Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Witam,

pomyślałem że opiszę problem i poszukam pomocy tutaj bo....
1) nie mam zaufanego mechanika któremu mógłbym zawierzyć 2) nie znalazłem nic rozsądnego sam w sieci

Pacjent: Fabia Combi 1,4 16V, 2001r, 140tys km Kupiona w październiku 2010r. Korzysta żona i przy tym bardzo rzadko [piszę o tym bo ta informacja będzie później przydatna]. Raz na tydzień po mieście ok 20-40 km, raz na 2 miesiące trasa W-wa - Łódź. Po zakupie wymieniony: - rozrząd [bez pompy wody która wg mechanika była "jak nówka" i jej nie wymienił]
- wszystkie filtry
- wszystkie płyny

Silnik zagrzał Nam się pierwszy raz jeszcze zimą kiedy wracaliśmy z Łodzi. W zasadzie już na samym końcu trasy bo w Wa-wie przy hali Banacha. Wymieniliśmy wtedy termostat. Miało pomóc - nie pomogło.

Zagrzał Nam się ponownie. W samej Warszawie, na krótkiej trasie: przychodnia - dom. Wymieniliśmy wtedy chłodnicę [prowdopodobnie nieszczelna] + dwa wiatraki [nigdy nie widziałem żeby któryś z nich chodził]. Miało być już OK

Wczoraj wracaliśmy z Łodzi i znowu Nam się zagrzał silnik i znowu w tym samym miejscu :) Na końcu naszej trasy pod hala Banacha.

Za każdym razem odczekujemy 30min aż silnik ochłonie i jedziemy dalej. Temp zawsze po takim przymusowym postoju już nie wzrasta.

Dzwoniłem wczoraj do mechanika i orzekł że będzie trzeba wymienić teraz uszczelkę pod głowicą. Nie wiem czy to coś da i czy nie będziemy tak sobie wymienią poszczególne części aż "złożymy" na nowo cała Skodzinę :)

Na korku od wlewu oleju pojawiła się taka biała maź. W zasadzie nie wiem czy się pojawiła bo przyznaję że nigdy tam nie zaglądałem i nie wiem czy jej nie było wcześniej. Wyczytałem że to oznaka wadliwej uszczelki, ale ponoć też normalna rzecz przy krótkich przejazdach i sporadycznym korzystaniu z samochodu; szczególnie zimą. Płyn chłodzący jest u Nas na górnej kresce podziałki i teraz nie ubywa. Zdarzało mu się wcześniej ale po wymianie chłodnicy "stoi w miejscu". Jak przegrzewa się silnik to objętość płynu wzrasta, ale to chyba normalne. Kiedy silnik stygnie/plyn stygnie - objętość płynu wraca do początkowej wartości. W płynie układu chłodzenia nie ma śladów oleju. Wyczytałem że tak jest przy uszczelce. Samochód nam nie kopci białym dymem. Też podobno oznaka uszczelki.

Jedyne co zauważyliśmy wczoraj zanim Nam się samochód zagrzał to: "drgania" obrotów silnika podczas postoju na światłach. Tak jak byśmy tracili moc a potem znowu ją odzyskiwali. Nigdy wcześniej takich cudów nie było.

Nie znam się zupełnie. Wiem tyle ile wyczytam w necie. Proszę o ewentualne diagnozy. Czy wymieniać tą uszczelkę, czy zwrócić mechanikowi uwagę na jakiś inny element?Adam K. edytował(a) ten post dnia 05.04.11 o godzinie 10:45

konto usunięte

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Już po lekturze fragmentu: "Dzwoniłem wczoraj do mechanika i orzekł że będzie trzeba wymienić teraz uszczelkę pod głowicą. (...) Na korku od wlewu oleju pojawiła się taka biała maź." miałem tylko jedno podejrzenie: uszczelka pod głowicą, na bank.
Miałem tak samo jak Ty w Fiacie (R.I.P.). Biała maź pod uszczelką + wszystkie inne symptomy. Biały dym z rury wydechowej to już ekstremum (więc mogło jeszcze nie wystapić), i wynika ze spalania w silniku paliwa zmieszanego z płynem z chłodnicy. Niestety gdy pojawi się choć mikroskopijna nieszczelność pod głowicą to następuje przemieszanie płynów "ustrojowych" w aucie, przez co najbardziej dostaje silnik (przegrzanie + korozja od środka), zwłaszcza gdy ten stan trwa dosyć długo.

Na Twoim miejscu nie czekałbym w ogóle, tylko od razu brał auto na wymianę uszczelki. Oprócz tego wymiana oleju (bo może być zaprawiony wlanym płynem chłodniczym). Zdjęcie pokrywy silnika przez fachowców odpowie na pytanie czy i gdzie uszczelka się odkształciła.
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Jarek G.:
Na Twoim miejscu nie czekałbym w ogóle, tylko od razu brał auto na wymianę uszczelki. Oprócz tego wymiana oleju (bo może być zaprawiony wlanym płynem chłodniczym). Zdjęcie pokrywy silnika przez fachowców odpowie na pytanie czy i gdzie uszczelka się odkształciła.

A jak to nie będzie uszczelka, to znowu kasa wyrzucona w błoto.

Pierwszy błąd to nie wymieniona pompa wody,mechanik wróżbita ocenił jej stan na oko :)...gratulacje!!

Zdecydowanie wypadało by podpiąć auto pod komputer i sprawdzić czy żaden z czujników nie świruje.
Odpal auto rozgrzej do temperatury roboczej ( 90 ) i sprawdz czy działa wentylator, sprawdź też węże od chłodnicy, bo może układ jest zapowietrzony.

Jeśli to wszystko było już sprawdzane i masz 100% pewność że jest ok, to dopiero teraz szukał bym przyczyn w głowicy.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Adam K.:
Witam,
pomyślałem że opiszę problem i poszukam pomocy tutaj bo....

Ja swoja Skodzine robie tu:
http://maran.seat.pl/index.php?str_menu=3
i zadowolony jestem.

Jesli chodzi o podpięcie pod VAG'a to b. czesto na klubowych spotach FC przywoża ludziki interface i mozna sie podpiac i sprawdzic co w trawie, znaczy skodzie, piszczy, za darmo a nie za 150 PLN w ASO ;).
Najblizszy spot juz dzis 21.30 w Galerii Mokotów, na poziomie -1 przy samym zjeździe z wielopoziomowego parkingu.

Generalnie polecam tez kopalnie wiedzy o Fabiszonach:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/
Marcin Zadrożny

Marcin Zadrożny Otwarty na nowe
wyzwania...

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

1. Sprawdź wentylatory czy się w ogóle załączają (najlepiej VAG-iem zrobić test wykonawczy a później zagrzać i zobaczyć przy jakiej temperaturze.

2. Obserwuj czy stan oleju Ci nie skacze, w sensie rośnie wskazywałoby to na dostawanie się płynu chłodniczego.

3. Uszczelkę głowicy zostawiłbym na deser, ponieważ koszt jest znaczny (wymiana+planowanie).

Szybciej bym wymienił tą pompę wody, ale nie widząc auta nie powinno się go diagnozować.

konto usunięte

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

hmmm... pierwsza rzecz którą polecam to zmiana mechanika... W kwestii mechaniki, nie jestem specjalistą, ale już na pierwszy rzut oka widać, że facet nie przykłada się zbytnio. Doprowadza do dziwnej sytuacji, że to Klient ma się zastanawiać co może być nie tak, żeby naprowadzić mechanika na prawidłową diagnozę... paranoja.Bartłomiej M. edytował(a) ten post dnia 05.04.11 o godzinie 22:20
Tomasz Majerowski

Tomasz Majerowski Sprzedaż drewna,
kopalnia pomysłów

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Piersza rzecz to jak wspomniał kolega 2 posty wyżej - sprawdz czy załącza się wentylator na chłodnicy. Możesz to zrobić mechanicznie przez zwarcie kabla.

To jest silnik 1,4 typowy dla VV więc poszukaj na forum Wolkswagenów

To fakt, że skody mają z dupy termostaty, ale to jest nowe auto, wieć powinni ten defekt naprawić.

A masz w ogóle płyn w chłodnicy??
taki żart:)
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Tak na szybko postaram sie odpowiedziec....

1) Bardzo prawdopodobne ze cos wczesniej dzialo sie z termostatem bo mechanik wymienial mi termostat z cala obudowa. Pokazywal mi te plastiki i mowil ze ten ktos przede mna robil jakies cuda, przewierty i uskutecznial samowolke. Moze wlasnie probowal to o czym pisales .... /?/ Tylko jak to sprawdzic? Czy mechanik moze to w jakis sposob przetestowac zeby upewnic sie ze tu jest problem?

2) Plyn chlodzacy jest. Nie ucieka ani nie zwieksza swojej objetosci :)

3) Nie wiem jak mam wlaczyc wiatraki zeby sprawdzic czy dzilaja :) Lewy jestem jezeli chodzi o brudzenie rak przy samochodzie

4) Olej nie zwieksza swojej objetosci

5) ASO Skody maja teraz promocyjna akcje serwisowa. Sprawdzaja podstawowe rzeczy za 1PLN. Przy okazji podlaczyli zonie samochod pod komputer [to bylo przed ostatnim przegrzaniem sie silnika]

Uklad klimatyzacji: 5 usterek

00818 030 czujnik temp przy wylocie z parownika - G263 zwarcie z potencjalem plus lub przerwanie sporadycznie

01271 028 silnik wykonawczy klapy regulacji temperatuty - V68 -

01271 029 j/w

01271 030 j/w

01596 030 silnik ustawiania nawiewu powietrza -V154- przerwa / awarcie z potencjalem plus

Sterownik instalacji elektrycznej samochodu: 1 usterka

01598 007 napięcie akumulatora; za mała wartość sygnalu

PS. Dodam jeszcze ze nikt nie pociagnal tematu "drgania" obrotow a to tez bylo dziwne i zdarzylo sie po raz pierwszy.

Z ciekawostek dodam ze pali Nam sie od momentu jak nabylismy te cudenko tzw helikopter czyli zawor recylkulacji spalin [2 razy blad byl kasowany ale kontrolka po jakims czasie znowu sie pojawiala]. Plus ze 3 razy zapalila sie kontrolka ukl wspomagania. Gasilismy wtedy silnik, odpalalismy na nowo i wszystko bylo OK.

EDIT: Przypomniało mi sie jeszcze ze w naszym "kochanym" samochodzie migaja dodatkowo swiatla :) Przednie lampy ale i podswietlenie panela. Pomiga, pomiga i przestaje. Glownie miga jak samochod nierozgrzany i przy skretach :)

Mamy chyba wszystkie mozliwe usterki... :D

Nie mam juz sily do tego samochodu :DAdam K. edytował(a) ten post dnia 06.04.11 o godzinie 08:46

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Szczepan Maślanka:

No bo kto kupuje w polsce auto z klimatyzacją skoro używa sie jej miesiąc w ciągu roku ;-)) potem przez pozostałe jedynaście tylko zachodzi grzybami i sie psuje od nic nie rob ienia ;-))
<joke>
No, dlatego ja klimy nie wyłączam i mam wrażenie że układ bezklimowy jest zasyfiony.
Poza tym sam osobiście zdycham jak mam wyłączoną klimę. Więc nie ryzykuję. :>
Czyli słaby akumulator! na tym bym sie skupił - to wbrew pozorom też może być powód - słaby sygnał moze powodować, że akumulator słabo kręci wentylatorem. To w końcu zwyky silnik elektryczny, albo niektóre elementy elektryczne mogą szwankowac.
I tak, i nie.
Choć faktycznie, baterię sprawdziłbym. :)
No to chłopie masz zwarcie w sieci elektrycznej, miga jak zimne, bo para wodla i wilgoć jest - zatem prawdopodobnie gdzieś pod maską. to moze być powód wszystkiego powyżej.
Dokładnie.
Oto dlaczego coraz wiecej osób dopłaca za to, aby miec:
- lusterka sterowanie ciegnem
- korbę w drzwiach do otwierania szyb
- ręczne ssanie mechaniczne
- komp pokładowy informujący (nie decyzyjny).
...
- korbę zamiast rozrusznika,
- gaźnik zamiast ekonomicznego układu wtryskowego
...
Nie przesadzajmy, może... ;)
Tak coś czuję, ze jeszcze przeprosimy się z siermieżnymi mechanicznymi rozwiązaniami samochodowymi. To tylko kwestia czasu
Może tak, a może nie. :)
Kwestia serwisowania. Im częściej coś pada tym jest to lepsze dla producenta/serwisu. Dodatkowo jeśli jest to skomplikowane i drogie to tym bardziej. A kto obciąłby sobie źródło łatwej gotówki? :)
Przykład?
Silnik 1.9TDi został zamieniony na silnik 2.0, common rail. Znacznie bardziej zawodny niż powyższy.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Miał być żart a zostałem zbesztany... ;) Ale dobrze, po prostu muszę przeprosić... :)
Szczepan Maślanka:

o ile w poprzednich kwestiach sie zgadzaliśmy, to w tym miejscu wykonałeś drobny strzał w kolano. ;-))
(Heh, nawet najlepszym zdarzają się chwile zwątpienia ;) )

gaźnik gorszy od wtrysku?? echem echem. No to chyba taki od żuk`a, albo Nyski - te być może paliły więcej.
;-)

Gdyby tak było hmm dlaczego hondy z ukłądem 2 gaźnikowym (były nawet 3 gaźnikowe) są znacznie bardziej cenione niż ich póxnioejsza wersja z wtryskiem??

odpowiem:
- Bo gaźniki są zasadniczo niepsulne (zasadniczo dobrze wykonany powinien działć niezawodnie przez 100-150 tys. km.) gaźniki hondy wytrzymywały bez zwiekszania spalania 300. tys. km.
- Bo systemy wielogaźnikowe (np 3 gaźnikowe) są znacznie oszczędniejsze niż zachwalane wtryski, tyle tylko, że są droższe!
No, niestety...
Poza tym, mam wrażenie że w pewnym miejscu pojawili się specjaliści branży automotive electronics i wrzucili swoje trzy grosze... :)
Jeżdziłem 2 identycznymi samochodami z identycznymi silnikami (nissan`a) tyle, zęjeden był rok starszy drugi rok młodszy. ten sam silnik. poza tym że ten z wtryskiem miał 5 km mniej to spalanie było o 0,3 l/100km wieksze.

Wtrysk jest po prostu tani. (!) w porównaniu do wymagającego precyzji i doskonałej regulacji systemu gaźnikowego (lub optymalnie) wielogaźnikowego).
Kwestia serwisu.
Znacznie łatwiej jest podłączyć pod "kalkulator", zczytać/zapisać nastawy i "Następny proszę!" niż z zegarmistrzowską precyzją regulować... Mam wrażenie że rozpatrując wszystko kompleksowo inżynierowie doszli, że taniej jest im instalować wszędzie wtrysk niż gaźniki.
Ja wiele bym dał, aby moje auto miało gaźnik, a nie pier...ny wtrysk, z autossaniem. Przez takie wspaniałości spalanie w jednym aucie i w drugim top dwie różne bajki.
Poza tym muszę się zgodzić że silnik z gaźnikiem ma lepsze właściwości mechaniczne(w tym pod obciążeniem).
przepraszać sie będą ci, którzy będa liczyć na niezawodność, niestety, koszty i cena będzie zaporą dla "kowalkiego".
I pewnie dla jego serwisu.
Silnik 1.9TDi został zamieniony na silnik 2.0, common rail. Znacznie bardziej zawodny niż powyższy.

heheh pomijajac to, ze został zrobiony z tej samej podstawie... ;-)) to trudno sie spodziewać. ;-)
No, tak. Tylko 1.9 jest prawie "bezobsługowy" (pomijając pewne podstawowe rzeczy eksploatacyjne) a 2.0 wymaga dmuchania i dopieszczania a i tak ma swoje fochy.
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Panowie a co to wnosi do mojego tematu? :)

Co mam zrobić żeby mi sie silnik więcej nie grzał?
Odpaliłem teraz Skodzinę w garażu, właczyłem klime i.... zaraz właczyły mi się dwa wiatraki. Pochodziły 5 sek i się wyłaczyły...i za chwilę znowu to samo.

Wiatraki chodzą, termostat wymieniony miesiąc temu....
Czy może chodzić o zapoiwterzony system chłodzenia?

Gdzieś wyczytałem żeby powąchać olej. Odkreciłem korek od wlewu, poniuchałem i rzeczywiście czuć beznzynę... NIe pamiętam co to miało oznaczać /?/

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Szczepan Maślanka:
Karol Z.:
Miał być żart a zostałem zbesztany... ;) Ale dobrze, po prostu muszę przeprosić... :)

No przewpraszam w pierwszym momencie wyczułem drwinę. ;-/ Jesli to był żart to nie ma kwestii zreszą widze, ze mamy podobne zdanie na ten temat ;-)

pozdrawiam.
Szczepanie,

Ogólnie, postęp cywilizacyjny idzie w kierunku zamieniania lepszych (ale droższych) na kompromisowe (cena/jakość). Ale... to chyba wszyscy wiemy. :/ A fakt, może za ostro ująłem to co napisałem, w każdym razie taki znak czasów że samochody mają coraz więcej pierdół, które ulegają zepsuciu. Octavia I to i tak jest "archaiczny" sprzęt, w porównaniu z podobnym sprzętem VW. Znajomy ma full systemów, które, w mojej opinii, mocno szkodzą kierowcy w rzeczywistej ocenie zagrożeń.
No, tak. Tylko 1.9 jest prawie "bezobsługowy" (pomijając pewne podstawowe rzeczy eksploatacyjne) a 2.0 wymaga dmuchania i dopieszczania a i tak ma swoje fochy.

CZyli mówiąc krótko jest taki jak SHL 175. ;-))
Jak zrobili ze 150 (która była uważana za super niezawodny silnik jak na tamte czasy), 175 to przejechanie 1000km bez naprawy to był CUD :D
Yyy... (może być na priv) chyba nie rozumiem, więc poprosiłbym o wyjaśnienie... :/
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

"Smierdzenie benzyną oleju może sugerowac na przykłąd, że silnik moze nadać sie jedynie na wagę w skupie. :/ "

Możesz rozwinąc ten temat. Wyczytałem tylko, że może to być oznaką przesiąkania benzyny na zaworach i nieszczelności układu.

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Przegrzewa sie silnik! Pomocy! :)

Ja mechanikiem tez nie jestem ale mam swoja teorie :)

Poprzedni wlasciciel zdazylem zauwazyc robil wiele rzeczy metoda chalupnicza
Na pewno przeciekala mu chlodnica bo ja wymienialem na nowa. Ubywalo plyna chlodzacego - teraz po wymianie chlodnicy juz nie ubywa

Zatem moze zamiast wymieniac chlodnice dodal jakiegos badziewia do ukladu ktore mialo zatamowac wycieki. Teraz to badziewie dalej mam i czasami mi zatyka uklad...

Silnik mi sie szybko nie nagrzewa. On sie nagrzewa normalnie, pozniej trzyma temperature na srodku podzialki....... i nagle [pisze swiadomie nagle bo bardzo czesto sprawdzam wskazowke temperatury] temperatura wzrasta na maksa i pika ostrzezenie. Wyglada tak jak by NAGLE cos sie przytkalo i przestalo chlodzic silnik....

Następna dyskusja:

Silnik .




Wyślij zaproszenie do