Temat: Breaking News 2011
Po dzisiejszym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych oprócz ustaleń [o których was informowaliśmy] dotyczących wyścigu w Bahrajnie oraz testowania przez Pirelli, możemy dowiedzieć się na temat zmienionych zasad podczas obecności SC na torze. Sprecyzowane przepisy mają zmniejszyć liczbę luk w przepisach dotyczących właśnie samochodu bezpieczeństwa – jak widzieliśmy w przeszłości takich niejasności było wiele.
W ubiegłym roku podczas wyjazdu srebrnego Mercedesa SLS na tor bolidy musiały ograniczyć prędkość nawet jeśli nie znajdowały się bezpośrednio w sznurku za autem prowadzonym przez Bernda Maylandera. Przepis ten został wydłużony do dwóch okrążeń.
Oświadczenie FIA: „Ograniczenie prędkości samochodu bezpieczeństwa (w przybliżeniu okrążenie dłuższe o ok. 40% w porównaniu do normalnego kółka) będzie obecnie obowiązywało przez dwa okrążenia zamiast jednego. Celem jest zapewnienie bezpiecznej szybkości, zanim bolidy dojadą do safety cara.”
Doprecyzowano także przepisy związane z pit lane. Kierowcy nie mogą w okresie spowolnionego ruchu na torze przejeżdżać przez aleję serwisową w innym celu niż zmiana opon. Dzięki temu przy wyjeździe z pit stopu będzie paliło się zielone światło i danemu zawodnikowi nie grozi utknięcie na końcu pasa serwisowego z powodu świecącego się czerwonego reflektora.
[zrodlo: f1zone.pl]