Temat: Zasada Pareto w praktyce
Henryk M.:
Ja mam inny problem, do którego zasada Pareto z pewnością także się stosuje:
W jaki sposób, bez dużego nakładu czasu i zaangażowania (marnotrawstwa :o) dotrzeć do tych, którzy naprawdę są zainteresowani i gotowi skorzystać z mojej oferty?
To prawdopodobnie problem wszystkich, którzy nie zajmują się zawodowo, jak ja, promocją i marketingiem. Problem częściowo rozwiązuje się (sam) poprzez budowanie osobistej marki. Są klienci stali, wracający, są klienci z polecenia tych, którzy już nimi byli. Jednak to tylko część rozwiązania.
Jak dotrzeć do tych "20%" (albo mniej) klientów, którzy wygenerują "80%" (albo więcej) przychodu?
Pozdrawiam
Henryk,
moim zdaniem nie ma jednego rozwiązania... każdy działa nieco inaczej... na czym innym mu zależy...
aby znaleźć swoje rozwiązanie potrzeba czasu:
- na analizę tego, co dotychczas robiliśmy i jakie to przynosiło efekty,
- na próby nowych rozwiązań...
nikt tego za Ciebie nie wymyśli...
to co ja stosuję, to... nie wysyłam ofert na zapytania ofertowe bez wcześniejszego spotkania/rozmowy (chyba, że akurat mam gotowy komplet dokumentów i to jest tylko kwestia przesłania jeszcze raz tego samego maila)...
zauważyłem, że z samego wysyłania nie było praktycznie odzewu (zazwyczaj odrzucenie z powodu zbyt wysokiej ceny, a właściwie tego, że inni mieli niższą cenę)...
stosując takie podejście zlecen mam tyle samo, tylko dużo więcej czasu i dużo spokojniesze życie (dużo mniej stresu, oczekiwania, frustracji itp.)...
Pozdrawiam
P.