konto usunięte
Temat: How to..
Taki temat do wrzucania jakis ciekawych tutoriali ;)mnie interesuja np z kregu prog / elektro bo chetnie bym cos sobie w tym podlubal.
ogolnie temat do dzielenia sie wiedza
konto usunięte
Robert
Korzeniewski
Music Producer, Film
maker, Songwriter,
Music Industry Sp...
Patryk
Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów
konto usunięte
Patryk
Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów
Zbyszek
Grochowski
Dobrze
zorganizowany,
analitycznie myślący
fascynat muzyki.
Robert Korzeniewski:
Ja podziele sie kilkoma patentami z gatunku disco, soulfull, funky house...
Po pierwsze charmonia i akordy. To bardzo wymagajaca muzyka pod tym wzgledem. Pamietac trzeba ze to muzyka czerpiaca z soulu, jazzu, funky wiec akordy jakie sa uzywane sa duzo bardziej skomplikowane i trzeba troche wiedzy muzycznej lub checi poeksperymentowania nie z brzmieniem ale wlasnie z akordami. Aby ulatwic tlumaczenie odwzorujmy klawiature fortepianu na klawiaturze komputera QWERTY gdzie Q jeste dzwiekiem C.
Proponuje zaczac od zwyklego akordu c-dur czyli QET. Mamy 3 palce ale zobaczmy co sie stanie gdy dodamy 4ty palec QETU. Zaczynamy miec soulowy sound. Przesunmy caly akord w prawo o jeden czyli WRYI i wyzej. Zmienmy akord QETU na QETY itd. 4ty palec w akordzie nadaje nam glebi w charmonii.
Wiadomo ze lewa reka najczesciej robi bas czy dol z jednego z dzwiekow prawej reki. Ale co sie stanie gdy zlamiemy akord innym dzwiekiem ktory na przyklad wydaje sie wogole z dupy?
Znowu akord QETU ale lewa reka robi dzwiek W o oktawe nizej. Czaicie?
Prosty przyklad 4palcowy akord c-dur i g-dur ale lewa reka zamienia sie grajac odwrotnie bazowy dwiek. Tak sie robi soulfullowe charmonie. Podobnie jest z z molowymi. Q3R7.
Bas ktory podrozuje sobie melodia po dzwiekach akordu niech zbacza czasami o jeden dzwiek w lewo i prawo w/g zasady lamania akordow...
Do zabawy polecam brzmienie fortepianu... wracajmy do podstaw i tak wymyslajmy muzyke. Melodia first, brzmienie second
To tyle ;)Robert Korzeniewski edytował(a) ten post dnia 05.02.09 o godzinie 11:42
Patryk
Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów
Robert
Korzeniewski
Music Producer, Film
maker, Songwriter,
Music Industry Sp...
Bez urazy, ale takich rzeczy to się ludzie w szkole uczą jak mają po 16 lat ;-)
Zbyszek
Grochowski
Dobrze
zorganizowany,
analitycznie myślący
fascynat muzyki.
Robert Korzeniewski:
Bez urazy, ale takich rzeczy to się ludzie w szkole uczą jak mają po 16 lat ;-)
No to bez urazy ale wydaje mi sie ze gro jak nie znaczna wiekszosc producentow muzyki klubowej w polsce nie wie jak polozyc nawet podstawowe akordy a rzeczy co wydaja sie nam oczywiste sa dla wiekszosci czarna magia. Jezeli uwazasz ze wiesz lepiej to zapraszam do podzielenia sie wiedza tym bardziej ze czlowiek cale zycie sie uczy szczegolnie w muzyce. Ja na przyklad jestem na etapie uczenia sie pisania piosenek a jest to duzo bardziej trudniejsze niz pisanie klbowych trackow.
konto usunięte
Robert Korzeniewski:
Ja na przyklad jestem na etapie uczenia sie pisania piosenek a jest to duzo bardziej trudniejsze niz pisanie klubowych trackow.
Łukasz
Rendalski
Producent muzyczny,
freelancer
Następna dyskusja: