konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

http://www.autoklub.pl/24302,news.html

Jak sądzicie - znaki zamiast taśmy na OS-ach w Polsce?
Ja to słabo widzę...
Karol Sobczyk

Karol Sobczyk Purchasing Manager

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Piotr Moskal:
http://www.autoklub.pl/24302,news.html

Jak sądzicie - znaki zamiast taśmy na OS-ach w Polsce?
Ja to słabo widzę...
tak jakby cos ta tasma dawala... w Pl to poprostu kolejna przeszkoda terenowa, ktora NALEZY pokonac...

konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

tak jakby cos ta tasma dawala... w Pl to poprostu kolejna przeszkoda terenowa, ktora NALEZY pokonac...

:) to prawda
Ale z drugiej strony jest...
Co będzie jak zniknie? Wtedy nie będzie żadnego ogranicznika.

Z drugiej strony takie tablice dają sędziom/policji jednoznaczny powód do nałożenia sankcji na niesfornych kibiców.

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Jeśli już to ja bym taki system wprowadzał stopniowo. najpierw do taśm dodawał znaki i może z czasem próbował usuwać taśmy.

Choć jak patrzę na zachowanie niektórych ludzi (celowo nie używam słowa kibiców) przy trasach to mam poważne wątpliwości.
Jest wśród nas kolega, który na rajdach jest Safeciarzem (sorry za sformułowanie), chyba Jemu najłatwiej byłoby skomentować ten pomysł.
Przemysław Zawada

Przemysław Zawada Pain is temporary.
Quitting lasts
forever.

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Niestety, pomysł moim zdaniem zbyt inteligentny. :)
Niewielu "kibiców" złapie koncept.
Karol Sobczyk

Karol Sobczyk Purchasing Manager

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

fakt obawiam sie ze tabliczki cieszylyby sie super wzieciem, np. na drzwiach do pokoju nastoletniego 'fana'...
Paweł D.

Paweł D. Ciszewski Marketing
Sportowy

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Pomysł jest całkiem niegłupi, ale rozwinąłbym go:
- wyznaczone bezpieczne miejsca dla kibiców (np. zbocze góry),
- miejsce wygrodzone taśmami i stojącymi ochroniarzami/safeciarzami, którzy uniemożliwią przedostanie się "wgłąb" oesu,
- warunek niezbędny = zabezpieczone w ten sposób wszystkie miejsca, do których da się dojechać (także leśnymi szutrówkami) do odcinka,
- warunek 2 = jednolity system zabezpieczenia na wszystkich rajdach

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Ale sęk w tym, ze prawdziwym kibicom, których krew już jest co najmniej w połowie wymieszana z kurzem i oparami paliwa, wiele nie trzeba powtarzać, choć wiadomo, że każdego ciągnie jak najbliżej.

Ale przez te lata rozsądku trochę się nazbierało.

Kłopot jest z lokalnymi "fanami", którzy chcą się pokazać i wierzą w swoją magiczną moc.
Pamiętam jak na Lotosie tuż przed oesem przybyła silna ekipa autochtonów w gajerach wprost z kościoła i nikt nawet pan Orski, który tez sobie przyjechał popatrzeć nie potrafił im wytłumaczyć, że stanie tuż za małą hopą przy samej drodze nie jest bezpieczne.
Paweł D.

Paweł D. Ciszewski Marketing
Sportowy

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Krzysztof Sasin:
Pamiętam jak na Lotosie tuż przed oesem przybyła silna ekipa autochtonów w gajerach wprost z kościoła i nikt nawet pan Orski, który tez sobie przyjechał popatrzeć nie potrafił im wytłumaczyć, że stanie tuż za małą hopą przy samej drodze nie jest bezpieczne.

Gdyby dojście do tej hopy było skutecznie zablokowane, a obok wyznaczony ciekawy punkt widokowy, to myślę, że nie byłoby kłopotu.Paweł D. edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 15:40

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Paweł D.:
Gdyby dojście do tej hopy było skutecznie zablokowane, a obok wyznaczony ciekawy punkt widokowy, to myślę, że nie byłoby kłopotu.Paweł D. edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 15:40

Niewykluczone.
Tylko zobacz ze często jest tak, ze przyjście takiej mocno niezorganizowanej lokalnej grupy powoduje takie sytuacje.
Poza tym wiele naszych tras rajdowych przebiega przez takie miejsca, gdzie trudno o jakieś dobre miejsca widokowe.
Dlatego mimo ciekawego pomysłu nie jestem przekonany, ze dobrze byłoby wymienić taśmy na znaki. racze stopniowo

konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Paweł D.:
Pomysł jest całkiem niegłupi, ale rozwinąłbym go:
- wyznaczone bezpieczne miejsca dla kibiców (np. zbocze góry),
- miejsce wygrodzone taśmami i stojącymi ochroniarzami/safeciarzami, którzy uniemożliwią przedostanie się "wgłąb" oesu,
- warunek niezbędny = zabezpieczone w ten sposób wszystkie miejsca, do których da się dojechać (także leśnymi szutrówkami) do odcinka,
- warunek 2 = jednolity system zabezpieczenia na wszystkich rajdach

To prawda, wydaje mi się, że na takiej zasadzie zabezpieczone są RMŚ, tzn z wyznaczonymi miejscami do oglądarki a poza nimi na OS nie ma prawa nikt przebywać.

Pomysł jest bardzo OK.
Wydaje się natomiast, że fantazja ułańska naszych rodaków i nieomylność (w złym tego słowa znaczeniu) są nie do przejścia.

konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

moim zdaniem, co do linku na początku : to nie w Polsce niestety. Mamy niesfornych oglądających i o ile są trzewi można ich jeszcze utrzymać za taśmą. Musze przy okazji przyznać, że na południu zdecydowanie gorzej sie safetuje niż na północy. Kibice słuchają poleceń, wielki szacun dla nich. Mimo wszystko najlepszy efekt zdyscyplinowania nie dają taśmy ani znaki lecz tekst : "proszę się cofnąć ponieważ na tym odcinku mam przewidziane statystycznie zagrożenie na dwie osoby śmiertelne", hyhyhy zawsze działa !!!

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Może jeszcze jeszcze ustawiać takie znaki z licznikiem i napisem:
Do wypełnienia statystyki w tym miejscu brakuje nam dwóch wypadków śmiertelnych. Zapraszamy:))))
Może to będzie skuteczniejsze niż znaki i taśmy razem wzięte:))
Paweł D.

Paweł D. Ciszewski Marketing
Sportowy

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Wszystko zależy od mentalności ludzi. W Szwecji na rajdzie nie widziałem metra taśmy (z wyjątkiem blokującej wjazd na oes z bocznej drogi), pół tabliczki, safeciarzy było wielokrotnie mniej niż u nas, a kibiców wielokrotnie więcej. I nie widziałem jednej osoby, która stałaby w niebezpiecznym miejscu.

Obserwując rajdy w Polsce uważam stanowczo, że jeśli nie zagrodzi się naszym kibicom (bardziej i mniej profi) dojścia do niebezpiecznych miejsc, to zawsze będzie ryzyko. Możesz stawiać znaczki, tabliczki, masakryczne zdjęcia, ale to żadnego skutku nie odniesie. Przecież MI się nie może nic stać...

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Paweł D.:
Wszystko zależy od mentalności ludzi. W Szwecji na rajdzie nie widziałem metra taśmy (z wyjątkiem blokującej wjazd na oes z bocznej drogi), pół tabliczki, safeciarzy było wielokrotnie mniej niż u nas, a kibiców wielokrotnie więcej. I nie widziałem jednej osoby, która stałaby w niebezpiecznym miejscu.

Obserwując rajdy w Polsce uważam stanowczo, że jeśli nie zagrodzi się naszym kibicom (bardziej i mniej profi) dojścia do niebezpiecznych miejsc, to zawsze będzie ryzyko. Możesz stawiać znaczki, tabliczki, masakryczne zdjęcia, ale to żadnego skutku nie odniesie. Przecież MI się nie może nic stać...


I chyba właśnie w tym tkwi główny problem.
Jak się mentalność nie zmieni to tak będzie.

Na zeszłorocznym Polskim byłem w miejscu gdzie wydzwonił Kościuch, ale na drugim przejeździe tego OS-u.
I rozmawiałem z Safeciarzem, który powiedział, ze nie dał sobie rady z tłumem, i dopiero widok lecącego pełną bombą Kosciucha sprawił, że ludzie się cofnęli (a stali prawie w miejscu gdzie ostatecznie wyleciał z drogi), ale już na drugim przejeździe ludzie snów stopniowo podsuwali się tam gdzie poprzednio.
I nic kompletnie do nich nie docierało. Nawet był gość z dzieckiem na barana.
i tłumaczył, ze inaczej jego dziecko nic nie zobaczy

I co pomogą znaki i kilometry taśm?
Mateusz S.

Mateusz S. Senior Project
Manager

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

taśma zdecydowanie tak, ale rozwieszona w racjonalny sposób, a nie przy samej drodze robiąc z niej korytarz, za którym są hektary kopert. w weekend byłem na Rajdzie Sumava i stwierdzam że tam praktycznie nie taśmują, poza strefami dla kibiców. ale to też nie jest do końca dobre rozwiązanie...
Paweł D.

Paweł D. Ciszewski Marketing
Sportowy

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Ja się nie uważam za wszechwiedzącego, choć pewnie o rajdach wiem sporo więcej od nie jednego Safeciarza, ale nie raz mi się zdarzyło, że mnie próbowali "przestawić" z super bezpiecznego miejsca (za drzewami, etc.) na wypadkową...

konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

my taśmujemy na wylotowych przy drodze + odpowiednia odległość od niej. Dobrze rozłożona taśma potrafi nakierować piechurów. Przy samej drodze nie ma sensu, łażą za nią i to mając wymówkę , że jest za taśmą. Ale polskim zwyczajem podjeżdża kierownik odcinka i mówi ..........z wami ciągle problem! nie możecie oszczędzać taśmy ?! (paranoja jakaś i wspomnę, że taśma budowlana biało czerwona - tyko na Polskim dostaliśmy "orlenową-niebezpieczna strefa")

konto usunięte

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Paweł D.:
Ja się nie uważam za wszechwiedzącego, choć pewnie o rajdach wiem sporo więcej od nie jednego Safeciarza, ale nie raz mi się zdarzyło, że mnie próbowali "przestawić" z super bezpiecznego miejsca (za drzewami, etc.) na wypadkową...
dzieci zbierają i ochlaptusów (poważnie!!! na Orlenie tak było) spod baru, zaraz gdzieś fote poszukam
http://www.youtube.com/watch?v=8nn92DIIabk&eurl=http%3...

było już o tym wcześniej tutaj http://www.goldenline.pl/forum/sporty-samochodowe/4808...Waldemar Kasperek edytował(a) ten post dnia 21.04.09 o godzinie 23:26
Mateusz S.

Mateusz S. Senior Project
Manager

Temat: Nowy sposób zabezpieczenia tras.

Paweł D.:
Ja się nie uważam za wszechwiedzącego, choć pewnie o rajdach wiem sporo więcej od nie jednego Safeciarza, ale nie raz mi się zdarzyło, że mnie próbowali "przestawić" z super bezpiecznego miejsca (za drzewami, etc.) na wypadkową...

niestety prawda, też się z tym spotkałem kilkukrotnie. ale nie ma się co dziwić... kiedyś, chyba w wrc czytałem bardzo dobry artykuł o zabezpieczeniu trasy i safety. raz że nie ma na to (jak na większość rzeczy) pieniędzy, więc nie ma za co chociażby robić szkoleń, a dwa że jest jednak mało chętnych, więc siłą rzeczy szeregi trzeba uzupełniać osobami mniej lub bardziej (raczej mniej) związanymi z tym sportem.

Następna dyskusja:

Nowy Mitsubushi Lancer w w...




Wyślij zaproszenie do