konto usunięte
Temat: Silnik gaśnie - Roomster w TVN Turbo
W programie Tubro Kamera pokazano ostatnio pewną historię małżeństwa, które zdecydowało się na Roomstera 1,4 85KM wraz z "fabryczną" instalacją gazową Landi Renzo. Samochód był kupiony u dilera Zimny Auto. Po wyjeździe z salonu okazało się, że w trakcie jazdy na gazie, samochód w momencie "wrzucenia na luz" potrafi zgasnąć nieoczekiwanie. Jest to zarówno uciążliwe jak i niebezpieczne. Właściciele powołali rzeczoznawcę, który stwierdził, że instalacja posiada źle dobrany sterownik. I teraz ciekawostka- diler twierdzi, że oni tylko zakładają instalację i powinna działać - nie odpowiadają za usterkę
- SAP twierdzi, że to Landi Renzo jest producentem instalacji i oni też umywają ręce
Okazało się że nie jest to przypadek jednostkowy. Przedstawiciel dilera stwierdził, że mają jeszcze trzy takie przypadki. W programie powiedziano, że przedstawiciele SAP zaproponowali zwrot kosztów i demontaż instalacji LPG lub założenie nowego sterownika (kiedy ten tylko się pojawi)
Czemu o tym piszę? Mam dokładnie taką samą sytuację tylko w modelu Fabia. Samochód ma już rok. Kupiony był zimą u tego samego dilera (Zimny). Objawy gaśnięcia pojawiły się wiosną wraz ze wzrostem temperatur. Silnik gaśnie tylko na gazie i tylko wtedy kiedy włączona jest klimatyzacja (myślę że ma to związek w dużym obciążeniem silnika). Im bardziej gorąco tym silnik częściej gaśnie. Kiedy pojechałem do firmy Zimny, podłączyli samochód pod komputer i stwierdzili że wszystko jest ok, więc wyślą zapytanie do SAP i kiedy dostaną odpowiedź skontaktują się. Oczywiście żadnego kontaktu do dzisiaj nie było. Pojechałem więc do innego dilera który do tematu podszedł bardziej profesjonalnie. Po jazdach próbnych panowie serwisanci wraz z kierownikiem serwisu potwierdzili usterkę i chcieli pomóc. Przez pół dnia regulowali instalację i robili jazdy próbne lecz bez rezultatu. Tam też dowiedziałem się że mój przypadek nie jest odosobniony i że problem jest powszechnie znany zarówno w Landi Renzo jak i w SAP lecz wszyscy udają że problemu nie ma. Serwisanci powiedzieli że przedstawiciele Landi Renzo mają ich niebawem odwiedzić i pokazać rozwiązanie problemu. Dowiedziałem się że we wrześniu Landi Renzo wymieniało już sterowniki na nowe i nie przyniosło to rezultatu. Z tego wynika że przedstawiciele SAP i LR w programie znowu mijali się z prawdą. W zeszłym miesiącu napisałem pismo do SAP (poprzez formularz kontaktowy) z opisem całej sytuacji. Odpisano mi, że znają dobrze problem i pracują nad rozwiązaniem, prosili o cierpliwość. Kazałem zdeklarować termin w którym rozwiązanie będzie dostępne gdyż nie dam się już dłużej zwodzić - wtedy zmienili stanowisko i kazali zwrócić się do dilera aby ten sprawdził czy moje pretensje są uzasadnione i czy usterka faktycznie występuje.
Ciekaw jestem ile jest przypadków podobnych do mojego i przedstawionego w TVN Turbo. W przyszłym tygodniu mam zamiar ponownie wybrać się do dilera - będę tu na bieżąco opisywał jak sprawa się toczy.Adam K. edytował(a) ten post dnia 28.11.10 o godzinie 10:07