Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

To dla mnie taka zagadka jest: jak wypromować firmę / produkty tejże firmy przy takich założeniach: produkt jest nie znany przez Polaków; nie ma ładnego opakowania; nie ma konkretnych materiałów informacyjnych; a "góra" nie zamierza dawać kasy na promocję?!!
Gdzie tu logika?
Marcin S.

Marcin S.
Optometrystabialysto
k@gmail.com

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

A po co logika??
Dajemy ogloszenie - szukamy PH z doświadczeniem, własnym samochodem i na własnej działalnośći.
Informujemy że po 6 miesiącach najlepsi dostaną umowy o pracę, skody octawia służbowe premie itd.
Mamy pół roku by sprawdzić czy towar się przyjmie.
Ryzyko?
dla Firmy małe z uwagi na niskie koszty. Ryzyko ponoszą tylko PH na własnej działalności.
Zysk?
jak się uda PH wprowadzić towar na rynek, będzie kasa na zmianę opakowania, promocję i wsparcie sprzedaży.
I niestety takie Firmy pojawiają się, znikają tylko ludzie którzy podejmą wyzwanie zostają. Czasami na lodzie :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Wiele lat temu pewien Klient powiedział (cytat): "wrzućmy do sklepów, bydło wszystko kupi".
Wciąż nic się nie zmieniło ...

konto usunięte

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Przypomina mi się QCHIPA...

konto usunięte

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dagmara D.:
Wiele lat temu pewien Klient powiedział (cytat): "wrzućmy do sklepów, bydło wszystko kupi".
Wciąż nic się nie zmieniło ...
Najkrótsze, znane mi, "pozycjonowanie" ;)
Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dagmara D.:
Wiele lat temu pewien Klient powiedział (cytat): "wrzućmy do sklepów, bydło wszystko kupi".
Wciąż nic się nie zmieniło ...


Właśnie. Wolę pójść nieco bardziej wyboistą drogą, bo ani produktu nie traktuję jak śmieci, ani potencjalnych klientów jako niedouczonych głupków, ani PH-ców jak idiotów. I dlatego mam problem.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Jeśli stać Cię na to, żeby rozwiązać ten problem własnymi siłami (pieniędzmi) to nie ma sprawy.
Jeśli "góra" nie chce inwestować to ich nie zmusisz.
Magdalena N.

Magdalena N. Marketing&Sales
Manager

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Marcin S.:
A po co logika??
Dajemy ogloszenie - szukamy PH z doświadczeniem, własnym samochodem i na własnej działalnośći.
Informujemy że po 6 miesiącach najlepsi dostaną umowy o pracę, skody octawia służbowe premie itd.
Mamy pół roku by sprawdzić czy towar się przyjmie.
Ryzyko?
dla Firmy małe z uwagi na niskie koszty. Ryzyko ponoszą tylko PH na własnej działalności.
Zysk?
jak się uda PH wprowadzić towar na rynek, będzie kasa na zmianę opakowania, promocję i wsparcie sprzedaży.

jeśli nie będzie zysku to należy potraktować to jako "badanie rynku".
I niestety takie Firmy pojawiają się, znikają tylko ludzie którzy podejmą wyzwanie zostają. Czasami na lodzie :)
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Rozumiem, że nie ma kasy na promocję i nie ma kasy na ładne opakowania.
Jednego jednak nie wiemy - czy sam produkt się broni? Czy jest super-hiper, czy jest jakąś "ósmą woda po kisielu" (podróbka podróbki hoop coli ;) ).

Jeśli sam produkt jest bardzo dobry - można spróbować długotrwałego i dość mozolnego procesu budowania marki przez marketing rekomendacji.
Jeśli sam produkt się sprawdza - warto go wprowadzić np w wybranych sklepach (a może i mądrze samplować?) licząc na to, że będzie polecany przez ludzi dalej.
Można oczywiście wspomóc ten proces rekomendacji jakąś formą marketingu WOMM (czy to 'analogowego' czy np facebookowo-socialmediowego).

Dużo tu "można" i "jakoś", ale nie znam produktu, więc trudno się jednoznacznie wypowiedzieć.

Niemniej - jako młody Tata wiem, że jest np cała plejada produktów dla Dzieci, które nawet nie mają oficjalnego obrotu w Polsce (o reklamie nie wspominając), a są znaczącowo rozpowszechniane przez Mamy na forach. Przykład: krople przeciwkolkowe Sab Simplex. Niemieckie środki do prania - podobny case.

Jak widać - da się, ale sam produkt musi zdobyć renomę wyróżniającego się, lepszego funkcjonalnie. Krople sab Simplex są (ponoć) najskuteczniejsze. Niemieckie proszki do prania - (ponoć) najlepiej piorą.

Co takiego super robi Twój produkt? Kto go najbardziej doceni?
Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Stanisław Grabowski:
Rozumiem, że nie ma kasy na promocję i nie ma kasy na ładne opakowania.
Jednego jednak nie wiemy - czy sam produkt się broni? Czy jest super-hiper, czy jest jakąś "ósmą woda po kisielu" (podróbka podróbki hoop coli ;) ).

Jeśli sam produkt jest bardzo dobry - można spróbować długotrwałego i dość mozolnego procesu budowania marki przez marketing rekomendacji.
Jeśli sam produkt się sprawdza - warto go wprowadzić np w wybranych sklepach (a może i mądrze samplować?) licząc na to, że będzie polecany przez ludzi dalej.
Można oczywiście wspomóc ten proces rekomendacji jakąś formą marketingu WOMM (czy to 'analogowego' czy np facebookowo-socialmediowego).

Dużo tu "można" i "jakoś", ale nie znam produktu, więc trudno się jednoznacznie wypowiedzieć.
Co takiego super robi Twój produkt? Kto go najbardziej doceni?

Dziękuję bardzo za bardzo cenną - dla mnie podpowiedź. Ponieważ ten produkt, to dania w technice sous vide więc myślę, że sampling (mimo, że mozolny) mógłby dokonać wiele dobrego...
Rafał A.

Rafał A. Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Wszystko zależy jaką strategię wybierzesz... bo fakt, faktem produkt też mógłby się obronić ceną i funkcjonalnością. Jeżeli by zbudować dobrą sieć dystrybucji to mogło by coś z tego stworzyć... kwestia jednak jest taka, że trzeba by przebadać jakie są nastawiania na tego typu rodzaj pakowania gotowej żywności - czy ktoś po to sięgnie "impulsywnie", czy też stosunkowo ma nastroje pełne niepewności wobec takiej techniki...

Myślę, że można by też pokusić się o przeanalizowania trendu i rozwoju segmentu mrożonek - jak to szło, jak się rozwijało i być może uda się jakiś wspólny mianownik wyciągnąć, które naprowadzi cię na pewne wnioski :)

konto usunięte

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dominka Lepska:
To dla mnie taka zagadka jest: jak wypromować firmę / produkty tejże firmy przy takich założeniach: produkt jest nie znany przez Polaków; nie ma ładnego opakowania; nie ma konkretnych materiałów informacyjnych; a "góra" nie zamierza dawać kasy na promocję?!!
Gdzie tu logika?
a "góra" to kto, skoro Ty jesteś właścicielem?
Anna K.

Anna K. specjalista ds.
wizerunku,
copywriter,
marketing,
naming,...

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dominika, zalezy co to za produkt, jaki masz TG?
Jesli produkt nie jest dla wymagających mozesz w granicy rozsądku pojsc na skroty w wizerunku i marketingu. Przynajmniej na pierwszym etapie, a podziałac wiecej np. w handlu. Szefostwo bedzie zadowolone, a Ty zostawisz sobie otwarte drzwi na lepsze wejscie pozniej, jak szefostwo przekona sie ze warto w produkt inwestowac (ich tez trzeba zrozumiec).

Były w ogole jakies badania robione czy jest popyt na Wasz produkt? jak jest odbierany? Przeciez wystarczy mała grupa focusowa na probe, moze nawet symbolicznie albo za free, w zamian za produkty.
Nawet taką okrojona strategie wejscia mozna sprytnie zrelizowac bez wiekszej szkody dla marki, ze pcha sie po kosztach i byle jak, ale nie pracuje za free wiec jak bedziesz zainteresowana, chętnie doradze i stworze lub wspolnie stworzymy porzadne rozwiązania zeby zadowolic Twoje podejscie profesjonalne, ale zeby tez szefostwo nie straciło :)

> Dominka Lepska:
Dagmara D.:
Wiele lat temu pewien Klient powiedział (cytat): "wrzućmy do sklepów, bydło wszystko kupi".
Wciąż nic się nie zmieniło ...


Właśnie. Wolę pójść nieco bardziej wyboistą drogą, bo ani produktu nie traktuję jak śmieci, ani potencjalnych klientów jako niedouczonych głupków, ani PH-ców jak idiotów. I dlatego mam problem.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Anna K.:
Dominika, zalezy co to za produkt, jaki masz TG?
Jesli produkt nie jest dla wymagających mozesz w granicy rozsądku pojsc na skroty w wizerunku i marketingu. Przynajmniej na pierwszym etapie, a podziałac wiecej np. w handlu. Szefostwo bedzie zadowolone, a Ty zostawisz sobie otwarte drzwi na lepsze wejscie pozniej, jak szefostwo przekona sie ze warto w produkt inwestowac (ich tez trzeba zrozumiec).

Były w ogole jakies badania robione czy jest popyt na Wasz produkt? jak jest odbierany? Przeciez wystarczy mała grupa focusowa na probe, moze nawet symbolicznie albo za free, w zamian za produkty.
Grupa fokusowa ma odpowiedzieć na pytanie o popyt ???? Come on....przepraszam, ale średnio wychodzą przecięcia na wiek...
Nawet taką okrojona strategie wejscia mozna sprytnie zrelizowac bez wiekszej szkody dla marki, ze pcha sie po kosztach i byle jak, ale nie pracuje za free wiec jak bedziesz zainteresowana, chętnie doradze i stworze lub wspolnie stworzymy porzadne rozwiązania zeby zadowolic Twoje podejscie profesjonalne, ale zeby tez szefostwo nie straciło :)

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dominka Lepska:
Ponieważ ten produkt, to dania w technice sous vide więc myślę, że sampling (mimo, że mozolny) mógłby dokonać wiele dobrego...

Czyli już opakowane? A co z gotowaniem bo rozumiem, ze potrzebne są specjalne urządzenia?

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dagmara D.:
Były w ogole jakies badania robione czy jest popyt na Wasz produkt? jak jest odbierany? Przeciez wystarczy mała grupa focusowa na probe, moze nawet symbolicznie albo za free, w zamian za produkty.
Grupa fokusowa ma odpowiedzieć na pytanie o popyt ???? Come on....przepraszam, ale średnio wychodzą przecięcia na wiek...

Przecież "sous vide" to mało znana i stosunkowo nowa technika. Normalnie pakuje się samemu ale jak tutaj mowa o gotowych daniach to zakładam, że są już opakowane próżniowo w woreczek plastikowy. Apetycznie to nie wygląda jak nie jest jeszcze czymś dodatkowo przykryte. Takie rzeczy zaczyna się propagować w wybranych delikatesach jak np. Bomi...;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Ale zaczyna się już o tym mówić na mieście :)

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Dagmara D.:
Ale zaczyna się już o tym mówić na mieście :)

Ja to nawet we Francji jadłem..;)
Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Otóż właśnie: zaczyna się mówić na mieście. W Europie są to produkty znane i przygotowywane od wielu lat. U nas dopiero raczkują.
Dominka Lepska

Dominka Lepska niezależny
specjalista do spraw
niemożliwych

Temat: Strategia w przedsiębiorstwie FMCG

Otóż właśnie: zaczyna się mówić na mieście. W Europie są to produkty znane i przygotowywane od wielu lat. U nas dopiero raczkują.

Następna dyskusja:

Strategia Mobilking




Wyślij zaproszenie do