Bartosz Gnot

Bartosz Gnot Technik Jakości

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 24.01.19 o godzinie 18:10

konto usunięte

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

Myślę, że minimum 1 x rok to dobra zasada.
"Po co robić częściej niż wymaga klient"... żeby wiedzieć co się dzieje? ;)
Audyt to narzędzie weryfikacji a nie tylko zło konieczne

konto usunięte

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

Audyt produktu jest narzędziem weryfikacji procesu i zapewniania jakości w firmie, częstotliwość musisz sam sobie ustalić i zdefiniować w procedurze wew, i zazwyczaj robi się je częściej niż raz w roku.....

Raz na rok robi się a annually requalification/layout inspection .
Np. w przypadku Forda CSRy mówią:

"8.2.2.3 Product audit
No Ford Customer-Specific Requirement for this section."

ale np.

"8.2.4.1 Layout Inspection and Functional Testing
A layout inspection (to all dimensional requirements) shall be performed annually on at
least 5 parts.
Where tooling has multiple cavities, tools or centers, the annual layout is conducted on at
least one part from each cavity, tool or center, with a minimum overall sample of 5 parts.
Note: 5 parts are not required from each cavity;"
Michał Jezusek

Michał Jezusek Starszy Inżynier
Jakości / Audytor
VDA, IATF, ISO /
Trene...

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

Krzysztof B.:
Myślę, że minimum 1 x rok to dobra zasada.
"Po co robić częściej niż wymaga klient"... żeby wiedzieć co się dzieje? ;)
Audyt to narzędzie weryfikacji a nie tylko zło konieczne


Dodam od siebie, że może być narzędziem weryfikacji, które umożliwia jakościowcowi podjęcie ewentualnych działań doskonalących :)

Moim zdaniem audyt produktu najlepiej przeprowadzać wg harmonogramu, odnosząc się do stałych odstępów czasu, zdarza się, że proces po czasie ulega pewnym odchyleniom, które trudno zauważyć, a audyt produktu rozwieje nasze wątpliwości.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.11.15 o godzinie 20:54
Rafał Kucia

Rafał Kucia Nigdy się nie
zatrzymuj i
codziennie bądź
lepszy.

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

Wymaganie częstotliwości przeprowadzania auditów produktów i badań funkcjonalności jest różne w zależności od klienta. Np. dla VW jest to 1 rok i rekwalifikacja co 5 lat. Czasami zdarza się również tak, że ta sama cześć może być produkowana dla dwóch lub więcej producentów, wtedy należy oczywiście prowadzić audity z najwyższą częstotliwością. Dla części o bardzo dużej liczbie charakterystyk wymiarowych, skomplikowanych do pomiaru przy jednoczesnym stabilnym procesie i możesz wnioskować o odstępstwo i zmniejszyć częstotliwość (o ile jesteś w stanie to dobrze uargumentować). Możliwe jest również odstępstwo pozwalające na rezygnację z pomiaru wszystkich charakterystyk wymiarowych.
Ważne aby nie zarzynać się pomiarami (często niepotrzebnie) tylko znaleźć zdroworozsądkowe podejście do tematu. CSR są bardzo ważne, ale nie wykluczają dialogu z klientem. Nie zawsze warto sztywno się ich trzymać.
Powodzenia.
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Częstotliwość audytów produktu - CSR?

Bartosz G.:
Witam.
Czy ma ktoś informację z jaką częstotliwością powinno się robić audyt produktu?
To zależy jakie cele ma realizować, jakie są czynniki zmienności i co z tego wynika w kwestii częstotliwości.

Albo z drugiej strony, załóż 1/rok i zastanów się jakie ryzyka wiążą się z taką częstotliwością i czy inne formy kontroli są w stanie je mitygować?

Następna dyskusja:

karta kontrolna produktu




Wyślij zaproszenie do