konto usunięte

Temat: FZ1 bardziej sportowy...

Pytanie... Zmieniam FZ6 na FZ1... Nie chcę wsiąść na supersporta, ale chciałbym nieco FZ1 usportowić. I jeśli nie ma problemu z wydechem [Leo Vince - pięknie gada], to nie mogę znaleźć nieco bardziej sportowej kierownicy do FZ1... Może coś wiecie?... Bo obniżenie na lagach daje jedynie 3 centymetry niżej kierownicę standardową...

A! I ważna uwaga - nie chodzi o moc i osiągi, bo standard FZ1 mi wystarcza. Chodzi o pozycję kierowcy.Przemysław Jankowski edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 14:36
Jacek Bieliński

Jacek Bieliński SAMODZIELNY
SPECJALISTA D/S
TECHNOLOGICZNYCH

Temat: FZ1 bardziej sportowy...

Widziałem jeden z opisow sprzedającego na allegro - treść poniżej.

Kilka słów o moim egzemplarzu.
Nie będę się specjalnie rozpisywał o samym moto ponieważ ktoś kto szuka tak mocnego nakeda pewnie wie o nim wszystko, dodam jedynie że mimo genów R1'ki motocykl jako seryjny jest dość cywilizowany i pomimo olbrzymiej mocy (seryjne 150KM) co bardziej uszczypliwi zarzucają mu zbyt dużą ogładę :)

Po przejechanych paru tyś km dołączyłem do powyższych maruderów i zacząłem dociekać co zrobić by ten "potulny" charakter na ile to możliwe zmienić w prawdziwą dziką bestię.

Z pomocą przyszli użytkownicy amerykańskiego forum oraz znakomity mechanik i kierowca wyścigowy w jednym z pomocą którego poczyniłem kilka istotnych zmian.

Oto i one:

- modyfikacja układu dolotowego powietrza;
- sportowy wysokoprzepustowy filtr powietrza K&N;
- zaślepienie systemu ekologicznego AIS;
- demontaż katalizatora;
- końcówka wydechu Akrapovic'a w wersji karbonowej (z homologacją drogową);
- zwiększenie ilości podawanego przez komputer paliwa.

Powyższe modyfikacje zmieniły Fazera nie do poznania - legitymuje się on mocą 160KM, znacznie ważniejsze jednak od wyższej mocy są reakcja na gaz zwłaszcza w tak krytykowanym w Fz1 dolnym i średnim zakresie obrotów.
Zmiana jest naprawdę ogromna, przy tym jego seryjna "potulność" również zniknęła, moto reaguje na każde odwinięcie gazu jak wściekły.
Towarzyszą temu piękny dźwięk Akrapovica i konkretne strzały nieprzepalonej mieszanki przy odpuszczaniu gazu a w nocy widoczny ogień z wydechu :-D
Osiągi to ~3s 0-100KM/h, Vmax - trudno stwierdzić - mi raz udało sie osiągnąc ~260km/h ale na nakedzie to już "lekkie" szaleństwo, spalanie przy normalnej jeździe pozostało na fabrycznym poziomie.

Poza tym zmianie uległy:

- migacze;
- mocowanie tablicy rejestracyjnej;
- nakładka na siedzenie pasażera (oryginał Yamaha);
- kierownica i sety LSL;
- obydwie klamki CNC wraz z regulacją;
- crashpady.

Dodam jeszcze że motocykl posiada oryginalny alarm z pilotem Yamahy (obecne roczniki tego nie mają) oraz brak abs'u który w tym modelu akurat bardziej przeszkadza niż pomaga (gorsza modulacja, ciężar i szybsze zmęczenie cieplne hebli w wersji z abs'em) dzisiejsze modele są juz niestety seryjnie z abs'em.

Następna dyskusja:

FZ1 GT




Wyślij zaproszenie do