Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Jak wygląda typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu operacyjnego?

konto usunięte

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Jak sie nic nie psuje i nie wdrazasz nic nowego, to czekasz az zadzwoni user ze ma problem X. Ty mowisz czy podlaczyl Pan kabel sieciowy, albo prosze zrestartowac komputer ;] a w czasie wolnym wzbogacasz swoja wiedze czytajc madre ksiazki i aertykuly :D

konto usunięte

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

obejrzyj sobie serial It Crowd :)
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Robert Gałus:
obejrzyj sobie serial It Crowd :)
:D

i do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=G25Y0lIflrsMichał P. edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 01:50
Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Michał P.:
Robert Gałus:
obejrzyj sobie serial It Crowd :)
:D

i do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=G25Y0lIflrsMichał P. edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 01:50
lol zapomnialem o tym filmie brzuch mnie boli ze smiechu

konto usunięte

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Ogolnie mozna powiedziec ze sie opierdala do czasu kiedy cos nie spie..Rafał Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 09:31
Rafał Jaros

Rafał Jaros Administrator
serwerów Linux -
technik, Uniwersytet
Warmi...

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Rafał Włodarczyk:
Ogolnie mozna powiedziec ze sie opierdala do czasu kiedy cos nie spie..Rafał Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 09:31

chyba ze ma natrętnych userow ... ci są czasami bardzo wk.... :P
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Rafał Jaros:
chyba ze ma natrętnych userow ... ci są czasami bardzo wk.... :P

Admin? Od userów to jest help desk a nie admin. Jak admin zajmuje się help deskiem to znaczy że firma za mało mu płaci i stać ją na marnowanie jego czasu pracy. Admin to 2 i ewentualnie 3 linia wsparcia.

Krzysztof
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Nie ma czegoś takiego jak typowy dzień pracy dla administratora. Są dni (tygodnie) że siedzisz i z nudów przeglądasz strony w sieci a są tygodnie (miesiące) że nie wiesz jak się nazywasz tyle jest pracy a słońce to oglądasz tylko na zdjęciach.
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Sporo prawdy w tym jest. Bo jak jest dobry admin,to tylko backupy robi ( cron ). ;)
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Andrzej Zieliński:
Nie ma czegoś takiego jak typowy dzień pracy dla administratora. Są dni (tygodnie) że siedzisz i z nudów przeglądasz strony w sieci a są tygodnie (miesiące) że nie wiesz jak się nazywasz tyle jest pracy a słońce to oglądasz tylko na zdjęciach.

Dodajmy że im więcej wysiłku włoży się na początku (zrobić raz a solidnie + narzędzia do monitoringu + skrypty automatyzujące codzienne i rutynowe czynności, etc. etc.) tym bardziej realne jest posiadanie spokoju przez długi okres czasu.

Krzysztof
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Krzysztof Kania:
Andrzej Zieliński:
Nie ma czegoś takiego jak typowy dzień pracy dla administratora. Są dni (tygodnie) że siedzisz i z nudów przeglądasz strony w sieci a są tygodnie (miesiące) że nie wiesz jak się nazywasz tyle jest pracy a słońce to oglądasz tylko na zdjęciach.

Dodajmy że im więcej wysiłku włoży się na początku (zrobić raz a solidnie + narzędzia do monitoringu + skrypty automatyzujące codzienne i rutynowe czynności, etc. etc.) tym bardziej realne jest posiadanie spokoju przez długi okres czasu.

Krzysztof
Pod warunkiem że szef jest mało ambitny i nie ciśnie na wdrożenia nowości...
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Krzysztof Kania:
Andrzej Zieliński:
Nie ma czegoś takiego jak typowy dzień pracy dla administratora. Są dni (tygodnie) że siedzisz i z nudów przeglądasz strony w sieci a są tygodnie (miesiące) że nie wiesz jak się nazywasz tyle jest pracy a słońce to oglądasz tylko na zdjęciach.

Dodajmy że im więcej wysiłku włoży się na początku (zrobić raz a solidnie + narzędzia do monitoringu + skrypty automatyzujące codzienne i rutynowe czynności, etc. etc.) tym bardziej realne jest posiadanie spokoju przez długi okres czasu.

Krzysztof
Pod warunkiem że szef jest mało ambitny i nie ciśnie na wdrożenia nowości...
Wojciech O.

Wojciech O. Operator
magnetowidów/telewiz
ja Polsat - w
poszukiwaniu n...

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Od czego jest "zaszłość historyczna" i "spychologia" przy wszelkich wdrożeniach ;)
Krzysztof K.

Krzysztof K. Lider ds. DataCenter
i Sieci. Change
Manager.

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Krzysztof Kania:

Admin? Od userów to jest help desk a nie admin. Jak admin zajmuje się help deskiem to znaczy że firma za mało mu płaci i stać ją na marnowanie jego czasu pracy. Admin to 2 i ewentualnie 3 linia wsparcia.

Krzysztof

W dużych firmach tak. Ale w małych, z przyczyn oczywistych, admin jest bardzo często równocześnie helpdeskiem.

konto usunięte

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Krzysztof Kalbarczyk:
Krzysztof Kania:

Admin? Od userów to jest help desk a nie admin. Jak admin zajmuje się help deskiem to znaczy że firma za mało mu płaci i stać ją na marnowanie jego czasu pracy. Admin to 2 i ewentualnie 3 linia wsparcia.

Krzysztof

W dużych firmach tak. Ale w małych, z przyczyn oczywistych, admin jest bardzo często równocześnie helpdeskiem.
I dlatego małe firmy pozostają małe.
Michał Panasiewicz

Michał Panasiewicz Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Marcin Bojko:
Krzysztof Kalbarczyk:
Krzysztof Kania:

Admin? Od userów to jest help desk a nie admin. Jak admin zajmuje się help deskiem to znaczy że firma za mało mu płaci i stać ją na marnowanie jego czasu pracy. Admin to 2 i ewentualnie 3 linia wsparcia.

Krzysztof

W dużych firmach tak. Ale w małych, z przyczyn oczywistych, admin jest bardzo często równocześnie helpdeskiem.
I dlatego małe firmy pozostają małe.
krótko i zwięźle podsumowane, dobry admin w małej firmie potrafi przyczyniać się do jej rozwoju, choćby przez proponowanie rozwiązań które oszczędzą czas reszcie i pozwolą na rozwój. (w dużej zresztą też).
A jak zajęty jest bieganiem, i spełnianiem zachcianek userów to na nic pożytecznego nie ma czasu.Michał P. edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 14:16

konto usunięte

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

krótko i zwięźle podsumowane, dobry admin w małej firmie potrafi przyczyniać się do jej rozwoju, choćby przez proponowanie rozwiązań które oszczędzą czas reszcie i pozwolą na rozwój. (w dużej zresztą też).
A jak zajęty jest bieganiem, i spełnianiem zachcianek userów to na nic pożytecznego nie ma czasu.
Dokładnie tak.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Lider ds. DataCenter
i Sieci. Change
Manager.

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...


W dużych firmach tak. Ale w małych, z przyczyn oczywistych, admin jest bardzo często równocześnie helpdeskiem.
I dlatego małe firmy pozostają małe.

Ale to chyba nic złego? To właśnie małe firmy napędzają naszą gospodarkę najbardziej.

A tak już na temat, to dobry admin potrafi być dobrym helpdeskiem jak i dobrym kierownikiem, jeśli jest potrzeba.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Typowy dzień pracy administratora sieci lub systemu...

Dobry admin tak się potrafi ustawić, że niewiele robi a przy tym jego praca znaczy tak wiele ;) Mam tu na myśli takie poustawianie i skonfigurowanie klocków, że wszystko praktycznie samo się kręci a ty pijesz sobie soczek i czytasz gazetę ;) Jak masz wszystko poprawnie zainstalowane i zadbałeś o profilaktykę to w zasadzie pozostaje spoglądanie na różnego rodzaju wykresy czy przeglądanie raportów, logów, zgłoszeń incydentów itp. Do tego od czasu do czasu przychodzą testy nowych rozwiązań, aktualizacje. Dobry admin ma więc czas na wszystko wliczając w to obmyślanie usprawnień, prowadzenie innych biznesów czy różnego rodzaju hobby. Dobry admin nie biega do byle usera, któremu się komp zawiesił albo któremu "nie działa Internet" - od tego są inne osoby. Nie zawsze można powiedzieć "typowy dzień administratora" - bardzo dużo zależy od tego z jaką firmą masz do czynienia, z jakim zespołem ludzi, jakim sprzętem i jakimi oczekiwaniami. Generalnie jednak można stwierdzić, że jak administrator jest zabiegany i na nic nie ma czasu to albo jest kiepskim fachowcem albo przełożony źle zarządza jego zasobami.

Następna dyskusja:

Administratora systemu powo...




Wyślij zaproszenie do