konto usunięte

Temat: Wybór 4x4 - po przeglądzie info na temat modeli

Jest to mój pierwszy post więc serdecznie witam i pozdrawiam,

Mam małą rozterkę, właściwie im więcej czytam tym bardziej moje szare komórki się poddają...
Chciałbym kupić sobie auto terenowe ponieważ zawsze o takim marzyłem...Niestety przeglądają fora jest multum wpisów typu " Nie kupuj Jeepa - wrak, paliwożerny, awaryjny - większości nie stać na utrzymanie" z drugiej strony " Silniki nie do zajechania, ocynk - ideał, wygodny, skrzynie i reduktor bardzo dobre" - tutaj pisałem o XJ bo tylko ten model chodzi mi po głowie.
Z Patrolami analogiczna sytuacja " Auto bezawaryjne, wybacza błędy, nie do zajechania" z drugiej ' Silniki wybuchają, rdza pożera auto w całości"

Może najpierw info po co mi to auto:
Dojazdy do pracy ok 690km/mc, Dojazdy na Ryby w sumie niedaleko( ok 10km) ale przez zróżnicowany teren (błoto, koleiny, piach i tutaj często ok 4 razy w tygodniu - generalnie ciężko osobówką), początki wyprawowe - jakiś lekki rajd turystyczny, bardziej turystycznie/lekki off niż ciężkie przeprawy przez błoto po dach żeby zasmakować, na zmotanie przyjdzie czas.
Ogólnie często wybieram się na wypady ok 100/200km żeby coś zobaczyć, pozwiedzać itp itd., czasem kilkudniowe więc pakowność i to spora zaleta

Cechy pożądane - żeby nie palił jak smok do 16 ropy , ew do 20 gazu - przy normalnej jeździe nie licząc terenu, dostępność części zamiennych ( używki raczej + ewentualnie nowe ), w miare prosty w budowie który w razie awarii da się naprawić u każdego mechanika w każdym rejonie, tolerancja na paliwo słabej jakości ( nigdy nie wiadomo gdy jest się daleko od domu), żeby nie grzał się na asfalcie przy długich wyjazdach np nad morze, 2 drzwiówki odpadają, Łańcuch zamiast paska rozrządu, Nie musi popierdzielać 180 po autostradach, ważniejszy dla mnie komfort, żeby każda naprawa nie zaczynała się od 1000 zł.

Modele nad którymi się zastanawiam:
Jeep Cherokee XJ 4.0 - 190konny
Opel Frontera B 3.2 v6- tutaj ciężko znaleźć mi informacje na temat silnika i skrzyni z reduktorem. Nie wiem jak z awaryjnością.
Nissan Patrol Y61 Long 2,8 lub 3.0 - z tego co czytałem to 3.0 padaka ale poproszę o opinie posiadaczy
Pajero III 3.2 DID Long - wiem że to nie auto które zasłynęło na Dakarze ale warte uwagi.

Może ktoś z posiadaczy podał by jakieś ciekawostki, bolączki, przykładowe koszty napraw, spalanie
Każda informacja jest ważna, daje sobie jeszcze ok 2-3 miesięcy do kupna żeby dokładnie przemyśleć wybór i znaleźć warte uwagi ogłoszenia. Jedyna akcja którą podjąłbym w celu modyfikacji to Lift 2-3" - na większe zmotanie może przyjdzie czas.
O opinie prosiłbym głównie posiadaczy lub mechaników ponieważ 80% głupot wszędzie wypisują ludzie którzy nie mieli nic wspólnego z danym autem lub są wkurzeni tym że nie mogą sobie go kupić z jakichś powodów.
Liczę się ze zwiększonymi kosztami Opon, napraw ale chodzi mi o to żeby przez kilka lat nie wpakować w auto więcej niż za nie dałem i nie stawiać za domem mini stacji benzynowej

Wątków było 1500 w takim temacie ale chciałbym dla siębie usystematyzować wszystko w 1 miejscu.
Gdyby coś z mojego wpisu było niejasne chętnie sporostuję
Licze na konstruktywne opinie i oceny użytkowników
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: Wybór 4x4 - po przeglądzie info na temat modeli

>
Wątków było 1500 w takim temacie ale chciałbym dla siębie usystematyzować wszystko w 1 miejscu.
Gdyby coś z mojego wpisu było niejasne chętnie sporostuję
Licze na konstruktywne opinie i oceny użytkowników


chciałbyś to sobie usystematyzuj.
Licząc na to, że nie będzie to 1501 wątek o niczym wyraźnie nie doszacowujesz ludzkiej natury.
Niczego - innego - nikt Ci tu nie napisze jak w tym samym Twoim zapytaniu na O-R F i jak w 15001 poprzednich wątków.
Liczysz powiadasz?
No to licz... a teraz czas na ekspertów.
Który pierwszy?
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Wybór 4x4 - po przeglądzie info na temat modeli

Polish H.:
żeby każda naprawa nie zaczynała się od 1000 zł.

Odpuść temat pełnoletniej+ terenówki jeśli boisz się kosztów. Dobrze radzę i ze szczerego serca. Jeśli potrzebujesz jeździć na ryby i przez gruntówkę kup cobie jakieś Terano II które terenu nie widziało, załóż lepsze opony w fabrycznym rozmiarze, nic nie motaj i nie top auta. Wtedy jakoś to może będzie. Oczywiście pod warunkiem, że nie kupisz rzeszota.
Caliph Kowalski

Caliph Kowalski Szef Zespołu, nie
ważne

Temat: Wybór 4x4 - po przeglądzie info na temat modeli

Popieram kolegę. Chociaż o sensownego tyrana też już ciężko.
Popatrz na Subaru Forestera tak np. z 2007r w 2.0 benzynie bokser. Bo jeśli myślisz o "rasowej" terenówce to czeka cie koszmar decyzyjny :)

Temat: Wybór 4x4 - po przeglądzie info na temat modeli

A ja mam nietypową wskazówkę . Stań przy drodze z dużym natężeniem ruchu i policz ile i jakich terenówek zobaczysz. Zobaczysz co tak naprawdę jeździ po naszych drogach. Policz kasę i masz gotową odpowiedź. Chyba że trafisz akurat na zlot w okolicy UAZ- ów lub Musso :)))

A tak by spełnić Twoje wymagania , to DUSTER prosto z salonu za jedyne 39900, na przykład w kredycie 50/50 odradzam awaryjne dci , polecam fabryczny gaz i cieszyć się z jazdy.

Następna dyskusja:

Jaki kupić samochód 4x4 ?




Wyślij zaproszenie do