Janusz Grzonka

Janusz Grzonka nauczyciel
przedmiotów
mechanicznych,
Zespół Szkół
Ponadg...

Temat: skuteczność hamowania

Kierowcy uważają że im szersze opony tym jest lepsza skuteczność hamowania/na jezdni suchej/.Otóż siła tarcia T jest wprost proporcjonalna do siły nacisku N /T=fN/tzn.że im szersze opony tym ze wzgledu na większą powierzchnię przylegania opony do jezdni zmniejsza się nacisk jednostkowy czyli zmniejsza się również max. siła tarcia jaką może przenieść koło bez poslizgu.Proszę o wyjaśnienie, gdzie tkwi błąd w rozumowaniu.
Joanna Wołoszka

Joanna Wołoszka Menedżer Sprzedaży,
Area Sales
Manager/District
Manager

Temat: skuteczność hamowania

moze ja sie nie znam..ale moim zdaniem oprócz opony, hamowanie to rola hamulców tarczowych czy tez bebnowych;)
Janusz Grzonka

Janusz Grzonka nauczyciel
przedmiotów
mechanicznych,
Zespół Szkół
Ponadg...

Temat: skuteczność hamowania

Joanna (Niedźwiecka) W.:
moze ja sie nie znam..ale moim zdaniem oprócz opony, hamowanie to rola hamulców tarczowych czy tez bebnowych;)
Witam serdecznie. Dziękuję za zainteresowanie tym problemem.Coś w tym jest, ale moim zdaniem nie do końca.Pozdrawiam Janusz.Janusz Grzonka edytował(a) ten post dnia 31.05.07 o godzinie 11:38
Rafał F.

Rafał F. Senior Engineer,
Motorola Solutions
Systems Polska

Temat: skuteczność hamowania

Witam,

Może nie bierzesz pod uwagę powierzchni na jakiej ta siła tarcia dziala? Pomimo że nacisk jednostkowy jest mniejszy, to powierzchnia tego nacisku jest większa -> ot chyba cała tajemnica :)
Janusz Grzonka

Janusz Grzonka nauczyciel
przedmiotów
mechanicznych,
Zespół Szkół
Ponadg...

Temat: skuteczność hamowania

Rafał F.:
Witam,

Może nie bierzesz pod uwagę powierzchni na jakiej ta siła tarcia dziala? Pomimo że nacisk jednostkowy jest mniejszy, to powierzchnia tego nacisku jest większa -> ot chyba cała tajemnica :)
Witam serdecznie.Dziękuję za pomysł na rozwiązanie tego problemu.Serdecznie pozdrawiam. Janusz

Następna dyskusja:

metody hamowania




Wyślij zaproszenie do