Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Wątek ten poświęcony jest praktycznemu spojrzeniu na kwestie motywacji w pracy. Nie chodzi o dzielenie się wiedzą książkową i wybujałymi metodami budowania modeli motywacyjnych (gdyż te zawsze trzeba dostosować do specyficznych warunków danej firmy), lecz o chwilę refleksji, dyskusję i próbę odpowiedzi na pytanie:

"A CO MNIE TAK NA PRAWDĘ MOTYWUJE W PRACY?"

****************************************************************************
Temat motywacji często gości też na łamach blogu: moszynski.pl, gdzie można znaleźć m.in. cytaty różnych mądrych głów i nie tylko ;-), w tym m.in.:

1) "Jeżeli chcesz, aby ludzie wykonali dla Ciebie dobrą pracę, daj im dobrą pracę do wykonania." (Frederick Herzberg)

2) "Przestań ludzi demotywować." (Alfie Kohn)

3) "Zarządzaj pracownikami tak, jakby to byli ochotnicy!" (Peter Drucker)

4) Artykuł "Cel na celowniku"

5) Skuteczna metoda motywowania menedżerów wg Jacka Siwickiego - Prezesa Enterprise InvestorsWitold Moszyński edytował(a) ten post dnia 03.06.10 o godzinie 19:26
Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

$$$ - owszem też :-), ale jak dla mnie sama kasa to za mało, choć rozumiem inne spojrzenie na ten temat, popularne często w pionach sprzedaży ;-).

Osobiście wychodzę jednak z założenia, że gdy większą część dnia spędza się w pracy, to ją po prostu trzeba lubić, a w przeciwnym razie szybko zmienić.
W takiej sytuacji (tzn. zakładając, że motywującą jest ta praca, którą się lubi) jest już trochę łatwiej o odpowiedź - tak więc, dlaczego lubię moją pracę, a tym samym jaka praca mnie motywuje?

taka, która:
- jest pracą z ludźmi i dla ludzi
- daje możliwość kreacji
- daje możliwość wprowadzania usprawnień procesów biznesowych
- nie ogranicza horyzontów, wręcz odwrotnie
- wciąż stawia wyzwania
- zachęca do ciągłej pracy nad sobą i rozwojem własnym

no, ale przecież każdego też coś potrafi demotywować w pracy:

- mnie generalnie wkurza "dreptanie w miejscu",
- realizacja zadań nie mających końca lub powtarzanych w kółko ze względu na niewłaściwe zaplanowanie pracy
- brak przemyślanego planu działania, co zwykle prowadzi pod "podwójnej roboty"
- niezaplanowane/nieprzemyślane zmiany, "bo zmienić coś trzeba" np. gdy przyjęte rozwiązanie się nie w pełni sprawdza

itd.-itp. c.d.n. mam nadzieję w wyniku dalszej dyskusji... :-)
Alicja Jankowska

Alicja Jankowska Projekty z klasą

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Oto, co mnie najbardziej motywuje :
- to, co niemożliwe = zadania będące wyzwaniem
- wolna ręka co do sposobu realizowania zadań / osiągania celów
- dobra atmosfera, relacje
- jasne, proste, zrozumiałe dla wszystkich i obowiązujące wszystkich zasady fair
- wartości - spójne ( bądź przynajmniej niekolidujące ) z moimi
- uznanie szefa
- wynagrodzenie adekwatne do kompetencji i rezultatów.

I żadne tam systemy :)
Te, które sama tworzyłam i wdrażałam, na ile to możliwe uwzględniały w/w.

Pozdrawiam,

:)
Anita K.

Anita K. Psychoterapeuta,
Psycholog,
Nauczyciel
Mindfulness.

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Przez całe moje zawodowe życie starałam się łączyć to co lubiłam robić, co mnie kręciło (programowanie) z zarabianiem pieniędzy.

W mojej pracy czuję się pomagaczem. Pomagam ludziom w ich pracy, usprawniam ją pisząc programy, dzięki którym mogą dostawać informacje, zestawienia jakich potrzebują aby jeszcze lepiej pracować.

Kręci mnie robienie czegoś co ma sens, co jest potrzebne komuś, co kogoś będzie cieszyć. Nie znoszę przelewania z pustego w próżne, robienia czegoś bez sensu i bez spojrzenia na całość, na system, któremu to co robię jest potrzebne.

Często irytowałam moich zleceniodawców pytaniem "po co Ci to jest potrzebne". Bo mogłam dać więcej niż użytkownikowi wydawałoby się że potrzebuje.
Piotr P.

Piotr P. Każdy może być
dyrektorem HR.
Swojego losu:)

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Mnie w pracy najbardziej motywuje to, że świat poza nią także istnieje.
Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Piotr P.:
Mnie w pracy najbardziej motywuje to, że świat poza nią także istnieje.

np. świat wirtualny ;-)
Piotr P.

Piotr P. Każdy może być
dyrektorem HR.
Swojego losu:)

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Witold Moszyński:
Piotr P.:
Mnie w pracy najbardziej motywuje to, że świat poza nią także istnieje.

np. świat wirtualny ;-)

Wolę jednak ten realny:)

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

1.Samorealizacja
2.Niezależość
Kinga F.

Kinga F. Senior PR Account
Manager

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Poczucie wykorzystywania swoich umiejętności, na które pracowało się latami (np. języki obce, techniki negocjacyjne, etc.) oraz świadomość budowania czegoś, co daje satysfakcjonujące efekty.
Idealnie, jeśli pracodawca dostrzega przy tym nasze starania i czasem werbalnie poklepie po ramieniu słowami uznania ;)

Ważna jest również przynależność do grupy oraz identyfikacja z firmą, bo bez tego trudno efektywnie i w zgodzie ze sobą reprezentować jej interesy.

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

niezależność
kasa
poczucie spełnienia
dobre relacje ze współpracownikami

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

ja myślę, że z kasą to jest tak, że ona mieści się w minimum - jeśli nie ma zabezpieczonego minimum to jest demotywacja. Pieniądze są motywatorem na krótką metę, jako nagroda lub podwyżka, ale tak się w nieskończoność nie da...

dlatego właśnie motywujący jest
- kontakt z ludźmi/atmosfera pracy
- osiąganie wcześniej założonych celów (praca w zespole to podwójna satysfakcja!)
- rozwój osobisty (szeroko pojęte zdobywanie doświadczenia, szkolenia itp.)
- uznanie wyrażane na wiele sposobów (np. krótkie celebrowanie sukcesu)
Małgorzata G.

Małgorzata G. HR Business Partner

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Ja jestem szczęściarą, bo w większości mam to, czego potrzebuję :)

- samodzielność i odpowiedzialność od A do Z (jak zrobię, tak mam)
- różnorodność - nie znoszę nudy i rutyny
- dobra atmosfera - przecież pół dnia spędzam w pracy :)
- możliwość poszerzania wiedzy- z różnych dziedzin- od HR, kadr, coaching po biznes
- dobre relacje z przełożonymi i słowa uznania - są jak karta Mastercard... bezcenne
- dużo pracy- lepiej mnie zarzucić zadaniami niż kazać się nudzić
- możliwość realizacji własnych pomysłów

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Najpierw,co demotywuje:to,że trwamy w sztywnych kołnierzach zamierzeń-jedynie...
Motywuje: siła umysłu i działania!!!

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

kasa, samochód, satysfakcja,fajna atmosfera, ludzki szef, słowa uznaniaJustyna Korszeń edytował(a) ten post dnia 30.08.10 o godzinie 20:58
Paulina L.

Paulina L. Wzięłam stery w
swoje ręce!

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Pieniądze są ważne, wiadomo-musimy się utrzymać, a żeby to zrobić trzeba pracować. Jednak kasa to nie wszystko! Nie da się wytrzymać, nawet w najlepiej opłacanej pracy jeśli:
* nudzimy się w niej, nie rozwijamy;
* mamy pogardę dla własnego szefa, mając poczucie, że niczego się od niego nauczyć nie możemy ;/
* mamy poczucie dyskomfortu, niezadowolenia, niespełnienia, a już nie daj Boże stres, bóle brzucha lub mdłości ;)
Praca powinna nam dawać prestiż, satysfakcję, spełnienie, zadowolenie, poczucie dobrze wykonanego zadania, pożyteczności tejże pracy. W pracy ważni są ludzie, miła atmosfera-bez szeptania za plecami...
Życzę każdemu i sobie takiej pracy, z godnym wynagrodzeniem ;DPaulina L. edytował(a) ten post dnia 22.09.10 o godzinie 11:23

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Piotr P.:
Mnie w pracy najbardziej motywuje to, że świat poza nią także istnieje.

Zgadzam się. Praca pracą. Motywują nas do niej czynniki głównie poza finansowe takie jak: możliwość realizacji własnych pomysłów, rozwój osobisty i rozwój swojej wiedzy, codzienne wyzwania i poczucie spełnienia.
Ale nie należy zapomnieć, że praca to tylko 1/3 naszego życia.
Tak naprawę, żeby być w pełni efektywnym w pracy trzeba mieć również coś poza nią, bo człowiek bez życia poza pracą jest pusty, ubogi i nie jest w stanie nic nowego wprowadzić do swoich obowiązków. Trzeba wprowadzić podział na życie prywatne i zawodowe do swojej egzystencji, bo inaczej przepadniemy z kretesem.
Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Cześć Alicjo,

dasz nam kilka wskazówek jak wprowadzić ten podział ?

pozdr.
wm
Alicja Wróblewska:
Piotr P.:
Mnie w pracy najbardziej motywuje to, że świat poza nią także istnieje.

Zgadzam się. Praca pracą. Motywują nas do niej czynniki głównie poza finansowe takie jak: możliwość realizacji własnych pomysłów, rozwój osobisty i rozwój swojej wiedzy, codzienne wyzwania i poczucie spełnienia.
Ale nie należy zapomnieć, że praca to tylko 1/3 naszego życia.
Tak naprawę, żeby być w pełni efektywnym w pracy trzeba mieć również coś poza nią, bo człowiek bez życia poza pracą jest pusty, ubogi i nie jest w stanie nic nowego wprowadzić do swoich obowiązków. Trzeba wprowadzić podział na życie prywatne i zawodowe do swojej egzystencji, bo inaczej przepadniemy z kretesem.
Przemysław B.

Przemysław B. MBA, Aby dojść do
źródła trzeba płynąć
pod prąd.

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Witam,

Dla mnie ważnym jest, aby była równowaga pomiędzy pracą a rodziną.
Hipokryzją jest mówienie, że pieniądze się nie liczą lub są na dalszym etapie...
Człowiek pracuje po to aby za pieniądze, które zarobi mógł realizować swoje marzenia, wizje czy cele. Realizacja może odbywać się poprzez pracę jak i w życiu prywatnym.

Chociaż w książce Davida Allena "Getting things done" przeczytałem, że rozgraniczanie pracy nie ma większego znaczenia, ponieważ wszystko co robimy jest pracą.

Dla mnie w pracy ważna jest możliwość realizacji swoich pomysłów i czasami uznanie za dobrze wykonane zadanie, samodzielność lub pewna autonomia, dodatki szczególnie szkolenia, wsparcie przełożonych kiedy sytuacja tego wymaga i fajny zespół, ponieważ wtedy zadania szybciej się realizują oraz chce się przychodzić do pracy, również dla tych osób.
Dużym motywatorem i potwierdzeniem jest uznanie klienta za dobrze wykonaną dla niego pracę.

A w domu największym motywatorem jest uśmiech i radość dziecka :) kiedy, spełniasz jego pragnienia oraz równie uśmiechnięta i zadowolona żona.

Pozdrawiam,
Przemysław Bednarski

konto usunięte

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Witold Moszyński:
Cześć Alicjo,

dasz nam kilka wskazówek jak wprowadzić ten podział ?

pozdr.
wm

Dobre wskazówki? Dobrym rozwiązaniem jest dobry plan dnia. Ja zwykle sobie rozrysowuje to w postaci mapy mysli jeśli mam czas. nauczułam się na szkoleniu z mindmappingu w May Agency to teraz korzystam z tej wiedzy ;)

Podstawą jest plan dnia:
1. 8 godzin w pracy = pełne poświęcenie czasu temu co nas w pracy i w zwiazku z pracą interesuję. Koncentracja na zadanaich, koncentracja na współpracownikach, sukcesach i porażkach.
2. czas po pracy, czyli ne wracanie myslami do obowiązków zawodowych, nie zabieranie pracy ze sobą do domu, relaks przed książką, w kinie, ze słuchawkami na uszach, co kto woli.
3. Sen. najlepiej 8 godzin, ale nie każdy aż tyle potrzebuje. Bez snu nasz organizm nie pociągnie zdrowo zbyt długo.

Proste sugestie, a działają :)
Witold Moszyński

Witold Moszyński INTERIM HR MANAGER ♦
CEO & Owner HCCG -
Human Capital Con...

Temat: Co nas tak na prawdę motywuje w pracy?

Brzmi prosto, ale z wdrożeniem bywa różnie :-)

P.S. A mindmapping to faktycznie dobra rzecz, zetknąłem się z tą metodą jeszcze w czasach licealnych, wówczas była to absolutna nowinka w PL. Stosuję ją do dziś! :-)

Alicja Wróblewska:
Witold Moszyński:
Cześć Alicjo,

dasz nam kilka wskazówek jak wprowadzić ten podział ?

pozdr.
wm

Dobre wskazówki? Dobrym rozwiązaniem jest dobry plan dnia. Ja zwykle sobie rozrysowuje to w postaci mapy mysli jeśli mam czas. nauczułam się na szkoleniu z mindmappingu w May Agency to teraz korzystam z tej wiedzy ;)

Podstawą jest plan dnia:
1. 8 godzin w pracy = pełne poświęcenie czasu temu co nas w pracy i w zwiazku z pracą interesuję. Koncentracja na zadanaich, koncentracja na współpracownikach, sukcesach i porażkach.
2. czas po pracy, czyli ne wracanie myslami do obowiązków zawodowych, nie zabieranie pracy ze sobą do domu, relaks przed książką, w kinie, ze słuchawkami na uszach, co kto woli.
3. Sen. najlepiej 8 godzin, ale nie każdy aż tyle potrzebuje. Bez snu nasz organizm nie pociągnie zdrowo zbyt długo.

Proste sugestie, a działają :)

Następna dyskusja:

WARSZAWA - szukam pracy




Wyślij zaproszenie do