Temat: Nissan GR -- opinie
Witam, jestem w posiadaniu 2 Patroli (wlasciwie Safari i Patrola Y61) obydwa z silnikiem 4,2 Diesel.
Jeden turbo, drugi nie.
4,2 uzytkuje od 4 lat. Jest to moj pierwszy patrol, odrazu szukalem 4.2, jak zobaczylem jak moj sasiad w zimie przy ostrym mrozie jedzie do mnie 200 metrow i przy mojej bramie w 2,8 peka mu gowica to zwatpilem.
3,0 maja jeszcze gorsze opinie.
W zamierzeniach moj patrol mial byc autem wyprawowym, ale zycie pisze rozne scenariusze.
I raczej juz nie bedzie.
Uzytkownicy ktorzy jezdza na afryke, mowia ze w zwyklym 4,2 d bez turbo zwyczajnie brakuje mocy i pokonywanie wydm jest trudne (powtarzam za uzytkownikiem, bo nigdy nie bylem)
natomiast syberia, mongolia, rumunia, nie stanowia zadnego problemu dla 4,2 d bez turbo.
Dlaczego 4,2 d?
1. Idiotoodporny
2. Silnik skonstruowany wg starej filozofii - duzy zapas materialowy i technologiczny
3. tylko 116 KM z 4,2 litra - przebiegi do 1.500.000 km.
4. Nie grzeje sie,
5. Ciezko przegrzac
6. Pekniete glowice to duza rzadkosc
7. Rozrzad na kolach zebatych - bezobslugowy
8. Duza pojemnosc ukladu smarowania - 9,5 litra
9. Dwa filtry oleju
10. Dwa filtry paliwa (nie w kazdym)
11. Max Moment obrotowy dostepny od niskich obrotow.
12. Mechaniczna pompa wtryskowa, byly roto i rzedowe (lepsze)
13. Mosty - najlepsze wsrod aut terenowych, wytrzymaja kazda wielkosc kola nawet 37 cali.
Eksploatacja?
tania jak barszcz !
1. Przeglad co 8.000 km - koszt ok. 350 PLN
2. Spalania:
Y60 Automat Turbo - trasa 11 litrow (jak emeryt do 100) miasto 15
z zaladowana laweta - nawet 18 l.
Rozpedza sie na oponach 32 cale do 170 km/h
y61 manual bez turbo - trasa 9,5 (jak emeryt) miasto 12
z pusta laweta - 11, z zaladowana na max 15,5 l.
Rozpedza sie na oponach 33 cale do 160 ale trwa to wiecznosc.
Moj ideal?
SPRZEDAC WSZYSTKIE SWOJE SAMOCHODY I KUPIC FABRYCZNIE NOWEGO
4,2 DIESEL BEZ TURBO ROCZNIK 2012 (sa jeszcze)