefonem do klienta. I wystarczy nie zepsuć.

> 6. Zdolność do tworzenia rozwiązań biznesowych
zapewniający stały standard obsługi klientów i ruchu przychodzącego przy stale rosnącym portfelu.

Klienci mają zawsze sprawę do swojego agenta. A masz ich coraz więcej. Oraz nowych klientów. Nowa sprzedaż nie może się odbywać kosztem klientów
9. Zdolność do reagowania na okazje biznesowe.
poproszę o rozwinięcie
10. Wydolność marketingowa i organizacyjna.
poproszę o rozwinięcie

Ad 9 i 10. Budżet, zdolność do szybkiego zorganizowania ludzi i środków do akcji marketingowej, know-how w marketingu, zdolność do tworzenia zespołów zadaniowych.
Mirosław Mańkiewicz

Mirosław Mańkiewicz Prezes Zarządu
S7Health Sp. z o.o.

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

Nie jestem agentem ubezpieczeniowym, ale środowisko dobrze mi znane i bardzo sobie cenię współpracę z ludźmi z tego sektora. A, że temat założony przez Panią Magdalenę również często u mnie występuje, zwłaszcza przy HH i mam doświadczenie blisko 5 letnie w jednej firmie to chętnie się wypowiem co mnie przy niej trzyma i sprawia, że dołączają do mnie doświadczenie ludzie z branży.

1. Wiarygodność: firma musi mieć dobrą prasę, dobre opinie, rekomendacje, odpowiednią notę prawną i doświadczenie, które można poprzeć liczbami/wynikami - denerwuje mnie nadużywanie przez większość "jesteśmy profesjonalistami" o tym się nie mówi - to widać.

2. Kreowanie nie tylko własnego wizerunku, ale przede wszystkim branży.

3. Konkurencyjność oferty. W firmie muszą być osoby, które na bieżąco analizują sytuację na rynku, zmieniające się potrzeby klienta, ale i trafione kroki konkurencji. Możesz być wychowankiem Roberta Kroola, mieć ponadprzeciętne zdolności interpersonalne, wrodzoną zdolność do manipulacji i tak to będzie za mało jeśli Twoja oferta w żaden sposób się nie wyróżnia. Większość agentów mówi klientowi co jest dla niego najlepsze, najodpowiedniejsze, nie pytając go o zdanie, gdy zacząłem klientów pytać wprost to mocno się zdziwiłem jakie są ich priorytety, następnie rozbudowaliśmy oferty i stworzyliśmy kilka rodzajów, konkurencja pozostała bez większego pola manewru.

4. Ścieżka rozwoju, system motywacyjny, rozbudowany system szkoleniowy, wsparcie bezpośredniego przełożonego - marchewka musi być na każdym szczeblu, motywuje, napędza, człowiek dąży do konkretnych własnych(nie przełożonego) celów, najlepiej jak ma określone warunki do awansu, określone warunki do premii etc. System szkoleniowy jest bardzo ważny - produkt sam się nie sprzeda, nawet jeśli jest najlepszy na rynku, zatem niezbędna jest wiedza o produkcie, ale również o branży i konkurencji, jeśli dołożymy do tego przełożonego, który ma być typem mentora, który sam przeszedł całą ścieżkę kariery i lubi swoją pracę to stwarza nam się idealne środowisko do rozwoju. Przełożony zrobi wszystko byś tańczył z nim na stole, ale z pozycji klęczącej pod stołem na pewno Cię na niego nie wciągnie, także zaangażowanie musi być po obu stronach.

Podsumowując: firma musi być wiarygodna, należeć do czołówki i mieć doświadczenie poparte wynikami, uczestniczyć w kreowaniu branży, mieć konkurencyjne i elastyczne podejście/ofertę dla klienta, mieć jasną ścieżkę kariery i motywować finansowo pracowników, zadbać o system szkoleniowy, na początku o odpowiednią adaptację do zawodu, a następnie ciągły rozwój pracownika. Bezpośredni przełożony powinien być wzorem i dopełnić wszelkich starań by umożliwić rozwój swojemu zespołowi.

Pozdrawiam
Mirek

konto usunięte

Temat: kryteria wyboru firmy, z którą wpółpracujemy

Mirosław M.:
Nie jestem agentem ubezpieczeniowym, ale środowisko dobrze mi znane i bardzo sobie cenię współpracę z ludźmi z tego sektora. A, że temat założony przez Panią Magdalenę również często u mnie występuje, zwłaszcza przy HH i mam doświadczenie blisko 5 letnie w jednej firmie to chętnie się wypowiem co mnie przy niej trzyma i sprawia, że dołączają do mnie doświadczenie ludzie z branży.
Z przyjemnością czytam Pana wpis w tym miejscu.
1. Wiarygodność: firma musi mieć dobrą prasę, dobre opinie, rekomendacje, odpowiednią notę prawną i doświadczenie, które można poprzeć liczbami/wynikami - denerwuje mnie nadużywanie przez większość "jesteśmy profesjonalistami" o tym się nie mówi - to widać.

2. Kreowanie nie tylko własnego wizerunku, ale przede wszystkim branży.

3. Konkurencyjność oferty. W firmie muszą być osoby, które na bieżąco analizują sytuację na rynku, zmieniające się potrzeby klienta, ale i trafione kroki konkurencji. Możesz być wychowankiem Roberta Kroola, mieć ponadprzeciętne zdolności interpersonalne, wrodzoną zdolność do manipulacji i tak to będzie za mało jeśli Twoja oferta w żaden sposób się nie wyróżnia. Większość agentów mówi klientowi co jest dla niego najlepsze, najodpowiedniejsze, nie pytając go o zdanie, gdy zacząłem klientów pytać wprost to mocno się zdziwiłem jakie są ich priorytety, następnie rozbudowaliśmy oferty i stworzyliśmy kilka rodzajów, konkurencja pozostała bez większego pola manewru.
Znana mi przypadłość agentów pracujących od wielu lat w branży - z racji doświadczenia niejako "z automatu" wpisują Klienta w znany sobie wzór - błąd!
4. Ścieżka rozwoju, system motywacyjny, rozbudowany system szkoleniowy, wsparcie bezpośredniego przełożonego - marchewka musi być na każdym szczeblu, motywuje, napędza, człowiek dąży do konkretnych własnych(nie przełożonego) celów,
dodam: powinny być to cele zbieżne
najlepiej jak ma określone warunki do awansu, określone warunki do premii etc. System szkoleniowy jest bardzo ważny - produkt sam się nie sprzeda, nawet jeśli jest najlepszy na rynku, zatem niezbędna jest wiedza o produkcie, ale również o branży i
dodam: i umiejętność przekazania tej wiedzy Klientowi w "jego języku"
konkurencji, jeśli dołożymy do tego przełożonego, który ma być typem mentora, który sam przeszedł całą ścieżkę kariery i lubi swoją pracę to stwarza nam się idealne środowisko do rozwoju. Przełożony zrobi wszystko byś tańczył z nim na stole, ale z pozycji klęczącej pod stołem na pewno Cię na niego nie wciągnie, także zaangażowanie musi być po obu stronach.

Podsumowując: firma musi być wiarygodna, należeć do czołówki i mieć doświadczenie poparte wynikami, uczestniczyć w kreowaniu branży, mieć konkurencyjne i elastyczne podejście/ofertę dla klienta, mieć jasną ścieżkę kariery i motywować finansowo pracowników, zadbać o system szkoleniowy, na początku o odpowiednią adaptację do zawodu, a następnie ciągły rozwój pracownika. Bezpośredni przełożony powinien być wzorem i dopełnić wszelkich starań by umożliwić rozwój swojemu zespołowi.

Pozdrawiam
Mirek
Serdeczności Mirku



Wyślij zaproszenie do