Temat: Tania terenówka
Krzysztof Panfil:
:)Interesują mnie tylko diesle
Moje typy
Range Rover Classic
Toyota Land Cruser
Nissan Patrol K160 Long
i ??
Poproszę o podpowiedzi i kilka słów komentsa :)
W Rendżu diesla będziesz miał raczej VMa, chyba że trafisz 200 albo 300 TDI, ale ciężko takie znaleźć.
VMy mają bardzo złą opinię - padają jak muchy, zwłaszcza 2.5 litrowe. 2.1 są mniej awaryjne.
Jeżeli trafisz 200/300 TDI to RRC jest świetnym wyborem.
Nad 2.5VM bym się zastanawiał.
Land Cruiser to zapomnij, do 10k to same upodlone złomy są.
Legendą wręcz obrastają ceny części zamiennych do Toyot :)
Do tego LC są małe, chyba że kupisz 'długą' wersję, ale takich jak na lekarstwo (w tym przedziale cenowym).
K160 to nie jest hiszpan jak tu kolega Krzysztof napisał, K260 to hiszpan. GRa do 10k to nie kupisz, chyba że na części ktoś sprzedaje albo angola.
K160 to dobry wybór, silnik 3.3D albo uturbiony 3.3TD, woły robocze pozbawione wady silników RD28 (K260 i GRy) - aluminiowej głowicy.
K160 zwłaszcza długasa pewnie trafisz do 10k, tylko to będzie rdza na kołach. Sprawdź najważniejsze - czy rama zdrowa. Jak ramy nie ma to się w to nie pakuj.
Wadą K160 będzie zawias na resorach, ale da się z tym żyć, a jak nie katujesz auta w terenie skokami i bezpardonowym atakowaniem
przeszkód, to powinieneś nie złamać nigdy resora :)
Możesz jeszcze rozważyć:
Terrano I - o dziwo bardzo pojemne auto, i wygodne w codziennym użytkowaniu.
Toyota 4-Runner - ma trochę elektroniki, ale tańsza jest od LC, duża i wygodna.
Discovery I - z silnikiem 200TDI albo 300TDI, bardzo ekonomiczne w sensie spalania ropy auto. Pojemne, zwłaszcza w pionie :) Wygodne.
Isuzu Trooper - duży, nie wygodny ale możesz trafić tanio :)
No i Pajero I.
Aha, nie ma tanich terenówek. Nie ma. Są tylko koszty, najwyżej odwleczone w czasie.
Z terenówkami jest jeszcze związane pewne ryzyko - błoto wciąga.
Jacek S. edytował(a) ten post dnia 04.02.09 o godzinie 18:49