Temat: FZ1 bardziej sportowy...
Widziałem jeden z opisow sprzedającego na allegro - treść poniżej.
Kilka słów o moim egzemplarzu.
Nie będę się specjalnie rozpisywał o samym moto ponieważ ktoś kto szuka tak mocnego nakeda pewnie wie o nim wszystko, dodam jedynie że mimo genów R1'ki motocykl jako seryjny jest dość cywilizowany i pomimo olbrzymiej mocy (seryjne 150KM) co bardziej uszczypliwi zarzucają mu zbyt dużą ogładę :)
Po przejechanych paru tyś km dołączyłem do powyższych maruderów i zacząłem dociekać co zrobić by ten "potulny" charakter na ile to możliwe zmienić w prawdziwą dziką bestię.
Z pomocą przyszli użytkownicy amerykańskiego forum oraz znakomity mechanik i kierowca wyścigowy w jednym z pomocą którego poczyniłem kilka istotnych zmian.
Oto i one:
- modyfikacja układu dolotowego powietrza;
- sportowy wysokoprzepustowy filtr powietrza K&N;
- zaślepienie systemu ekologicznego AIS;
- demontaż katalizatora;
- końcówka wydechu Akrapovic'a w wersji karbonowej (z homologacją drogową);
- zwiększenie ilości podawanego przez komputer paliwa.
Powyższe modyfikacje zmieniły Fazera nie do poznania - legitymuje się on mocą 160KM, znacznie ważniejsze jednak od wyższej mocy są reakcja na gaz zwłaszcza w tak krytykowanym w Fz1 dolnym i średnim zakresie obrotów.
Zmiana jest naprawdę ogromna, przy tym jego seryjna "potulność" również zniknęła, moto reaguje na każde odwinięcie gazu jak wściekły.
Towarzyszą temu piękny dźwięk Akrapovica i konkretne strzały nieprzepalonej mieszanki przy odpuszczaniu gazu a w nocy widoczny ogień z wydechu :-D
Osiągi to ~3s 0-100KM/h, Vmax - trudno stwierdzić - mi raz udało sie osiągnąc ~260km/h ale na nakedzie to już "lekkie" szaleństwo, spalanie przy normalnej jeździe pozostało na fabrycznym poziomie.
Poza tym zmianie uległy:
- migacze;
- mocowanie tablicy rejestracyjnej;
- nakładka na siedzenie pasażera (oryginał Yamaha);
- kierownica i sety LSL;
- obydwie klamki CNC wraz z regulacją;
- crashpady.
Dodam jeszcze że motocykl posiada oryginalny alarm z pilotem Yamahy (obecne roczniki tego nie mają) oraz brak abs'u który w tym modelu akurat bardziej przeszkadza niż pomaga (gorsza modulacja, ciężar i szybsze zmęczenie cieplne hebli w wersji z abs'em) dzisiejsze modele są juz niestety seryjnie z abs'em.