Temat: planuję zakup Vespy - pomocy! :)
Cześć,
Niekoniecznie, podałem ją jako przykład. Skuter trzeba dokładnie obejrzeć przed podjęciem decyzji. Kilka wskazówek, rzeczy na które należy zwracać uwagę:
- stan ramy, patrząc z tyłu i z przodu czy jest symetryczna, czy nie ma żadnych odchyleń wskazujących na wcześniejsze "przejścia". Tunel na przekroku - tutaj szczególnie widoczne mogą być ew. skrzywienia / nieoryginalne spawy. Kierownica - czy manetki gazu i shiftera biegów nie są wykrzywione w stosunku do reszty kierownicy - jeśli tak jest duża szansa, że skuter zaliczył "szlif".
- skrzynia biegów - jednym z objawow zuzytej skrzyni jest wyskakiwanie biegow.
- silnik - czy nie jest na zewnątrz nadmiernie zaolejony. Każda Vespa "poci" się olejem i odrobina oleju w tylnej dolnej części silnika jest naturalna ale gdy widoczna jest duża ilość oleju oznacza ze coś jest nie tak, plus jesli olej czuc benzyna to juz zupelny kanal - zwiastuje to uszkodzenie usczelniaczy i/lub łożysk czyli poważną naprawę.
- jak odpala, czy równo wchodzi na obroty i czy sie nie krztusi na wyzszych obrotach, czy nie traci mocy. UWAGA: stan silnika nalezy sprawdzac gdy jest zimny. Sprzedawcy często demonstrują na rozgrzanym silniku, wtedy można ukryć wiele mankamentów.
- Zawieszenie: czy amortyzatory nie dobijają, czy nie wycieka z nich olej. Koło przód, czy proste na osi i bębnie, w jakim stanie łożysko. Jak skuter stoi na stojaku i przednie koło jest w powietrzu zakręć nim i zobacz czy prosto się kręci i nie ma ruchów na boki, czy nie ma oporu i jakiegoś tarcia.
Plus stan blacharki, lakieru i wykończenia. Samym lakierem bym sie nie przejmowal jesli skuter jest w dobrym stanie mechanicznym:
1. Szkoda dobrego lakieru na okres nauki jazdy
2. Za pomalowanie Vespy zapłacisz góra kilkaset złotych i mozna to sobie zostawic na zime - rozebrac vespe i dac czesci do lakieru a przy okazji poznac skuter i na wiosne zadać szyku na odpicowanej Vespie.
Pzdr
TL