Krzysztof Skibicki Właściciel
Temat: Zmiana średnicy zewnętrznej koła vs przyspieszenie
Czołem!Szukam pomocy w rozwiązaniu pewnego kłopotu.
Otóż mam Sorento 2,5 CRDi 140 KM, 320 Nm, fabryczne ogumienie 245/70/R16.
Zrobiłem mu lift 2" - sprężyny H&R + amory Koni Heavy Truck.
Są osłony podwozia.
Jest też chip 140@175 KM, 320@390 Nm.
Po tych zmianach, auto jest nie do poznania. Poprawiła się stabilność i precyzja na asfalcie, budą nie buja, a off-asfalt lepiej radzi sobie z nierównościami, choć jest nieco bardziej twardo.
Zmiana zawiechy + chip daje fantastyczną poprawę, z muła zrobił się przyjemny połykacz kilometrów.
Kolejnym krokiem są gumy: wiadomo, BFGoodrich T/A KO. Oczywiście zostawiam 16", chcę też zostawić szerokość 245.
Ale chciałbym podnieść profil do 75, zyskując podniesienie na oponach - może w sumie 1 cm - wobec tych gum co mam, średnica zewnętrzna nowych T/A da około 10 mm wyżej.
No i teraz jest kwestia pogorszenia przyspieszenia.
Średnica zmieni się o 3,17%. Czyli ramię (promień) dokładnie o połowę, dajmy 1,6%.
O ile pogorszy się przyspieszenie?
Może jeszcze gwoli wyjaśnienia: auto lata głównie asfalt, większość po mieście, trasy rzadziej, ale są.
Off zupełnie nieczęsto, z racji braku czasu.
Niemniej wygląd grubszej opony to jest to.
Zatem stawiam na szali look vs przyspieszenie.
Słucham pomysłów.
Z góry dziękuję za odzew.