Dominika Duziak

Dominika Duziak Payments
Proffessional

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Proponuję Peugeota 205 GTI- do 2 litrów, przyjemne, lekkie, z potencjałem;-)
http://www.rallyonline.pl/ft.php?idg=3011&pg_[go]=69

http://www.ak-centrum.pl/zdjecia/2008/3rsmppc/karolina...
Tomasz T.

Tomasz T. http://www.p-fx.pl

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Dawid Lekszycki:
Wita,

sam stoje przed podobnym wyborem wiec dorzuce dwa slowa
Po pierwsze to scigalem sie swiftem i musze przyznac ze jak na 1,3 to jest to auto z piekla rodem:) piekna zabawa tylko czasami mialem problem z czesciami. Z doswiadczenia powiem ze nie oplaca sie stosowac zaminnikow - w sumie wychodzi drozej...

Poczatkowo myslalem ze kupie cc lub sc z podrasowanym silnikiem ale ostatecznie szukam saxo vts lub 106 s16 - male i zwinne auta(kazde ma jakies swoje wady (francuska produkcja... :) ) ale przynajmniej jest duzo czesci wzglednie tanich)

pozdrawiam

Teoretycznie między tymi samochodzikami jest nie wielka różnica. Kumpel właśnie buduje 106, i nie natrafił narazie na jakiekolwiek problemy. Do kajtków świetny i jeden i drugi. Później bardzo łatwo sprzedać. Ewentualnie rozbudowywać. Saxo lepsze, mimo tych wszystkich podobieństw i droższe. Pug mimo krótkiej skrzyni nie chwali sie zbytnio momentem. Jeżeli pieniądze nie stanowią dla Ciebie żadnego problemu saxo. Jeżeli chcesz z tej puli, która posiadasz, bawić sie, a nie tylko trzymać samochodu w garażu z powodu braku $$$$ pug-a.
W przypadku jednego i drugiego, jestem zwolennikiem kupna czystej niezrobionej, w miarę zdrowej konstrukcji...
W gruncie rzeczy oba samochody maja dość wysoka moc, a po zrobieniu zawiasa + hamulców, minimalnych udogodnień dla silnika + wydech (4000 - 5000 zl/pug) Można już przyzwoicie się uczyć!

Pozdrawiam!
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Napewno jeśłi chodzi o zakup używanego auta w którym chociaż by najmniejsza rzecz "śmierdzi" jest zjechana czy coś podobnego to należy się pożądnie zastanowić. Potem wydatki mogą być dużo wieksze.

Jeśli chodzi natomiast o nakłady na nowe auto to są one nieporównywalnie większe, powiedziałbym ogromne. Dlatego warto kupować gotowe auta z pewnych źródeł - które zawsze mogą służyć pomocą.
Na przykładzie Saxo który znajomy buduje - zdrowy egzemplarz bardzo trudno znaleźć ale jeśli znajdziemy to w okolicach 12tyś
potem ewentualnie piaskowanie i malowanie - 4 tyś
środek wy posazenie - 8tyś ( fotele pasy kierownica system gaśń)
silnik należy rozebrać i przynajmniej złożyć na swieżo - min 2 tyś
szpera Citroen Sport 8tyś, półosie grube do tej szpery 4tyś
koła z oponą po taniości 600zł - min 2400
wydech 4 tyś
duperele których pełno podporka, interkom, zapinki, chlapacze 3tyś
zawieszenie min bilstein i sprezyny jakies 4 tyś a proflex 15tyś

no i już tutaj przy minimalnej wersji mamy kupe kasy

Napewno zdecydowanie nie podzielam takiej wersji że narazie to a potem się sprzeda coś się kupi.
Auta rajdowe to nie jakiś towar przechodni. Za każdym razem traci się na nich kupę kasy.
Jeśli chcesz kupić to myśl o takim który posłuży ci na dlugo.
Chcesz auto do KJSów, kup takie które po roku posłuży ci w PZM. A jesli jest gotowe do PZM to wierz mi że w KJS wytrzyma o wiele lepiej
Co to za gadanie że może na poczatek słabsze auto. Tzn w "rajdach" gdzie chyba chodzi o szybką jazdę chcesz się ścigać seicento a na ulice wsiadasz w swoją zagazowana skode która jest szybsza od rajdówki?gdize sens gdzie logika
Mateusz S.

Mateusz S. Country Manager
Poland Baltics @
Borgy Philips
accessorie...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

czyli podsumowując Peguota 106 , w wersji 1.6, zgadza sie ?
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

106 jest fajnym autkiem, ale juz mocno wiekowym
zaczyna już że tak powiem odchodzić
nie prowadzi się tak dobrze, ta słynna tendencja do zamiatania dupą psuje wszystko
ale napewno jest to tanie auto w utrzymaniu
nie wiem jak jest z homologacją, podejrzewam że już za chwilę się skończy więc lipa
a dlaczego nie 206?jakaś pucharóweczka, lekko zrobiona i już jest zabawka do A6
to nie jest drogie auto
Grzegorz Bareła

Grzegorz Bareła IT Solution Manager
Digital Workplace /
IT Manager

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Hej :)

Samochód pod rajdówke na kjs-y :) Wybór jest dość duży.

-citroen Saxo VTS 1.6 16v
-citroen AX GT/Sport/GTi
-peugeot 106 s16
-peugeot 205 GTi 1,9 16v
-suzuki Swift GTi

Lekkie, zwinne i przyjemne w prowadzeniu :) W większości samochody francuskie wiec musisz sie liczyć z częstą wymiana gumowych elementów zawieszenia. Częstymi problemami są również synchronizatory oraz problemy z ośkami i przegubami.

Cięższe ale również mocniejsze

-opel Astra GSi 2,0 16v
-peugeot 309 1,9 16v o ile dobrze pamiętam :)
-peugeot 306 s16 (najlepiej speed six)
-renault williams 2,0 16v

oraz trochę droższe

-peugeot 206 s16 lub RC
-clio sport 2,0 16v
-civic typeR 2,0 16v

Szczerze mówiąc miałem kontakt z wszystkimi wymienionymi samochodami :) Wiec jeśli masz jakieś pytania to zapraszam:)

Obecnie posiadam cywila AX GTi (ma pewne modyfikacje w silniku, zawieszeniu, skrzyni biegow) samochod na kjsach i supersprintach sprawował sie bardzo dobrze :)

Pozdrawiam
Łukasz Ł.

Łukasz Ł. Doradca serwisu
Honda Wyszomirski

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Hej

A ja mam inną propozycję.... :) Jak na poczatek proponuję Fiata SC 1,1 w wersji Sporting. Na rynku można znaleźć samochód przystosowany do KJS-ów za nie duże pieniadze mała zabawka. Fakt może nie najszybsza, ale małym nakładem kosztów można się fajnie pobawić i wielu rzeczy nauczyć.

POolecam stronę http://centomania.com tym samym zapraszam na forum internetowe na którym już doświadczeni klubowicze powiedzą co i jak i gdzie :)

Sej jest wdzięcznym samochodem, chrakteryzuje się też małymi kosztami utrzymania :)

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Jak na początek polecan seja lub cc. Dobry zawias, opona, troszkę więcej koni i rewelacyjna auta na KJS. Po co sie pakować w koszty i kombinować z saxo itp.

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

To ja sie wypowiem o Civiku 1.6 VTI:

Plusy:
160KM w serii (ja mam 152 a i tak jedzie)
Dobre zawieszenie - lagodnie sie prowadzi
Praktycznie bezawaryjny

Minusy:
Beznadziejny reczny - wbrew temu co mowia koledzy reczny w KJSach to podstawa
Slaby dol (trzeba skrzynie skrocic, albo elektronike dlubnac)
Michał Mściwujewski

Michał Mściwujewski Architekt Systemów /
Oracle DBA

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

A ja do KJSów i Supersprintów kupiłem E30 318is :D Auto w zakupie niedrogie (choć akurat is-a niełatwo znaleźć fajnego), szpera kosztuje na nowych płytkach 1200-1500 zł i to największy wydatek, ogólnie części tanie, 17-letnie auto ma blachę jak 5-letni sej, a zabawy jest... ohohoho. :] RWD górą. :]

Pozdrowionka dla rajdowców ;]

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Moim zdaniem przy wyborze samochodu pierwsza sprawa to czy będzie on tylko do rajdów (KJS) czy może również do jazdy codziennej ???

Według mnie jeśli tylko do KJS to może być starszy samochód, ale za to lepiej przygotowany do sportu (np. Civic EG6).

Jeśli natomiast również do jazdy codziennej (lub z perspektywą mocniejszych przeróbek w przyszłości ) to wybrali bym coś nowszego, (np. EK4). Jestem trochę uprzedzony do wiekowych aut, moje clio z 93 roku mocno dało mi się we znaki jeśli chodzi o eksploatację i naprawy.

Jeśli chodzi o wybór marki to jak dla mnie nigdy więcej francuzów. mój kumpel radził mi dalej "Nigdy więcej aut zaczynających się na literę F ani z krajów zaczynających się na literę F :) - coś w tym pewnie jest).
Mam Clio 1.4 1993r i jakieś 12 KJsów na koncie tym autem, rozumiem ze niektóre podzespoły się zużywają przy takiej sportowej jeździe, jednak w clio sypie się wszystko, niedługo nie będzie rzeczy której bym nie wymienił - zamiast startów w KJS jest warsztat i dodatkowe koszty).
Dla porównania mój brat ma Civica z 1992 roku 1.5. Co tydzień jest katowany na torze w Kielcach. Okres czasu porównywalny. Auto bezwaryjne - poza normalnie zuzywającymi sie częściami i zero kłopotów.

Jak dla mnie tylko HONDA, co prawda jest to sprawa kosztowna w zakupie ale poźniej odpłaca się bezawaryjnością.

Jeśli chodzi o konkurencyjność aut - w rękach dobrego kierowcy potrafi objeżdżać dużo mocniejsze auta i Civic i Saxo - (KJS, K. Oracz/Civic ; A.Tomalak/Saxo - jak dla mnie wzór do naśladowania)

Pozdrawiam.

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

JAk chcesz sprawdzone auto i tanie to mam na sprzedaz astre gsi 2.0 juz zbudowana.Obecnie stoi rozebrana do "odnowy"auto mam 2 lata i nigdy mnie nie zawiodło wszystko robione na bierzaco.
Przemysław Zawada

Przemysław Zawada Pain is temporary.
Quitting lasts
forever.

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Michał Mściwujewski:
A ja do KJSów i Supersprintów kupiłem E30 318is :D Auto w zakupie niedrogie (choć akurat is-a niełatwo znaleźć fajnego), szpera kosztuje na nowych płytkach 1200-1500 zł i to największy wydatek, ogólnie części tanie, 17-letnie auto ma blachę jak 5-letni sej, a zabawy jest... ohohoho. :] RWD górą. :]

Pozdrowionka dla rajdowców ;]


Ja swoją licencję robiłem swego czasu na E30 320i. Na luźnej nawierzchni - mega fun.
Na asfaltach zaś częstokroć udawało się podpiąć pod astry.
Koszty: wpisowe, paliwo i nowa miska olejowa (ktoś hopę na KJSie wydumał ;).
Zdecydowanie polecam.
Jakub K.

Jakub K. brak opisu

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Szczerze polecam BMW E30 w 4 furtkach (lepsze wyważenie od coupe), silnik 1.8IS - można lekko dłubnąć i zmienić pojemność na (prawie) 2.0. Moc naprawdę wystarczająca. Odchudzona buda waży około tony. Most od automata z przełożeniem 4.++, do tego szpera.
Dobry zawias śmiesznie tani. Auto fabrycznie przygotowane do w miarę dużych mocy, buda świetnie się trzyma, nie wygina się. Aaaa, i jesli już to koniecznie po 87 roku (ocynk). Jest też opcja na 325ix (4x4) i zmniejszenie pojemności do 2.0 (znam te silniki i jest to w pełni wykonalne). Pamiętaj, że na KJS nie moc się liczy a technika i opanowanie auta. BMW bardzo łatwo modować, części tanie jak barszcz a auto pancerne. Ja bym się nie zastanawiał :-)

PS> W E28 wychodziły miski stalowe - pasują do E30. Zakładasz i problem z głowy. Tylko raz na kwartał trzeba wyklepać i pomalować :-))

_________________________________________________________________________
Jakby Bóg chciał żebyśmy mieli przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach!!!Jakub K. edytował(a) ten post dnia 25.10.08 o godzinie 23:32

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Ja do taniego funu w KJS poleciłbym FSO 125p ŁADĘ 2107 lub Forda Sierrę ew. jak już pisał kolega BMW (tylko to już odrobinę drożej) tylny napęd to przecierz największy fun samochody są tanie i wytrzymałe sam mam ŁADĘ i jestem naprawdę zadowolony (chodź silnik 1500cm3 jest troszkę za słaby)
RWD górą :)
POzdrawiam

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Jeśli szukasz rajdówki na jeden wyścig lub dwa, to nie ma co szukać specjalnego auta. Pojedziesz każdym i jak nie będziesz zbyt mocno szalał to będziesz w połowie stawki.

Ja jeżdziłem już kilka razy w KJS-ach Oplami Vectra A i B. Oba miały silniki 1,8. Żadne z nich nie było specjalnie przygotowane do takiej zabawy. Wyglądały jak zupełna seria, a Vectrze A miałem jeszcze zapakowany kufer różnymi gratami. W obu przypadkach na 60-80 aut uplasowałem się na 30-32 miejscu. Mniej więcej tyle można osiągnąć jeżdżąc ciężkim autem (1200-1300kg i 90-115KM) na takim rajdzie.

Teraz szukam czegoś tylko pod KJSy. To musi być krótkie auto i do 700-800kg. Stadnina koni musi być w okolicach 120 sztuk. Auto odelżone maksymalnie i sztywne zawieszenie plus sportowe hamulce.

Jak już Ci się zabawa bardziej spodoba, to wtedy można zacząć z budową bolidu. Polecam auta, których jest więcej na rynku np. Astra GSI, Ford Fiesta, Peugeot 205.

Sam ostatnio zastanawiałem się nad zmontowaniem autka. Szukam czegoś z dużym przodem na wypadek dzwona. Klatka i mocny silnik przyjdą z czasem. SWAPa można zrobić zawsze.
Artur Sękowski

Artur Sękowski Student, Wyższa
Szkoła Bankowa we
Wrocławiu

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Jeżeli chcesz skutecznie walczyć w KJS-ach polecam Suzuki Swift 4wd + swap silnika z 1,3GTI ( czasem zdarzają sie oferty aut juz swap'owanych). Auto jest niesamowicie efektywne na szutrach oraz śniegu, jedynie na asfalcie jest troche problemów z obracaniem się w ciasnych nawrotach oraz na beczkach ale wszystko jest kwestią treningów.
Jezdziłem takim autem jako pilot w latach 2006-2007 w cyklu PPAIK i udalo się wywalczyć tytuł mistrza Polski w klasie oraz byc wysoko w generalce na większości rajdów. W czasie kilkludziesięciu startów zaledwie jeden raz auto odmówiło posłuszeństwa.

Osobiście po dwóch latach przerwy w rajdach i rocznej przygody z driftingiem wracam do KJS-ów, rallyspirntów i innych amatorskich imprez właśnie w Swift'cie 4wd 1,3 gti. Naprawde polecam ten sprzęt.
Konrad Edward Pazdalski

Konrad Edward Pazdalski Ägare/Owner av
Foinix Motorsport |
Grundare av McLaren
Sv...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

.Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.05.24 o godzinie 09:11
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Konrad Pazdalski:
Ja uważam że przede wszystkim powinno być to auto z napędem RWD (przedni napęd jest dla dziewczynek, a qattro dla lamusów) a do KJS to albo BMW e30 lub e36 compakt z silnikami 1.8 IS bądź mocniejsze... klatka szpera... i można się bawić

m.in. ragniotti, bugalski, doskocz i spółka - dziewczynki, loeb i spółka - lamusy!

... klatka do kjsów dla pozerów !
Michał Kotkowski

Michał Kotkowski Inżynier Konstruktor
- General Electric
EDC

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Michał K.:
... klatka do kjsów dla pozerów !

No tak bo Ty "nie" pozer wolisz bez... (jak w reklamie Mountain Dew)

Zaręczam, iż przydrożne drzewo na rallysprincie ma wielokrotnie większy moduł Younga niż samochód.

Więc uważam, że w czymkolwiek więcej niż igraszkach na parkingu pomiędzy pachołkami, jednak klatka jest wskazana.
Chociażby po to, żeby w bezpieczniejszy sposób zbliżac się do granic swoich i auta możliwości.

Co do rajdowania, i autka (oczywiście w zakresie zasięgu Polskiego studenta jak w moim przypadku):

FWD: Suzuki swift GTI. Żadne tam francuzkie wynalazki.
No może PuG 205 GTI

AWD: Subaru Justy 4wd,

RWD: Bmw E30 lub E36 318IS

Ja co prawda posiadałem E30 320i, a teraz 330i się przygotowuje, to jest to naprawdę bardzo wdzięczne auto. Polecam.

Jest też trochę imprez markowych : BMW Challenge:)Michał Kotkowski edytował(a) ten post dnia 06.03.10 o godzinie 11:56

Następna dyskusja:

Przygotowanie auta do sportu




Wyślij zaproszenie do