konto usunięte
Marcin
Zadrożny
Otwarty na nowe
wyzwania...
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
"Nie rusza na ciepłym silniku" można prosić coś więcej? Dławi się, gaśnie? Jakaś kontrolka czasami się zapala? Rozumiem, że silnik czeski 68KM, jaki przebieg?"wymieniłam czujnik" -jaki?
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Marcin Zadrożny:
"Nie rusza na ciepłym silniku" można prosić coś więcej? Dławi się, gaśnie? Jakaś kontrolka czasami się zapala? Rozumiem, że silnik czeski 68KM, jaki przebieg?
"wymieniłam czujnik" -jaki?
50kW, przebieg 80 tys + to co zostało cofnięte.
Pojechałam na warsztat i po diagnostyce okazało się, że rozrząd do wymiany, nowe świece, pracował na oleju 2 lata(!), choć niby wymieniony był w styczniu, silnik był myty (nie wiem dlaczego), sprawdziłam aparat zapłonowy, wtryskiwacze, luz na zaworach ok.
Czujnik temperatury.
Nie odpala jak silnik jest rozgrzany(jadę, wysiadam, idę do sklepu, wracam- nie odpala)- na zimnym bez problemu. Rozrusznik kręci, paliwo podaje, dopiero jak wciskam pedał gazu do końca to za którymś razem ruszy (wiem, że nie powinnam tak robić ;)). Żadna kontrolka się nie świeci (oprócz wspomagania, którego notabene już nie ma). Nie dławi się, nie gaśnie podczas jazdy, akumulator ma może rok.
Nie mam już pomysłów, co to może być. Co może mieć związek z problemem odpalenia silnika, kiedy jest nagrzany?
Pozdrawiam
Łukasz Bratkowski Technical manager
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
U mnie dzialo sie cos podobnego. Co prawda w Octavi 1,9 TDI, ale moze u Ciebie przyczyna bedzie podobna. Okazalo sie, ze niektore sterowniki sa wadliwe. Problem polega na tym, ze w ramach dbania o srodowisko zmniejszono startowe dawki paliwa dla cieplego silnika (dlatego na zimnym zapala ok bo dostaje wystarczajaca ilosc paliwa).Ja pojechalem do tunera i zmienilem mape paliwa. Koszt 300-400zl.
Ty masz co prawda calkiem inny silnik ale objawy takie same wiec moze tez to pomoze :)
Powodzenia!
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Łukasz Bratkowski:Problem polega na tym, ze w ramach dbania o
srodowisko zmniejszono startowe dawki paliwa dla cieplego silnika (dlatego na zimnym zapala ok bo dostaje wystarczajaca ilosc paliwa).Nie wiem co to mapa paliwa, ale poczytam :)
Odnośnie emisji związków toksycznych, to właśnie na nierozgrzanym silniku (tzw. zimny rozruch)jest ona większa niż na ciepłym (testy EUDC, FTP i inne). Ilość dawki paliwa wtryskiwanej do komory spalania zależna jest przede wszystkim od wartości parametru sondy Lambda (mieszanka bogata/uboga) oraz od prędkości obrotowej wału korbowego.
Ale ta mapa paliwa mnie ciekawi, może napiszesz na ten temat coś więcej? Będę bardzo wdzięczna i pozdrawiam serdecznie :)
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Witam znam kilka warsztatów skody jeśli chcesz moge podpowiedziecpozdrawiam
Marcin
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Jeśli w Poznaniu to będę wdzięczna :) , ale przeraża mnie cena samej diagnostyki w autoryzowanym salonie :(Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
W Poznaniu nie znam nikogo Warszawa Śląsk
Marcin
Zadrożny
Otwarty na nowe
wyzwania...
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Julia Jancy:A co z przepustnicą? Było coś robione, np czyszczenie?
Marcin Zadrożny:
"Nie rusza na ciepłym silniku" można prosić coś więcej? Dławi się, gaśnie? Jakaś kontrolka czasami się zapala? Rozumiem, że silnik czeski 68KM, jaki przebieg?
"wymieniłam czujnik" -jaki?
50kW, przebieg 80 tys + to co zostało cofnięte.
Pojechałam na warsztat i po diagnostyce okazało się, że rozrząd do wymiany, nowe świece, pracował na oleju 2 lata(!), choć niby wymieniony był w styczniu, silnik był myty (nie wiem dlaczego), sprawdziłam aparat zapłonowy, wtryskiwacze, luz na zaworach ok.
Czujnik temperatury.
Nie odpala jak silnik jest rozgrzany(jadę, wysiadam, idę do sklepu, wracam- nie odpala)- na zimnym bez problemu. Rozrusznik kręci, paliwo podaje, dopiero jak wciskam pedał gazu do końca to za którymś razem ruszy (wiem, że nie powinnam tak robić ;)). Żadna kontrolka się nie świeci (oprócz wspomagania, którego notabene już nie ma). Nie dławi się, nie gaśnie podczas jazdy, akumulator ma może rok.
Nie mam już pomysłów, co to może być. Co może mieć związek z problemem odpalenia silnika, kiedy jest nagrzany?
Pozdrawiam
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Niestety nie, przynajmniej ja nic o tym nie wiem ;) Filtr powietrza był tylko wymieniany.A co może być z przepustnicą? Myślałam jeszcze o tym, żeby zastosować jakieś dodatki do paliwa celem przeczyszczenia układu wtryskowego, ale to chyba nie będzie miało wpływu na to, że będzie odpalał za każdym razem.
Łukasz Bratkowski Technical manager
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
Julia Jancy:
Ilość dawki paliwa wtryskiwanej do komory spalania zależna jest przede wszystkim od wartości parametru sondy Lambda (mieszanka bogata/uboga) oraz od prędkości obrotowej wału korbowego.
Z tego co wiem to wlasnie sterownik decyduje o tej dawce na podstawie danych z sondy Lambda i predkosci obrotowej walu korbowego na podstawie wgranych ustawien/map. Wystarczylo zmienic ustawienia graniczne w sterowniku (np. pierwsze dawki paliwa przy nizszych obrotach walu) i poszlo :)
Niektore sterowniki do 1,9 mialy wlasnie taki blad, nie wiem jak to jest z Twoim silnikiem.
Co do kosztow diagnostyki to proponuje poszukac jakas firme zajmujaca sie tunningiem chipow. Z doswiadczenia wiem ze za diagnostyke biora duzo mniej (ok.100zl) niz ASO a wiedze maja zdecydowanie wieksza :)
W trojmiescie moge cos polecic, ale w poznaniu niestety nie.
Łukasz Bratkowski Technical manager
konto usunięte
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
W sumie tak, ale zastanawiam się jaka magia tu zadziałała, bo osobiście wymieniałam czujnik temperatury, ale to nie pomogło, więc zrezygnowałam i pojechałam do poleconego mechanika. Odbieram samochód i działa! :) To się pytam: co był? co Pan wymieniał? a facet na to: czujnik temperatury.Czary mary, ale ważne, że działa, odnośnie wspomagania wystarczyło skasować błąd i chodzi jak nówka :)
Andrzej Koss kierowca zawodowy
Temat: Fabia 1,4 MPI 2002 problem
dla wszystkich z powyższym problemem w skoda fabia.zawsze zaczynajcie od najtańszej opcji.w moim wypadku problemn został rozwiązany przez wymianę czujnika temperatury(35zł).powód prosty.czujnik podawał złą informację do komputera,mianowicie info o niskiej temperaturze cieczy chłodzącej przez co komputer dawał bogatą mieszankę na ciepły silnik powodując jego zalewanie się.pozdrawiamPodobne tematy
-
Skoda Auto » Fabia - dziwny problem -
-
Skoda Auto » Problem z fabia 1,9 TDI -
-
Skoda Auto » Problem z autem skoda fabia -
-
Skoda Auto » Skoda Fabia czy Opel Astra ? -
-
Skoda Auto » Skoda Fabia 1.2 - sprzedam - Piaseczno -
-
Skoda Auto » Wymiana oleju silnikowego w Fabia II 1,6 combi -
-
Skoda Auto » Przeciekające drzwi Skoda Fabia -
-
Skoda Auto » Wymiana przełącznika świateł Skoda Fabia -
-
Skoda Auto » Czujnik skrętu Skoda Fabia - TRW starszy typ -
-
Skoda Auto » Mam problem :( -
Następna dyskusja: