Marcin Ruszpel -, Neuroakademia
Temat: :Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z osobami...
Tytuł szkolenia : Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymiProwadzący: Katarzyna Cichocka-Segiet
Czas trwania szkolenia: 16 godzin, 10:00-18:00
Termin szkolenia: 12-13 lipca
Miejsce: Europrofes, ul. Kolejowa 1 (wejście od Żeromskiego) 2. piętro, Galeria Center Park
Cena: 350 zł (cena zawiera: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia)
Ilość miejsc: do 14 osób w grupie
Szkolenie AAC skierowane jest do pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli i innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnymi.
Wspomagające i alternatywne metody komunikacji z osobami niepełnosprawnymi
AAC to grupa metod mających na celu umożliwienie komunikowanie się osobom, które nie posiadają umiejętności mowy, bądź posiadają ją w stopniu uniemożliwiającym satysfakcjonującą komunikację Stosowanie alternatywnych metod komunikacji oprócz rozwijania możliwości komunikacyjnych oddziałuje na inne sfery: zwiększa motywację i chęć do komunikacji, wyrażania swoich uczuć, myśli, zadawania pytań, stymuluje do kontroli pozycji głowy, ruchów rąk, zmniejszenia napięcia ciała i pomaga w rozwijaniu kontaktów społecznych.
Cel szkolenia:
-przygotowanie uczestników do pracy z dziećmi i dorosłymi z wykorzystaniem metod AAC
Korzyści dla uczestników:
-nabycie umiejętności diagnostycznych w planowaniu terapii komunikacji
-zdobycie aktualnej wiedzy na temat AAC i nabycie umiejętności wykorzystania poznanych metod
-nabycie umiejętności korzystania z narzędzi do porozumiewania się
Szkolenie trwa 2 dni. Pierwszego dnia uczestnicy zapoznają się z terminologią dotyczącą komunikacji alternatywnej oraz poznają etapy rozwoju komunikacji. Drugiego dnia zostaną przedstawione sposoby wykorzystania AAC w pracy z dziećmi w codziennym życiu.
Program szkolenia:
Dzień 1
1. Czym jest komunikacja alternatywna? Dla kogo jest przeznaczona?
2. Etapy rozwoju komunikacji przedjęzykowej
3. Etapy rozwoju komunikacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Techniki AAC jako wsparcie w rozwoju komunikacji
4. Dla kogo i jaka forma AAC cz. I. Znaczenie diagnostyki w planowaniu terapii komunikacji. Ocena umiejętności komunikacyjnych.
Program szkolenia:
Dzień 2
1. Nie tylko zgłaszanie potrzeb – AAC jako narzędzie wspierające komunikację społeczną
2. Dla kogo i jaka forma cz. II. Tworzenie i użycie pomocy do porozumiewania się
3. Wykorzystanie AAC do regulacji zachowania dzieci z autyzmem i innymi problemami w zachowaniu
4. Wdrażanie nauki porozumiewania się w codziennym życiu
Kontakt: +48 796 266 310 lub szkolenia@neuroakademia.pl
Zapisy: http://neuroakademia.pl/szkolenia/formularz-zgloszeniowy/