konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

No nieźle.... szkoda tylko zapachu spalonego paliwka...
http://rajdy.autoklub.pl/news/pierwszy-gazowy-s2000,29078

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

Piotr M.:
No nieźle.... szkoda tylko zapachu spalonego paliwka...
http://rajdy.autoklub.pl/news/pierwszy-gazowy-s2000,29078

nie LPG tylko CNG, a to znacząca różnica. Stohl już taką N-ke wcześniej zaprezentował.

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

Mateusz Chudy:
Piotr M.:
No nieźle.... szkoda tylko zapachu spalonego paliwka...
http://rajdy.autoklub.pl/news/pierwszy-gazowy-s2000,29078

nie LPG tylko CNG, a to znacząca różnica. Stohl już taką N-ke wcześniej zaprezentował.
Ojjjj tam:) Ale na gaz:)
Mikołaj  Więckowski-Milet ic

Mikołaj
Więckowski-Milet
ic
za szybki i zbyt
wściekły

Temat: S2000 na LPG

w BTCC niestety jest już LPG

LPG for Aon Fords

trzeba jednak przyznać, że w pierwszej rundzie różnice w prędkości nie były zauważalne i fordy sobie całkiem nieźle radziły :)

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

trzeba jednak przyznać, że w pierwszej rundzie różnice w prędkości nie były zauważalne i fordy sobie całkiem nieźle radziły :)

Zupełnie inaczej jak cywilne fordy na lpg :)

Pozdro
:)

Temat: S2000 na LPG

Czuczu musi to zobaczyć, przestanie narzekać na koszty... ;)
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: S2000 na LPG

nie LPG tylko CNG, a to znacząca różnica. Stohl już taką N-ke wcześniej zaprezentował.

Wcześniej były Lancer EVO IX CNG i Subaru Impreza N12B CNG. Stohl może się bawić z CNG, bo środki na ten cel wykłada szczodrze koncern naftowy OMV, który mocno wchodzi na rynek stacji CNG w Austrii. Stohl ściga się takimi pojazdami w Mistrzostwach Rajdowych Austrii.

Natomiast porównywanie LPG do CNG jest bez sensu. Poza podobnym skrótem literowym te paliwa nie mają ze sobą zupełnie nic wspólnego. LPG jest odrzutem rafineryjnym przy produkcji benzyny i oleju napędowego. CNG (sprężony gaz ziemny) jest zdecydowanie bardziej kaloryczne, a przy tym nie wpływa negatywnie na silnik, a nawet przedłuża jego żywotność.

Właśnie dzisiaj ruszył dział sportowy serwisu cng.auto.pl, gdzie przedstawiono wykorzystanie CNG w sportach motorowych.

Wyodrębniliśmy dwa działy:

Obrazek

- Scirocco R CUP - zupełnie nowy puchar VW, gdzie wszystkie pojazdy zasilane są CNG wytworzonym z biomasy;

Obrazek

- Rajdy i wyścigi - dział poświęcony wykorzystaniu CNG w różnych rajdach i wyścigach, w tym Rajdzie Dakar i Mistrzostwach Rajdowych AustriiKarol Wieczorek edytował(a) ten post dnia 17.04.10 o godzinie 00:53

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

Karol Wieczorek:
a przy tym nie wpływa negatywnie na silnik, a nawet przedłuża jego żywotność.

czy możesz to rozwinąć? zaciekawiło mnie. Dlaczego CNG przedłuża żywotność? Opisz różnice w samym cylindrze między LPG a CNG. Jesteś w CNG dość mocny jak zauważyłem.Waldemar Kasperek edytował(a) ten post dnia 17.04.10 o godzinie 20:34
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: S2000 na LPG

Waldemar Kasperek:
Karol Wieczorek:
a przy tym nie wpływa negatywnie na silnik, a nawet przedłuża jego żywotność.

czy możesz to rozwinąć? zaciekawiło mnie. Dlaczego CNG przedłuża żywotność? Opisz różnice w samym cylindrze między LPG a CNG. Jesteś w CNG dość mocny jak zauważyłem.Waldemar Kasperek edytował(a) ten post dnia 17.04.10 o godzinie 20:34

Na wstępie wybacz za zwłokę!
W przypadku LPG możemy mieć problem z małą ilością oktanów, paliwo jest mniej energetyczne - może to prowadzić do spalania stukowego w silniku. CNG ma najwięcej oktanów ze wszystkich ogólnodostępnych paliw. Dzięki temu spala się równomiernie, jest bardziej sprawne.

W części przypadków co do LPG pojawiają się również zastrzeżenia jakości paliwa. CNG to czysty metan, tu nie ma mowy o jakiś domieszkach, dodatkach. W ponad 90% paliwo składa się z czystego metanu.

CNG dodatkowo dzięki swoim właściwościom fizycznym nie wymywa filtru olejowego. W przypadku normalnej eksploatacji silnik ma żywotność nawet 600.000km bez potrzeby remontu.

Ale CNG to nie ideał. FIA nałożyło wymóg, aby ścigające się pojazdy były tylko jednopaliwowe, a więc zasilane tylko CNG. W przypadku cywilnych pojazdów w zdecydowanej większości są to pojazdy biFuel - CNG/benzyna. W związku z tym rodzą się problemy przy starcie. Stąd to rozpylanie paliwa przed startem...
Poza tym CNG najlepiej sprawuje się w przypadku silników z doładowaniem, potrzebuje większej ilości powietrza niż jednostki zasilane benzyną.

Nie ukrywam, że na razie jest to nowość i nie wiadomo jak generalnie się sprawdzi. Podsumujemy zastosowanie CNG w wyścigach po zakończeniu sezonu VW Scirocco CUP i występach Stohla w Peugeot S2000 CNG ; )

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

Dziękuje za odp., a powiedz jeszcze ile oktanów ma CNG ? LPG wiadomo między 102 a 108 jeżeli dobry jakościowo.
Karol Wieczorek

Karol Wieczorek gaz ziemny dla
transportu

Temat: S2000 na LPG

Waldemar Kasperek:
Dziękuje za odp., a powiedz jeszcze ile oktanów ma CNG ? LPG wiadomo między 102 a 108 jeżeli dobry jakościowo.

CNG ma 125 - 130 oktanów.

Wstawiam tabelę wartości energetycznej powszechnie używanych rodzajów paliwa za DYREKTYWĄ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2009/33/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r.

Tabela 1. Wartość energetyczna paliw silnikowych
Paliwo - Wartość energetyczna
Olej napędowy - 36 MJ/litr
Benzyna - 32 MJ/litr
Gaz ziemny/biogaz - 33–38 MJ/Nm 3
Skroplony gaz (LPG) - 24 MJ/litr
Etanol - 21 MJ/litr
Biodiesel - 33 MJ/litr
Paliwo emulsyjne - 32 MJ/litr
Wodór - 11 MJ/Nm 3

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

gratki, dobra robota, teraz podziałaj Karol w branży , żeby było gdzie tankować bo jak już wcześniej doszliśmy w tym problem. Choć pamiętam raczkujące LPG na 1 generacjach też trzeba było szukać stacji ;-)Waldemar Kasperek edytował(a) ten post dnia 20.04.10 o godzinie 10:04
Piotr M.

Piotr M. Grafers,EU

Temat: S2000 na LPG

Jeszcze trochę to w rajdach będzie się liczyć jazda "na kropelkę"... nie będzie ni huku ni zapachu, cisza jak makiem zasiał. :/ Ja wiem, że to rewolucja jakaś jest, ale powoli zabija to prawdziwe rejli ... :/
Grzegorz R.

Grzegorz R. Product Manager,
Mazda

Temat: S2000 na LPG

Karol Wieczorek:
CNG dodatkowo dzięki swoim właściwościom fizycznym nie wymywa filtru olejowego. W przypadku normalnej eksploatacji silnik ma żywotność nawet 600.000km bez potrzeby remontu.

Filtru olejowego??? Coś Ci się chyba pomyliło. Może chciałeś napisać o filmie olejowym? Nie czuję się przekonany do CNG. Czekam na wypowiedź fachowca od paliw, bez "marketingu".

konto usunięte

Temat: S2000 na LPG

Piotr M.:
Jeszcze trochę to w rajdach będzie się liczyć jazda "na kropelkę"... nie będzie ni huku ni zapachu, cisza jak makiem zasiał. :/ Ja wiem, że to rewolucja jakaś jest, ale powoli zabija to prawdziwe rejli ... :/

prawdziwe rejli kolego, to zabija duża kasa

Następna dyskusja:

S2000




Wyślij zaproszenie do