Temat: Redukcja kosztów podróży służbowych.
Katarzyna O.:
Mówimy o dwóch różnych programach.
Piszesz, że korzystając z portali rezerwacyjnych można osiągnąć większe zniżki - podaj mi proszę choć jeden taki portal (wyłączając zakupy grupowe), który oferuje 40% rabatu na podróż służbową. Dodam, że nie DO 40% a właśnie RÓWNO 40%.
Jestem przekonana że nawet przy odjęciu kosztu karty można znacznie zaoszczędzić na podróżach służbowych.
Próbowałem pośrednio coś zasugerować ale widać trzeba bezpośrednio:
To jest forum dyskusyjne w związku z tym można tu się dzielić swoimi doświadczeniami i przemyśleniami a więc to czynie.
Ja robiłem analizę podobnych rozwiązań bo w grupie dla której pracowałem były stosowane TC a i presja na ograniczenie kosztów (a w szczególności zaliczek na hotele i podróże) była duża.
Rozwiązania te nie obejmowały tylko hoteli ale także przeloty, taxi, pociągi (np. DB), jakieś tam zniżki w restauracjach, na wynajem samochodów itp.
Gwarantuje Pani że rozwiązania dużo bardziej kompleksowe niż te które Pani przedstawia.
Napisałem jakie są plusy i minusy rozwiązania i konkretne przyczyny dlaczego.
Idea TC jest taka (przynajmniej w kręgu niemieckojęzycznym) że nie dość że klient ma zniżkę to niejako operator TC dzięki skali pozwala wyłączyć z firm (raczej dużych) funkcję planowania podróży gwarantując niższą cenę (tu akurat się dużo nie różni) - ale oczywiście nie za darmo
I tu dochodzimy do clue. Rozsądna firma musi przeprowadzić analizę czy to jej się opłaca.
Może tak być ale np. w moim przypadku gdzie istotna część podróży odbywała się do mniejszych miast lub w regionie do miejscowości pod dużymi miastami (bo tak lokalizuje się przemysł), takie rozwiązanie nieco traciło sens bo nie było w pobliżu odpowiedniej obsługiwanej infrastruktury a cel był jasny - ograniczyć zaliczki.
To jest podstawa. (a powiem Pani że baza ichniejsza była podobna do wspomnianego HRS)
Duży plus to polepszanie płynności (jeśli np. robi faktury zbiorcze za okresy 1,2,4 tyg) i to była jakaś spora wartość dodana.
TAK SIĘ ANALIZUJE ROZWIĄZANIA OD STRONY PRZEDSIĘBIORSTWA KTÓRE MA TO KUPIĆ
MOŻE SIĘ OPŁACA MOŻE NIE, A JA DZIELĘ SIĘ SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI
A teraz bezpośrednio: Trochę się Pani ośmieszyła z tym przykładem "biznesowego hotelu" in the middle of nowhere. Lokalizacja jak na 3miasto, szczególnie biznesowo bardzo średnia (+ to bliskość PGE Areny)
Mogę to śmiało stwierdzić bo mieszkałem 4 lata w trójmieście a i biznesowo sporo tam bywałem
Cena nie powala, bo można w dużo lepszej lokalizacji dostać hotel w podobnej cenie (np. Sopot, centrum Gdańska). A i taniej podróż wyjdzie (Taxi)
Podobnie oferta Warszawska. (a własciwie podwarszawska).
Bardziej odpowiednia na konferencje niż business trip
To wszystko pod uwagę, bo klient racjonalnie myślący nie kupuje haseł typu 40% taniej.... bo sprawdza co dostaje w zamian
Leszek Zalewski edytował(a) ten post dnia 21.03.12 o godzinie 15:36