Paweł Żebrowski

Paweł Żebrowski Specjalista ds.
Transferu
Technologii

Temat: 66 Rally Poland za nami

Wspominkowo :)
http://www.youtube.com/watch?v=gTPW21qGgdI
Mateusz S.

Mateusz S. Senior Project
Manager

Temat: 66 Rally Poland za nami

pierwsze ujęcie zdecydowanie dobrze dobrane do tekstu :) przy okazji, jeżeli ktoś jeszcze nie widział:

http://www.youtube.com/watch?v=tLPq413sks0Mateusz Senko edytował(a) ten post dnia 04.08.09 o godzinie 09:42
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Zastępca głównego
księgowego, Neinver
Polska

Temat: 66 Rally Poland za nami


No i drugi niesmak to ilość naszych kierowców. Rok temu tylu się zapowiadało, ze będą jechać i to wurcami a tu taka kicha. Kurcze taki Łukasz Sztuka jadący ze 3 rajdy na dwa lata może się pokazać a inni nie? Jakoś nie wierzę, że takiego Kuchara,
Na ten temat mądrze wypowiedział się jeden z redaktorów ,,WRC" - że fakt iż całej czołówki zabrakło na oesach Polskiego (bo po Mikołajkach się lansowali, to i owszem), jest najlepszym dowodem na prawdziwość zarzutów niektórych rzekomych malkontentów, którzy utrzymują, że przepływy finansowe w naszych rajdach (mówiąc normalnie układy sponsorskie) to kwestia towarzyskich, rodzinnych układów i układzików. Bo gdyby za decyzjami o sponsoringu stały racje merytoryczne, faktyczne korzyści marketingowo-wizerunkowe, to cała czołówka stałaby na starcie. Na litość, przecież na os-ach Polskiego było więcej ludzi niż na całym cyklu RSMP! No i było tego znacznie więcej w TV, prasie, radiu, necie i gdzie tylko chcecie. W ciągu tego jednego rajdu można było więcej, dłużej i lepiej poeksponować własne logo. I trafić do grupy klientów szerszej niż stały skład kibiców oglądających os-y RSMP.

Więc naprawdę nie sposób oprzeć się wrażeniu, że czołówka dała ciała. Bo można było pojechać, pościgać się z najlepszymi. Albo chociaż udowodnić Hołkowi, że jego ton wyższości wobec krajowych rajdowców (np. wypowiedź w najnowszym ,,WRC", że start w RSMP byłby dla niego bezsensownym krokiek w tył) jest nie na miejscu. A tak wychodzi na to, że nie ma w tym kraju nikogo, kto jest w stanie pojechać szybciej od ,,polskiego Clooneya". Mimo prawie 50 wiosen na karku...

Ale cóż, to Polska i polskie rajdy właśnie...

Temat: 66 Rally Poland za nami

Dla mnie nasi kierowcy zwyczajnie olali kibiców.
Nie wiem jakoś ciężko uwierzyć, że Subaru Sport Polska, Peugeot Sport Polska, Cersanit Rally Team (czy jak on tam się zwie) kierują się jakimiś układamy i układzikami i zamiast pokazać się wszystkim wola nasze lokalne rajdy.
Ale jeśli tak jest to nie najlepiej o nich świadczy. Słyszałem, ze w przypadku Boufier chodziło o jakiś układ sponsorski, a brak Kuziego i tak nikt by nie odczuł bo ten by skończył rajd góra na 3 OS-ie.

Można było sprawdzić się z najlepszymi, a nawet spróbować pokazać weteranowi Hołkowi, że jest się od niego lepszym. Ale po co?
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Zastępca głównego
księgowego, Neinver
Polska

Temat: 66 Rally Poland za nami

Być może to bycie chicken-shit albo olewka kibiców. Choć niezależnie od tego, czy byliby tam jacyś kibice, czy nie, to gdybym miał takie możliwości, chciałbym zobaczyć ile mi Loeb dołoży na każdym oesowym kilometrze, jeśli wsiądę do wurca. I już p....przyć czy jacyś kibice by na to patrzyli, czy nie.

A co do układzików i układów - są. Bo co innego myśleć, jeśli przychodzisz do polskij centrali znanej marki z propozycją wsparcia zawodnika, który ma w domu szarf mistrzowskich i pucharów tyle, że już nie wie co z tym robić, a oni mówią, że w tym sezonie w żaden sport samochodowy się nie angażują, bo im do polityki marketingowej nie pasuje. A potem wystawiają samochód jakiemuś nieopierzonemu smarkowi, który albo się rozwala, albo - choć auto ma przednie - daje się sejom wyprzedzać?

Rozumiem, że istnieją stałe układy sponsorskie (np. Statoil trzyma się Kuchara), ale bywają sytuacje, w których ciężko jest znaleźć inne uzasadnienie dla tego co się stało, niż to, że decyzję podjęto na podstawie argumentów innych niż merytoryczne.

Tak czy siak, fakt, że jedynm zawodnikiem z czołówki, który w Polskim wziął udział był Bębenek, do niego dołączył jeszcze jeżdżący z rzadka, ale przeze mnie zaliczany do czołówki Stanik mówi sam za siebie. Obaj w znacznej mierze sami sposnorują swoje starty...

Co do Bouffiera to nie wiem co to mógł być za układ. Sponsoruje go Malkom należący do Malińskiego Seniora. Firma informatyczna. Co tu może być nie tak? Co może nie pasować? Pomijając ew. fakt, że wpisowe na WRC to już było po prostu za dużo.
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: 66 Rally Poland za nami

Krzysztof Sasin:
Dla mnie nasi kierowcy zwyczajnie olali kibiców.
Nie wiem jakoś ciężko uwierzyć, że Subaru Sport Polska, Peugeot Sport Polska, Cersanit Rally Team (czy jak on tam się zwie) kierują się jakimiś układamy i układzikami i zamiast pokazać się wszystkim wola nasze lokalne rajdy.
Ale jeśli tak jest to nie najlepiej o nich świadczy. Słyszałem, ze w przypadku Boufier chodziło o jakiś układ sponsorski, a brak Kuziego i tak nikt by nie odczuł bo ten by skończył rajd góra na 3 OS-ie.

Można było sprawdzić się z najlepszymi, a nawet spróbować pokazać weteranowi Hołkowi, że jest się od niego lepszym. Ale po co?

budzet i plan startow zaplanowany wczesniej - jedziemy tam gdzie zdobywamy punkty, kropka!
Mateusz S.

Mateusz S. Senior Project
Manager

Temat: 66 Rally Poland za nami

Piotr Kowalczyk:

No i drugi niesmak to ilość naszych kierowców. Rok temu tylu się zapowiadało, ze będą jechać i to wurcami a tu taka kicha. Kurcze taki Łukasz Sztuka jadący ze 3 rajdy na dwa lata może się pokazać a inni nie? Jakoś nie wierzę, że takiego Kuchara,
Na ten temat mądrze wypowiedział się jeden z redaktorów ,,WRC" - że fakt iż całej czołówki zabrakło na oesach Polskiego (bo po Mikołajkach się lansowali, to i owszem), jest najlepszym dowodem na prawdziwość zarzutów niektórych rzekomych malkontentów, którzy utrzymują, że przepływy finansowe w naszych rajdach (mówiąc normalnie układy sponsorskie) to kwestia towarzyskich, rodzinnych układów i układzików. Bo gdyby za decyzjami o sponsoringu stały racje merytoryczne, faktyczne korzyści marketingowo-wizerunkowe, to cała czołówka stałaby na starcie. Na litość, przecież na os-ach Polskiego było więcej ludzi niż na całym cyklu RSMP! No i było tego znacznie więcej w TV, prasie, radiu, necie i gdzie tylko chcecie. W ciągu tego jednego rajdu można było więcej, dłużej i lepiej poeksponować własne logo. I trafić do grupy klientów szerszej niż stały skład kibiców oglądających os-y RSMP.
Ale cóż, to Polska i polskie rajdy właśnie...

nic dodać, nic ująć. no może jeszcze zasłanianie się "kryzysem". Bo PSP czy SPRT nie pojawiło się w Mikołajkach raczej tylko z powodów finansowych. Chociaż z marketingowego punktu widzenia jest to pewna racja, start S2000 czy enką tak czy siak byłby "w cieniu" wurców, ale jak pokazał przykład Bębenka nawet to dało się dobrze "sprzedać", a i sami kibice to zauważyli i dobrze odebrali.

Temat: 66 Rally Poland za nami

Michał Kozłowski:
budzet i plan startow zaplanowany wczesniej - jedziemy tam gdzie zdobywamy punkty, kropka!

Tylko zobacz, ze nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. By podnosić swoje umiejętności trzeba rywalizować z najlepszymi, lepszymi od siebie, podglądać ich a także pracę zespołów (o ile to możliwe).
Tego nigdzie nie kupisz. Zobacz, ze nasza czołówka przez lata rywalizowała miedzy sobą i niby wszystko było ok. I nagle przyjechał BB i dwa razy z rzędu wklepał wszystkim lekko łatwo i przyjemnie.
To pojawiły się głosy, że samochód miał lepszy, że wjeżdżony jest itp. No to teraz się zamienili i nadal wygrywa i prowadzi w generalce.

Wiadomo, ze rywalizując z wurcami nawet S2000 mieliby małe szanse, ale mimo wszystko taka rywalizacja mogłaby im wiele dać. Z marketingowego punktu widzenia także, bo na ile rajdach MP na jednym OS-ie pojawia się 30 tys. kibiców?
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Zastępca głównego
księgowego, Neinver
Polska

Temat: 66 Rally Poland za nami


budzet i plan startow zaplanowany wczesniej - jedziemy tam gdzie zdobywamy punkty, kropka!

Wcześniej, czyli jeszcze zanim się okazało, że będzie rajd WRC w Polsce? Sorry, bez przesady. Nie jest tak, że o randzie Polskiego jako rundy mistrzostw świata dowiedzieliśmy się tydzień wcześniej i ZONK - bo kasy nie ma nie tylko na wypożyczenie wurca, ale i na bilety kolejowe na Mazury...

Więc planem startów się tu nikt - może poza Sołowowem, który akurat ma napięty kalendarz w związku z ME - nie obroni.
Mateusz S.

Mateusz S. Senior Project
Manager

Temat: 66 Rally Poland za nami

najlepiej to chyba podsumował Wojtek Jermakow w wurcu:

"Dla mnie gwiazdami i bohaterami tego rajdu byli tacy kierowcy, jak: Streer, Para czy Grono. Pod ich serwisami stało więcej ludzi niż pod namiotami czołowych zespołów na rundach mistrzostw Polski."

i chociaż jest to może nieco przerysowane to chyba wystarczy za puente :)

edit: doczytałem powyższe wpisy i widzę dwie nieścisłości: Statoil już nie wspiera Kuchara (zostawił go właściwie na lodzie na początku sezonu), a Bębenek z tego co wiem nie jeździ za swoje, wspiera go głównie Tedex i Sonax (wcześniej Getin Bank).Mateusz Senko edytował(a) ten post dnia 13.08.09 o godzinie 20:44
Bartłomiej N.

Bartłomiej N. Współwłaściciel,
Rally Events Sp. z
o.o.

Temat: 66 Rally Poland za nami

Ja miałem niebywałą okazję czynnie uczestniczyć w tym wydarzeniu. Jechaliśmy jako "000" Imprezą Turbo GT a wcześniej z delegatem bezpieczeństwa rajdu - jak któs był to na pewno pamięta bo to był jedyny taki samochód na rajdzie. To było poprostu niesamowite przeżycie jechać chociaż jako "techniczni" w takiej doborowej czołówce światowej!!!! Atmosfera w parku maszyn, uściski dłoni od Hirvonena, Loeba, Solberga - bezcenne. Mam jedynie nadzieję że nie będzie to ostatni raz kiedy witamy w swoim kraju światową rajdową śmietankę!

Następna dyskusja:

Rally Norway




Wyślij zaproszenie do