Wojtek Narczyński

Wojtek Narczyński prezes zarządu,
Power Media S.A.

Temat: Różnica 42M a 142

Witam,

Mam następujące pytanie.

Czy jest duża różnica w lataniu pomiędzy 42M a 142? Wiem, że 142 ma sliding canopy, oraz silnik turbo, jak to wygląda w praktyce?

Dzięki,
Wojtek N.

konto usunięte

Temat: Różnica 42M a 142

W praktyce 142 jest fajniejszy - wiekszy power, wieksze zbiorniki, przestawialne smiglo... no ogolnie jest "bardziej", natomiast w pilotazu oba sa podobne :-)
Michał J.

Michał J. kierownik
komunikacji
marketingowej marki
Volkswagen Samo...

Temat: Różnica 42M a 142

nie mialem okazji latac na Zlinie 42, ale 142 to naprawdę bardzo fajna zabawa - tylko pamiętać trzeba, że to samolot, a konkretnie Pan Zlin i reszta będzie OK.
Nie chodzi oczywiscie o zadne straszenie, absolutnie nie, tylko dla kogoś kto przesiada sie z Cessny lub np. Ultralightów kilka rzeczy może zaskoczyć. Ale tak, jak Maciej napisał jest kilka elementów, które są naprawdę "bardziej";-))) gorąco polecam 142!! michal
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: Różnica 42M a 142

Z 142 jest ulepszona wersja Z 42, ale przykladowo do przerobki na holownika sie bardziej nadaje Z 42, mniej sie silnik grzeje.

konto usunięte

Temat: Różnica 42M a 142

142 jest samolotem w 100%. Mówią, że jest trudniejszy od Iskry. No i w kora może się sypnąć przy każdej prędkości - przy nieumiejętnym posługiwaniu się sterem wysokości :)
Fajna narowista maszynka :)

Zasadnicza różnica:
Przestawiane śmigiełko,
220 l w zbiornikach + 5 l w zbiorniczku rozchodowym do lotu odwróconego,
200 kucy pod machą (dzięki sprężarce oszszywiśśśie)
Odsuwana limuzyna a nie drzwi wejściowe,
Deczko inne skrzydło,
Trochę niżej się siedzi.

Straszliwie lubię ten samolot :)Piotr Czuban edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 09:18

Następna dyskusja:

Koszt remontu Z 142




Wyślij zaproszenie do