Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

pytanie: mam sampel "hat, hi-hat" oraz crash (nie wiem czy dobrze piszę, ale chodzi mi o uderzenie w talerz, np. jako akcent kończący utwór). Czy tu podziałać Equalizerem czy reeverbem, aby sampel ładnie wybrzmiał w przestrzeni? Z czym nie przesadzić?

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Paulina R.:
pytanie: mam sampel "hat, hi-hat" oraz crash (nie wiem czy dobrze piszę, ale chodzi mi o uderzenie w talerz, np. jako akcent kończący utwór). Czy tu podziałać Equalizerem czy reeverbem, aby sampel ładnie wybrzmiał w przestrzeni? Z czym nie przesadzić?


Sama musisz wyslyszec najlepiej jak chcialabys by zabrzmialo dobrze,napewno nie przesadzac ani z reverbem ani delay,najlepiej metodą prób i bledow,czyli odtwarzac sampel i wtedy podkrecac gały.

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

nie ma rad doskonałych, jak zauważył przedmówca, ale jeśli chodzi o zakończenie, choć to jest prywatna preferencja, ja używam crasha, z pitchem w dół o jakieś, no różnie, czasem i septyme, zależy od wielkości blachy, brzmi bliżej w stronu gongu czasem wręcz, wtedy robi sie "dostojnie" ;) decay, czyli wybrzmienie, sprawa indywidualna wynikająca z aranżu, reverb jakies 50-200ms, jak kto lubi długi ogon...ale ukręcaj, do skutku...
Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Waldemar Osa O.:
nie ma rad doskonałych, jak zauważył przedmówca, ale jeśli chodzi o zakończenie, choć to jest prywatna preferencja, ja używam crasha, z pitchem w dół o jakieś, no różnie, czasem i septyme, zależy od wielkości blachy, brzmi bliżej w stronu gongu czasem wręcz, wtedy robi sie "dostojnie" ;) decay, czyli wybrzmienie, sprawa indywidualna wynikająca z aranżu, reverb jakies 50-200ms, jak kto lubi długi ogon...ale ukręcaj, do skutku...
o! to się nazywa konkretna informacja :) Arigato gosaimasu!
Karo Glazer

Karo Glazer jazz vocalist,
composer, music
producer

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

--karolina glazer- edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 02:30

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

karolina g.:
ojeju..jestem tu nowa...ale super, ze jakies kobiety tu sa:)
Nie zapomne sytuacji sprzed roku, gdy kupowalam nowa karte dzwiekowa i zabralam ze soba swojego sponsora, mojego ojca...i wtym samym momencie, gdy my, wszedl mlody chlopak...wiec byla nas trojka w sklepie+pan sprzedawca...i coz on uroczego rzekl..: widze, ze syn przyszedl ze wsparciem;)(do mojego taty, a tym obcym chlopaku):)....a mnie wogle nie zauwazyl...no bo baba...hehe...to niemozliwe:)

w kazdym badz razie...ja nie wierze w komputery do konca...bo zawsze szlachetnosc naturalnego brzmienia jest skarbem...Ale przyznam,ze moje utwory bez obecnych technik, nie powstalyby...nie mowiac juz o koncertach live. Gdyby nie zabawki TC Helicona to nie moglabym marzyc o robieniu muzy samym glosem...:)

pozdrowka
karoll

Ja bym raczej powiedzial nie "niemożliwe" nigdy jednak nie poznalem kobiety która tworzy muzyke na komputerze,lub komponuje,jest to dla mnie po prostu nie znane,ale co za tym idzie podziwiam.
Karo Glazer

Karo Glazer jazz vocalist,
composer, music
producer

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

--karolina glazer- edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 02:30

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

-karolina g.:
w moim swiecie, zeby kims byc, trzeba zrobic to od A do Z,bo inaczej muzycy Cie nie szanuja:)i maja troche racje...bo skoro chce sie byc muzykiem..to trzeba nim byc w 100%.
Zapraszam na http://karolinaglazer.com....to caly moj swiat:)

i dzieki:)


Nie no,teraz to jestem pod jeszcze wiekszym wrażeniem,niezwykła kobieta z artystyczną duszą.
Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

@Karolina:

Wszystko robisz od A do Z na komputerze?
Ładny głos :) słyszę wpływ gospel na Twój wokal.

Mi się marzy Looper... no ale i w Abletonie da się
zaloopować sobie głos na żywo :D
Karo Glazer

Karo Glazer jazz vocalist,
composer, music
producer

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

--karolina glazer- edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 02:30

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Paulina R.:
@Karolina:

Wszystko robisz od A do Z na komputerze?
Ładny głos :) słyszę wpływ gospel na Twój wokal.

Mi się marzy Looper... no ale i w Abletonie da się
zaloopować sobie głos na żywo :D


Mysle ze ableton to bardzo dobry wybór,obecnie uznany za jeden z najlepszych programów do tworzenia,w rankingach przewyższa nawet cubase.
Adam M.

Adam M. Marketingowiec

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

@Paulina

Jaki byl glówny powod twojej decyzji przejscia z FL na Abletona? Warto bylo sie przemeczyc uczac sie nowego progsa ? Uzyskalas lepsze brzmienie.. ?

Ps. Tez masz fajny glosik na wokale!;p

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

nie wiem skąd sie bierze takie "rankingi" w których to ableton jest lepszy od cubase... to są dwa absolutnie różne środowiska pracy, o kompletnie innej logice, ergonomii oraz celu zastosowania, więc może nie tędy droga, z drugiej strony parafrazując wypowiedź poprzednią, ja też nie wierzę w prąd elektryczny...
Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Jakub J.:
@Paulina

Jaki byl glówny powod twojej decyzji przejscia z FL na Abletona? Warto bylo sie przemeczyc uczac sie nowego progsa ? Uzyskalas lepsze brzmienie.. ?

Ps. Tez masz fajny glosik na wokale!;p

Powodem było to, że musiałam dostosować swoją muzykę do grania na żywo, do koncertów. Niestety we FL Studio jest to trudne (nie mówię, że niemożliwe, bo chociażby Kaśka Paluch -80bmp-gra z FL). Poza tym okiełznanie Abletona zajęło mi około miesiąca (jest masa tutoriali na youtube.com a dodatkowo świetne lekcje w samym Abletonie), bo rzeczywiście miałam z początku wrażenie, że wszystko robię w nim "na około". Okazało się jednak, że Ableton jest (moim zdaniem-podkreślam, moim zdaniem) zdecydowanie wygodniejszy w użyciu, a przede wszystkim STABILNIEJSZY! Nie wykrzacza się z taką łatwością jak FL.
Brzmienie nie zależy od programu w jakim robisz ;) chyba bardziej od sampli z jakich korzystasz lub efektów. Faktem jednak jest, że Ableton ma bardzo czytelne wtyczki i instrumenty. A przede wszystkim jest do grania LIVE - prostsza automatyka, możliwość przypisywania efektów do różnych klawiszy (nawet klawiatury komputera), odpalanie różnych fragemntów utworu w różnym czasie, łatwa zmiana tempa utworu przez użycie funkcji WARP....
Nie ma sensu również przeprowadzać rankingów, jak pisze Osa wyżej. FL Studio i Ableton Live to dwa RóżNE środowiska. Nie mogę powiedzieć, który jest lepszy, a który gorszy. Trzeba spróbować i samemu się przekonać, w którym pracuje Ci się lepiej (a pracuje się w obydwu zupełnie inaczej-zmienia się sposób myślenia o produkcji własnego utworu). W skrócie mogę napisać tak: gdy tworzyłam na FL miałam większą świadomość tego co po kolei będzie przeze mnie zagrane, gdzie jaki pattern, gdzie jakie przejście.. w Abletonie tworzenie muzyki jest bardziej intuicyjne (dla mnie) i więcej w nim zabawy (dźwięki potrafią same się stwarzać :)
Innym powodem, który sprowokował mnie do przejścia na Abletona był zakup karty muz.zew. EMU 0404 USB, której sterowniki psioczą na FL ;) [a na Asio4All są straty w dźwięku).Paulina Radek edytował(a) ten post dnia 13.08.07 o godzinie 23:39

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Paulina R.:
Jakub J.:
@Paulina

Jaki byl glówny powod twojej decyzji przejscia z FL na Abletona? Warto bylo sie przemeczyc uczac sie nowego progsa ? Uzyskalas lepsze brzmienie.. ?

Ps. Tez masz fajny glosik na wokale!;p

Powodem było to, że musiałam dostosować swoją muzykę do grania na żywo, do koncertów. Niestety we FL Studio jest to trudne (nie mówię, że niemożliwe, bo chociażby Kaśka Paluch -80bmp-gra z FL). Poza tym okiełznanie Abletona zajęło mi około miesiąca (jest masa tutoriali na youtube.com a dodatkowo świetne lekcje w samym Abletonie), bo rzeczywiście miałam z początku wrażenie, że wszystko robię w nim "na około". Okazało się jednak, że Ableton jest (moim zdaniem-podkreślam, moim zdaniem) zdecydowanie wygodniejszy w użyciu, a przede wszystkim STABILNIEJSZY! Nie wykrzacza się z taką łatwością jak FL.
Brzmienie nie zależy od programu w jakim robisz ;) chyba bardziej od sampli z jakich korzystasz lub efektów. Faktem jednak jest, że Ableton ma bardzo czytelne wtyczki i instrumenty. A przede wszystkim jest do grania LIVE - prostsza automatyka, możliwość przypisywania efektów do różnych klawiszy (nawet klawiatury komputera), odpalanie różnych fragemntów utworu w różnym czasie, łatwa zmiana tempa utworu przez użycie funkcji WARP....
Nie ma sensu również przeprowadzać rankingów, jak pisze Osa wyżej. FL Studio i Ableton Live to dwa RóżNE środowiska. Nie mogę powiedzieć, który jest lepszy, a który gorszy. Trzeba spróbować i samemu się przekonać, w którym pracuje Ci się lepiej (a pracuje się w obydwu zupełnie inaczej-zmienia się sposób myślenia o produkcji własnego utworu). W skrócie mogę napisać tak: gdy tworzyłam na FL miałam większą świadomość tego co po kolei będzie przeze mnie zagrane, gdzie jaki pattern, gdzie jakie przejście.. w Abletonie tworzenie muzyki jest bardziej intuicyjne (dla mnie) i więcej w nim zabawy (dźwięki potrafią same się stwarzać :)
Innym powodem, który sprowokował mnie do przejścia na Abletona był zakup karty muz.zew. EMU 0404 USB, której sterowniki psioczą na FL ;) [a na Asio4All są straty w dźwięku).


Cóż sorry waldemarze,ale jak dla mnie fl a ableton to zabawka i profesjonalny program,co do rankingów są dostępne na zagranicznych specjalistycznych forach o tematyce oprogramowania muzycznego, gdybym mial na podstawie wlasnej doswiadczeń ocenic 3 programy do tworzenia muzy,na ostatnim znalazlby sie fl,na drugim cubase i na pierwszym ableton,poza tym jesli chodzi o fla dzwiek z niego jest gorzej brzmiacy niż z cubasa,fl nigdy cubasowi nie dorówna profesjonalnoscią,nigdy dzwiek zekualizowany w fl a cubasie nie będzie brzmiał tak samo,może będzie,ale od najstarszej wersji do tej nic sie w tej kwestii nie zmienilo,testowalem fl od wersji 3 aż do terazniejszej-teraz pracuje tylko na cubase i ableton.

Natomiast jesli chodzi o negatywne oceny fla,nie jest to tylko moim spostrzeżeniem,to również ocena muzyków nie tylko z polski,ale i artystów z zagranicy z którymi wymienialem poglądy.

Jesli chodzi o abletona to faktycznie super się z niego gra na żywo,nadaje się również do tworzenia setów dj-skich.rafał marzec edytował(a) ten post dnia 14.08.07 o godzinie 00:43
Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

rafał m.:
Paulina R.:
Jakub J.:
@Paulina

Jaki byl glówny powod twojej decyzji przejscia z FL na Abletona? Warto bylo sie przemeczyc uczac sie nowego progsa ? Uzyskalas lepsze brzmienie.. ?

Ps. Tez masz fajny glosik na wokale!;p

Powodem było to, że musiałam dostosować swoją muzykę do grania na żywo, do koncertów. Niestety we FL Studio jest to trudne (nie mówię, że niemożliwe, bo chociażby Kaśka Paluch -80bmp-gra z FL). Poza tym okiełznanie Abletona zajęło mi około miesiąca (jest masa tutoriali na youtube.com a dodatkowo świetne lekcje w samym Abletonie), bo rzeczywiście miałam z początku wrażenie, że wszystko robię w nim "na około". Okazało się jednak, że Ableton jest (moim zdaniem-podkreślam, moim zdaniem) zdecydowanie wygodniejszy w użyciu, a przede wszystkim STABILNIEJSZY! Nie wykrzacza się z taką łatwością jak FL.
Brzmienie nie zależy od programu w jakim robisz ;) chyba bardziej od sampli z jakich korzystasz lub efektów. Faktem jednak jest, że Ableton ma bardzo czytelne wtyczki i instrumenty. A przede wszystkim jest do grania LIVE - prostsza automatyka, możliwość przypisywania efektów do różnych klawiszy (nawet klawiatury komputera), odpalanie różnych fragemntów utworu w różnym czasie, łatwa zmiana tempa utworu przez użycie funkcji WARP....
Nie ma sensu również przeprowadzać rankingów, jak pisze Osa wyżej. FL Studio i Ableton Live to dwa RóżNE środowiska. Nie mogę powiedzieć, który jest lepszy, a który gorszy. Trzeba spróbować i samemu się przekonać, w którym pracuje Ci się lepiej (a pracuje się w obydwu zupełnie inaczej-zmienia się sposób myślenia o produkcji własnego utworu). W skrócie mogę napisać tak: gdy tworzyłam na FL miałam większą świadomość tego co po kolei będzie przeze mnie zagrane, gdzie jaki pattern, gdzie jakie przejście.. w Abletonie tworzenie muzyki jest bardziej intuicyjne (dla mnie) i więcej w nim zabawy (dźwięki potrafią same się stwarzać :)
Innym powodem, który sprowokował mnie do przejścia na Abletona był zakup karty muz.zew. EMU 0404 USB, której sterowniki psioczą na FL ;) [a na Asio4All są straty w dźwięku).


Cóż sorry waldemarze,ale jak dla mnie fl a ableton to zabawka i profesjonalny program,co do rankingów są dostępne na zagranicznych specjalistycznych forach o tematyce oprogramowania muzycznego, gdybym mial na podstawie wlasnej doswiadczeń ocenic 3 programy do tworzenia muzy,na ostatnim znalazlby sie fl,na drugim cubase i na pierwszym ableton,poza tym jesli chodzi o fla dzwiek z niego jest gorzej brzmiacy niż z cubasa,fl nigdy cubasowi nie dorówna profesjonalnoscią,nigdy dzwiek zekualizowany w fl a cubasie nie będzie brzmiał tak samo,może będzie,ale od najstarszej wersji do tej nic sie w tej kwestii nie zmienilo,testowalem fl od wersji 3 aż do terazniejszej-teraz pracuje tylko na cubase i ableton.

Natomiast jesli chodzi o negatywne oceny fla,nie jest to tylko moim spostrzeżeniem,to również ocena muzyków nie tylko z polski,ale i artystów z zagranicy z którymi wymienialem poglądy.rafał marzec edytował(a) ten post dnia 14.08.07 o godzinie 00:38

Co nie przekreśla moim zdaniem FL jako programu do homerecordingu. Robiłam na niej muzykę przez 3 lata. Może nie brzmiała PRO ale pomysły jak najbardziej dało się na niego spisać i wyrazić swoje emocje. FL jest też prosty w obsłudze i ja go jak najbardziej polecam młodym, początkującym. Znam jednak osoby, które bardzo długo pracują z FL Studio i jest im z nim dobrze. Jeśli nie robisz materiału na "płytę do empiku" to jak najbardziej FL jest w porządku.

konto usunięte

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

Wiesz materialu na plyte do empiku nie robie,natomiast wydaje poza granicami kraju,tak w pelni sie z toba zgadzam,dla wszystkich młodych początkujacych fl jest idealnym narzedziem,pomysly można zapisac nawet na fl,natomiast brzmieniowo kiepsko,co wiecej,kiedy nie raz znajomy pokazuje mi kawalek jestem w stanie wyslyszec że bylo to zrobione na fl.
Poza tym fl nie ma wielu przydatnych narzedzi jakie posiadają inne programy,i zgrozo gryzie sie z instrumentami zewnetrznymi typu virus czego w np cubasie już nie ma.
Paulina Ostrowska

Paulina Ostrowska Project Manager

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

rafał m.:
Poza tym fl nie ma wielu przydatnych narzedzi jakie posiadają inne programy,i zgrozo gryzie sie z instrumentami zewnetrznymi typu virus czego w np cubasie już nie ma.

Święta racja. Toteż dlatego, między innymi, przesiadłam się na Abletona.

Zna ktoś wtyczkę VSTunnel umożliwiającą wspólne jeamowanie na kompie przez internet? Zarzuca się ją na master, loguje do wspólnego "pokoju" i gra. Mam pytanie apropo tej wtyczki: nie było problemów gdy łączyłam się na niej między FL a FL oraz FL a Reasonem. Ustalaliśmy ilość taktów i każdy słyszał to co u innych grało w tym czasie. Próbowałam jednak grać Ableton <> FL Studio i już miałam kłopot z ustaleniami, które umożliwiałoby przesyłanie tego co się dzieje u mnie na oknie pionowym, a u kolegi na play liście w FL. Wie ktoś w jaki sposób to zsynchronizować? da się?Paulina Radek edytował(a) ten post dnia 14.08.07 o godzinie 01:39
Adam M.

Adam M. Marketingowiec

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

A jakich istotnych narzedzi tak naprawde nie ma w FL a sa w Abletonie ? Zakladajac ze nie korzystam z zew intrumentow i ze nie korzystam z wtyczek ani sampli z Fl.. Uwazacie ze dzwiek zawsze bedzie charakterystyczny i bez rewelki ? W Abletonie zniecheca mnie chyba przede wszystkim ustawianie bitow..w FL myszka sie klika i wszystko jest.. pztm w Livie fajna jest opcja freez, ale poznalem ten program bardzo powierzchownie, wiec nie bede sie wypowiadal.. nie potrafie sie przelamac zeby zmienic progsa, chociaz juz pary razy slyszalem ze warto..

@Paulina: Twoje produkcje na myspace sa z FL i czy z Abletona ?
Adam M.

Adam M. Marketingowiec

Temat: TWORZENIE MUZY NA KOMPIE: electro, chill out, trip hop -...

VSTunnel ? Jak to dziala ? Sa mocne opoznienia ? Poprosze o wiecej info;)

Następna dyskusja:

Elektro (Electro-funk)




Wyślij zaproszenie do