konto usunięte

Temat: How to..

Taki temat do wrzucania jakis ciekawych tutoriali ;)

mnie interesuja np z kregu prog / elektro bo chetnie bym cos sobie w tym podlubal.

ogolnie temat do dzielenia sie wiedza
Robert Korzeniewski

Robert Korzeniewski Music Producer, Film
maker, Songwriter,
Music Industry Sp...

Temat: How to..

Ja podziele sie kilkoma patentami z gatunku disco, soulfull, funky house...

Po pierwsze charmonia i akordy. To bardzo wymagajaca muzyka pod tym wzgledem. Pamietac trzeba ze to muzyka czerpiaca z soulu, jazzu, funky wiec akordy jakie sa uzywane sa duzo bardziej skomplikowane i trzeba troche wiedzy muzycznej lub checi poeksperymentowania nie z brzmieniem ale wlasnie z akordami. Aby ulatwic tlumaczenie odwzorujmy klawiature fortepianu na klawiaturze komputera QWERTY gdzie Q jeste dzwiekiem C.

Proponuje zaczac od zwyklego akordu c-dur czyli QET. Mamy 3 palce ale zobaczmy co sie stanie gdy dodamy 4ty palec QETU. Zaczynamy miec soulowy sound. Przesunmy caly akord w prawo o jeden czyli WRYI i wyzej. Zmienmy akord QETU na QETY itd. 4ty palec w akordzie nadaje nam glebi w charmonii.
Wiadomo ze lewa reka najczesciej robi bas czy dol z jednego z dzwiekow prawej reki. Ale co sie stanie gdy zlamiemy akord innym dzwiekiem ktory na przyklad wydaje sie wogole z dupy?
Znowu akord QETU ale lewa reka robi dzwiek W o oktawe nizej. Czaicie?
Prosty przyklad 4palcowy akord c-dur i g-dur ale lewa reka zamienia sie grajac odwrotnie bazowy dwiek. Tak sie robi soulfullowe charmonie. Podobnie jest z z molowymi. Q3R7.

Bas ktory podrozuje sobie melodia po dzwiekach akordu niech zbacza czasami o jeden dzwiek w lewo i prawo w/g zasady lamania akordow...
Do zabawy polecam brzmienie fortepianu... wracajmy do podstaw i tak wymyslajmy muzyke. Melodia first, brzmienie second

To tyle ;)Robert Korzeniewski edytował(a) ten post dnia 05.02.09 o godzinie 11:42
Patryk Gęgniewicz

Patryk Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów

Temat: How to..

a ja ujme to tak ..
jezeli naprawde zalezy Ci na jakiejkolwiek muzyce, i chcesz faktycznie cos powiedziec to dzialaj jak czujesz ...

nie czytaj zadnych instrukcji dt. produkcji itd ...

podoba Ci sie jakies brzmienie, struktura, styl ?, zastanawiasz sie jak to zrobic ? ..
po prostu rob .. eksperymentuj , szukaj siebie ..

tylko w ten sposob bedziesz w stanie za X lat cokolwiek CIEKAWEGO "powiedziec" swoim odbiorcom ...

postawienie sobie gornej poprzeczki i dążenie do niej to najlepsza nauka .. - moim SKROMNYM zdaniem oczywiscie :).

wiec ..

powodzenia.

konto usunięte

Temat: How to..

Oj nie zgadzam się;) tutoriale itp. to bardzo przydatne rzeczy i nie mówię tu tylko w kontekście produkcji muzyki ale i w każdym innym. Oczywiście jest cała masa chłamów w stylu "jak zrobić bit techno, jak zrobić bit hip-hop, jak zrobić bit z du#y;)"...ale nie o takich rzeczach tu mówię. Prawda jest taka, że tutoriale bardzo pomagają ogarnąć funkcjonalność oprogramowania z którym zamierzamy pracować. Im szybciej się z nim zaznajomimy, tym szybciej zaczniemy robić coś kreatywnego.
Patryk Gęgniewicz

Patryk Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów

Temat: How to..

oprogramowanie/sprzet/cokolwiek = ok ...

pewnie ze lepiej przeczytac jest instrukcje jak obslugiwac np. sampler niz meczyc sie jak np. ja 10 lat temu jak sformatowac dyskietke do akai haha.. ale nie w tym rzecz!.

chodzilo mi o cos innego .. dokladnie o to co napisal Robert ..
jakie akordy, jakie basy ..
gdzie tu jakas inwencja, czy wogole sam w sobie piekny proces kompozycji ? ..
Zbyszek Grochowski

Zbyszek Grochowski Dobrze
zorganizowany,
analitycznie myślący
fascynat muzyki.

Temat: How to..

Robert Korzeniewski:
Ja podziele sie kilkoma patentami z gatunku disco, soulfull, funky house...

Po pierwsze charmonia i akordy. To bardzo wymagajaca muzyka pod tym wzgledem. Pamietac trzeba ze to muzyka czerpiaca z soulu, jazzu, funky wiec akordy jakie sa uzywane sa duzo bardziej skomplikowane i trzeba troche wiedzy muzycznej lub checi poeksperymentowania nie z brzmieniem ale wlasnie z akordami. Aby ulatwic tlumaczenie odwzorujmy klawiature fortepianu na klawiaturze komputera QWERTY gdzie Q jeste dzwiekiem C.

Proponuje zaczac od zwyklego akordu c-dur czyli QET. Mamy 3 palce ale zobaczmy co sie stanie gdy dodamy 4ty palec QETU. Zaczynamy miec soulowy sound. Przesunmy caly akord w prawo o jeden czyli WRYI i wyzej. Zmienmy akord QETU na QETY itd. 4ty palec w akordzie nadaje nam glebi w charmonii.
Wiadomo ze lewa reka najczesciej robi bas czy dol z jednego z dzwiekow prawej reki. Ale co sie stanie gdy zlamiemy akord innym dzwiekiem ktory na przyklad wydaje sie wogole z dupy?
Znowu akord QETU ale lewa reka robi dzwiek W o oktawe nizej. Czaicie?
Prosty przyklad 4palcowy akord c-dur i g-dur ale lewa reka zamienia sie grajac odwrotnie bazowy dwiek. Tak sie robi soulfullowe charmonie. Podobnie jest z z molowymi. Q3R7.

Bas ktory podrozuje sobie melodia po dzwiekach akordu niech zbacza czasami o jeden dzwiek w lewo i prawo w/g zasady lamania akordow...
Do zabawy polecam brzmienie fortepianu... wracajmy do podstaw i tak wymyslajmy muzyke. Melodia first, brzmienie second

To tyle ;)Robert Korzeniewski edytował(a) ten post dnia 05.02.09 o godzinie 11:42


Bez urazy, ale takich rzeczy to się ludzie w szkole uczą jak mają po 16 lat ;-)

btw- Harmonia :-)

Tutoriale są fajne, bo nieraz pokazują zupełnie nieszablonowe podejście do wykorzystania pewnych rozwiązań i pozwalają na zupełnie inny punkt startu do własnych eksperymentów.
Patryk Gęgniewicz

Patryk Gęgniewicz
Kompozytor/Producent
, Specjalista ds.
Nowych Mediów

Temat: How to..

Tutorialem winna byc muzyka ktora Cie interesuje ;).
Robert Korzeniewski

Robert Korzeniewski Music Producer, Film
maker, Songwriter,
Music Industry Sp...

Temat: How to..

Bez urazy, ale takich rzeczy to się ludzie w szkole uczą jak mają po 16 lat ;-)

No to bez urazy ale wydaje mi sie ze gro jak nie znaczna wiekszosc producentow muzyki klubowej w polsce nie wie jak polozyc nawet podstawowe akordy a rzeczy co wydaja sie nam oczywiste sa dla wiekszosci czarna magia. Jezeli uwazasz ze wiesz lepiej to zapraszam do podzielenia sie wiedza tym bardziej ze czlowiek cale zycie sie uczy szczegolnie w muzyce. Ja na przyklad jestem na etapie uczenia sie pisania piosenek a jest to duzo bardziej trudniejsze niz pisanie klbowych trackow.
Zbyszek Grochowski

Zbyszek Grochowski Dobrze
zorganizowany,
analitycznie myślący
fascynat muzyki.

Temat: How to..

Robert Korzeniewski:
Bez urazy, ale takich rzeczy to się ludzie w szkole uczą jak mają po 16 lat ;-)

No to bez urazy ale wydaje mi sie ze gro jak nie znaczna wiekszosc producentow muzyki klubowej w polsce nie wie jak polozyc nawet podstawowe akordy a rzeczy co wydaja sie nam oczywiste sa dla wiekszosci czarna magia. Jezeli uwazasz ze wiesz lepiej to zapraszam do podzielenia sie wiedza tym bardziej ze czlowiek cale zycie sie uczy szczegolnie w muzyce. Ja na przyklad jestem na etapie uczenia sie pisania piosenek a jest to duzo bardziej trudniejsze niz pisanie klbowych trackow.

Hmmm.. Przyznam, że tego faktu to nie wiedziałem, że jest niski poziom świadomości harmonicznej wśród producentów. Jakoś podstawowym wyposażeniem studia mi się zawsze wydawała klawiatura sterująca a na kolejnym miejscach sampler i mixer ;-)
Jeśli tak, to polecam pójść do przeciętnego nauczyciela muzyki (nawet jakiś emerytowany skrzypek :P) oraz kupić książkę dla szkoły II stopnia p. Wesołowskiego ("Zasady Muzyki"). Góra 2-3 miesiące i harmonia nie będzie stanowiła tajemnic. Oprócz tego program Ear Master lub freeware'owy Solfege tak pół godziny dziennie i efekty przyjdą bardzo szybko zarówno w słuchaniu jak i tworzeniu muzyki. Świadome turlanie się po kole kwintowym to prawdziwa przyjemność ;-)
Jest jednak niebezpieczeństwo zbyt mocnego przywiązywania się do reguł i po zaaplikowaniu sobie teorii muzyki przez jakiś czas trochę ciężko przychodzi ich łamanie ;-)

Też uważam, że najwyższą wartością kompozycji popu to właśnie piosenka i jest to mocno nieoczywisty temat wbrew pozorom :-)
Plus jest taki, że doświadczony dj ma bardzo wyrobioną wrażliwość barwową, czego baaaaardzo często nie mają muzycy i kompozytorzy po szkołach. Dobra synteza obu punktów widzenia daje rewelacyjne efekty.

Ze mnie taki producent jak z koziej dupy trąbka, ale miałem możliwość oglądania i słuchania pracy ludzi naprawdę godnych mojego podziwu ;-)

konto usunięte

Temat: How to..

Robert Korzeniewski:

Ja na przyklad jestem na etapie uczenia sie pisania piosenek a jest to duzo bardziej trudniejsze niz pisanie klubowych trackow.


Odnośnie tego co napisał pan Korzeniewski sądzę również ,ze pisanie piosenek nie jest wbrew pozorom takie proste.Ja np nie mam problemu z napisaniem tekstu,ale mam problem z dopasowaniem go do melodii,dlatego ostatnio to do melodii piszę tekst:)Pozdrawiam:)

Ps,Nie wiedziałam ,że tego można się uczyć?Są jakieś kursy pisania piosenek??:)
Łukasz Rendalski

Łukasz Rendalski Producent muzyczny,
freelancer

Temat: How to..

Kursów raczej nie:-)...ale są tacy co bez zastanowienia chwytają melodię a i tekst jednocześnie:-)obdarzeni zostali prze Boga

Następna dyskusja:

DJdownload.com presents How...




Wyślij zaproszenie do