Temat: Nissan GR -- opinie

Witam,

Piszę do posiadaczy Nissana GR I i II z pytaniem o plusy i minusy auta.

Czy silnik 2.8 jest wystarczający do jazdy tym autem w trudnym terenie ?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie ?

Jakie dolegliwości dotykają to auto ?

Dzięki i Pozdrawiam
Katarzyna F.

Katarzyna F. Dziennikarz i
promotor turystyki
aktywnej,
intarifa.info ...

Temat: Nissan GR -- opinie

A dokąd się wybierasz? Bo to wyprawówka pewnie ma być?
No, ja mam takiego, Y61 - 2,8TD6 . W błocie po pachy nie jeżdżę to nie wiem - ale piach, rozjeżdżoną glinę po deszczach, górskie pisty spokojnie. W górach w ogóle czuję się w nim bezpiecznie. Na autobahnie wyciąga 150km/h (jak się rozpędzi i ma z górki). Poza tym dobry do lansu na dzikich plażach - i sprzęt windsurfingowy mieści się w środku ;)
No - wielka miłość generalnie - ale zajrzyj na forum4x4 - tam Cię sprowadzą na ziemię (choćby historiami o wybuchających głowicach :):):) Tzn. 4,2 jest lepszy - ale ciężko trafić (w Europie).
Pozdrawiam :)
P.S. I tak ponoć jedyny słuszny w patrolu jest V8 :)

Temat: Nissan GR -- opinie

Wybieram się na wyprawy :D. Czy nie cierpisz z braku mocy w swoim 2.8 ? Przeróbka na V8 jest słuszna ale to ostateczność. Napisz trochę o słabych punktach Patrola ... pls.
Katarzyna F.

Katarzyna F. Dziennikarz i
promotor turystyki
aktywnej,
intarifa.info ...

Temat: Nissan GR -- opinie

Lepiej jakichś "patroleros" rodzaju męskiego popytaj. Ja mam babski emocjonalny stosunek - jak mi się coś podoba, to słabych punktów nie zauważam... przez jakiś czas ;)
Tam gdzie jeżdżę, mocy wystarcza - zresztą na wyprawach z założenia nie pakujesz się w kłopoty 5000 km od domu. Poza tym silnik nie lubi przegrzania...
Paweł J.

Paweł J. HIGMA SERVICE

Temat: Nissan GR -- opinie

miałem ponad 2,5 roku GR I- złego słowa nie powiem. Moja wersja była krótka, ale do jazdy w 2 osoby jest ok. Byłem w Rumunii- dał radę w 3 osoby.
Pytasz o mankamenty- zależy do czego potrzebujesz samochodu. W longu miejsca dużo, w krótkim jak na 2 osoby też da się zdzierżyć, gorzej z kwestią spania. Warto poszukać auta z pierwszej ręki, "dziewicy" bo na rynku jest duża ilość pomotanych, dużo bez głowy, a uwierz mi, że ludzie potrafią głupie halogeny podłączyć pod klakson ;)
Moim niecenionym źródłem wiedzy o GR było forum4x4.pl jest tam sporo na temat bolączek i tego jak można udoskonalić sobie auto.
Co do 2.8- jak znajdziesz takiego co ma oryginalną uszczelkę i nie robioną czapkę to powymieniaj rozrząd, pompę wody, sprawdź chłodnicę( w wersji z klimą pierwsza chłodnica to olej, potem klima a na końcu chłodnica silnika!- często zasyfiona i brudna). Zrób serwis olejowy( pełny- mosty, skrzynia, reduktor, silnik), sprawdź czy termostat działa i już. Warto ogarnąć tarcze i klocki- to ciężkie auto. Nie żałuj kasy na sprawdzenie np. ciśnienia, pojedź sobie do serwisu- ja zaliczyłem przeskok z Vitary- cena części x 3 a często pewne np. łożyska musiałem kupować w oryginale.
Fajne auto.

PS. i nie cieknie ;)
Adam Wilanowski

Adam Wilanowski właściciel, Ergon

Temat: Nissan GR -- opinie

Mam GRII 1999r 2.8. GRII ma sporo większą chłodnicę, przez to chyba jest odporniejszy na temperatury. Na Bałkanach piłowałem nie raz po górę przy 40 st i wskaźnik temp nawet nie drgnął. Silnikowi rzeczywiście brakuje mocy. Istotną wadą jest korozja podwozia i tylnej części ramy.

Temat: Nissan GR -- opinie

Dzieki za info ... "czek lista" rośnie

Temat: Nissan GR -- opinie

ile pali 2.8 w trasie z pełnym wyprawowym ekwipunkiem ?
Paweł J.

Paweł J. HIGMA SERVICE

Temat: Nissan GR -- opinie

no ja Ciebie proszę.... tyle ile wlejesz ;)

a na poważnie- z opcją na full załadowany, z klimą średnia mi wychodziła 14,5 ltr, bez kurnika na dachu, na pusto, do latania po płaskim ~ 12 ltr

Temat: Nissan GR -- opinie

jakoś nie wątpiłem w brak odpowiedzi w stylu .... ile wlejesz :D.
Katarzyna F.

Katarzyna F. Dziennikarz i
promotor turystyki
aktywnej,
intarifa.info ...

Temat: Nissan GR -- opinie

Paweł Kozak:
jakoś nie wątpiłem w brak odpowiedzi w stylu .... ile wlejesz :D.


Paweł, a jak lubisz jeździć?
U mnie zestaw "co dała fabryka" + ateki, przy jeździe "na emeryta", czyli 80km/h na asfalcie - 10,5-11l/100. Na autovii jak przycisnę 13-14l. Na trasach z piachem (a już szczególnie fesz-fesz) - nie pytaj :):):)
P.S. Klimy raczej nie używam - bo niezdrowa :).
Mariusz Paweł Kowalski

Mariusz Paweł Kowalski Każdy cel można
zrealizować, nawet
ten najbardziej
ambitny.

Temat: Nissan GR -- opinie

Witam, jestem w posiadaniu 2 Patroli (wlasciwie Safari i Patrola Y61) obydwa z silnikiem 4,2 Diesel.
Jeden turbo, drugi nie.

4,2 uzytkuje od 4 lat. Jest to moj pierwszy patrol, odrazu szukalem 4.2, jak zobaczylem jak moj sasiad w zimie przy ostrym mrozie jedzie do mnie 200 metrow i przy mojej bramie w 2,8 peka mu gowica to zwatpilem.

3,0 maja jeszcze gorsze opinie.

W zamierzeniach moj patrol mial byc autem wyprawowym, ale zycie pisze rozne scenariusze.
I raczej juz nie bedzie.

Uzytkownicy ktorzy jezdza na afryke, mowia ze w zwyklym 4,2 d bez turbo zwyczajnie brakuje mocy i pokonywanie wydm jest trudne (powtarzam za uzytkownikiem, bo nigdy nie bylem)
natomiast syberia, mongolia, rumunia, nie stanowia zadnego problemu dla 4,2 d bez turbo.

Dlaczego 4,2 d?
1. Idiotoodporny
2. Silnik skonstruowany wg starej filozofii - duzy zapas materialowy i technologiczny
3. tylko 116 KM z 4,2 litra - przebiegi do 1.500.000 km.
4. Nie grzeje sie,
5. Ciezko przegrzac
6. Pekniete glowice to duza rzadkosc
7. Rozrzad na kolach zebatych - bezobslugowy
8. Duza pojemnosc ukladu smarowania - 9,5 litra
9. Dwa filtry oleju
10. Dwa filtry paliwa (nie w kazdym)
11. Max Moment obrotowy dostepny od niskich obrotow.
12. Mechaniczna pompa wtryskowa, byly roto i rzedowe (lepsze)
13. Mosty - najlepsze wsrod aut terenowych, wytrzymaja kazda wielkosc kola nawet 37 cali.

Eksploatacja?
tania jak barszcz !

1. Przeglad co 8.000 km - koszt ok. 350 PLN
2. Spalania:
Y60 Automat Turbo - trasa 11 litrow (jak emeryt do 100) miasto 15
z zaladowana laweta - nawet 18 l.
Rozpedza sie na oponach 32 cale do 170 km/h
y61 manual bez turbo - trasa 9,5 (jak emeryt) miasto 12
z pusta laweta - 11, z zaladowana na max 15,5 l.
Rozpedza sie na oponach 33 cale do 160 ale trwa to wiecznosc.

Moj ideal?
SPRZEDAC WSZYSTKIE SWOJE SAMOCHODY I KUPIC FABRYCZNIE NOWEGO
4,2 DIESEL BEZ TURBO ROCZNIK 2012 (sa jeszcze)
Adam Wilanowski

Adam Wilanowski właściciel, Ergon

Temat: Nissan GR -- opinie

Mój spala równo 13l, koła 35, klima włączona, setki staram się nie przekraczać.
Grzegorz Szuba

Grzegorz Szuba Wire & Cable Sales
Manager Central and
Eastern Europe,
AN...

Temat: Nissan GR -- opinie

Paweł,
zacząłeś o pytania i mankamenty i pewnie sporo juz poczytałeś na forach.
Że głowica pęka, że układ chłodzenia bardzo ważny, że rdza jest wielkim smakoszem tego auta.
To wszystko prawda.
Dlatego moja rada, jeśli nie jesteś zbytnim fachowcem w tej dziedzinie a raczej po pytaniach nie sądzę, to lepiej znajdź kogoś kto pojedzie i z Tobą to auto sprawdzi.

Ostatnio koledze własnie z Wawy szukaliśmy samochodu i trochę to trwało.
Tak jednak powinna wyglądać przewdziwa przeprawówka jak jego auto teraz po przeróbkach.

Pewne, jest też, że silnik 2,8 jeździ dobrze w krótkim i długim Y60 czyli starym kanciastym modelu jak mój.
W nowym trzeba zaryzykować 3.0 i po ewentualnej awarii wymienić na 4,2.
2,8 po prostu nie jeździ te silnik.
Każde ruszanie to wyzwanie.
Chyba, że ktoś tak lubi. Dla mnie po prostu nie jeździ.
Kombinacja 2,8 z elektroniką sterującą to nieporozumienie.

Pozdrawiam
Grzesiek

Temat: Nissan GR -- opinie

Celuje w stare y60 ze wzgledu na prostote konstrukcji i stylistyke . Licze sie z usuwaniem mankamentow auta w wieku lat 20 pare. Auto potrzebuje na wyprawe narazie blisko po Polsce potem dalej. Auto ma byc latwo naprawialne i odporne na trudy bezdrozy. Auto ma zapewnic zaplecze biwakowe.przeprawa przez rwacy strumien tez ma nie przyspazac problemow. Takiego auta oczekuje i mam nadzieje iz dlugi gr y60 to zapewni
Mariusz Paweł Kowalski

Mariusz Paweł Kowalski Każdy cel można
zrealizować, nawet
ten najbardziej
ambitny.

Temat: Nissan GR -- opinie

W Szwajcarii, mozna kupic 2,8 dlugi z wysokim dachem,

cos jakby safari, ale oryginal europa.

Ja mam autko Safari z wysokim dachem. Polecam
Grzegorz Szuba

Grzegorz Szuba Wire & Cable Sales
Manager Central and
Eastern Europe,
AN...

Temat: Nissan GR -- opinie

Paweł,
Trafny wybór.
Mój kolega, właściciel warsztatu 4x4 obecnie odrestaurowuje swoje dłudie Y60 przeprawowe.
Jak go znam to będzie piękne.
Będzie go sprzedawał bo końcem lipca emigruje za kobietą do UK.
Ma tam silnik 4,2.
Ja chciałem go wziąć i wymienić mojego krótkiego, ale kupiłem motor i na ten sezon wystarczy zmian.
Jeśli jesteś zainteresowany, auto jest na Śląsku, a w zasadzie w Galicji.
Grzegorz Szuba

Grzegorz Szuba Wire & Cable Sales
Manager Central and
Eastern Europe,
AN...

Temat: Nissan GR -- opinie

Jak będziesz chciał to w Wawie jest Y61 jego roboty, rownież możesz zobaczyć.

Temat: Nissan GR -- opinie

No i od 2 lat z y61 2.8 lata nie narzeka i jest super ... złego słowa o nim nie powiem :).

Dzięki za podpowiedzi porady i własne spostrzeżenia .

P

Następna dyskusja:

Nissan X-Trail - opinie + i...




Wyślij zaproszenie do