Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?
Marketingiem miejsc zajmuję się raczej hobbystycznie, ale za to mieszkałem kilkanaście lat w Legnicy wiec może opowiem coś z tego punktu widzenia.
a) Logo może i czyste i eleganckie, ale równie dobrze mogłoby być Logotypem Lubina, Lublina czy Lubiąża. Dzielnica zwana Kwadratem (którym się tak jarają w logotypie) nie jest żadnym szczególnym dla tego miasta miejscem - ot dzielnica z charakterystyczną zabudową jak na przykład Sępolno dla Wrocławia ale żaden tam symbol. Już bardziej rozpoznawalną dzielnicą jest Zakaczawie (aka. Dzielnica Cudów) ale to się akurat nie nadaje do promocji :)
b) Muzeum Zimnej Wojny - życzę mu dobrze, pomysł fajny przy odpowiedniej skali, ale zapewne będzie miało poziom Muzeum Miedzi - jedynymi odwiedzającymi będą przymuszani gimnazjaliści.
c) hasło - całkiem do rzeczy choć może troszkę przegadane (wystarczyłoby "zawsze po drodze", pewnie nie układało im się w logotypie :) ). Jest teoria, że nazwa "Legnica" pochodzi od słowa "legać" czyli odpoczywać. Znajdowała się ona bowiem na skrzyżowaniu ważnych szlaków i zatrzymywano się tu na "popas". Tu powiedzmy Eskadra odrobiła lekcje.
d) zero odwołań do rzeczy, które naprawdę kojarzą się z tym miastem (przynajmniej mieszkańcom) ale może z jakichś badań wyszło, że poza Legnicą takie skojarzenia nie istnieją. Chodzi mianowicie o miedź, srebro i... teatr (legnicki teatr uważany jest za jeden z lepszych w Polsce), bujną piastowską historię.
A na marginesie... znowu Eskadra? Oni mają jakiś monopol na marketing miejsc czy co? Generalnie L-ca wydała pewnie dużo kasy a efekt nie powala.
Szymon K. edytował(a) ten post dnia 26.01.10 o godzinie 18:56