Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Fiaty Cinquecento wracają na trasy.

W tym roku wchodzą do klasy historycznej - HS-1150 w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski więc można się spodziewać zwiększonej liczby zawodników w tychże jakże wspaniałych bolidach...

PS. Ja już mam homologację i zaczynam przygotowywać swojego potworka żeby nie "umoczyć" na BK... ;)
Cezary Zalewski

Cezary Zalewski REGIONALNY
PRZEDSTAWICIEL
HANDLOWY DS.
KLUCZOWYCH KLIENTÓW

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

A co sądzicie o clio 1.6 16v 9 ok 110 KM?

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Większość Renuarów słabo nadaje się do KJS ze względu na dziwaczną konstrukcję skrzyni biegów, gdzie lewy wewnętrzny przegub napędowy zintegrowany jest z mechanizmem różnicowym wewnątrz skrzyni. Gdy skręcone koła zabuksują (trudno tego uniknąć w zawodach "pachołkowych") lewa półoś wysuwa się powodując zmielenie skrzyni. Musiałbyś się dowiedzieć, czy przypadłość dotyczy również tego modelu. Tak, czy owak szanse w starciu z Hondą VTi czy 130/140-konnymi Saxo/106 mizerne. Ciekawym pomysłem może być natomiast Clio Sport 2.0. Nawet bez żadnych przeróbek powalczysz tym KJS w klasie 4 a po wstawieniu klatki masz szanse celować w środek stawki w klasie N3 w 3L/RPP a nawet RSMP (aktualna homologacja). Kupujesz, nic nie inwestujesz, jeździsz, sprzedajesz.

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Marcin Mędelski-Guz:
Większość Renuarów słabo nadaje się do KJS ze względu na dziwaczną konstrukcję skrzyni biegów, gdzie lewy wewnętrzny przegub napędowy zintegrowany jest z mechanizmem różnicowym wewnątrz skrzyni. Gdy skręcone koła zabuksują (trudno tego uniknąć w zawodach "pachołkowych") lewa półoś wysuwa się powodując zmielenie skrzyni. Musiałbyś się dowiedzieć, czy przypadłość dotyczy również tego modelu. Tak, czy owak szanse w starciu z Hondą VTi czy 130/140-konnymi Saxo/106 mizerne. Ciekawym pomysłem może być natomiast Clio Sport 2.0. Nawet bez żadnych przeróbek powalczysz tym KJS w klasie 4 a po wstawieniu klatki masz szanse celować w środek stawki w klasie N3 w 3L/RPP a nawet RSMP (aktualna homologacja). Kupujesz, nic nie inwestujesz, jeździsz, sprzedajesz.

Ale klatka, system gaśniczy, fotele, pasy, wyłącznik prądu etc i to wszystko z homologacjami (w przypadku PPZM lub RSMP) też kosztują więc chyba nie wystarczy kupić i jeździć a trzeba zainwestować...
Marcin P.

Marcin P. Starszy Konsultant,
Cloudware Polska Sp.
z o.o.

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Jak wiadomo wszystko zależy od budżetu jaki posiadamy. Jesteśmy świadomi o trudności pierwszych kroków, którym towarzyszą również dzwony. Skoro kolega mówi tu o początkach, a więc nie jest świadomy swych umiejętności to myślę że nie ma co się pchać w wielkie inwestycje. Na pewno łatwiej będzie odbudować (lub przerzucić budę) takie CC/SS po jakiejś mini kraksie, niż Renówki, Hondy czy Cytryny. Lepiej podejść ze zdrowym rozsądkiem i w miarę swoich możliwości finansowych niż pchać się od razu na "czarne szlaki". No chyba, że masz własną fabrykę pieniędzy wówczas czapki z głów. Druga opcja: po pierwszym crashu kończymy zabawę z tym pięknym sportem i wracamy do rzeczywistości.

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Przy braku wielkich planów rzeczywiście najlepiej będzie kupić jakiegoś średnio zdłubanego Seja, niekoniecznie w pierwszym lakierze. :-) Pod warunkiem, że kolega nie ma 2m10cm wzrostu :-)
Mateusz Bartkowiak

Mateusz Bartkowiak Reakcja Flagi
Reklamowe

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Szcerze mówiąc nie mogę zgodzić się z teorią o seicento lub cc jako tanim początku rajdowania. PRzechodziłem razem z kolegami drogę 126p->cc->sc 1.2 -> Ax Gti / Ax SPORT -> BMW 318is.
Na BMW nie namawiam już więcej mimo, że uważam to za najlepszy wybór. W dzisiejszych czasach powinno powinno się rozpocząć od poziomu AX (lub swift). Jeżeli chodzi o koszty to sc lub cc totalnie seryjny to nie jest przyjemność z jazdy i trzeba troszkę wsadzić w nie żeby to miało sens. Kupowanie dłubanego sc lub cc tez nie jest najtańszą opcją. W tej samej cenie co fiaty można poszukać i znaleźć citroena AX Gti -> auto lekkie, zwrotne i mocne. Duzo bardziej konkurencyjne niż cc czy sc, wystarczy zmienić zawieszenie na twardsze i jeździć! Chodzi tu oczywiście o KJs / superoes / minimax itp.

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Dlatego nasze propozycje dotyczą dawnych pucharowych CC/SC ;-)

Następna dyskusja:

Autko na początek




Wyślij zaproszenie do