Karol
Ślisiński
właściciel, Usługi
Projektowe MEL-PRO
Karol Ślisiński
Temat: Tani samochód na początek
Wszystko super. Szacun dla dziewczyn!Ale... pozwól, że na konkretnych cyfrach przedstawię Ci różnicę kosztów zakupu auta zmotanego i motania. Na podstawie mojego byłego XJ (4,0, 92). U mnie było tak:
1. zakup auta dziewiczego w stosunkowo dobrym stanie 6500 pln
2. wymiana olejów, rozrządu, chłodnicy, wydechu itp. około 2000
3. zakup liftu 4,5" Rub. Express na pełnych resorach 4500 pln
4. Wszystko wokół liftu - polibusze, panhard, wahacze, łączniki stabilizatora (rozłączane teraflex), przewody hamulcowe itp. około 2000 pln
5. Montaż liftu i wszystkiego wkoło około 1400 pln
6. "buszfakery" z montażem około 1300 pln
7. przełożenie alternatora na górę silnika około 400 pln
8. opony 32' BFG KM2 + felgi et-25 3200 pln
9. Zderzaki stalowe przód i tył z dobrymi zaczepami 2700pln
10. amor skrętu OME, odpowietrzenia, wymiana haka na krótszy, snorkel, osłony na gruchy około 2500 pln
W sumie jakieś 26500 plus oczywiście normalna eksploatacja.
Samochodem jeździłem rok i w sumie w tym czasie może 4 imprezy. Stwierdziłem, że potrzebuję jednak czegoś twardszego i wróciłem do Gra.
Sprzedałem XJ po 4 miesiącach ogłaszania za... .... bardzo mało.
A teraz GR -
Zakup zmotanego GRa (dobry lift, zderzaki, MT 35", wszystko dobrze zakonserwowane) 18 000, dołozyłem tylko klatkę i ARB na przód, wywaliłem wszystko co ciężkie i zbędne. w sumie za jakieś 6500. Razem 24500. nie muszę chyba pisać, że w terenie i na rajdach różnica w jeździe między XJ i GR jest kolosalna.