Lidia Karolina Sadowska

Lidia Karolina Sadowska EU Funds Specialist,
Idealia sp. z o. o.

Temat: Twórcy midi w Polsce

Szukam do pracy informacji na temat liczby osób zajmujących się profesjonalnie lub przynajmniej półprofesjonalnie tworzeniem plików midi, ich problemów ze zbytem plików, ochroną praw autorskich itd. Jakiego rzędu dochody udaje im się otrzymywać? kim są? itd.

Czy ktoś z Państwa może mi pomóc w znalezieniu takich informacji? o liczbie i charakterystyce twórców midi - choćby rząd wielkości, czy to są setki, tysiące czy dziesiątki tysięcy ludzi w Polsce?

Będę wdzięczna za pomoc.
Nie ukrywam, że mam problem z dotarciem do takich danych.
Pozdrawiam,
Lidia

konto usunięte

Temat: Twórcy midi w Polsce

W piśmie Estrada i Studio widziałem kiedyś ogłoszenia osób, które robią tego typu rzeczy na zamówienie. Możesz sprawdzić w ostatnich numerach i podzwonić do nich, może się znajdzie ktoś życzliwy :)
Lidia Karolina Sadowska

Lidia Karolina Sadowska EU Funds Specialist,
Idealia sp. z o. o.

Temat: Twórcy midi w Polsce

Dzięki za trop :)

Gdyby ktoś jeszcze miał jakiś pomysł, to oczywiście chętnie przyjmę...
Piotr Czerny

Piotr Czerny Właściciel, Firma
Nagraniowa Fisdur
Rec

Temat: Twórcy midi w Polsce

Proszę doprecyzować co Pani ma na myśli mówiąc o "twórcach MIDI".

Jeśli pyta Pani o ludzi tworzących tzw. covery w plikach typu SMF na sprzedaż - to zdecydowanie się do nich nie zaliczam.

Ale jeśli pyta Pani o - jak się Pani wyraziła "twórców MIDI" (rozumiem, że chodzi o kompozytorów wykorzystujących do pisania muzyki system MIDI, a nie o osoby wykorzystujące MIDI do tworzenia np. oprogramowania sterującego dla jakichś urządzeń - choćby świetlnych) - to przez dobrych piętnaście lat ściśle się do nich zaliczałem, a i dziś w dalszym ciągu używam tego interfejsu do pracy, choć w znacznie mniejszym zakresie niż dawniej...

Konkretnie: przez wiele lat pracowałem w ten sposób, że kolejne ślady (czy - jak kto woli - tracki) MIDI nagrywałem za pomocą programu Cubase w Atari ST. Dane zawarte na tych śladach (trackach) dotyczyły zarówno komunikatów sterujących syntezatorami (a więc: nuty, komunikaty zapisujące pracę kontrolerów płynnych, dane ekskluzywne etc.) ale także - ślady MIDI na których zapisane były komunikaty sterujące automatyką konsolety cyfrowej - a więc służące już ściśle do obróbki, miksu etc.

Dziś w zasadzie jest podobnie - z tym, że nie nagrywam już danych MIDI do sterowania później syntezatorami tylko od razu nagrywam wszystko w audio - a system MIDI służy mi już właściwie tylko do sterowania syntezatorami na żywo. No i nie pracuję już w Cubase na Atari tylko w Pro Toolsie - na pececie i macu...

Jak z tego wynika - śmiało można nazwać mnie kompozytorem od lat wykorzystującym w swej pracy standard MIDI.
Lidia Karolina Sadowska

Lidia Karolina Sadowska EU Funds Specialist,
Idealia sp. z o. o.

Temat: Twórcy midi w Polsce

Dziękuję za zainteresowanie moim pytaniem.

Chodzi mi o popularność i rynek plików dystrybuowanych przez takie sklepy jak np. utworki.pl czy muzyczka.pl, czyli pliki umożliwiające np. zabawę w karaoke na imprezach.
Kto je tworzy/programuje? kto kupuje? ile jest jednych i drugich? jak duży jest rynek? kim są ci ludzie? do czego jeszcze wykorzystują te pliki (oprócz wesel i imprez integracyjnych)? czy są zadowoleni z polskiego rynku? czy on się rozwija dynamicznie? czy przeciwnie: lata świetności ma już za sobą?

Mam nadzieję, że teraz wyraziłam się bardziej precyzyjnie.
Pozdrawiam,
LS
Piotr Czerny

Piotr Czerny Właściciel, Firma
Nagraniowa Fisdur
Rec

Temat: Twórcy midi w Polsce

Tak, teraz wszystko jasne. Niestety - nie pomogę Pani gdyż zupełnie nie zajmuję się tego typu zagadnieniami. Ja po prostu nie mam nic wspólnego z muzyką rozrywkową - jestem kompozytorem piszącym współczesną, klasyczną muzykę elektroniczną (tzw. poważną).

Pozdrawiam! :)

Następna dyskusja:

Telewizje muzyczne w Polsce...




Wyślij zaproszenie do