Adam
B.
Stań się lepszym
człowiekiem. Być
może Bóg chciał abyś
po...
Temat: Prośba o pomoc z SRS Honda Civic 1.4 16V 97r. 5D
Witam serdecznie. Mam pytanko i zarazem prośbę czy ktoś mógłby mi pomóc. Po wymianie akomulatora zaświeciła mi się kontrolka od SRS i trzeba ten błąd zresetować. Wiem że można to zrobić w kilka minut samemu mam nawet opis jak to zrobić ale i tak nie wiem co i jak. Czy ktoś już to robił i wie jak to zrobić i przy okazji mi pomóc. Proszę o kontakt. PozdrawiamOpis resetu SRS ściągnełem z civic club
1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........
UKŁAD GOTOWY DO PRACY
Operacja nie jest szkodliwa, poduchy nie wybuchły-robiłem to trzy razy.
Przy zmianie akumulatora, po pracach z instalacją/ często SRS nie ma
ochoty ponownie się uzbrajać!
Dla dociekliwych: można od razu uruchomić zapłon- lub zrestartować
stacyjką MS_HONDĘ i w drogę......