Grzegorz Szafruga

Grzegorz Szafruga Specjalista ds.
fotografii
reklamowej - grafik

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Witam

Temat dobrze znany i nie raz obgadany , ALE ...
Pisząc tak zupełnie poważnie mam straszne problemy z znalezieniem samochodu pod budowe rajdówki !! Wiem że każdy ma swoje poglądy na ten temat i każdy uważa inny samochód za najlepszy do tego typu jazdy.

Szukam samochodu o pojemności do 2 litrów , bez turbiny ( nie mam co się mierzyć w gr z suberu czy innymi )

Co mnie się rzuciło w oczy to :
1) Fort Escort RS 2000
2) Astra GSI
3) Clio 1,8
4) 306 2L
5) crx 1,6


Czy ktoś ma jakieś inne propozycje sugestie ??

Może macie jakiegoś znajomego który ma coś na opchnięciu ??

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Piotr Nurczyński

Piotr Nurczyński fotoedytor /
fotograf, Bauer /
SportsMEDIA

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

a gdzie chcesz sie tym scigac ?
Grzegorz Szafruga

Grzegorz Szafruga Specjalista ds.
fotografii
reklamowej - grafik

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Cześć

Na początek pewnie kjs, amatorki itd ...
Nie szukam bolidu za $$$ tylko auta które sam będę mógł z czasem przerabiać . Jeszcze nie wygrałem w totka , ale planuje w tą sobote , a jeszcze jak na złość mój ojciec nie znlazł ropy pod domem więc jestem ograniczony finansowo ....

Pozdrawiam
Anna Łapkiewicz

Anna Łapkiewicz Własna działalność
gospodarcza

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Mozesz poszukac samochodu do kupienia na stronach poswieconych rajdom - np na http://rajdy.hoga.pl (duzo ofert sprzedazy rajdowek z calej Polski) lub na forum roznych automobilklubow (najlepiej z Twojej okolicy, ale warto sie rozejrzec po calej Polsce)

Powodzenia :)
Piotr Nurczyński

Piotr Nurczyński fotoedytor /
fotograf, Bauer /
SportsMEDIA

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

do kjs odradzalbym kupowanie uzywanej rajdowki,
jesli bedzie w dobrym stanie i porzadnie przygotowana bedzie dosc droga
a za niewielkie pieniadze, kupi sie mocno zjezdzone auto.

wybor samochodu zalezy od tego czy zamierzasz dluzej pojezdzic w KJS czy szybko robić licencję i zacząć profesjonalne rajdowanie.

w tym drugim przypadku lepiej rozejrzec sie za autem, na bazie ktorego da sie zbudowac konkurencyjną (w swojej klasie) rajdówkę.

Do KJS wystarczy auto, które bedzie lekkie, zwrotne (krótkie), miało odpowiednio wysoki max moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów. Dobrze zeby nie mialo ABS

Przygotowanie radziłbym zaczać od zawieszenia i hamulców. Koniecznie wyposazyc w fotel kubelkowy i pasy 4 punktowe (przynajmniej dla kierowcy), nie muszą mieć ważnej homologacji FIA, porządny hamulec ręczny - najlepiej hydrauliczny,
maksymalnie odciążyć nadwozie i pojechac uczyc sie hamowac.

na końcu jak zostanie jeszcze troche kasy mozna zabrac sie za silnik i skrzynię biegów
Anna Łapkiewicz

Anna Łapkiewicz Własna działalność
gospodarcza

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

KJS jak powszechnie wiadomo jest rajdem dla amatorow - wiec jesli zamierza sie troche w nich pojezdzic to nie trzeba od razu wyposazac samochodu jak porzadnej rajdowki do PZM. Osobiscie bardziej bym stawiala na dobrze przygotowana klatke niz hamulec reczny hydrauliczny - mowie o samym poczatku. A reszta oprzyrzadowania rajdowego przyjdzie z czasem.
Co o kupowania uzywanej rajdowki to mysle, ze mozna roznie trafic - trzeba szukac.
Piotr Nurczyński

Piotr Nurczyński fotoedytor /
fotograf, Bauer /
SportsMEDIA

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

czesc prob na KJS jest dosc ciasna i bez porzadnego rekawa na suchej nawierzchni trudno jest podciac auto

klatka z uwagi na predkosci osiagane w kjs nie jest elementem bardzo uzytecznym, owszem usztywnia nadwozie, ale jak kupi sie samochod ze wzglednie zdrowym nadwoziem to nie poczuje sie znaczacej roznicy.

natomiast o fotelu i pasach dla kierowcy pisalem nie z powodu bezpieczenstwa, a komfortu prowadzenia samochodu. Auto "czuje sie" plecami i odpowiednia pozycja za kierownica oraz trzymanie boczne jest niezwykle isotne
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

moja rada, wywal hamulec ręczny i naucz się jeździć bez niego. Będzie sporo szybciej. Staraj się tez nie rzucać mięsem czyli nie latać bokami bo to kolejna strata czasu:)
Grzegorz Szafruga

Grzegorz Szafruga Specjalista ds.
fotografii
reklamowej - grafik

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Witam

Co do KJS , teraz wszystko się bardzo zmieniło , nieraz prędkość przekracza 110 km\h. Coraz częściej przypomina to OS bardziej niż typową zręcznościówkę między słupkami na parkingu ...

Wiem jak zbudować , wiem jak jeździć ( pop na okrętke ) ale nie mam podstawy do budowy takiego samochodu ...

Mam już część rzeczy które chce włożyć w samochód więc nie opłaca mi się kupować przygotowanego ( chyba że okazja )
Nie chce się pchać w małe pojemności bo mam ich już dość !!!

Szukam samego samochodu na bazie którego mogę zacząć budowe
Michał Łukawski

Michał Łukawski Interactive Account
Director, Tribal DDB
Warszawa

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Grzegorz S.:
Witam

Co do KJS , teraz wszystko się bardzo zmieniło , nieraz prędkość przekracza 110 km\h. Coraz częściej przypomina to OS bardziej niż typową zręcznościówkę między słupkami na parkingu ...

Wiem jak zbudować , wiem jak jeździć ( pop na okrętke ) ale nie mam podstawy do budowy takiego samochodu ...

Mam już część rzeczy które chce włożyć w samochód więc nie opłaca mi się kupować przygotowanego ( chyba że okazja )
Nie chce się pchać w małe pojemności bo mam ich już dość !!!

Szukam samego samochodu na bazie którego mogę zacząć budowe

Witam,

Proponuje Suzuki Swift Gti..auto w miare tanie, bardzo wytrzymałe i przede wszystkim dzięki małej pojemności jesteś w niższej klasie. Swoje 101KM robi swoje;-) Wiem, bo mialem...

Co do innych aut polecałbym Honde Civic 1,5 badz 1,6 vtec (jak oczywiście się znajdzie i stać) bądź crx. To są naprawde wytrzymałe autka, co da się zauważyć ponieważ często czynni rajdowcy je polecają (np. Tomek Czopik).

Pozdrawiam
Michał
Anna Łapkiewicz

Anna Łapkiewicz Własna działalność
gospodarcza

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Powtorze sie - poszukaj na forach automobilklubow - tam najpredzej znajdziesz informacje gdzie mozna taki samochod na podstawe budowy nowego znalezc
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

No dobrze, ale chcesz auto do KJS, moim zdaniem najlepsze auta do tego to Seicento bądź Justy. Seicento ma ten plus ze nadaje się do czego kolwiek na przyszłość. Pojeździsz nim jeszcze w PPZM.A 100konny Sej radzi sobie super, jest tani i szybki! Większe pojemności i większe auta za bardzo nie mają sensu, bo to tylko wydatki a za malo oferują. Jedyne rozwiązanie zrobić sobie Imprezę GT.
1) Fort Escort RS 2000
2) Astra GSI
3) Clio 1,8
4) 306 2L
5) crx 1,6

podałeś takie przykłady
a oto odpowiedzi Ford- skąd ty cokolwiek do niego będziesz brał?było pare takich aut ale to studnia bez dna
Astra - fajne auto sam nią przecież jeżdzę w PPZM. Jest też tania i szybka. No ale jeśli już tak wysoko klasa to i tak chcesz się bić o generalkę a więc łoją cię wszystki 4 napędowe auta!
Clio - dziadek, nędza, awaria
306- szybkie, szybkie, trochę droższe, mniej części ale szybkie. Podsumowanie jednak takie jak w przpadku astry.
Crx- kocham Hondę ale nie nie nie, za malo gratów, nikt nie potrafi w Polsce dobrze robić tego silnika(jeśli mowa o Vti), chociaż w klasie można się tym pobawić
Przemysław Zawada

Przemysław Zawada Pain is temporary.
Quitting lasts
forever.

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

[author]Michał
Piotr Nurczyński

Piotr Nurczyński fotoedytor /
fotograf, Bauer /
SportsMEDIA

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

jak spadnie snieg to na kjs wprawny szofer takie 4x4 malcem objedzie, wiem co mowie bo widzialem

a do PPZM Astra GSI lub 306 S16 to nadal dosc konkurencyjne auta

co widac bylo w zeszlym a i w obecnym sezonie, najwazniejsze zeby sie nie psulo i bylo na meciePiotr Nurczyński edytował(a) ten post dnia 06.11.07 o godzinie 15:39
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Racja, zapomniałem o Świście...bardzo lekki bardzo mocny, dużo można zrobić. Ktoś sprzedawał takiego z PPZM, pojechał nim chyba ze 2 rajdy. chciał kilkanaście tyś zł

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Przemysław Z.:
[author]Michał
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Oj bardzo dużo tych aut jeźdizło w polskim sporcie. Jestem pewien że znalazł byś wszystko do niego...albo poprosił mnie o pomoc ;)
Z częściami nie jest faktycznie cudownie, to nie Sej. Ale takie wynalazki jak juty też nie było popularne a jednak wszystko bylo do dostania. Jeździłem takim Swiftem z fantastycznym rallycrosowym przełożeniem i seryjnym motorem.....robi robotę

z tymi felgami to: http://allegro.pl/search.php?string=4x114%2C3+14
no więc chyba nie jest tak źle co?

a z oponami...nie przesadzaj...i tak kupisz sobie jakieś slicki czy szutrówki markguma bo do kjs'ow wystarczają!

więcej optymizmu! Dzwonnik Krakowski może by sie martwił takimi sprawami ale my chcemy zapier.... więc trzeba się starać!

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Paweł H.:
Oj bardzo dużo tych aut jeźdizło w polskim sporcie. Jestem pewien że znalazł byś wszystko do niego...albo poprosił mnie o pomoc ;)
Z częściami nie jest faktycznie cudownie, to nie Sej. Ale takie wynalazki jak juty też nie było popularne a jednak wszystko bylo do dostania. Jeździłem takim Swiftem z fantastycznym rallycrosowym przełożeniem i seryjnym motorem.....robi robotę

z tymi felgami to: http://allegro.pl/search.php?string=4x114%2C3+14
no więc chyba nie jest tak źle co?

a z oponami...nie przesadzaj...i tak kupisz sobie jakieś slicki czy szutrówki markguma bo do kjs'ow wystarczają!

więcej optymizmu! Dzwonnik Krakowski może by sie martwił takimi sprawami ale my chcemy zapier.... więc trzeba się starać!


Miałem Swifta przez rok. Wiem że auto jest lekkie i mocne stąd piekielnie dynamicznie. Jeżeli ma być do KJS to jest mały mankament ale pewnie wiesz jak go zredukować - auto nie chce skręcać - średnica zawracania wanny.

Skoro z częściami jest tak jak mówisz to ok tylko kwestia za ile.

Co do gum, to się nie zgodzę - przy mocnych przechyłach auta założenie profilu 185/65/14 powoduje obcieranie o rant przedniego nadkola na seryjnych amortyzatorach i sprężynach - wśrod moich znajomych w trzech na czterech swiftach tak było - czwarty miał gwintowane B6.

Felgi - jeżeli kogoś stać na nowe to OK. Tanie używki na palcach ręki - z Hondy nie podchodzą od razu trzeba przetoczyć otwór wewnętrzny.

Stąd moje komentarze.

Rallycrosowy silnik i krótka skrzynia - kolega z PPZM szuka takiej skrzyni z homologacją do A5 - wiesz może gdzie znaleźć?

Ja na KJS polecałbym może niezbyt sportowo brzmiącą Corsę 1.4 16v, w serii 90KM - mniej niż swift ale dość łatwo ją zdłubać.

Krótkie auto, lekkie - dużo części.

Paweł pytając poza tematem - jaką szperę poleciłbyś do Astry do skrzyni F20 lub F16?
Na 4rally widzę Quaifa za 3.800...
Paweł Hankiewicz

Paweł Hankiewicz International
Translators Group,
grupa AYALA, LOEB
Platin...

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

No to ja już nie wiem. Łukasz Nagraba miał takiego Swifta na krotkim przełożeniu, on teraz jeździ w Rallycrossie. Mogę się go zapytać czy cos ma jeszcze. Napewno coś do Suzuki może mieć jeszcze w swoich piekielnych czeluściach Grzesiek Baran - PowerB

Co do szpery to Quaife to mocno amatorska produkcja, owszem dużo ludzi na nich jeździ bo są najtańsze i najpopularniejsze ale chyba jeśli miało by to być do ppzm to polecałbym chociazby Kreisa niemieckiego. Więcej kasy ale zupełnie inaczej to działa. Quaife jest bezobsługowy i teoretycznie ma działać do końca świata ale to nie prawda często się sypie. Płytkową szperę można regenerować, ustawiać jak się chce, jest szybsza no i działa cały czas. W quaifie jak ci podbije koło co zdarza się przecież nonstop to już nie łapie. Jakiś mocny bok kiedy auto wytraca sporo prędkości a obciążenie jest duże i po jabłkach...

konto usunięte

Temat: kłopoty w znalezieniu auta pod rajdówkę

Paweł H.:
No to ja już nie wiem.


Ja miałem wielkie dylematy przy zakupie pierwszego auta.
Patrzyłem na wiele i zgłupiałem :)

Pierwszy pomysł - Seicento - wcześniej służbowym śmignąłem 150.000 i było fajnie, tyle że jest małe i niestabilne a ja bardoz lubię zimę i luźne nawierzchnie:) Potem corsa - kolega z Przemyśla ma taka a że jeździ super to młócił całą resztę (oprócz czterołapów turbo) to był mój typ. Astra GSI wtedy była dla mnie za droga w zakupie. Na swifty patrzyłem ale jakoś bez przekonania - mój znajomy jeździ tym w PPZM. W końcu trafił się gti za 2.500zł, lekko walnięty - drzwi + błotnik.
Trochę pojeździłem, włożyłem ponad dwa razy więcej niż zapłaciłem i sprzedałem.
Przeraziły mnie koszty napraw - kapitalka silnika z 3,5-4.000zł - części tylko z japoni, na węgrzech nie robili.

Teraz Astra.

A co sądzisz o szperze płytkowej od Świątka? Robi ją na bazie standardowego mechanizmu różnicowego - koszt 2.500zł netto.

Następna dyskusja:

Przygotowanie auta do sportu




Wyślij zaproszenie do