Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: Testy, opinie i opisy ciekawych samochodów

Tutaj zapraszamy do zamieszczania Waszych (lub znalezionych w internecie) testów i opisów ciekawych samochodów.
Skupiamy się na egzotykach i samochodach rzadziej spotykanych na naszych drogach niż VW Golf :) Natomiast ciekawy test VW Golfa będzie również mile widziany!
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: Testy, opinie i opisy ciekawych samochodów

to ja wkleje moj dawny test:

W tym tygodniu jezdze:
Porsche 911 996 Turbo 2002r z manualna skrzynia, 420KM

Wedlug mnie:
- wersja amerykanska, wiec tragiczne wykonczenie wnetrza, ale to naprawde mega tragiczne! Wykladzina biurowa, jak jakis misio na drzwiach wokol glosnikow, plastiki trzeszcza non stop, wszystko sie telepie, skora bardzo badziewna, w kolorze mysim, tak jak nadwozie, wyglada tak sobie...
- silnik... bajka, wkreca sie niesamowicie, zrywa przyczepnosc na 4 kolach jak tylko turbina sie zalacza, tylko gdyby nie ten manual... ostrzejsze wystartowanie ze swiatel skonczy sie spaleniem sprzegla, wiec ruszac trzeba delikatnie, wyprzedzaja nas wszystkie diesle i dostawczaki i dopiero jak puscimy sprzeglo to mozemy wciasnac dalej gaz... Dla mnie calkowite nieporozumienie. Z automatem z lopatkami to calkowicie inny samochod i wtedy nadaje sie tez do jazdy po miescie.
- wyglad: przod to jeszcze te paskudne lampy z migaczami, co dla mnie wogole wykluczalo te modele porsche i dziwilem sie ze ktos to mogl kupic... Ale jednak jak sie tym pojezdzi chwile i popatrzy ma to to da sie przyzwyczaic do tych lamp nawet. Tyl ma piekny, ze spojlerem wysuwanym w wersji Turbo wyglada calkiem fajnie. No ale nie oszukujemy sie, to dalej jest Garbus po tuningu ;)
- wygoda: brak, totalnie zero, zawieszenie bardzo niskie i twarde, sprzeglo tragiczne i z tym jest najwiecej meczarni, na normalnej drodze z koleinami (czyli jak wiekszosc w polsce) przy 130km/h to juz jest walka o utrzymanie sie na ulicy, gdzie nawet Laguna na szerokich oponach 170km/h w tym miejscu mozna jechac spokojnie. Z tylu miejsce dla 2 kobiet lub dwojki dzieci, ale i tak nie maja tam wygodnie. Odchylane fotele, zeby wpuscic pasazerow do tylu, po odchyleniu nie przesuwaja sie do przodu (co jest standardem w bmw itp.) wiec musimy dodatkowo trzymac przycisk przesuwajacy pozycje fotela, zeby wogole ktos mogl wejsc do tylu...

Ogolnie samochod brzydki, tandetnie wykonany (wersje 997 i europejskie 996 jednak maja juz calkiem inna jakosc materialow), ciasny (nawet fotele sa dla bardzo szczuplych osob, czyli dla mnie ok, ale ktos wazacy ok. 100kg juz ma spory problem), z przydkimi lampami z przodu, ale za to silnik wynagradza wszystko... Gdyby tylko byla skrzynia automatyczna to mozna wtedy normalnie tym ruszac ze swiatel, manuala calkowicie odradzam, chyba ze jest to wylacznie zabawka na weekend na torze.


Obrazek


Obrazek


Pozdrawiam
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: Testy, opinie i opisy ciekawych samochodów

i kolejny dawny moj test:

Wczoraj pojezdzilem troche znowu innym modelem Porsche, tych razem 911 (997) Carrera S, model z 2005r, ze skrzynia manualna 6 biegowa i napedem tylko na tyl. 355KM i w porownaniu do poprzedniego 911 (996) Turbo z 2002r to jednak nie robi juz takiego wrazenia...
Jakos wykonania wnetrza - super, oprocz przyciskow do obslugi klimy, z ktorych schodzi lakier. Ale duuuzo lepiej niz w 996.
Wyglad - przod jest bardzo fajny, te lampy duzo lepiej wygladaja niz w 996, natomiast tyl jakis taki typowo garbusowaty... Bez spojlera zadnego to jakos mi nie podchodzi az tak. Tyl w Turbo jest zdecydowanie duzo lepszy.
Wyglad ogolny - akurat ten byl w kolorze zoltym z czarnymi felgami, wiec bardzo rzuca sie w oczy ale wyglada to calkiem niezle. Taka typowa zabawka.
Ale jednak jesli juz to albo 4S albo Turbo, zwykle S jakos nie robi na mnie wogole wrazenia ani osiagami ani nie daje sie pobawic latajac bokami (trzeba sie postarac zeby poleciec bokiem, bo w koncu przod jest wogole nieobciazony).

Fotki:

Obrazek


Obrazek


Obrazek
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: Testy, opinie i opisy ciekawych samochodów

i jeszcze jeden :)

No to mysle ze moge smialo opisac krotko moje doswiadczenie weekendowe...

Lamborghini Gallardo
przejechana trasa Warszawa-Katowice-Warszawa, w sumie prawie 700km

A wiec:
- wyglad... no jest to Lambo, w dodatku zolte na ciemnych felgach... Robi wrazenie niesamowite, ludzie patrza sie gdziekolwiek sie jedzie, co po pewnym czasie juz meczy (nie da sie zatankowac spokojnie bez odpowiadania ile to ma koni i ile pali...)

- silnik... potezne V10 brzmi niewiarygodnie, umieszczone za plecami powoduje ze nie potrzebujemy wogole radia gdy jezdzimy szybciej. W trasie chodzi dosc cicho wiec mozna posluchac muzyki normalnie, ale az sie prosi wylaczyc radio i wcisnac gaz tam gdzie sie da. W tunelu w Warszawie na wislostradzie wrazenie niesamowite :) Przyspieszenie rewelacyjne (chociaz GT-R jest jeszcze szybszy), wiec wyprzedzanie nie robi zadnego problemu. No i kazdy zjezdza nam z drogi jak widzi to w lusterku wiec to calkiem wygodne :)

- skrzynia biegow - chodzi calkowicie inaczej niz w GT-R czy jakimkolwiek innym dwusprzeglowcu. Bardziej zblizona jest do BMW M5/M6. Jest to e-gear, wiec polautomat czy nawet zautomatyzowany manual. Tak wiec musimy zmieniac biegi sami lopatkami, automat tylko je redukuje w dol i zmienia przy odcince. Czuc jak silowniki wciskaja sprzeglo i jak samochod potrafi szarpac przy niskich predkosciach gdy toczymy sie w korku. Co jest piekne to miedzygaz przy redukcji biegow... Pieknie to brzmi gdy zwalniamy przed zatrzymaniem sie na swiatlach :) Szybkosc zmiany biegow jest w zupelnosci wystarczajaca dla tego samochodu, chociaz na torze na pewno lepiej bedzie sprawdzalo sie rozwiazanie z dwoma sprzeglami z innych samochodow. Ale ogolnie mi sie bardzo dobrze tym jechalo na calej trasie.

- zawieszenie - no jest to spory problem na naszych drogach, bo remontowana droga warszawa-katowice jest calkowita porazka dla tego samochodu. Co remont to trzeba podnosic przod i pelzac do 70km/h bo powyzej tej predkosci przod sie znow opuszcza. Ale patrzac uwaznie na dziury i hamujac przed kazdym uskokiem na asfalcie da sie jezdzic tym normalnie i calkiem szybko bez uszkodzen :)

- wnetrze - klimatyczne, chociaz wszystko z Audi. Ale jakosc ok, bez zadnych problemow. Co prawda ergonomia (w zyciu na to nie zwracalem uwagi wczesniej) jest tragiczna... Brak sterowania radiem na kierownicy powoduje ze zmiana stacji czy chociaz glosnosci wymaga podniesienia sie z fotela, zeby dosiegnac do radia. Ale przyciski do sterowania szybami, swiatlami itd. na srodku deski rozdzielczej sa niewiarygodne... Jestem w ich designie zakochany odkad jakies 4 lata temu zobaczylem gallardo na zywo w srodku :)

Ogolnie wrazenie niewarygodne. Bardzo przyjemna zabawka, chociaz na codzien raczej niezbyt wygodna szczegolnie do jazdy po dziurawych miejskich drogach i w korku. No i rzuca sie tak bardzo w oczy, ze kazdy doskonale wie gdzie bylismy i o ktorej godzinie... Wiec anonimowym w Lambo nigdy nie bedziemy.

I pare fotek... (przepraszam za te hostessy, tylko zaslaniaja samochod...)


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Dariusz Krawczyński

Dariusz Krawczyński Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.

Temat: Testy, opinie i opisy ciekawych samochodów

i ostatni test:

Aktualnie jezdze Mercedesem (w koncu taksowkarze zawsze mowili, ze bez gwiazdy nie ma jazdy...) klasy C w kombi... A dlaczego opis ten pasuje do tego watku? Bo jest to C63 AMG, a wiec 6.2 litra (tak tak, 6.2 a nie 6.3 jak to wszedzie jest oznaczane na samochodzie) :)

Wyglad
Zwykle kombi, niektorym sie podoba, innym nie. Wyglada jak prawie zwykla C klasa z pakietem AMG, ktory mozna dokupic do kazdej wersji. Raczej tylko znawcy moga rozpoznac, co tak naprawde drzemie pod maska. Na pewno w przeciwienstwie do Lambo, to nie jest samochod na podryw :) Raczej wygladamy jak ustatkowany ojciec dwojki dzieci, w czarnym rodzinnym kombi...
Po dokladniejszym przyjrzeniu sie widzimy boczne wloty powietrza na przednim zderzaku, ktore wygladaja dosc bojowo. Na blotniku znaczek "6.3 AMG", ktory mimo wszystko niewiele ludziom mowi, bo malo kto chce uwierzyc, ze taka pojemnosc jest w tak malym samochodzie. No i z tylu 4 koncowki wydechu i dyfuzor, przez co osoby za nami moga sie zorientowac, ze z tym karawanem cos jest "nieteges"... Do kompletu mamy szprychowe felgi AMG 19" w pakiecie Performance i olbrzymie 6-tloczkowe zaciski z przodu.

Wnetrze
Zwykla C klasa... Plastik (na desce rozdzielczej wyglada on okropnie!!), skora, aluminium. W C63 mamy jednak niesamowita scieta u dolu kierownice, kubelkowe fotele trzymajaca okrutnie przy jezdzie bokiem, lopatki przy kierownicy i praktycznie wszystko co mozna miec z wyposazenia w C-klasie. Oczywiscie jest tez wysuwany monitor do nawigacji, audio i DVD, lacznie z dyskiem twardym 6GB. A trzeba przyznac, ze naglosnienie w tym samochodzie to podstawa! Z jedna roznica... Dzwiek nie wydobywa sie z glosnikow, a z silnika... :)

Silnik
Cos, za co w tym modelu placimy drugie tyle co za cala reszte samochodu... 6.2 litra, 457KM (510KM w wersji Performance), wolnossace V8... Silniki te sa montowane praktycznie w wiekszosci modeli AMG, zaczynajac wlasnie od C, przez E, S, SL, CL, CLS, a konczac na SLS, jednak roznia sie moca, ze wzgledu na modyfikacje podzespolow. Co wazne, sa to silniki skladane recznie!
Dzwiek silnika jest poprostu niewiarygodny! Prawdziwe bulgoczace V8, niczym w amerykanskim krazowniku z dawnych lat. Zadziwia to, ze niemcy stworzyli cos w tak amerykanskim klimacie! Na postoju czujemy jak trzesie sie caly samochod i slyszymy delikatny bulgot w tle. Po dodaniu gazu nagle wszystko sie telepie, a ludzie patrza dookola w poszukiwaniu nadjezdzajacego sportowego samochodu, nie zwracajac na nasze kombi wogole uwagi.

Jazda
Niewiele mozna powiedziec o jezdzie, poza tym, ze moc zdecydowanie przerasta mozliwosci opon i napedu na tyl. Jak Clarkson okreslil C63 AMG, jest to samochod, ktorym gdy dojezdzamy do celu cieszymy sie, ze przezylismy... I tak dokladnie jest, szczegolnie gdy wylaczymy ESP (lub nawet wlaczymy je w tryb Sport). Aktualnie ciezko mi okreslic jak samochod zachowuje sie na suchym, bo mamy zime, a samochod jest caly czas na letnich oponach... Tak wiec kazdy zakret przelatuje sie bokiem, chyba ze mamy calkowicie wlaczone ESP, wtedy mozna jezdzic tym prawie jak normalnym samochodem (tylko caly czas ESP nam blokuje kola i zmniejsza moc, nawet przy najmniejszym dodaniu gazu).
Moge smialo powiedziec, ze NIC NIE DAJE TYLE FRAJDY PODCZAS POWOLNEJ JAZDY JAK TEN SAMOCHOD! GT-R, Gallardo, Porsche, M3 itd. to samochody, ktore daja nam frajde z jazdy szybko lub szybkiego startu od swiatel do swiatel. C63 pozwala sie cieszyc jak dziecko nawet stojac w korku i radosnie dodajac gazu zarzucajac przy tym tylem :) Przy 20km/h mozemy spokojnie kazde skrzyzowanie na miescie przeleciec bokiem, poprawiajac sobie humor. A wjezdzajac do jakiegokolwiek tunelu lub przejezdzajac pod mostem, za kazdym razem otwieramy szyberdach, zeby posluchac jak to bulgocze...
W porownaniu do M3, ktore wypada lepiej na torze, lepiej sie trzyma, lepiej przenosi moc, AMG jest calkowicie innym samochodem. Tutaj nie patrzymy na stoper, nie scigamy sie ze swiatel, nie jezdzimy po 300km/h (mimo, ze model ktorym jezdze ma podobno predkosc maksymalna 320km/h - sprawdzone przez poprzedniego wlasciciela w Niemczech...). Tym sie bawimy, latamy bokiem, sluchamy silnika i jezdzimy po kazdym rondzie przynajmniej po 2 razy :)

Ogolnie wrazenia
Niesamowita zabawka! Nie jest to samochod dla kogos, kto szuka komfortu i spokojnej jazdy z duzymi predkosciami. Tutaj musimy byc skupieni prawie caly czas, bo bardzo latwo stracic panowanie i zobaczyc jak wyprzedza nas tyl.
Samochod nie rzuca sie w oczy, wiec dla kogos, kto chce podrywac na niego panienki zdecydowanie sie nie nadaje. Jest to typowy samochod, ktory ma dawac frajde kierowcy, bo pasazerowie mocno narzekaja, gdy na kazdym skrzyzowaniu lataja na bok po fotelu, a kierowca siedzi z bananem na twarzy...

No i pare zdjec:


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Pozdrawiam
Darek

Następna dyskusja:

Adresy ciekawych galerii




Wyślij zaproszenie do