Piotr Paweł Kowalicki

Piotr Paweł Kowalicki MUZYK, KOMPOZYTOR,
PRODUCENT
MUZYCZNY,WOKALISTA

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

W tym temacie zachęcam do wypisania nazwisk, pseudonimów, nazw zespołów, których uważamy za profesjonalistów, za prawdziwych pasjonatów.Miło będzie kiedy każdy doda krótkie uzasadnienie
Bohdan M P.

Bohdan M P. Kompozytor ....
memento vitae

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Zależy jak zdefiniujemy profesjonalistów, czy jako tych, którzy mają w łapach technikę i są tzw. zawodowcami - i grają wszystko " co trzeba" - bo takich jest dużo. Czy ludzi,któym te wspomniane przeze mnie " atuty" nie przeszkadzają w zachowaniu autentyczności, a dodatkowo mają to coś.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

I sie Panowie spotkali.
A ja jako amator dostalam zaproszenie, zatem odcisne swa dłoń w tym zacnym gronie....
Bohdan M P.

Bohdan M P. Kompozytor ....
memento vitae

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

hey , Monia - miło cie widziec i czytać

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

witam cieplo .Coz znam kilka godnych zainteresowania osob z neico trudnymi charakterami , ale np Witek CIslo tworca utworow Kiljanskiego i nie tylko. Znakomity pianista - niedoceniony Darek Cetner , czy tez zespol Raz Dwa Trzy znany mi ze studiow z pocztakow swojej zacenj kariery. Ale chyba nie o to chodzi. Mysle ze jest wiele osob ktore gdyby tylko mialy szanse wyjsc z podziemia , w sposob znaczacy zmienily by "byty " na polskiej scenie.
Pozdarwiam.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Oddział Zamknięty ... nie grają playbacków, nawet w TV - Zawodowcy

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Nie zawsze profesjonaliści grają wartościowe rzeczy. Stary jak świat muzyki dylemat - być czy mieć.

Przykład idealny? Zespół GOYA. Produkt wyjątkowo sprawnych i kompetentnych instrumentalistów, dołożonych panience, która dusi się własnym głosem. Ale ponieważ udało się wykreować w mediach tzw. przebój, więc już pojawiają się zaproszenia na plenery i podobne festyny. Produkt jest w całości na scenie mdląco niestrawny, do momentu na zakończenie koncertu, w którym muzycy - oczywiście z wyłączeniem wokalistki - pokazują, co naprawdę potrafią i jak interesująco myślą... Cóż, życie artysty, od wieków w tym samym położeniu.Remigiusz Mielczarek edytował(a) ten post dnia 09.05.09 o godzinie 14:40

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Remigiusz, chodziłem za młodych lat na koncerty Kayah, by słuchać Filipa Sojki, który grał na basie;) i Marka Podkowy ( saksofonisty )

Kayah mogłoby tam na prawdę dla mnie nie być.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Nie znam dzisiaj w Polsce zawodowca który by mi swoją charyzmą i umiejętnościami wokalnymi załatwił przeżycia jakie mam i miałem podczas słuchania np. Sinatry, Minelli, Manhattan Transfer, Piaff, Demarczyk, Ewy Bem, Krysi Prońko, Zdzisłąwy Sośnickiej czy Michael Buble.
Zastanawiam się gdzie znikają absolwenci Akademii Muzycznej w Katowicach po ukończeniu wydziału wokalnego?
Znam jednego z nich. Zajebisty wokal, wspaniałe warunki i co?
Po co więc nam wydział wokalny-rozrywkowy jeśli nie korzysta się z absolwentów takich wydziałów?

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Janusz S.:
Nie znam dzisiaj w Polsce zawodowca który by mi swoją charyzmą i umiejętnościami wokalnymi załatwił przeżycia jakie mam i miałem podczas słuchania np. Sinatry, Minelli, Manhattan Transfer, Piaff, Demarczyk, Ewy Bem, Krysi Prońko, Zdzisłąwy Sośnickiej czy Michael Buble.
Zastanawiam się gdzie znikają absolwenci Akademii Muzycznej w Katowicach po ukończeniu wydziału wokalnego?
Znam jednego z nich. Zajebisty wokal, wspaniałe warunki i co?
Po co więc nam wydział wokalny-rozrywkowy jeśli nie korzysta się z absolwentów takich wydziałów?

Coś jest na rzeczy, Panie Profesorze!
Mnie również od lat zastanawia totalny brak zawodowych i frapujących estetycznie głosów na polskiej scenie muzycznej, mniejsza o podziały gatunkowe... Faktycznie, gdzieś to wszystko wsiąka... Chodzi zwłaszcza o męskie wokale.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Maciej R.:
Kayah mogłoby tam na prawdę dla mnie nie być.

Ano...właśnie.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Remigiusz Mielczarek:
Janusz S.:
Nie znam dzisiaj w Polsce zawodowca który by mi swoją charyzmą i umiejętnościami wokalnymi załatwił przeżycia jakie mam i miałem podczas słuchania np. Sinatry, Minelli, Manhattan Transfer, Piaff, Demarczyk, Ewy Bem, Krysi Prońko, Zdzisłąwy Sośnickiej czy Michael Buble.
Zastanawiam się gdzie znikają absolwenci Akademii Muzycznej w Katowicach po ukończeniu wydziału wokalnego?
Znam jednego z nich. Zajebisty wokal, wspaniałe warunki i co?
Po co więc nam wydział wokalny-rozrywkowy jeśli nie korzysta się z absolwentów takich wydziałów?

Coś jest na rzeczy, Panie Profesorze!
Mnie również od lat zastanawia totalny brak zawodowych i frapujących estetycznie głosów na polskiej scenie muzycznej, mniejsza o podziały gatunkowe... Faktycznie, gdzieś to wszystko wsiąka... Chodzi zwłaszcza o męskie wokale.

No właśnie, Panie Redaktorze, nie ma męskich wokali. Prawie wcale.
Ja znam znakomite męskie wokale, które spotykam na karaoke w jednym z klubów. Ci ludzie nie mają gdzie iść. Nikt ich nie chce.

Jestem pełen oburzenia dla tego co się dzieje.
Chętnie zrobiłbym listę tych bydlaków którzy blokują w mediach napływ młodych, PRAWDZIWYCH, talentów i opublikował ją na GL i nie tylko.

konto usunięte

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

zależy jeszcze kogo macie na myśli pisząc profesjonaliści - czy tylko obszar polski czy także zagraniczny ;)

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Witam Was serdecznie...
no coż... ogólnie wiadomo w branży, kto blokuje młodych artystów i kto kreuje gusta muzyczne... wystarczy włączyć pewne stacje radiowe.

Także ogólnie wiadomo, że talent do kariery "muzycznej" nie zawsze jest potrzebny, zaś słowo artysta zastępuje- "produkt muzyczny".
Nie wymagajmy od ludu cudów, skoro w szkołach łączy się "muzykę" z plastyką, dla młodzieży Chopin kojarzy się z dobrą wódką... ale to smutne...
Bohdan M P.

Bohdan M P. Kompozytor ....
memento vitae

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Fajie ,że jest ten zadany temat.... choc wszyscy prawie narzekamy - to jest to pewien zaczyn - do tego ,żeby przejśc do jakiegoś działania.

nie wspomnielismy tez o tym,że nawet w naszym szkolnictwie muzycznym
panuje szeroko zakrojony debilizm. produkcja kiepskich orkiestr dętych,
instrumentalistów i wokalistów do " Ave Maryj", kapel weselnych i ewentualnie kilku jazmanów.

a jak wygląda test w szkole muzycznej? głuchy, czy nie głuchy? przy tuszy - to tubista, dziewczynki na pianinko, i flecik.- ok ok
A gdzie się tutaj sprawdza wrazliwość tych adeptów - mamy społeczeństwo parametryczno- twardodyskowe( liczy się ile nazwisk i form muzycznych zapamietałeś). Po zajęciach dzieciaki słuchają ,dancu, hip hopu, a klasyką rzygają.

acha... i jeszcze jeden przykład - dziecko znieprzeciętnym słuchem ( śpiewające w wieku 3 lat solo gitarowe Andy latimera na 13/8 i w wieku 6 lat piszące piosenki - zostaje przez polskie szkolnictwo muzyczne wyplute
- bo nie potrafi sie skupić na zajęciach..... w takim łajnie nic nigdy nie powstanie

to dziecko to mój syn
Alicja Wołyńczyk

Alicja Wołyńczyk saksofonistka,
nauczycielka,
animator życia
saksofonowego

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

tak, niestety wybitne indywidualności przepadają aż nazbyt często.
a dzieci z ADHD szkoły traktują jak "urodzonych morderców"....no comments.
Zgadzam się tu z większością "przedmówców".
Brakuje w Polsce systemu który byłby trampoliną dla młodych zdolnych.
Znam mnóstwo pięknie grających dzieciaków, młodzieży, dwudziestolatków, którzy wkrótce gdzieś przepadną, bo obcy jest im marketing i rozpychanie się łokciami itd.
Trochę promuje się tych co wygrywają konkursy, ale konkursy zazwyczaj wygrywają "snajperzy" a nie super wrażliwcy, od których słuchania ciary chodzą po plecach, więc nie tędy droga. Ale z drugiej strony może też zasady i skład jury jest problemem.
Na Privatuniversitat w Wiedniu (bardzo dobry uniwersytet muzyczny w Wiedniu) jest cyklicznie organizowany konkurs w jury którego siedzą managerowie i szefowie wytwórni płytowych, radia, itd. Nie sprawdzają oni zgodności z tekstem tylko oceniają to co im się rzeczywiście spodobało. W nagrodę jest nagranie. Oczywiście jest to na bardzo wysokim poziomie (znam paru laureatów).. może to jest jakiś pomysł.

W Niemczech jest taki ogólnoniemiecki konkurs, gdzie grają wszyscy klasyczni muzycy i jako nagrodę trafiają do puli koncertowej i mają dzięki temu okazję zagrać kilkanaście dobrze płatnych koncertów.

a u nas (ech, zresztą to jest generalny problem) w zasadzie dla słuchaczy muzyki tzw. klasycznej istnieją tylko 2 instrumenty - skrzypce i fortepian. I inni instrumentaliści maja znacznie mniej możliwości koncertowych itd.
Poza tym, marna edukacja zrobiła swoje, i trochę Polska jest pustynią.
Odnoszę wrażenie, że nawet jeśli się prześle dobre demo itd do ośrodków kultury w całej Polsce to ponieważ nie ma się wyrobionego nazwiska, pleców, wydanej płyty, nie jest się pracownikiem wyższej uczelni to nie jest się wysłuchanym i zaproszonym. Wydaje mi się że szefowie w takich instytucjach wolą znane nazwiska bo to magnes. Trudno się im dziwić. Albo też zapraszają znajomych. I to jest już mniej fajne. Bo nie potrafią ocenić czy coś jest dobre czy nie, bo się nie znają. Takie odnoszę wrażenie.
Oczywiście na pewno są chlubne wyjątki.
Szkoda że to tylko wyjątki.

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Panie Profesorze może w takim razie zaprezentuje Pan (za zgodą zainteresownych) te talenty wokalne.
Imię i telefon bądź mail.
Przecież forum również do tego służy.

Szukając dziewczyn do girlsbandu próbowalem różnych sposobów, aby trafić na fajne głosy i wszelkie próby ogłoszeń nie przynosiły zadawalających efektów.
Raczej przemilczę to, kto odpowiadał na ogłoszenia. Wyglądem przypominało to różne rzeczy, ale głos to był ostatni "atut" tych panienek.
Wreszcie po wielu zabiegach udało mi się zasiąść przy szacownym jury w trakcie eliminacji do "Szansy na Sukces" w Łodzi i przesłuchać ok. 350 kandydatów, z czego wybrałem...5.

Tak więc dla poszukujących, taka rekomendacja może być bardzo cenna.

Natomiast jeśli ktoś zechciałby podjąć się stworzenia bazy prawdziwych talentów, na wzór amerykańskich majorsów, to byłoby coś!!! Imię, nazwisko, barwa głosu, skala, wzrost, waga, kolor włosów, preferencje muzyczne, umiejętności gry na instrumencie, pisanie tekstów,...inne preferencje można pominąć ;-)

P.S. I słuchajcie Redaktora Mielczarka. Ten facet wie co mówi. Pozdrowienia Remo :-)Jarosław Szwarc edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 10:33
Krzysztof C.

Krzysztof C. aktor, muzyk,
kompozytor itp itd

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Dlaczego temat o profesjonalistach zszedł na wyławianie talentów?
ale też dodam swoje hehe

talenty mają to do siebie, że szybko się zniechęcają, zatem jak im po szkole coś szybko nie wyjdzie to dalej chyba nie próbują wyskoczyć. A wyławiający? no cóż myśle że dobrych ludzi można wyłowić tylko wtedy gdy się ich przesłucha kilkakrotnie, bo nie każdemu musi coś wychodzić za każdym razem itp. To tak w ramach pozytywnego wydźwięku, że sukces osiągają uparci ehehe

Pozdrowionka całemu zgromadzeniu muzycznemu!
Agnieszka Nitka

Agnieszka Nitka Marketing / Biznes /
Weganizm ;)

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Witam serdecznie,
Pozwolę sobie zabrać głos i nie zgodzić się z pojawiającymi się tu opiniami...
Kayah w moim odczuciu jest niesamowitą wokalistką, dysponuje bardzo ciekawą barwą i poruszającą mocą głosu, ale też osobowości. Gdy śpiewała jako support Stinga - rozgrzała publiczność.. Sting spiewając zaraz po niej (na tym samym sprzecie!) praktycznie zniknął wokalnie.
Określenie wokalistki Goyi jako mdłej i niestrawnej to bardzo krzywdząca i przede wszystkim subiektywna opinia. Jak wszyscy wiemy - jest wielu muzyków i artystów technicznie rewelacyjnych.. to, czego brakuje większości z nich, to właśnie ciekawa osobowość, która wzbudza emocje, zainteresowanie. I Goya taką osobowosc ma, subtelną, frapującą, emocjonalną.
Wspolczesna swietnie zapowiadajaca sie i rozwijajaca alternatywa zreszta zaczyna doceniac tego typu "odmienne" osobowosci, ale przez to nie mniej ciekawe, czego przykladem jest np. zespol Pustki, bezpretensjonalny, swiezy i poruszajacy.

Temat: PROFESJONALIŚCI W POLSKIEJ MUZYCE

Agnieszko sprzęt jest wszedzie podobnej klasy. Ważny jest człowiek który siedzi za heblami.
Uwierz. Jeśli posadzisz pięciu realizatorów za konsoletą, usłyszysz kilka odmian Stinga i kilka odmian Kayah.Jarosław Szwarc edytował(a) ten post dnia 12.06.09 o godzinie 13:07



Wyślij zaproszenie do