Dawid Glowacki

Dawid Glowacki BI/DW/ETL Consultant

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Witam,

Przymierzam się do zakupu Octavii z tym silnikiem. To że jest to silnik bardziej awaryjny/kosztowniejszy w utrzymaniu od starych 1.9 jest dla mnie oczywiste, bo to typowe dla bardziej nowoczesnych diesli.
Natomiast jak to wygląda naprawdę? Czy koszty utrzymania tego silnika są rzeczywiście wysokie?
Jarosław Barzan

Jarosław Barzan montażysta filmowy

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Ale nowe czy używane auto? 140KM czy 170KM?

Osobiście mam Octavię z motorem BKD, czyli 140KM jeszcze na pompowtryskiwaczach (PD). Ponoć najgorszy motor diesla koncernu VW-Audi po 2.5TDI.

Auto wyposażone w DSG, kupiłem nowe w 2005 i przejechałem do dziś 155tyś.km. Teoretycznie powinna paść mi turbina, głowica, i dwumasa. Faktycznie to trzecie miało miejsce i przy przebiegu 140tyś musiałem wymienić (3.000zł). I nie sądzę aby wpływ na to miał lekki tuning silnika. Jednostka ma teraz 160KM i 380Nm. Technicznie lepszy motor BMN (ponoć mniej zawodny) ma bardzo często oprócz wyższej mocy podobny moment, pomimo papierowych 350Nm.
Mechanik jednoznacznie stwierdził że to ewidentnie oszczędności przy doborze materiałów dla konstrukcji tego elementu. Koła dwumasowe w nowoczesnych dieslach padają we wszystkich markach aut.

Myślę, że największy kłopot był z tymi jednostkami na początku ich produkcji. Czyli 2004/2005. Najpoważniejszą usterkę pękających głowic dość szybko skorygowano. A turbiny potrafią paść wciąż i to we wszystkich typach jednostek. Kwestia egzemplarza/użytkowania.

Sądzę, że prawdziwy test silnika dopiero teraz się zaczął. Auto nie jest już zbyt wiele warte a też jeszcze nie wyeksploatowane, więc zamierzam jeździć dalej. Zwłaszcza że świetnie spełnia założenie z jakim było kupowane. Pojemne kombi w oszczędnym dieslu z automatem.

Tak czy siak polecam poszperać tu:

http://forum.octaviaclub.pl/

Kopalnia wiedzy praktycznej wprost od użytkowników.

Pozdrawiam. J.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Hej

Mnie kiedyś było dane się dowiedzieć, że diesle VW liczone są na ok 150 000KM. Potem mogą jeździć lub się rozpaść.

Nie słyszałem o tym silniku dużo złego natomiast to co napisał Jarek - lubi w nim padać dwumasa.

Michał
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Michał Ł.:
Hej

Mnie kiedyś było dane się dowiedzieć, że diesle VW liczone są na ok 150 000KM. Potem mogą jeździć lub się rozpaść.

Nie słyszałem o tym silniku dużo złego natomiast to co napisał Jarek - lubi w nim padać dwumasa.

Michał

A ja słyszałem o Dieslu Skody (1.9TDI), który przeżył 750k km i nadal jeździ. Żeby było ciekawiej, na oryginalnej turbinie. :)
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Karol Z.:
Michał Ł.:
Hej

Mnie kiedyś było dane się dowiedzieć, że diesle VW liczone są na ok 150 000KM. Potem mogą jeździć lub się rozpaść.

Nie słyszałem o tym silniku dużo złego natomiast to co napisał Jarek - lubi w nim padać dwumasa.

Michał

A ja słyszałem o Dieslu Skody (1.9TDI), który przeżył 750k km i nadal jeździ. Żeby było ciekawiej, na oryginalnej turbinie. :)

1.9 TDI 100KM to wyjątek - to najbardziej udane dziecko VW.

Ja mam na myśli wszystkie now typu 2.0 tdi 140, 170KM.

Michał

konto usunięte

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

A ja mam 6 miesięczną 2.0 TDI 140 KM i namiętnie elektronika sygnalizuje mi niski poziom oleju :) Oleju pilnuję natomiast w serwisie dowiedziałem się, że w takim przypadku należy opuścić samochód, otworzyć maskę, zamknąć maskę i jechać dalej :)
Kamil K.

Kamil K. Nowe miejsca, nowi
ludzie, nowe
doświadczenia

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Mam dokładnie to samo. Poruszam się Octavią II 2,0 TDI 140KM i bardzo częstym widokiem jest kontrolka niskiego poziomu oleju - mimo, że smarowidła w silniku nie brakuje. Przyznam, że jest to denerwujące. Kiedyś faktycznie spadnie poziom oleju a ja z przyzwyczajenia to zbagatelizuję i będzie problem.

Reasumując - nie mogę powiedzieć złego słowa o tym silniku

edit:

:-) nie wierzyłem, ale sposób o którym pisał Konrad działa! Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, zamknąłem...i faktycznie informacja o niskim poziomie oleju już się nie pojawia na wyświetlaczu ;-) dawno się tak nie uśmiałem...Kamil K. edytował(a) ten post dnia 07.05.11 o godzinie 16:57

konto usunięte

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Michał Ł.:
Hej

Mnie kiedyś było dane się dowiedzieć, że diesle VW liczone są na ok 150 000KM. Potem mogą jeździć lub się rozpaść.
Michał

150000??? tylko które 150tys.? po pierwszej korekcie licznika (300tys.?) czy po kolejnych (400, 500 tys.). W naszym kraju jest takie błędne przekonanie, że przy 150-200 tys. wszystko się w aucie sypie, tylko prawdą jest (oczywiście jeśli jest to auto z drugiej ręki), że te auta mają po 300-400 tys przebiegu...
Natomiast cd. awaryjności i kosztów. W dieslach oszczędność kończy się na paliwie (a może raczej na niezbyt dużej ilości ON które te silniki potrzebują), reszta to już kosmos - części droższe, serwis też + wyższa awaryjność niż w benzynowych silnikach.
Cd. kół dwumasowych to ich żywotność to jakieś 150-200 tys, no chyba, że ktoś będzie jeździł z dodatkowym obciążeniem (przyczepa) lub bardzo brutalnie traktował swoje auto.
Pozdrawiam

p.s. a z tą kontrolką oleju to faktycznie śmiechu warte :-)
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Nie jestem na 100% pewny źródła tej informacji, więc nie wiem na które 150kkm ;)

Rękami i nogami podpisuje się pod:

Natomiast cd. awaryjności i kosztów. W dieslach oszczędność kończy się na paliwie (a może raczej na niezbyt dużej ilości ON które te silniki potrzebują), reszta to już kosmos - części droższe, serwis też + wyższa awaryjność niż w benzynowych silnikach.


Diesel to silnik dobry dla kogoś kto naprawdę dużo jeździ. Do typowych jazd miejskich + nawet dłuższy wyjazd raz w roku lepsza będzie benzyna. Sama różnica w cenie zakupu jest na tyle duża, że rekompensata w postaci spalania zdarzy się dopiero po 300 - 400 tysiącach.

Michał

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

1,9TDI w Octavii II 105KM, w Fabii 102KM.
Michał Ł.

Michał Ł. Doświadczenie jest
czymś, co zdobywasz
wtedy, gdy
przesta...

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

W OI było 90KM.

Michał

konto usunięte

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

W OI było 90KM, 110KM i sporadycznie 130KM ;-) jeszcze 68 (1,9 SDI) i 100 (Octavia Tour).Bartłomiej M. edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 15:27
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Bartłomiej M.:
1,9TDI w Octavii II 105KM, w Fabii 102KM.

Octavia 2 miała 1.9 TDI 105 PS ( BJB,BKC,BXE,BLS) Fabia 1 TDI 101 ps ( AXR,ATD).

konto usunięte

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

Marcin Chruślak:
Bartłomiej M.:
1,9TDI w Octavii II 105KM, w Fabii 102KM.

Octavia 2 miała 1.9 TDI 105 PS ( BJB,BKC,BXE,BLS) Fabia 1 TDI 101 ps ( AXR,ATD).
Według TecDoc (domyślam się Marcinie, że wiesz co to) ATD, AXR ma 100KM... Jednak z tego co pamiętam, Skoda oficjalnie podawała 102KM... Myślę, że nie warto o 2 kuce się spierać ;-)
wróćmy do tematu;
pozdrawiam

Szczepan J.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Awaryjność 2.0 TDI

"Auto wyposażone w DSG, kupiłem nowe w 2005 i przejechałem do dziś 155tyś.km. Teoretycznie powinna paść mi turbina, głowica, i dwumasa. Faktycznie to trzecie miało miejsce i przy przebiegu 140tyś musiałem wymienić (3.000zł). I nie sądzę aby wpływ na to miał lekki tuning silnika. Jednostka ma teraz 160KM i 380Nm. Technicznie lepszy motor BMN (ponoć mniej zawodny) ma bardzo często oprócz wyższej mocy podobny moment, pomimo papierowych 350Nm. "

kręcony na chiptuningu?
Wyszło, że pali ci mniej niż seryjnie?

Paradoksalnie jestem zdania ze chiptuning umiejętny jest dobry dla podzespołów samochodu. No i pozwala optymalnie wykorzystać moc silnika, wiadomo, że producent standaryzuje moc. Jeden silnik będzie miał 100 a inny 105km.

konto usunięte

Następna dyskusja:

OCTAVIA TDi DSG




Wyślij zaproszenie do