Tomek Krupa

Tomek Krupa wokalista, trener
wokalny, pedagog

Temat: TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA

Cykl TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA

Są to spektakle taneczne adresowane do osób pasjonujących się sztuką i tańcem współczesnym. Projekt tych cyklicznych spotkań, które odbywają się w każdą pierwszą niedzielę miesiąca, to pomysł p. Elwiry Piorun, która skrupulatnie przygotowuje repertuar, zaprasza największe talenty sceny tańca współczesnego, karmiąc publiczność najwyższej jakości sztuką i tańcem. Na widowni gromadzA się ludzie ze środowiska tanecznego, wielbiciele teatru tańca oraz publiczność zainteresowana różnymi wydarzeniami kulturalnymi. Po każdym przedstawieniu publiczność ma okazję spotkać się z artystami, choreografami i reżyserami danego widowiska, aby podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat występu. Prowadzona jest luźna rozmowa zainteresowanych widzów z twórcami spektakli.
Tomek Krupa

Tomek Krupa wokalista, trener
wokalny, pedagog

Temat: TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA

06.12.2009
(niedziela)
godz. 19.00

Współprodukcja polsko – hiszpańska, zespołu teatru Tańca Zawirowania i grupy Larumbe Danza z Madrytu.
„CHOPIN AMBIENTE”
Część polska oparta jest na skojarzeniach ruchowych związanych z rytmem i melodią muzyki Chopina. Próbuje przełożyć muzykę na emocje i obrazy, które tworzą nową wartość taneczną. Tancerze sprawdzają na nowo oddziaływanie tej muzyki, starają się zerwać z ustalonymi schematami, spojrzeć na niektóre rzeczy z dystansem i zabawić się formą, żeby połączyć dwie rzeczy, wydawałoby się nie do połączenia, klasyczną muzykę Chopina z tańcem współczesnym.
Część hiszpańska to system luźnych skojarzeń związanych z muzyką kompozytora i jego osobowością, są tutaj nieoczekiwane kontrasty i porównania. Pojawia się taniec flamenco, piosenka Edith Piaf, rytmy afrykańskie. Wszystko po to, żeby wczuć się w przeciwieństwa osobowości polskiego kompozytora, jego fascynację ludowością, istnienie na pograniczu kultur: polskiej i francuskiej czy stosunek do kobiet.
Tematem przewodnim są palce, które tak samo dobrze mogą być palcami pianisty wirtuoza, jak i palcami tancerza flamenco. Dynamiczne i wyraziste przedstawienie, świetnie pokazujące hiszpański odbiór postaci Chopina
Choreografem części hiszpańskiej jest Daniela Merlo, reżyserem i scenografem Juan de Torres.
W obu częściach tańczy zespół Zawirowania w składzie: Katarzyna Kizior, Karolina Kroczak, Elwira Piorun, Bartek Figurski i Szymon Osiński.
wstęp wolny
Tomek Krupa

Tomek Krupa wokalista, trener
wokalny, pedagog

Temat: TEATR TAŃCA ZAWIROWANIA

Teatr BRETONCAFFE w spektaklu "SLAM(in)"

07.03.2010 godzina 19.00 wstęp wolny
impreza w ramach cyklu: Spotkania z Teatrem Tańca

"SLAM[in]" - to spektakl łączący w teatralną całość taniec współczesny, tekst i kreowaną na żywo muzykę. Tytuł projektu pochodzi od modnego obecnie zjawiska artystycznego, łączącego w sobie elementy poezji, teatru, performance'u, czasami także muzyki. W Polsce jest ono jeszcze niezbyt dobrze znane, choć zwolna znajduje publiczność. Uważamy to zjawisko za bardzo ciekawe i nasz projekt wyrasta z fascynacji tą formą ekspresji. Slam jest obszarem słowa, swego rodzaju ostoją poezji, jej żywej odmiany, która poszukuje kontaktu z odbiorcami. W naszym projekcie jest to ważny kontekst, który pozwala zastanowić się nad specyfiką relacji pomiędzy twórcą a odbiorcą. Z drugiej strony slam odzwierciedla niezwykłą plastyczność słowa, a tym samym odkrywa na nowo złożony i bogaty potencjał ludzkiej komunikacji. Spektakl "SLAM[in]" jest próbą kontemplacji przestrzeni, która wydaje się być warunkiem koniecznym istnienia wszelkich obiektów i relacji. Tak jak ruch nie może zaistnieć beż otaczającej jednostkę przestrzeni, tak też słowo i dźwięk nie może zaistnieć bez ciszy, która dla słów i dźwięków jest odpowiednikiem przestrzeni. Przestrzeń jest tym aspektem świata, który wszelkim istotom pozwala żyć i wyrażać się. Przestrzeń jest święta. Innym ważnym elementem przedstawienia jest związek słowa z ciałem. Swoista gra pomiędzy jednym i drugim. W spektaklu "SLAM[in]" słowo staje się elementem muzyki, jej częścią składową, tym samym staje się częścią tańca. Impulsy przebiegają od słowa do ruchu i odwrotnie - gest inicjuje mowę. Kompozycja całości jest właśnie złożoną grą zależności między tymi elementami.

choreografia: Anna Godowska
współpraca choreograficzna: Anita Wach
reżyseria, tekst: Sławomir Krawczyński
działania wokalne, muzyka: Dominik Strycharski
tańczą: Anna Godowska, Anita Wach

miejsce: Okęcka Sala Widowiskowa, ul. 1 Sierpnia 36a

Następna dyskusja:

Teatr Tańca Zawirowania




Wyślij zaproszenie do