Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU
Temat: Biurko odzwierciedla charakter człowieka?
Psycholog Cary Cooper zbadał związek pomiędzy osobowością człowieka a wyglądem jego biurka. Na podstawie 2,5 tys. zdjęć biurek osób z całej Europy i danych dotyczących ich zachowania w pracy, w życiu osobistym oraz sposobów spędzania wolnego czasu, a także wypełnionych przez nich testów osobowości, wyróżnił pięć typów osobowości.Fanatyk, czyli człowiek, który ma zaplanowaną każdą minutę dnia pracy, siedzi przy biurku idealnie wysprzątanym. Ten typ pracownika jest punktualny, dotrzymuje terminów i ma opinię godnego zaufania, ale dużą trudność sprawia mu wykonywanie kilku zadań w tym samym czasie. Jest szczerym przyjacielem, choć jest osobą raczej zamkniętą, przez co postrzegany jest jako mało towarzyski i elastyczny.
Człowiek rodzinny może pochwalić się biurkiem schludnym i posprzątanym, ozdobionym licznymi fotografiami i pamiątkami. Taka osoba zazwyczaj pod koniec dnia sprząta swoje biurko, oznajmiając w ten sposób, że od tej chwili poświęca się całkowicie swojej rodzinie. Taki pracownik jest asertywny, potrafi postawić granice i konsekwentnie realizuje swoje cele.
Człowiek trendy ma wystylizowane i nowoczesne biurko oraz najnowszy sprzęt do pracy. To typ nowoczesnego lidera, który chce być na czasie i podążać za modą. Lubi załatwiać sprawy przez telefon i być w centrum wydarzeń. Więcej uwagi zwraca na swój image niż na prawdziwe uczucia, a relacje międzyludzkie mają dla niego tylko znaczenie biznesowe. Często jest skłonny do cynizmu i sarkastycznego humoru.
Biurko animatora biurowego jest śmieszne i kolorowe, leżą na nim materiały biurowe koniecznie w jaskrawych kolorach oraz śmiesznie wyglądające akcesoria. Taka osoba to najczęściej dobra dusza zespołu, która wnosi radość i uśmiech gdziekolwiek się pojawi. Ma ona bardzo poważne nastawienie do pracy, jest obowiązkowa i nie lubi konfliktów, a sporne sprawy rozwiązuje przy pomocy kompromisu.
Trąba powietrzna ma na swoim biurku totalny chaos, a wokół niej piętrzą się stosy papierów. Taka osoba bierze na siebie za dużo pracy i ciągle pracuje w napięciu. Bez trudu wykonuje kilka zadań równolegle, ale nie potrafi zarządzać swoim czasem, dlatego często pracuje po godzinach.
źródło: hrnews.pl