konto usunięte

Temat: Tuning mechaniczny...

zapraszam do dyskusji o tuningu silnika, układu dolotowego powietrza, układu wydechowego, etc... ostatnio np. spotkałem się z różnymi opiniami na temat montażu strumienicy i konsekwencji jakie niesie on za sobą... co myślicie o tym...??
Rafal Lorenc

Rafal Lorenc Kierownik ds nadzoru
systemu, nazwa.pl

Temat: Tuning mechaniczny...

Nie wiem jak w benzynie, w tdi strumienica to zło, generuje niepotrzebne ciśnienie w układzie wydechowym, co znowu przeszkadza turbinie na konkretne rozkręcenie się.
Dolot oczywiście należy robić, patrząc nawet na prawa fizyki :-)

Temat: Tuning mechaniczny...

Mariusz mam klocki NOWE do escorta z ABS cena 140zł jak coś to napisz mail, zostały mi po moim fordzie - pozdrawiam

Temat: Tuning mechaniczny...

Strumienica jednym poprawia, jednym pogarsza. Pomóc może w silnikach o max prędk obr 6500-7000. W silnikach co kręcą sie wyżej psuje.
Szymon Bluma

Szymon Bluma PHP Programmer

Temat: Tuning mechaniczny...

Strumienic i jej osiągi to jedno, ale ja bym jej nigdy nie zamontował. Jak patrzę potem jak benzyna lekko kopci, albo ogólnie rura jest brudna to nie jest za przyjemne.
Ochrona środowiska też jest ważna ;)

konto usunięte

Temat: Tuning mechaniczny...

wedlug mnie tylko spowalnia spaliny i lepsztm rozwiazaniem po wywaleniu kata jest kawalek rury i tyle

Temat: Tuning mechaniczny...

Michał Baryń:
wedlug mnie tylko spowalnia spaliny i lepsztm rozwiazaniem po wywaleniu kata jest kawalek rury i tyle

Tylko jak wwalisz kawał rury to przy średnich obrotach masz nieprzyjemny metaliczny dźwięk. Jak już to zamiast kata coś o tej samej objętości.

konto usunięte

Temat: Tuning mechaniczny...

ja we wszystkich swoich autach wstawialem rure srednicy takiej jak reszta wydechu i nie mialem metalicznego odglosu. Taki odglos jest jak sie strumienice z allegro za 50zl zapoda. Wtedy przy przyspieszaniu słychac metaliczny odgłos. Duzo wydechowców uwaza ze leoiej rure niz strumienice. Prawdziwa sportowa stumienica to koszt ok 1000zł
Rafal Lorenc

Rafal Lorenc Kierownik ds nadzoru
systemu, nazwa.pl

Temat: Tuning mechaniczny...

Chwila, ale przecież rozmawiamy o tuningowym wydechu, czyli brak jakiegokolwiek katalizatora, rura 2.5 cala i dwa przelotowe tłumiki.
Cicho zgrabnie a w TDI naradza się nowe życie.
Wyszystko nie z allegro tylko z jednej 'normalnej' firmy - MG Motorsport.

konto usunięte

Temat: Tuning mechaniczny...

Mariusz "&ry" Andryszczuk:
zapraszam do dyskusji o tuningu silnika, układu dolotowego powietrza, układu wydechowego, etc... ostatnio np. spotkałem się z różnymi opiniami na temat montażu strumienicy i konsekwencji jakie niesie on za sobą... co myślicie o tym...??
Ogolnie strumienice zakłada sie do silników benzynowych i nie warto oszczedzać. Bardzo dobre są strumienice "Speeder". Szlag mnie trafia jak widze na allegro buble za grosze które tylko ładnie wygłądają :/ nota bene pokryte chromem który i tak złazi zanim towar trafi w ręce kupującego. No i najważniejsze że strumienice spełniają swoją rolę nalepiej przy silniku 2.0.
Podobnie zresztą jak NOS (mam klientów którzy zakładają NOS do silników 1.4, 1.6... pytam tylko gdzie tu sens gdzie logika ??)

Tak więc na prosty tuning mechaniczny (dajmny na to Golf III) po pierwsze wywalić katalizator i przyszlifować tłoki, zalecałabym obniżenie (najtaniej i najprościej pierścieniami ściągającymi), filtr sportowy (osłonowy, stożkowy, grzybek,)- i znów szlag mnie trafia z allegro... ludzie kupuja filtry które 3 lata zalegaja na magazynie bo "15zł taniej"... (super!!!)no i do filtra doradziłambym kupić łapacz zimnego powietrza i turbinę dolotu :)
I ostanią rzecza to wydech... Moze i jestem jednostronna ale wg. mnie najlepsze są tłumiki Ulter Sport i nie dam sobie nic powiedzieć :P Choć znam kombinatorów którzy kupuja same końcówki z dyfuzorem... cóż produkt dobry i polecam, ładnie buczy ale nigdy nie zastapi tłumika sportowego.
Mariusz Rakowski

Mariusz Rakowski slusarz, APV
Manufacturing Poland
Sp. z o.o.

Temat: Tuning mechaniczny...

Witam. a co myslicie o lambo doors? Czy wam sie podobaja dzwi otwierane do gory?
Robert W.

Robert W. Sales&Technical
Director, AKBIT

Temat: Tuning mechaniczny...

Lambo doors to tuning stylistyczny a nie mechaniczny.
Mariusz Rakowski

Mariusz Rakowski slusarz, APV
Manufacturing Poland
Sp. z o.o.

Temat: Tuning mechaniczny...

Drzwi otwieraja sie mechanicznie a nie stylistycznie he he

konto usunięte

Temat: Tuning mechaniczny...

Lambo doors, generalnie fajna sprawa!
Największe wrażenie moim zdaniem robiły by i tak w
totalnie seryjnym np. służbowym seicento Van
Taki mały szok dla wszystkich na parkingu!
8)WOJCIECH MACIUBA edytował(a) ten post dnia 16.02.10 o godzinie 12:49
Mariusz Rakowski

Mariusz Rakowski slusarz, APV
Manufacturing Poland
Sp. z o.o.

Temat: Tuning mechaniczny...

Dzieki za opinie.POZDRAWIAM
C P Racing Fab

C P Racing Fab Poszerzanie Porting
Polerowanie Kanałów
Dolotowych - Ssąc...

Temat: Tuning mechaniczny...

CP Racing

Modyfikacje układów wydechowych, układów ssących ( Dolotowych )Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.12.14 o godzinie 00:25
Paweł Pleśnierowicz

Paweł Pleśnierowicz Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu
Zarządzania
Jakością, AGR...

Temat: Tuning mechaniczny...

Przemysław Cios:
Witam. Chciałem rzucić temat o poszerzaniu i polerowaniu kanałów dolotowych, wydechowych i komory spalania. Co o tym sądzicie?

Jeżeli policzysz przekroje, długości i pojemności, dobierzesz do tego układ ssący i wydechowy, wgrasz nowy program sterujący pracą silnika, dobierzesz zawory ssące i wydechowe oraz nowy wałek i kilka jeszcze elementów. To czemu nie, wręcz polecam :)

Tylko po co poszerzać i polerować komorę spalania??

I jeszcze jedno. Jak przesadzisz z polerowaniem to będzie Ci się mieszanka skraplać na ściankach. Właściwie to usuwa się tylko wady odlewniczy w kanałkach a nie poleruje.
C P Racing Fab

C P Racing Fab Poszerzanie Porting
Polerowanie Kanałów
Dolotowych - Ssąc...

Temat: Tuning mechaniczny...

Opinię co do polerki są różne ale ja mogę powiedzieć że co do skraplania paliwa na ściankach w kanałach dolotowych jest błędna. Przy wielo punktowym wtrysku nie ma żadnego skraplania. Samo poszerzenie i spolerowanie kanałów dolotowych i wydechowych daje przyrost 15%mocy silnika. Komorę spalania modyfikuje się żeby lepiej napełniałć cylinder ładunkiem. Taka modyfikacja poprawia pracę silnika. Po dołączeniu kolektora dolotowego z polerowanego aluminium oraz większą średnicą przepustnicy mamy większy dopływ powietrza czyli większą moc. Jest to zależne od producenta zazwyczaj 10-40 HP. Do tego kompletny układ wydechowy który oblicza sie ze średnicy główki zaworu, konta wychylenia zaworu oraz jego otwarcia do tego dochodzi zakres obrotów w których spaliny mają wspomagać pracę silnika itd. Obliczamy długość i średnicę całego układu wydechowego. No i oczywiście dochodzi strojenie silnika. Można również wymienić wałki rozrządu na bardziej ostre, mocniejsze sprężyny , krótkie prowadnice zaworów i inne. Po samej modyfikacji głowicy różnica w przyroście mocy silnika jest duża a po dołączeniu kolejnych zmian jest jeszcze lepiej.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.09.14 o godzinie 11:11
C P Racing Fab

C P Racing Fab Poszerzanie Porting
Polerowanie Kanałów
Dolotowych - Ssąc...

Temat: Tuning mechaniczny...

TakTen post został edytowany przez Autora dnia 15.09.14 o godzinie 17:00
C P Racing Fab

C P Racing Fab Poszerzanie Porting
Polerowanie Kanałów
Dolotowych - Ssąc...

Temat: Tuning mechaniczny...

CP Racing

Modyfikacje porting głowicy tuning mechanicznyTen post został edytowany przez Autora dnia 19.12.14 o godzinie 00:26

Następna dyskusja:

Tuning optyczny...




Wyślij zaproszenie do