Temat: Awaryjność 2.0 TDI
Ale nowe czy używane auto? 140KM czy 170KM?
Osobiście mam Octavię z motorem BKD, czyli 140KM jeszcze na pompowtryskiwaczach (PD). Ponoć najgorszy motor diesla koncernu VW-Audi po 2.5TDI.
Auto wyposażone w DSG, kupiłem nowe w 2005 i przejechałem do dziś 155tyś.km. Teoretycznie powinna paść mi turbina, głowica, i dwumasa. Faktycznie to trzecie miało miejsce i przy przebiegu 140tyś musiałem wymienić (3.000zł). I nie sądzę aby wpływ na to miał lekki tuning silnika. Jednostka ma teraz 160KM i 380Nm. Technicznie lepszy motor BMN (ponoć mniej zawodny) ma bardzo często oprócz wyższej mocy podobny moment, pomimo papierowych 350Nm.
Mechanik jednoznacznie stwierdził że to ewidentnie oszczędności przy doborze materiałów dla konstrukcji tego elementu. Koła dwumasowe w nowoczesnych dieslach padają we wszystkich markach aut.
Myślę, że największy kłopot był z tymi jednostkami na początku ich produkcji. Czyli 2004/2005. Najpoważniejszą usterkę pękających głowic dość szybko skorygowano. A turbiny potrafią paść wciąż i to we wszystkich typach jednostek. Kwestia egzemplarza/użytkowania.
Sądzę, że prawdziwy test silnika dopiero teraz się zaczął. Auto nie jest już zbyt wiele warte a też jeszcze nie wyeksploatowane, więc zamierzam jeździć dalej. Zwłaszcza że świetnie spełnia założenie z jakim było kupowane. Pojemne kombi w oszczędnym dieslu z automatem.
Tak czy siak polecam poszperać tu:
http://forum.octaviaclub.pl/
Kopalnia wiedzy praktycznej wprost od użytkowników.
Pozdrawiam. J.