konto usunięte
Temat: Nowa inicjatywa wyścigowa w Polsce
Dziś w warszawskim hotelu Victoria odbyła się prezentacja nowego projektu wyścigowego Radical Motorsport Polska, przedstawiciela Radical Sportcars, jednego z największych na świecie brytyjskich producentów samochodów przeznaczonych na tory wyścigowe. Na sezon 2011 planowana jest organizacja markowego Pucharu Polski, a w tym roku ruszy akademia jazdy.Oferta Pucharu jest kierowana do zawodników posiadających licencję wyścigową, młodych kierowców, którzy skończyli dopiero co swoją przygodę z kartingiem. Organizator zaprasza również absolwentów swojej akademii. Radical zapewnia pełną obsługę samochodów zakupionych i wypożyczonych.Podobne serie wyścigowe już od kilku lat odbywają się za granicą: Shell Racing Solutions Radical European Masters,Quaife Radical Clubman’s Cup oraz Competition Car Insurance Radical UK Cup, jak również mistrzostwa na szczeblu krajowym w Czechach, Niemczech, Szwecji, Holandii, Australii, a nawet w Arabii Saudyjskiej.
Radical Motorsport Polska w tym roku już od maja uruchomi projekt Radical Racing Academy - program szkoleniowy dla każdego kierowcy, który będzie chciał poczuć trochę adrenaliny oraz podszkolić swoje umiejętności na torze wyścigowym. Zajęcia będą odbywały się na obiekcie w Poznaniu.
Kursanci mają do wyboru kilka etapów szkolenia od zaledwie kilku okrążeń na torze w Poznaniu do pełnego dnia testów. Każdy kierowca otrzymuje kombinezon, bieliznę, buty, kask oraz system HANS.
Wszyscy zainteresowani zawodnicy, którzy będą chcieli wziąć udział w nowej serii wyścigowej będą mieli do dyspozycji dwa modele samochodów, z których każdy posiada homologację drogową.
SR3 RS to bestseller marki – od 2002 roku sprzedano już ponad pół tysiąca tych maszyn. Mimo bezsprzecznego sukcesu, poddawany jest nieustannej ewolucji – ostatnia poważna przebudowa miała miejsce w 2009 i spośród wielu elementów obejmowała także nowe elementy nadwozia, jak efektywniejszy przedni spojler, dyfuzor czy też dwupłatowe tylne skrzydło – wszystko wykonane z najwyższej jakości włókna węglowego. 260 KM w połączeniu z sekwencyjną skrzynią wzorowaną na F1 pozwala ważącemu mniej niż pół tony bolidowi na osiąganie 100 km/h w mniej niż trzy sekundy i osiąganie prędkości nieznanych nawet kierowcom Ferrari i Porsche. Żadne z nich nie popisze się też tak spektakularnym występem na torze: w rękach dobrego kierowcy model ten jest w stanie ścigać się na równi z bolidem Formuły 3. W przeciwieństwie do nieosiągalnych maszyn, SR3 RS dzięki swojej przemyślanej budowie i silnikowi Powertec (pojemność półtora litra, bazuje na jednostce Suzuki superbike) jest bezkonkurencyjnie tani w utrzymaniu.
Większym bratem w tym towarzystwie jest SR8 LM, konstrukcja najwyższej ligi: pod nadwoziem inspirowanym konstrukcjami z Le Mans kryje się silnik V8 o mocy 460 KM, transaxle i szpera. Stosunek mocy do masy jest o ¼ lepszy niż w przypadku Bugatti Veyrona! Aby udowodnić swoją wartość, jeden SR8 w sierpniu 2009 przejechał samodzielnie całą 700-kilometrową drogę z Peterborough na legendarną pętlę Nordschleife – sąd ostateczny dla mocy, wytrzymałości i precyzji każdego auta. Bez szczególnych przygotowań standardowy egzemplarz wjechał na tor i z miejsca pobił rekord okrążenia.
W najbliższym czasie wszyscy zainteresowani będa mogli obejrzeć modele samochodów na Olsztyn Motor Show w dniach 10-11 kwietnia.