Jakub P.

Jakub P. Prezes Zarządu,
PETROMET Sp. z o.o.

Temat: Pierwszy Tematyczny Wątek

Dobra... to jedziemy, na początek może o Historii Marki skoro o tradycjach mowa... a było to tak

Rok...

1954 Początek działalności w branży motoryzacyjnej. Już od ponad pięćdziesięciu lat zajmuje się ona produkcją samochodów. Przedsiębiorstwo rozpoczęło swoją działalność jako dostawca pojazdów użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy, betoniarki i wozy strażackie.

1979 W koreańskim mieście Pyungtaek zostaje zakończona budowa fabryki samochodów Ssangyong.

1986 Grupa Ssangyong przejmuje firmę Keohwa Motors specjalizującą się w produkcji samochodów terenowych pod marką Korando. Jednocześnie rozpoczęła szereg inwestycji związanych z rozpoczęciem produkcji samochodów.

1988 Do produkcji wszedł kompaktowy samochód z napędem na cztery koła, który łączył w sobie cechy auta sportowego i użytkowego. Był to pierwszy tego typu samochód wytwarzany w Korei. Tym samym zapoczątkował on modę na samochody o charakterystyce terenowej i sportowej. Od tej pory Ssangyong zaczął być kojarzony jako producent aut nowoczesnych, innowacyjnych i o dobrej jakości.

1990 Firma Mercedes-Benz AG nabywa pakiet akcji Ssangyong Motor Company. Tym samym zostaje ustanowione strategiczne porozumienie w zakresie dostępu do technologii produkcji, metod zarządzania i kanałów dystrybucji. Współpraca w zakresie współużytkowania technologii rozszerzała się w ciągu dekady dotycząc w 1991 roku tylko samochodów użytkowych, a w roku 1993 silników wysokoprężnych i benzynowych jednostek napędowych. Dzięki innowacjom z zakresu stosowanych rozwiązań, koncepcji zarządzania i kanałów dystrybucji, które stały się owocem współpracy, Ssangyong Motor Company uzyskał zdolność rozwijania zaawansowanych technologicznie produktów oraz dostarczania ich na światowe rynki.

1993 Zaprezentowano model Musso, pojazd sportowy i użytkowy o unikalnej stylistyce i ponadprzeciętnych osiągach.

1994 W koreańskim mieście Changwon działalność rozpoczął zakład produkcji silników Ssangyong.

1995 Ukończenie budowy centrum logistycznego części zamiennych mieszczącego się w koreańskim mieście Choenan.

1996 Zaprezentowano model Korando.

1997 Podobnie jak większość koreańskich przedsiębiorstw firma Ssangyong została dotknięta przez skutki kryzysu koreańskiego.

W 1998 roku firma rozpoczęła współpracę z Daewoo Group. Kiedy kryzys minął, w roku 2000 firma została odłączona od Daewoo Group i ponownie rozpoczęła własną działalność jako niezależny producent samochodów.

1999 Ssangyong Motor Company wprowadza rozległe programy restrukturyzacji oraz wdrożenia nowych metod zarządzania. Celem jest znaczny rozwój potencjału projektowego, badawczego, rozwojowego oraz kompleksowa przebudowa światowej sieci sprzedaży i usprawnienie metod obsługi serwisowej.

2001 Premiera całkowicie nowego modelu terenowego Rexton.

2002 Premiera modelu Musso Sports.

2003 Premiera zmodernizowanego modelu Rexton.

2004 Premiera modelu Rodius.

2005 Premiera modelu Kyron.

2006 Premiera modeli Actyon, Actyon Sports oraz facelift modelu Rexton II.

2007 Wprowadzenie do sprzedaży modelu New Chairman oraz facelift modelu Rodius. Zaprezentowanie na międzynarodowych targach we Frankfurcie modelu koncepcyjnego SsangYong WZ.


Firmę SsangYong Motor Company można z powodzeniem nazwać specjalistą w tworzeniu samochodów z napędem 4x4 gdyż zajmuje się ona od lat tworzeniem i produkcją samochodów właśnie z takim napędem.
Na przestrzeni dziesięcioleci technika 4x4 była przez SsangYonga sukcesywnie doskonalona, zaczynając od aut z napędem Part Time (dołączany napęd na tylnie koła), przez TOD (elektroniczny rozdział napędu), po AWD (stały rozkład napędu na wszystkie 4 koła). Filozofią firmy stała się produkcja i doskonalenie samochodów specjalistycznych, terenowych z napędem 4x4.


Na początku XXI wieku, SsangYong Motor Company rozpoczął okres dużej ekspansji na światowe rynki. Rozpoczęto intensywną rozbudowę sieci dystrybucji i obsługi posprzedażnej w całej Europie. W 2004 r. odnotowano aż 322% wzrost sprzedaży samochodów marki Ssangyong w stosunku do roku 2003. Planowa sprzedaż w 2004 roku wynosi 30 000 sztuk.
W najbliższych latach SsangYong Motor Company zamierza uzyskać znaczny wzrost sprzedaży na rynku nowych samochodów w Europie jaki i na innych kontynentach.