konto usunięte

Temat: Słuchacz doskonały

Autorem książki Słuchacz doskonały jest Bernard Ferrari. Jest krótka ale bardzo treściwa. Zachęca swoim podtytułem , który z okładki książki krzyczy „ Jak opanować najważniejszą umiejętność w biznesie”. Dla każdego z nas najważniejsza czynność w biznesie może oznaczać coś zupełnie innego. Dzięki temu podręcznikowi, z którego moim zdaniem powinni uczyć się studenci kierunków nie tylko ekonomicznych i finansowych dowiadujemy się, że chodzi o słuchanie.
Przed zapoznaniem się z treścią tego dzieła tkwiłam w przekonaniu, że będzie to kolejna nudna opowiastka pseudo psychologa, który w sposób teoretyczny będzie chciał przekazać odbiorcy wiedzę zdobytą podczas kilku lat studiów. Nic bardziej mylnego! Książka jest przepełniona ciekawymi przykładami z życia autora wziętych, co czyni ją jeszcze bardziej interesującą. Ferrari przekazuje wiedzę, którą sam zdobył.
Słuchacz doskonały to wykreowana przez autora postać pożądana przez pracodawców XXI wieku. Charakteryzuje go zespół cech, którymi moim zdaniem niewiele osób, które znam może się poszczycić. Niektórym wydaje się, że są dobrymi słuchaczami, ponieważ nie przerywają swoim rozmówcom i subtelnie kiwają głową w czasie gdy oni mówią. Nie tędy droga. Ciekawym zagadnieniem, z mojego punktu widzenia jest sześć archetypów, które przedstawia Bernard Ferrari. Są to: dyktator, zrzęda, głosiciel, uparciuch, mędrzec i symulant. Po głębszym zastanowieniu się nad tymi postawami, doszłam do wniosku, że sama reprezentuję jedną z nich.
Książka jest doskonałym rozwiązaniem, dla każdego kto pragnie osiągnąć sukces w biznesie. Uporządkowuje wiedzę i dostarcza nowych przykładów. Uruchamia naszą wyobraźnię. Jest dostępna w formie e-booka dla osób bardziej leniwych oraz także w postaci tekstowej dla pasjonatów czytania. Moja ocena 5+!


Obrazek


http://audiobiznes.pl