Jacek Wojciechowski

Jacek Wojciechowski Student, Uniwersytet
Przyrodniczy w
Lublinie

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Hej, szukam auta o następujących atrybutach:

- duży prześwit
- 4x4
- diesel
- hak
- wolne biegi terenowe

Może być powypadkowa z poobjanymi blachami ale sprawne zawieszenie i napęd.

Auto będzie ciągnęło sporą przyczepe i dobrze by po złożeniu siedzeń też troche miejsca było. Ceny nie podaje konkretnej ale nie chodzi tutaj o drogie auta dla fanatyków 4x4 :)
Robert Kawalec

Robert Kawalec Manager Sekcji
Wytwarzania
Oprogramowania,
Programista PHP

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Ale chcesz ofertę kupna czy szukasz podpowiedzi co kupić?Robert Kawalec edytował(a) ten post dnia 07.04.13 o godzinie 13:16
Jacek Wojciechowski

Jacek Wojciechowski Student, Uniwersytet
Przyrodniczy w
Lublinie

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Szukam podpowiedzi gdyż nie znam się na takich autkach ale konkrety mile widziane. Nie wiem np. czy te autka w ogóle mają biegi terenowe?Jacek Wojciechowski edytował(a) ten post dnia 07.04.13 o godzinie 15:17

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Robert K.:
Ale chcesz ofertę kupna czy szukasz podpowiedzi co kupić?

nie wiem, jaki masz budżet, ale poniżej 20 tyś powinieneś kupić conieco zponiszych:

Toyota LC z serii 70, są wersje diesla K (silnik 3.0) L(2,4) oraz H(4,3 - nie do zajechania)
uważać ogólnie trzeba na pordzewiałą ramę, i w mniejszych motorach - uszczelkę pod głowicą, pęknięcia głowicy)

Mitsubishi Pajero : 2,5 lub 2,8 - uwagi jak wyżej, w miśkach na potęgę gnije rama od drzwi kierowcy w tył, jak nie jest konserwowana

Nissan Patrol - tu się nie znam, bo nie jeździłem, ale jeżeli chodzi o układ napędowy (skrzynia, mosty) - uważany za jeden najtrwalszych na rynku.

Powyższe to klasyki, z reduktorem (czyli jak piszesz "wolne biegi") o odpowiedniej masie (powyżej 2 ton)

Cokolwiek mniejszego będzie miało kłopoty z przyczepą w terenie

Jak chcesz więcej porad to napisz jaki budżet i jaki konkretnie cel auta

p/k
Janusz J.

Janusz J. Członek Zarządu,
Klaster Spożywczy -
"Naturalnie z
Podlasia"

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Krzysztof W.:
Robert K.:
Ale chcesz ofertę kupna czy szukasz podpowiedzi co kupić?

nie wiem, jaki masz budżet, ale poniżej 20 tyś powinieneś kupić conieco zponiszych:

Toyota LC z serii 70, są wersje diesla K (silnik 3.0) L(2,4) oraz H(4,3 - nie do zajechania)
uważać ogólnie trzeba na pordzewiałą ramę, i w mniejszych motorach - uszczelkę pod głowicą, pęknięcia głowicy)

Mitsubishi Pajero : 2,5 lub 2,8 - uwagi jak wyżej, w miśkach na potęgę gnije rama od drzwi kierowcy w tył, jak nie jest konserwowana

Nissan Patrol - tu się nie znam, bo nie jeździłem, ale jeżeli chodzi o układ napędowy (skrzynia, mosty) - uważany za jeden najtrwalszych na rynku.

Powyższe to klasyki, z reduktorem (czyli jak piszesz "wolne biegi") o odpowiedniej masie (powyżej 2 ton)

Cokolwiek mniejszego będzie miało kłopoty z przyczepą w terenie

Jak chcesz więcej porad to napisz jaki budżet i jaki konkretnie cel auta

p/k
Zapomniałeś dodać JEEP GRAND CHEROKEE - uciąg (fabrycznie) 3,5 tony na haku. Sam ciągałem jacht motorowy , który ważył 3 tony i nie miałem z tym problemu. Silnik 4,7 litra zgazowany dobrą polską sekwencją u profesjonalnego gazownika zużycie od 12 do 20 litrów LPG. Przejechałem nim 320.000 km praktycznie od nowości. NIGDY nie miałem problemów z napędami czy skrzynią. Oczywiście przestrzegałem zaleceń instrukcji co do wymian oleju itp.
Jeszcze jedno. Kolega z LC 90 zazdrości mi wygody amerykańskich foteli i prędkości 200 km/h
Na Zakończenie. Wujek ma porządny reduktor, który pomógł mi wyciągnąć z błota Tira załadowanego 7-ma tonami stali i zaciągnięcie go na budowę domu.
Tak prawdę mówiąc to ci wszyscy Japończycy uczyli się budować terenówki od amerykańskiego Jeepa i mają ok. 40 lat mniej doświadczenia w tym temacie niż Amerykanie.Pozdrawiam!Janusz J. edytował(a) ten post dnia 07.04.13 o godzinie 22:45
Robert Kawalec

Robert Kawalec Manager Sekcji
Wytwarzania
Oprogramowania,
Programista PHP

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Isuzu trooper/opel monterey, prawie 3t na haku, silnik 3.1 TDI

kupisz za połowę ceny toyoty i patrola , a stan podobny lub lepszy. Wersja 5 drzwiowa większa w środku i pojemniejsza niż każdy z wymienionych wyżej aut.

W średni teren daje radę, z przodu IFS dla niektórych wada, dla mnie zaleta.

Jak nie masz zamiaru topić auta po klamki to będziesz zadowolony.
Robert Kawalec

Robert Kawalec Manager Sekcji
Wytwarzania
Oprogramowania,
Programista PHP

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Janusz J.:
Tak prawdę mówiąc to ci wszyscy Japończycy uczyli się budować terenówki od amerykańskiego Jeepa i mają ok. 40 lat mniej doświadczenia w tym temacie niż Amerykanie.Pozdrawiam!

Tylko japończycy uczyli się na błędach i rozwijali :D
Jacek Wojciechowski

Jacek Wojciechowski Student, Uniwersytet
Przyrodniczy w
Lublinie

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Panowie straszne duże pojemności tych aut, nie potrzebuje takich mocy, teraz pracuje busikiem toyoty o mocy dużo poniżej 100KM (2,5D ) i daje rade, pali 7L/100km, brakuje tylko dużego prześwitu. Wiem że to dział offroad ale może znacie jakieś auto o takich cechach?

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Robert K.:
W średni teren daje radę, z przodu IFS dla niektórych wada, dla mnie zaleta.

Jak nie masz zamiaru topić auta po klamki to będziesz zadowolony.

co to ten IFS po polsku, że ma zawieszenie niezależne?

p.s ostatnio otworzyłem maskę a tam wyskoczył czarny kot....

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Jacek W.:
Panowie straszne duże pojemności tych aut, nie potrzebuje takich mocy, teraz pracuje busikiem toyoty o mocy dużo poniżej 100KM (2,5D ) i daje rade, pali 7L/100km, brakuje tylko dużego prześwitu. Wiem że to dział offroad ale może znacie jakieś auto o takich cechach?

wg mnie nie ma auta, które pojedzie z przyczepą (na pewno nie pustą) i spali 7 litrów, a co dopiero w terenie na dużych laczkach. Może masz na myśli "helkę" do 750 kg ciągnąć z górki na "luzie" bez napędów?
Ja proponuje zostać przy tym co masz bo 7 litrów to wynik nie do pobicia.

A jak pojedziesz w teren proponuje dokupić C-330 - do 2 litrów poj. i przyczepy ciąga

Silnik:
typ: S-312C, 4-suwowy, wysokoprężny, chłodzony cieczą,
liczba cylindrów: 2,
pojemność skokowa: 1960 cm³,
Stopień sprężania: 17:1,
moc znamionowa: 22,4 kW (30,5 KM) – (według DIN) przy 2200 obr./min. (35 KM według SAE),
jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znamionowej 241 g/KWh,
moment obrotowy: 100 Nm przy 1600-1800 obr./min.
średnica cylindra/skok tłoka: 102/120 mm,
filtr powietrza: mokry z cyklonem,
sprzęgło: cierne, tarczowe, suche, dwustopniowe,
liczba biegów do jazdy w przód: 6,
liczba biegów wstecznych: 2,
skrzynia biegów: mechaniczna, z kołami zazębionymi na stałe oraz reduktorem, niesynchronizowana,
Przełożenie na poszczególnych biegach:

a) Skrzyni przekładniowej:

biegu 3,096
biegu 1,597
biegu 1,000

b) Reduktora:

niskie (I) 4,050
wysokie (II) 1,000

mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie,
oś przednia nienapędzana sztywna,
układ kierowniczy dwukrążkowy z przekładnią zębatą,
hamulec mechaniczny, bębnowy, niezależny na oba koła tylne,
prędkość jazdy: 23,44 km/h,
średnie zużycie paliwa: 2.5 l/mth, przy czym 1 mth odpowiada 1 godzinie pracy ciągnika z 1865 obr./min.Dominik W. edytował(a) ten post dnia 08.04.13 o godzinie 21:17
Piotr Masicz

Piotr Masicz właściciel, Auto
Sport Serwis

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Jacek W.:
Panowie straszne duże pojemności tych aut, nie potrzebuje takich mocy, teraz pracuje busikiem toyoty o mocy dużo poniżej 100KM (2,5D ) i daje rade, pali 7L/100km, brakuje tylko dużego prześwitu. Wiem że to dział offroad ale może znacie jakieś auto o takich cechach?
praktycznie sam sobie odpowiedziales na pytanie :)czyli musisz sie zdecydowac..albo tak albo tak.
koledzy podali praktycznie wszystkie realne mozliwosci wg. Twojego pierwotnego pytania.alternatywy nie istnieja w tak szerokim spektrum zalet czyli duzy przeswit duza waga na haku i do tego zeby malo palil.

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

cokolwiek sensownego byś nie wybrał - musisz się liczyć ze spalaniem 10+ poza asfaltem i 10 l na godzinę w cięższym terenie

mniej mógłby palić jakiś nowoczesny common rail - ale ten nie spełni kryterium niezajebliwości (wiem, co mówię - mam z D4D do czynienia na co dzień :( )

Pamiętaj też, że auta z zamysłem trwałe produkowane był mniej więcej do końca lat 90, wszystko co nowsze ma coraz większy udział księgowych i tzw "planowego postarzania produktu"

a jeszcze jedno - co do masy - celuj w cokolwiek co waży 2 tony+, bo inaczej z ciężką przyczepą będziesz tylko mielił kołami w miejscu lub odbywał podróż do wnętrza ziemi jak założysz sensowne MT

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Krzysztof W.:

Pamiętaj też, że auta z zamysłem trwałe produkowane był mniej więcej do końca lat 90, wszystko co nowsze ma coraz większy udział księgowych i tzw "planowego postarzania produktu"

i ekologów zapomniałeś dodać, dzisiejszy diesel to już nie to samo co kiedyś, chyba Rudolf w grobie się przewraca:)
Piotr Włodarczyk

Piotr Włodarczyk General Manager -
Branch in Poland at
ROLAND
Rechtsschutz...

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Dominik W.:
Krzysztof W.:

Pamiętaj też, że auta z zamysłem trwałe produkowane był mniej więcej do końca lat 90, wszystko co nowsze ma coraz większy udział księgowych i tzw "planowego postarzania produktu"

i ekologów zapomniałeś dodać, dzisiejszy diesel to już nie to samo co kiedyś, chyba Rudolf w grobie się przewraca:)


A to akurat jest wierutna bzdura.

Obecny diesel jest przewidziany na przeżycie 5ciu lat eksploatacji (później spierdzieli się wszystko, co generuje fiołki z rury wydechowej)

Helmut MB124 był przewidziany i przeżywał lat 30... W czasie użytkowania przez kolejnych użytkowników Helmuta, oczywiście wydalającego z siebie więcej sadzy (ale palącego mniej niż nowoczesny diesel tej samej wagi i podobnej pojemności) zostanie ZUTYLIZOWANYCH 5-6 ! pojazdów współczesnych!

Są wyliczenia szkodliwości energetycznej utylizacji, toksyczności spalin wydalanych, utylizacji filtrów cząsteczek stałych ETC ... starego auta i nowego .... (poszukaj w sieci)

Wybacz - ale Helmut jest 3-krotnie bardziej EKOLOGICZNY niż współczesny pachnący fiołkami diesel.

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Piotr W.:
Dominik W.:
Krzysztof W.:

Pamiętaj też, że auta z zamysłem trwałe produkowane był mniej więcej do końca lat 90, wszystko co nowsze ma coraz większy udział księgowych i tzw "planowego postarzania produktu"

i ekologów zapomniałeś dodać, dzisiejszy diesel to już nie to samo co kiedyś, chyba Rudolf w grobie się przewraca:)


A to akurat jest wierutna bzdura.

Obecny diesel jest przewidziany na przeżycie 5ciu lat eksploatacji (później spierdzieli się wszystko, co generuje fiołki z rury wydechowej)

Helmut MB124 był przewidziany i przeżywał lat 30... W czasie użytkowania przez kolejnych użytkowników Helmuta, oczywiście wydalającego z siebie więcej sadzy (ale palącego mniej niż nowoczesny diesel tej samej wagi i podobnej pojemności) zostanie ZUTYLIZOWANYCH 5-6 ! pojazdów współczesnych!

Są wyliczenia szkodliwości energetycznej utylizacji, toksyczności spalin wydalanych, utylizacji filtrów cząsteczek stałych ETC ... starego auta i nowego .... (poszukaj w sieci)

Wybacz - ale Helmut jest 3-krotnie bardziej EKOLOGICZNY niż współczesny pachnący fiołkami diesel.


ale co jest bzdurą bo nie rozumiem twojej wypowiedzi?
To że na jednego Mecenasa przypada 5-6 "plastikowych" aut to żadna rewelacja. Sam przez 3 lata tłukłem E200 D i tłukłbym do dzisiaj bezawaryjne, gdyby tir we mnie nie wjechał. Pomimo tego auto jeździ dalej, tak na marginesie. Nie zmienia to jednak faktu, że nie można porównać diesla z 20 wieku z dieslem z 21 i nie miałem na myśli kosztów utylizacji ale raczej szereg ograniczeń wynikających z uwarunkowań ekologicznych, które spowodowały, że nowoczesny diesel po 5 latach idzie na złom.
Piotr Włodarczyk

Piotr Włodarczyk General Manager -
Branch in Poland at
ROLAND
Rechtsschutz...

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Dominik W.:

ograniczeń wynikających z uwarunkowań ekologicznych, które spowodowały, że nowoczesny diesel po 5 latach idzie na złom.

To wymysł księgowych, nie ekologów, trzeba na tyle zwiększać normy emisji, by sprzedawać nowe samochody.
A prawda jest taka, że ekologiczniej było, w czasie, używać przez 30 lat jeden złom, niż co 5 lat utylizować nowy.Piotr Włodarczyk edytował(a) ten post dnia 09.04.13 o godzinie 11:58

konto usunięte

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Piotr W.:
Dominik W.:

ograniczeń wynikających z uwarunkowań ekologicznych, które spowodowały, że nowoczesny diesel po 5 latach idzie na złom.

To wymysł księgowych, nie ekologów, trzeba na tyle zwiększać normy emisji, by sprzedawać nowe samochody.
A prawda jest taka, że ekologiczniej było, w czasie, używać przez 30 lat jeden złom, niż co 5 lat utylizować nowy.


a w temacie co polecasz do pracy w lesie? jakiś dobry złom, niedrogi
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

L200
Piotr Włodarczyk

Piotr Włodarczyk General Manager -
Branch in Poland at
ROLAND
Rechtsschutz...

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Dominik W.:

a w temacie co polecasz do pracy w lesie? jakiś dobry złom, niedrogi

Dominik - ale ... jakiej roboty?
Zrywka w górach, polowania, leśnictwo, szkółkarstwo - do czego? Ile osób w aucie? Jakieś towary?
Robert Kawalec

Robert Kawalec Manager Sekcji
Wytwarzania
Oprogramowania,
Programista PHP

Temat: Terenówka do pracy w terenie z hakiem

Pamietaj też, że praktycznie do każdej terenówki z przyczepą potrzebujesz B + E Lub najlepiej C + E...

Następna dyskusja:

Czym się bawicie w terenie ??




Wyślij zaproszenie do