Martyna Górecka

Martyna Górecka menedżer marketingu
i sprzedaży

Temat: tacho cyfrowe?

czy wprowadzenie tachografów cyfrowych to zbędny wydatek w przedsiębiorstwie transportowym czy postęp techniczny, który stwarza nowe możliwości?

jakie widzicie wady i zalety wprowadzanego systemu?

pozdrawiam

Temat: tacho cyfrowe?

są + i - ale pozostawiam to bez komentarza ponieważ nie chcę sięnarazic komuś z góry ;) ITD
Martyna Górecka

Martyna Górecka menedżer marketingu
i sprzedaży

Temat: tacho cyfrowe?

znam kilku takich panów i wydają mi się całkiem sympatyczni...

ale jeśli ściany w tym pokoju zwierzeń mają uszy
zapraszam na prv :)

interesują mnie wszystkie nawet najdrobniejsze wasze praktyczne spostrzeżenia

Temat: tacho cyfrowe?

Cezary S.:są + i - ale pozostawiam to bez komentarza ponieważ nie chcę sięnarazic komuś z góry ;) ITD


o, nawet znalazlem jednego krokodyla ;-)

http://www.goldenline.pl/robert_manikowski

Temat: tacho cyfrowe?

Paweł T.:
Cezary S.:są + i - ale pozostawiam to bez komentarza ponieważ nie chcę sięnarazic komuś z góry ;) ITD


o, nawet znalazlem jednego krokodyla ;-)

http://www.goldenline.pl/robert_manikowski
;> nie chodzi o panów z ITD ;)
Martyna Górecka

Martyna Górecka menedżer marketingu
i sprzedaży

Temat: tacho cyfrowe?

Istotnie, nie chodziło mi o panów z ITD a raczej o osoby, które miały przyjemność wdrażać system tacho cyfrowych w firmie?

Jakie są wasze pierwsze wrażenia?

Albo mi sie wydaje, albo coś wszyscy zamilkli...

...czy to jakis drażliwy temat dla transportowców...:)

Temat: tacho cyfrowe?

Martyna G.:Istotnie, nie chodziło mi o panów z ITD a raczej o osoby, które miały przyjemność wdrażać system tacho cyfrowych w firmie?

Jakie są wasze pierwsze wrażenia?

Albo mi sie wydaje, albo coś wszyscy zamilkli...

...czy to jakis drażliwy temat dla transportowców...:)
ta drażliwy - kosztowny ;) temat bym powiedział ,troche problemów z softem ,ale juz sytuację mam opanowaną
Krzysztof Baczyński

Krzysztof Baczyński Kierowca własna
działalność
18 lat pr...

Temat: tacho cyfrowe?

Generalnie proponował bym uściślić Twoje pytanie. Jakim kosztem dla firmy są tachografy cyfrowe czy to jest zbędny wydatek?To nie jest żaden wydatek- po prostu tachografy są montowane w nowych samochodach i ich koszt nie wpływa na ogólną cenę ich ,co innego gdy się stary analogowy tachograf zepsuje wtedy i tak wymiana nie jest jakimś porażającym kosztem.Czymś zupełnie innym i może o to chciałaś zapytać jest koszt obsługi ,szkoleń pracowników ,softu i urządzeń do obsługi??
Wydaje mi się że chciałaś zadać pytanie trochę innego typu np. czy tachografy cyfrowe wpłyną na zyski firmy i jaki w ogóle mają wpływ na jej działanie?
Jeżeli mogę w paru słowach konkretnie- wielką zaletą jest łatwość ewidencjonowania i kontroli czasu pracy kierowców i wykorzystania sprzętu, zaletą i wadą jednocześnie jest brak możliwości oszukania systemu.
Myślę jednak z obserwacji własnych i kolegów że przy dobrym zorganizowaniu pracy(dobry spedytor się kłania) można pracę zorganizować tak aby wszystkie godziny się zgadzały i nie będzie cyfrowe tacho miało drastycznego pływu na pracę w firmie transportowej.
Przy okazji b.chętnie udzielę szczegółowych praktycznych porad związanych z tacho cyfrowe.
Marek W.

Marek W. Zarządzanie TSL
(Transport Spedycja
Logistyka)

Temat: tacho cyfrowe?

Z tym brakiem możliwości oszukania to bym polemizował, czytałem już w prasie że we włoszech mają to "zalatwione"
:-)
Radosław Dziurdzia

Radosław Dziurdzia Transport krajowy
pojazdami powyżej 16
DMC, Logistyk,
spe...

Temat: tacho cyfrowe?

na wszystko znajda sposób. mało to urzadzeń które mozna podpiąc?? komputer/laptop odpowiednie oprogramowanie i sprawa załatwiona.
Iwona Mrukwa

Iwona Mrukwa Dyrektor Wsparcia
Operacji Transportu,
ID Logistics Polska

Temat: tacho cyfrowe?

A ja dodam, że dziś nikt nie chce jeszcze płacić drożej za usługi transportowe, a jeśli kierowca na zwykłych tarczkach mógł kiedyś "zrobić" nawet 13000-15000 km, to dziś zachowując - podkreślam - zachowując wszystkie przepisy, może przepracować co najwyżej 8000-8500 km. I to jest problem, bo kierowców potrzeba więcej, a każdy chce zarobić tyle samo co kiedyś... I kto ma za to płacić? To jest właśnie trudne do pogodzenia :) aczkolwiek wcale nie niemożliwe, wymaga jednak sporej reorganizacji pracy i dodatkowych zleceń.
Wim V.

Wim V. członek zarządu EFT
POLSKA SP Z O.O.

Temat: tacho cyfrowe?

Na temat przegięcia tarczek nie będę polemizował. Fakt faktem, nikt nie chce płacić więcej za usługi (bez dodanej wartości dla swego towaru). Dopóki rynek jest ustawione wg życzeń (sorry, poprzedniczko) supermarketów - żaden przewoźnik nie przestanie narzekać.
Czas jazdy można przewidzieć -- najgorszy problem jest czasem pracy.
Bookowanie slotu jest teorią - dopóki to się nie będzie stykało z rzeczywistością - nie ma szans na uczciwy sektor transportowy.
Jakub K.

Jakub K. Kadra Zarządzająca
Bydgoszcz - Szef
działu Logistyki BKT
...

Temat: tacho cyfrowe?

Krzysztof B.:
Generalnie proponował bym uściślić Twoje pytanie. Jakim kosztem dla firmy są tachografy cyfrowe czy to jest zbędny wydatek?To nie jest żaden wydatek- po prostu tachografy są montowane w nowych samochodach i ich koszt nie wpływa na ogólną cenę ich ,co innego gdy się stary analogowy tachograf zepsuje wtedy i tak wymiana nie jest jakimś porażającym kosztem.Czymś zupełnie innym i może o to chciałaś zapytać jest koszt obsługi ,szkoleń pracowników ,softu i urządzeń do obsługi??
Wydaje mi się że chciałaś zadać pytanie trochę innego typu np. czy tachografy cyfrowe wpłyną na zyski firmy i jaki w ogóle mają wpływ na jej działanie?
Jeżeli mogę w paru słowach konkretnie- wielką zaletą jest łatwość ewidencjonowania i kontroli czasu pracy kierowców i wykorzystania sprzętu, zaletą i wadą jednocześnie jest brak możliwości oszukania systemu.
Myślę jednak z obserwacji własnych i kolegów że przy dobrym zorganizowaniu pracy(dobry spedytor się kłania) można pracę zorganizować tak aby wszystkie godziny się zgadzały i nie będzie cyfrowe tacho miało drastycznego pływu na pracę w firmie transportowej.
Przy okazji b.chętnie udzielę szczegółowych praktycznych porad związanych z tacho cyfrowe.

I moim zdaniem taka wypowiedź jak powyżej wystarczy Ja tylko dodam, że mam w swojej flocie pojazdy z Tacho Manualnym i Cyfrowym każde z nich musi obsługiwać kierowca. W każdym przypadku wymagana jest ewidencja czasu pracy kierowcy, ale przy dobrym oprogramowaniu dostępnych na rynku to naprawdę nie jest trudne.
ps.Kiedyś bałem się TC, ale teraz widzę, że sczytywanie danych z Kart Cyfrowych to kilka sekund analiza ich to też chwila z tradycyjnym tarczkami był problem, bo trzeba je skanować, obrabiać ...., Kierowca musi je mieć przy sobie z ostatnich 14 dni + bieżący tydzień itd. zawsze gdzieś jedna tarczka lub więcej może się zapodziać (jak kierowca ma bałagan w papierach zdarzają się tacy)z cyfrowym nie ma takiego problemu dodatkowo dane zapisane na karcie trzyma też dysk w samochodzie oczywiście trzeba go sczytywać, co jakiś czas by nie, nadpisały się dane, ale nie ma z tym problemu przy dobrej organizacji pracy. Jestem za wprowadzaniem tego typu rozwiązań. Manulane tacho daje wiele możliwości kombinowania i moim zdaniem to też znacząco wpływa na to, co się dzieje na rynku transportowym.
Jeśli kupujecie auto z TC pamietacjcie że bedą potrzebe Karta Kierowcy, Karta Przedsiębiorstwa, Program do archiwizowania danych i obróbki czasu pracy kierowcy polecam Tacho Scan + albo urządzenie do sczytywania danych z TC z dysku w samocodzie + kabelek który sczyta dane np. na Laptopa.
Jak ktoś ma problem zapraszm na priv. i podanie maila prześlę linki na strony oraz wiele informacji jak obsługiwac TC itd......

Pozdrawiam Transportowców

konto usunięte

Temat: tacho cyfrowe?

JAKUB K.:
Krzysztof B.:

Kierowca musi je mieć przy sobie z ostatnich 14
dni + bieżący tydzień

Gwoli ścisłości: wykresówki za bieżacy tydzień i wykresówki, których kierowca używał w ciągu 15 poprzednich dni.

pozdrawiam
K.B.

konto usunięte

Temat: tacho cyfrowe?

Iwona M.:
A ja dodam, że dziś nikt nie chce jeszcze płacić drożej za usługi transportowe, a jeśli kierowca na zwykłych tarczkach mógł kiedyś "zrobić" nawet 13000-15000 km, to dziś zachowując - podkreślam - zachowując wszystkie przepisy, może przepracować co najwyżej 8000-8500 km.

Domyślam sie ze te 8 tys km , to Koleżanka ma na myśli po Kraju ??
Bo w Międzynarodówce spokojnie sie wyrabiają z przebiegiem 12 -13 tys, i to na trasach PL-F-PL czy PL-I-PL

konto usunięte

Temat: tacho cyfrowe?

Widze, ze koleżanka jednym pytaniem poruszyła kilka apsektów i od razu nawiązania do wątku. Każdy z innej strony :).
Bo taki jest tez temat Pani, proszę Pani.
Pytanie obszerne i na dłuzsze wypracowanie.
Pytanie o Tacho cyfrowe to pytanie o podwójnym dnie:
- jaki wpływ ma na firme w zakresie sektora kontrolowanego
- jaki ma wpływ na firme w dziedzinie "wykroczeń", "przekroczeń" i innych wynalazków zarówno właścicieli firm jak i samych kierowców.

Napewno wstpenym kosztem jest żadnym w stosunku do całości nakładów firmy transportowej. Jak zresztą przedmówca wspomniał przy zakupie nowego auta nie mamy wyboru przy autach o odpowiednich gabarytach i ładowności.
Oprogramowanie również nie stanowi dużego wydatku.
Poważny problem może stanowić dobra kadra umiejąca w pełni wykorzystać funkcje oprogramowania i samego tacho cyfrowego.

Poważne problemy pojawiają się kiedy firma chce zczytywać zgodnie z zarządzeniem tacho.
A poważne problemy pojawiają sie kiedy jest wypadek za granicą auta które posiada tacho cyfrowe.
A bardzo powazne problemy zaczynają sie kiedy taka firma z takim autem musi w dalszej kolejności załatwiać zwrot kosztów wypadku od firmy ubezpieczeniowej :).

Co do korzyści i negatywów tacho cyfrowego jest wiele aspektów i należałoby uściślić pytanie.

W odniesieniu do efektywności jazdy, prawodawstwa i możliwości driverów to z pewnością dobrze gdyby te trzy aspekty zrównoważyły się troche ponieważ narazie jedno nie nadąrza za drugim. a jak nie ma równowagi to nie ma efektywności :)

Realnie uzyskanie maximum efektywności na poziomie jazdy po PL 8500-9000, po europie 10000 - 11500 km miesięcznie zgodnie z cyfrowym tacho jest jak najbardziej możliwe. Choć czasem dość trudne :D
Tomasz Jakub Ł.

Tomasz Jakub Ł. Regional Sales
Manager CEE, RIO a
brand of VW Truck &
Bus

Temat: tacho cyfrowe?

Sebastian C.:
Iwona Mrukwa:
A ja dodam, że dziś nikt nie chce jeszcze płacić drożej za usługi transportowe, a jeśli kierowca na zwykłych tarczkach mógł kiedyś "zrobić" nawet 13000-15000 km, to dziś zachowując - podkreślam - zachowując wszystkie przepisy, może przepracować co najwyżej 8000-8500 km.

Domyślam sie ze te 8 tys km , to Koleżanka ma na myśli po Kraju ??
Bo w Międzynarodówce spokojnie sie wyrabiają z przebiegiem 12 -13 tys, i to na trasach PL-F-PL czy PL-I-PL

Zgadzam się z przedmówcą. Do wątku tacho cyfrowego można jeszcze dodać drugą stronę - dyspozytora, którego wyposażenie w narzędzie kontrolujące pracę (sczytujące wszystkie grupy czasowe z tacho cyfrowego i dające możliwość zdalnego odczytu danych - on-line) może przynieść wymierne oszczędności czasu, a więc pieniędzy.

konto usunięte

Temat: tacho cyfrowe?

Jestem miło zaskoczona, że to właśnie kobieta poruszyła wątek tachografów cyfrowych.Z racji swojej pracy zajmuję się nimi od początku ich istnienia. Już w 2000 roku jako administracja miar bylismy przygotowywani do wdrożenia na terenie RP systemu tachografu cyfrowego. Obecnie prowadzę szkolenia dla techników warsztatów. A co do pytania czy to zbędny wydatek to jestem zdania, że technika idzie do przodu, więc i tachografy analogowe musiały zostać zastąpione nowocześniejszymi urzadzeniami. Nie mniej zgadzam się z kolegą, który twierdzi, że system został już rozpracowany. Problem przewoźników nie polega na wprowadzeniu tachografów cyfrowych i na obowiązku przestrzegania czasu pracy. problemem jest stan polskich dróg.
Dariusz Langowicz

Dariusz Langowicz Dyrektor Działu
OnBoard i
Elektroniki Actia
Polska Sp. zo.o.

Temat: tacho cyfrowe?

Witam wszystkich,
Każdy z Was ma rację, co nie znaczy, że można wszystko wykorzystać w Polsce z plusów systemu tachografu cyfrowego, gdyz:
- jak Symeona wspomniała stan dróg jest tutaj jednym z wielu czynników wpływających na efektywne wykorzystanie kierowcy (czy to jest cyfrówka czy też analog) - tego nie ma w Polsce,
- przeszkolenie operatorów oprogramowania do obsługi systemu tachografu cyfrowego - skraca czas obsługi i ewidencji i analizy pracy kierowcy (30 000 zł podczas kontroli w przedsiębiorstwie),
- możliwości obecne tachografu cyfrowego, ale też trzeba pamiętać, że to jest poczatek i cały ten segment będzie się rozwijał - dążymy do automatu... - operator wie,gdzie, kiedy i jak pracuje kierowca - mniejsze ryzyko kar na drodze,
- korzyści własciciela z racji kontroli kierowców i mniejszeych strat z tytułu kar ( w 2008 roku ma wzrosnąć ilość kontroli na drogach) ,
- oszczędności podczas kontroli (czasu trwania kontroli na drodze) - (min. ok. 30 minut),
- szkoleniu kierowców w obsłudze TC - większa swiadomość dotycząca odpowiedzialności "karnej" - mniej wykroczeń,
- itp.

Ja widzę same plusy zastosowania tachografu cyfrowego. Nie mamy dróg, ale będa. Dochodzi jeszcze czas naprawy tachografu w pojeździe. W cyfrówkach są wymieniane tachografy na nowe, gdyż takowych jak na razie nie naprawia się. W analogu trzeba czekać na naprawę...
Kierowca może na okrągło jeździć po europie jak posiada możliwość wysyłania danych przez komórkę, GPS itp.
Jeżeli o czymś zapomniałem to można uzupełnić.

konto usunięte

Temat: tacho cyfrowe?

http://stoptachograf.pl ktoś widział to?

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Mapy Cyfrowe !!!




Wyślij zaproszenie do