Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
konto usunięte
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Przejechałem już 130 tysięcy poza rozrządem, łącznikami stabilizatorów i mocowaniem wahaczy nic więcej nie wymieniałem ale po 6 latach zaczynaj przeciekać uszczelki w drzwiach i woda wlewa sie do srodka.konto usunięte
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Sugeruję sprawdzić dokładnie przednie zawieszenie.Łączniki stabilizatorów i tylny simerblock wahacza przedniego.
Mnie czeka wymiana (rocznik 2004, 79 tyś przebiegu)
Dobiłem zawieszenie na urlopie nad morzem.
Jeżeli chodzi o uszczelnienie drzwi to zerknij tu--->
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=52337...
Pozdrawiam
J.M.
Joanna
Wołoszka
Menedżer Sprzedaży,
Area Sales
Manager/District
Manager
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
uszczeleczki trzeba smarowac preparatem na bazie silikonu...zarówno w upały jak i mrozy....moje są jak nowe:)
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
No właśnie jak to jest z tymi uszczelkami ?? Jestem nieco melancholijny, bo właśnie ostro zaczęły mi puszczać uszczelki w drzwiach od strony pasażerów zarówno z przodu jak i z tył. Jak już zacznie cieknąć to można coś z tym zrobić domowym sposobem czy wyłącznie wymieniać i ile kosztuje taka wymiana od drzwi w ASO Skoda ?? Uszczelki optycznie wyglądają bardzo ładnie, wcale nie są sparciałe czy mocno zużyte, ale niestety zaczęły przepuszczać wodę i gromadzi się pod nimi woda u nasady w dolnej części drzwi.
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Jakiego konkretnie używasz preparatu silikonowego, który ci się sprawdza. Podaj konkretną nazwę proszę może i ja zacznę stosować z pożytkiem dla auta.
Joanna
Wołoszka
Menedżer Sprzedaży,
Area Sales
Manager/District
Manager
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
odpowiedź w temacie obok, gdzie tez zapytałes o uszczelki:)a moze odchyl uszczelkę i zobacz czy nie nagromadził sie gdzies piach, który warto usunac;)Joanna (Niedźwiecka) Wołoszka edytował(a) ten post dnia 02.10.07 o godzinie 19:41
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Tak dzięki za informację, odczytałem. Omyłkowo umieściłem ten sam wątek w dwóch odrębnych postach. Przepraszam.
Krzysztof
Sobczak
Doradca Techniczno
Handlowy,
NEUMO-POLSKA Sp. z
o.o.
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
W tym samym czasie dostałem wraz z kolegą identyczne fabie, ja miałem ciężką nogę i dość ostro jeździłem - 200 000 km bez zarzutów (wymiana oleju, paliwo i łożyska w przednich kołach)i nadal chodzi u mnie jako prywatne autko. Natomiast kolega przy spokojnej i umiarkowanej jeździe przy 100 000 km miał planowaną głowicę i wymiana uszczelek, nadal coś z nią jest nie tak. Podsumowując jak trafisz na dobrze złożony model to nawet 300 000 benzynowe wytrzyma bez niczego, a diesel lekko 500 000.Bartłomiej K. Pilot samolotowy
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Witam wszystkich na grupie!Wlasnie pojawil mi sie problem z uszczelkami(auto ma 6 lat) ale z tego co widze z powyzszych wypowiedzi to chyba dotyczy wszystkich samochodow ;)
Jezeli chodzi o inne usterki to tak jak pisaliscie laczniki stabilizatorow i ostatnio przepalila mi sie oslona terminczna katalizatora i odpadla. Na szczescie bez problemu udalo sie ja przyspawac (koszt 20 zl)
Poza tym odpukac bez zarzutow...
PozdrawiamBartłomiej Kuchnik edytował(a) ten post dnia 29.11.07 o godzinie 12:43
konto usunięte
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Witam na grupie. Jestem posiadaczem Skody Fabii 1.9SDI z 2000 r. z salonu. Problemy zaczęły się pojawiać po 6 latach, przy przebiegu ok. 80 tys. km. W ciągu miesiąca padła pompa wspomagania kierownicy i elektryczne opuszczanie szyb. Uszczelki również wymagały wymiany. Nie narzekam jednak, bo do tego czasu nie odnotowałem poważniejszych usterek.konto usunięte
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Ja w mojej Fabii 1.4 60 KM przez ok. 5 lat i 90 tys. km miałem problemy głównie z chłodzeniem (wycieki z układu). raz zepsuły się wycieraczki. Poza tym tylko drobiazgi i klasyka - wymiany łączników w zawieszeniu etc. Samochód nigdy nie stanął na drodze. Jestem zadowolony.Wojciech Szajnert edytował(a) ten post dnia 29.12.07 o godzinie 17:30
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
U mnie - 2,5 roku, przebieg 60.000 km. Fabia Combi 1.4, 59 KW. Uszczelnianie przeciekających drzwi, doładowanie akumulatora, klasyczne przeglądy, no i największy cios finansowy - do wymiany zawór recyrkulacji spalin EGR - 800 zeta. Wiadomo już teraz, że w przyszłym roku będą do wymiany tuleje, podobno około 600 zeta. Zaczynam być umiarkowanie zadowolonym użytkownikiem Skody. Sądziłem, że te trzy lata wytrzyma bez żadnych bardziej kosztownych usterek.Krzysztof W. lider serwisu
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Fabia 1.4 MPI 60KM 2002r.70tyś. Po 38tys wymiana uszczelki pod głowica ( prawdopodobnie wina zbyt ubogiej mieszanki w instalacji LPG), poza tym to co Fabię boli najbardziej, łączniki stabilizatorów dość często. Płyny , klocki, filtry to akurat normalne ( chociaż kabinówka co 5tys; jak sie nie wymieni to parują szyby ;))
Filip
Nowakowski
Doradca ds.
sprzedaży Audi -
samochody nowe i już
niebaw...
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
A ja mam Fabię od 2 miesięcy i walczę ciągle z przeciekami wody . Przednia szyba wiecznie paruje po dłuższym postoju, podobnie jest z tylnymi szybami.Już ASO raz uszczelniało ale sobie nie poradzili, zrobiłem poprawkę u domorosłego mechanika i jest lepiej - zostały jeszcze lewe tylne drzwi do poprawy.
Nie wiedziałem że to taka kaszana. Bardzo mnie to martwi że fabryka zawaliła tak prostą rzecz.
To źle świadczy o samochodzie jako całości. Jak nie potrafią wykonać uszczelek to co z resztą ?
Krzysztof W. lider serwisu
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Filip Nowakowski:Zobacz moja wypowiedz wyżej, nie masz przypadkiem zapchanego filtra kabinowego? U mojej zony z fobii jak parują szyby, oznacza to ze najwyższy czas wymienić filtr.
A ja mam Fabię od 2 miesięcy i walczę ciągle z przeciekami wody . Przednia szyba wiecznie paruje po dłuższym postoju, podobnie jest z tylnymi szybami.
Już ASO raz uszczelniało ale sobie nie poradzili, zrobiłem poprawkę u domorosłego mechanika i jest lepiej - zostały jeszcze lewe tylne drzwi do poprawy.
Nie wiedziałem że to taka kaszana. Bardzo mnie to martwi że fabryka zawaliła tak prostą rzecz.
To źle świadczy o samochodzie jako całości. Jak nie potrafią wykonać uszczelek to co z resztą ?
Owszem, mogą przeciekać uszczelki, ale wtedy ta woda zbiera się na dywanikach a nie na szybach. Druga sprawa, na dworze jest ciągle mokro, z butami wnosimy wodę, przy różnicy temperatur łatwo do skroplenia na szybach, wystarczy różnica temperatur. Problem ten rozwiązuje właśnie nadmuch.Krzysztof Wiktorowski edytował(a) ten post dnia 20.01.08 o godzinie 16:24
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Niestety wiem, że te przeciekające drzwi to słaba strona Skody Fabia. Sam musiałem zrobić pełne uszczelnienie po 2,5 roku od zakupu nowego samochodu. Kosztowało mnie to w ASO około 350 zł. Nie ukrywam, że byłem wkurzony. Woda zbierała się na wewnętrznych dywanikach. To nie jest kwestia uszczelek w drzwiach tylko specjalistycznych uszczelek okiennych. W serwisie nawet się nie dziwili, czyli tego typu usterka zdarza się nagminnie. Pocieszam się, że każdy model ma jakieś swoje słabe strony, choć na pewno to słabiutkie pocieszenie.Krzysztof W. lider serwisu
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
GRZEGORZ DRZYCIMSKI:
Niestety wiem, że te przeciekające drzwi to słaba strona Skody Fabia. Sam musiałem zrobić pełne uszczelnienie po 2,5 roku od zakupu nowego samochodu. Kosztowało mnie to w ASO około 350 zł. Nie ukrywam, że byłem wkurzony. Woda zbierała się na wewnętrznych dywanikach. To nie jest kwestia uszczelek w drzwiach tylko specjalistycznych uszczelek okiennych. W serwisie nawet się nie dziwili, czyli tego typu usterka zdarza się nagminnie. Pocieszam się, że każdy model ma jakieś swoje słabe strony, choć na pewno to słabiutkie pocieszenie.
Zgadzam sie , ale jak sam zauważyłeś, woda zbierała sie na podłodze a nie powodowała parowanie szyb. Poza tym , przy obecnych warunkach, deszcze itd, równie dobrze wnosi się wodę na butach a jest na tyle zimno ze pozbycie sie wilgoci z auta jest bardzo trudne. Jeżeli ktoś używa jeszcze zamkniętego obiegu, życzę powodzenia w walce z zaparowanym szybami. Dlatego , zawsze na wiosnę, wyciągam wycieraczki, otwieram drzwi i zostawiam auto na słońcu, nic tak nie wysuszy autka jak przyroda. Owszem, uszczelki są typowa usterka i serwisy wymienia ci wszystko jak zapłacisz. Przestaje jeździć na diagnozy do serwisu, wpierw czytam po necie i książce serwisowej. Co mogę , robie sam, jeżeli grubsza robota, jadę do serwisu ale po wstępnej diagnozie, wiem na co się nastawiać. Przykładem niech będzie dzisiejsza naprawa. Powyżej 100km/h drżała mi kierownica. W serwisach wymienili mi maneli na ponad 1000zł + robocizna. Twierdzili ze trzeba bo autem poprzednik wleciał do rowu. Owszem wleciał ale to nie jest powodem szukania części do wymiany jak ruski saper. Mogą być pogięte wąchacze, mogą być pogięte drążki ale to nie jest wystarczający dowód na wymianę. Trzeba je zmierzyć i tyle. jak pomiary są OK, po co wymieniać? ASO powinno mieć do tego sprzęt. Ale po co, lepiej skasować frajera i wmówić mu że trzeba było wymienić. Mam nowe kolumny, nowe wahacze, tuleje itd. OK, może były zużyte ale pewnie jeszcze trochę mogłem na nich pojeździć. W związku ze złożeniem reklamacji, panowie stwierdzili że mam jeszcze zgięta półoś( dłuższą). Wydatek to 700zł + robocizna. Tu już sie wkur... i przystąpiłem do chałupniczych pomiarów. Przykładałem wzorcowy pręt z rożnych stron i szukałem szczelin. W sumie sama półoś okazała się idealnie prosta ale zainteresowałem się trzema wytoczeniami od strony wewnętrznego przegubu. Sprawdziłem co to jest i okazało się że w tym miejscu powinien być zamontowany dynamiczny tłumik drgań. Jest to walcowy odlew żelazny , przecięty wzdłużnie, tak aby można było go założyć na półoś. Pomiędzy półoś a odlew jest wsadzona poduszka gumowa a całość jest skręcona dwoma śrubami. Widać poprzednik zgubił, możliwe ze w czasie wizyty w rowie. Za komplet zapłaciłem poniżej 50zł (sklep musiał ściągnąć odlew z hurtowni, był na następny dzień) Dzisiaj zamontowałem samemu i potem specjalnie pojechałem na autostradę. Przegoniłem auto kilkanaście kilometrów do następnego zjazdu i okazało się że kierownica chodzi idealnie! Panowie w 3 serwisach nie wskazali brakującego tłumika drgań , jako możliwy problem. Jeden mechanior chciał mi nawet sanki pod silnikiem wymieniać. W sumie łącznie , w trzech serwisach byłem 6 razy z tym problemem ( po dwa razy w każdym). Dwa rożne ASO i u Stasia( naprawia skody od ponad 20lat!) Goście spędzają pod takimi autami kilka godzin dziennie i nie zauważyli braku ciężarka wielkości pięści. Ciekawe ilu już skasowali za takie fachowe podejście? Przypomniało mi się jeszcze coś o ASO, w fabii wyciekał nam płyn chłodniczy. Pan serwisant trafił, do wymiany obudowa termostatu. 240zł obudowa + 70zł wymiana. Szukając mojego tłumika drgań, zapytałem w sklepie o cenę tej obudowy. Kosztuje to od 50 do 80 zł, w zależności od tego czy oryginał czy zamiennik. Cena w ASO 3x jak w sklepie u Kazia chyba jest lekka przesadą?
pozdrawiam
Jeżeli ktoś chce mieć książkę serwisową w wersji elektronicznej:
Felicia
Fabia
Octavia
K.W.Krzysztof Wiktorowski edytował(a) ten post dnia 20.01.08 o godzinie 19:12
Filip
Nowakowski
Doradca ds.
sprzedaży Audi -
samochody nowe i już
niebaw...
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Dzięki za rady.Na 30 000 km. był robiony przegląd w ASO i wpisane jest że wymieniono filtr kabinowy . Niestety nie parują szyby podczas jazdy (przynajmniej nie nadmiernie) lecz podczas postoju samochodu np. przy lekkim słońcu, lub różnicach temperatur. Auto stoi i wieczorem widać jak samoistnie jest zaparowane. Uszczelniłem już jedne z drzwi i okazało się że podnośnik w drzwiach - czyli ta blacha - jest nitowany , a nie jak w cywilizowanych samochodach po prostu przykręcony. Troszkę to pomogło, ale z drugiej strony dalej leje.
Wracając do filtra , czy jestem w stanie go wymienić sam czy jest to znów jakiś czeski film ? Gdzie go znajdę by sprawdzić jego stan ?
Grzegorz
Drzycimski
Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE
Temat: Od jakiego przebiegu Skoda Fabia się sypie ???
Wszystko się zgadza. Jak jesteś złota rączka i umiesz sam zdiagnozować i powymieniać to tylko ci zazdroszczę. Pewnie wtedy można wszystko wykonać za "pół darmo". Ja niestety nie znam się na tym absolutnie i na własną rękę i tak nic nie wymienię. Dla mnie kluczem do sukcesu uczciwy warsztat, wyspecjalizowany w Skodzie, niekoniecznie ASO. Takich pewnie ze świecą szukać. Zdaję sobie sprawę, że na takich frajerach, jak ja mechanicy mają największy utarg. Jestem jednak bezradny.Podobne tematy
-
Skoda Auto » Przeciekające drzwi Skoda Fabia -
-
Skoda Auto » pokrywa silnika skoda fabia 1,2 -
-
Skoda Auto » Skoda Fabia 1.2 - sprzedam - Piaseczno -
-
Skoda Auto » Wymiana przełącznika świateł Skoda Fabia -
-
Skoda Auto » pas bezpieczeństwa a skoda fabia -
-
Skoda Auto » Czujnik skrętu Skoda Fabia - TRW starszy typ -
-
Skoda Auto » przepustnica, klapa gasząca Skoda Fabia 1.9SDI -
-
Skoda Auto » Skoda Fabia Combi, SDI1.9 - tajemnicze stukanie w... -
-
Skoda Auto » Skoda Fabia czy Opel Astra ? -
-
Skoda Auto » Czemu Skoda Fabia benzynowa nie ma wersji silnika 1.6 ? -
Następna dyskusja: