Cezary Zalewski

Cezary Zalewski REGIONALNY
PRZEDSTAWICIEL
HANDLOWY DS.
KLUCZOWYCH KLIENTÓW

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Witam!
Tak jak większość interesuję się rajdami. Szukam włąśnie auta na początek - KJS, Rallysprinty, może w przyszłości prawdziwe rajdy. Szukałem Saxo lub 106 ale w większości to zajechane auta. Ostatnio upatrzyłem 206 s 16. Auto jest nowsze, ma lepsze zawieszenie, ale jak to wygląda w "praniu"? Jak się sprawuje skrzynie? Proszę o porady osoby które miały kontakt z tym autem

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Cześć!
206 technologicznie niewiele odbiega do Saxo/106. Zawieszeniowo wytrzymalsze na dziurawych drogach z racji gabarytów. Z tego samego powodu jest też łatwiejsze w prowadzeniu, szczególnie na rajdach szutrowych. 206 z silnikiem 2.0 ma w odróżnieniu od 106/Saxo/206 z silnikiem 1.6 tzw. "dużą" skrzynię (oznaczenie BE zamiast MA) Dlatego układ napędowy jest trwały - tym bardziej, że silnik nie poraża osiągami. :-) Ciekawa opcja, ale raczej do RPP/3L. W KJS szybsze i dające więcej frajdy będzie 106/Saxo po przeróbce skrzyni (dokup przełożenie 64/13 + szpera za około 4000+VAT)

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

W KJS ciężko Ci będzie walczyć pugiem nawet 2.0 z Astrą GSi, a do tego astra będzie tańsza w eksploatacji, ale znaleźć dobrą, zdrową budę i nie zarżnięty motor troche ciężej... ;)
Cezary Zalewski

Cezary Zalewski REGIONALNY
PRZEDSTAWICIEL
HANDLOWY DS.
KLUCZOWYCH KLIENTÓW

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Zgadzam się z tym... Tylko że znależć zdrowego saxo, astrę lub 106 graniczy z cudem. Tak jak oglądam cenniki to 206 jest stosunkowo tania. A jednak konstrukcyjnie jest to nowsza konstrukcja no i podobnie jak ww. auta zaplecze w części na rynku jest dość duże.
Myślałem długi czas o Hondzie ale tu koszty jeszcze dużo większe wychodzą. Niby legendarna niezawodność, ale wychodze z założenia że każde auto mozna zajexdzić... a potem graty kosztują naprawdę niezłą kasę
Łukasz Włoch

Łukasz Włoch Menedżer sportu, PR,
Pilot rajdowy

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Cezary Zalewski reaktywacja ?? - był kiedyś taki zawodnik w rsmp i radził sobie, tyle że jeździł kadetem, Więc może kadet

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

A może rozejrzyj się za zdrowym swiftem GTI?

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Zdrowy SWIFT GTi??? Jeden na tysiąc albo i więcej... Wiem bo sam takiego miałem... :D

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Czy nie prościej na początek poszukać CC Sporting/SC Sporting (106 już była proponowana). Jest jeszcze bardzo dużo CC S/SC S zbudowanych stricte pod ówczesny Pucharach CC S/SC S, więc odpada budowa auta od podstaw. A to, że będziesz startował w niższej klasie... To co? Wyjeździsz sobie rajdowe ostrogi za niewielkie pieniążki, nauczysz się Załogi, siebie i auta... Rozważ i taką opcję.Tomasz Wypych edytował(a) ten post dnia 28.01.10 o godzinie 19:37
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Łukasz Włoch:
Cezary Zalewski reaktywacja ?? - był kiedyś taki zawodnik w rsmp i radził sobie, tyle że jeździł kadetem, Więc może kadet

i kadetem, i skodą, i kaszlakiem w rally crossie i....
Mateusz Bartkowiak

Mateusz Bartkowiak Reakcja Flagi
Reklamowe

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Zdecydowanie polecam BMW E30 318is. Auto praktycznie bezawaryjne, 140km i RWD - można się na prawdę wyżyć na zawodach. Do tego jest bardzo konkurencyjne. Na zawodach w Poznaniu (ABCUP) czy w Toruniu (AB CUP / MINIMAX / BMW-CHALLENGE)wygrywał w sezonie 2009 generalki, przed 4x4 czy astrami GTI i to nie przez początkujących tylko przez doświadczonych kierowców.
Mały wkład finansowy a świetna zabawa i szykie auto. Jedyny minus, a może plus to bardzo trudne w prowadzeniu i trzeba się dużo uczyć :)

Pozdrawiam
http://bmw-challenge.pl

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Mateusz, nie każdy potrafi jeździć tylnonapędowcem ;-)
Cezary Zalewski

Cezary Zalewski REGIONALNY
PRZEDSTAWICIEL
HANDLOWY DS.
KLUCZOWYCH KLIENTÓW

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Za tylnym napedem na oesach chyba wszyscy tęsknimy..:) Warte zastanowienia, tyle że mało staruje. Swift GTi to byłby dobry pomysł bo np. w Olsztynie kilka jeżdzi. Tylko zdrowego GTI jeszcze nie widziałem. Najgorsze że tego typu auta to tylko na południu Polski. Na Mazurach ofert jest bardzo mało. Trzeba chyba na narty się wybrac i przy okazji kilka wypatrzeć:)
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Tomasz Wypych:
Mateusz, nie każdy potrafi jeździć tylnonapędowcem ;-)

Gdzieś zasłyszałem: "Gdyby Bóg myślał o przednim napędzie chodzilibyśmy na rękach" :):):)

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

CEZARY ZALEWSKI:
Za tylnym napedem na oesach chyba wszyscy tęsknimy..:) Warte zastanowienia, tyle że mało staruje. Swift GTi to byłby dobry pomysł bo np. w Olsztynie kilka jeżdzi. Tylko zdrowego GTI jeszcze nie widziałem. Najgorsze że tego typu auta to tylko na południu Polski. Na Mazurach ofert jest bardzo mało. Trzeba chyba na narty się wybrac i przy okazji kilka wypatrzeć:)

Ewentualnie znaleźć za grosze swifta ze zdrowym silnikiem i skrzynią, ale z rozpadającą się budą, i przełożyć graty do młodszej czyli zdrowszej budy - plus jest taki że jak nową budę przygotujesz od podstaw to długo na niej pojeździsz - minus taki że jest trochę roboty przy tym... ;)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Tomasz Wypych:
Czy nie prościej na początek poszukać CC Sporting/SC Sporting (106 już była proponowana). Jest jeszcze bardzo dużo CC S/SC S zbudowanych stricte pod ówczesny Pucharach CC S/SC S, więc odpada budowa auta od podstaw. A to, że będziesz startował w niższej klasie... To co? Wyjeździsz sobie rajdowe ostrogi za niewielkie pieniążki, nauczysz się Załogi, siebie i auta... Rozważ i taką opcję.Tomasz Wypych edytował(a) ten post dnia 28.01.10 o godzinie 19:37

Dokładnie , auto dość tanie, części multum i fajnie się tym jeździ...Sam posiadałem 100konnego seja....

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Marcin Chruślak:
Dokładnie , auto dość tanie, części multum i fajnie się tym jeździ...Sam posiadałem 100konnego seja....

Ja także pilotowałem kiedyś Kumpla i Jego uturbione CC S. Doskonala zabawa za niewielkie pieniądze ;-)
Marcin P.

Marcin P. Starszy Konsultant,
Cloudware Polska Sp.
z o.o.

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Tomasz Wypych:
Czy nie prościej na początek poszukać CC Sporting/SC Sporting (106 już była proponowana). Jest jeszcze bardzo dużo CC S/SC S zbudowanych stricte pod ówczesny Pucharach CC S/SC S, więc odpada budowa auta od podstaw. A to, że będziesz startował w niższej klasie... To co? Wyjeździsz sobie rajdowe ostrogi za niewielkie pieniążki, nauczysz się Załogi, siebie i auta... Rozważ i taką opcję.


Również się z Tobą zgadzam. W najbliższej perspektywie także planuję rozpocząć zabawę z KJSami za sterami CC. Myślę, że jest to optymalny wybór jak na warunki panujące w tego typu pojeżdżawkach. Małe, zwinne, a jak się włoży trochę serca i pieniądza to można śmiało objeżdżać mocniejsze bryczki, oczywiście przy odpowiednich zdolnościach. Dużo części, tanich części, pełno speców na różnych forach od tejże dorożki, więc jeśli masz choć odrobinę zdolności manualnych to będziesz w stanie samemu coś wycisnąć ze swojej rajdówki ;) Przygotowując się małymi krokami do startów, planuję brać udział w jak największej liczbie KJS, bo cóż z doposażonej bryki jak nie masz doświadczenia i obycia. Myślę, że przez samo stanięcie na linii startu, przypływ adrenaliny dorzuci twojej furce parę KM :)

PzdrMarcin P. edytował(a) ten post dnia 30.01.10 o godzinie 20:48

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Mocny Sej to fajny wybór do KJS, ale widzę dwie wady:
1. aby mieć konkurencyjny egzemplarz, musisz w tym autcie zmodyfikować wszystko, łącznie z montażem skrzyni 6 biegów, szperą i silnikiem z innego modelu. Mało kto ma na to czas, ale też można kupić zrobionego na gotowo.
2. auto z uwagi na rozmiary i homologację nie specjalnie nadaje się do czegokolwiek wyżej niż KJS. Wolę nie wyobrażac siebie jazdy taką pchełką 160km/h dziurawą ścieżką przez las.

Weź pod uwagę, że PZM od 2 lat stara się marginalizować KJS i zastąpić je zawodami 3L. Z roku na rok stopniowo zacieśniane są regulaminy KJS, a rozluźnianie regulaminy 3L. KJS ewoluują w kierunku imprez dla amatorów w seryjnych autach. Może się okazać, że za rok-dwa Sej z silnikiem 1.2 nie przejdzie BK do żadnej dyscypliny, a KJS będą polegały na parkowaniu w zatoczce na czas.

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Marcin, kiedyś takie Seje czy Cekłeny startowały przed rajdówkami z RSMP w ramach swoich pucharów na tych samych trasach ;-)

Ale to było... chyba z dziesięć lat temu ;-)

Reszta się zgadza z małym ale... Osoba pytająca w ciągu roku ma szansę na R2, jeżeli się zdecyduje na dalsze starty to i tak będzie musiał kupić profesjonalna rajdówkę+serwis+homologację, która przejdzie BK.

Do rajdów wokół trzepaka, gdzie jak sądzę pewna część z nas ma za sobą wystarczy nawet zwykły cywil, ale to nie te same emocje co przepocona stara rajdówka pamiętająca prawdziwe starty ;-)

konto usunięte

Temat: rajdówka na początek 206 s 16

Tomek, zmieniły się regulaminy. Licencję R2 w tym roku dają każdemu kto zapłaci i zda teorię. Nie trzeba już zbierać punktów w KJS. Górski pisał niedawno, że chce zmarginalizować KJS jako imprezy zręcznościowe, oddzielną dyscyplinę od rajdów. Od zeszłego roku obowiązuje zakaz używania słowa "rajd" w nazwie KJS. KJS odchodzą do lamusa.

Puchar Seja musiał mieć swoją specyfikę... :-)

Następna dyskusja:

Autko na początek




Wyślij zaproszenie do