konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Witam,

Ostatnio rozglądam się za samochodami na Wyspie i wpadło mi w oko kilka ciekawych ofert poczciwych Defenderow. Problem oczywiscie polega na tym, ze zarejestrowane w Wielkiej Brytanii maja kierownice po prawej stronie, co przy próbie rejestracji w Polsce wywołuje gwałtowny sprzeciw naszych urzędników.
Jednakże słyszałem o przerabianiu układu kierowniczego w tych samochodach, tak zeby kolumna kierownicza znajdowala sie po drugiej stronie.
Czy ktos wie cos na ten temat?
Pozdrowienia,
Artur
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Problem polega na tym, ze przekładka to nie tylko kierownica..
Nie wiem jak w przypadku LRD, ale trzeba tez zmienic pedały, czasem ściane grodziową, instalacje elektryczna, mechanizm wycieraczek, przednie reflektory i mnóstwo pierdół które wychodza w trakcie.. ;/
Z tego co sie orientuje, to są auta które nadają sie do takich operacji bo mozna to zrobic w miare łatwo i niezawodnie a sa takie, których przerobka poprostu jest nieopłacalna ze względu na złożoność tematu...

Ja bym sie nie bawił szczerze mówiąc
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

widziałem takiego małego, śmiesznego vana bedforda z kierownicą po prawej stronie jeżdzącego po warszawie na polskich blachach.

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Artur W.:
Witam,

Ostatnio rozglądam się za samochodami na Wyspie i wpadło mi w oko kilka ciekawych ofert poczciwych Defenderow. Problem oczywiscie polega na tym, ze zarejestrowane w Wielkiej Brytanii maja kierownice po prawej stronie, co przy próbie rejestracji w Polsce wywołuje gwałtowny sprzeciw naszych urzędników.
Jednakże słyszałem o przerabianiu układu kierowniczego w tych samochodach, tak zeby kolumna kierownicza znajdowala sie po drugiej stronie.
Czy ktos wie cos na ten temat?
Pozdrowienia,
Artur

Witaj Arturze, własnie mój przyjaciel odbiera serię 3 LR z przestawionym ukł kierowniczym - jeżeli potrzebujesz szczegółów gdzie i za ile prosze o kontakt poprzez GL - to przeslę Ci jego koordynaty. Lub opcja 2 - bez przeróbek ale kosztowne ubezpieczenie z wysp.

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Witam ,

Jest kilka firm które profesjonalnie przerabiają Landusy, mozesz szukac ofert na stronie http://lr.pl , własnie taki "dobry " serwis jest w Krakowie ,ja mam tez dwa kontakty w Wa-wie gdzie solidnie robia LR , jeżeli jesteś zainteresowany kontaktem do dobrego fachowca to prosze o info na moja skrzynkę na GL

Pzdr

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

ja bym się w to nie pchał... policz czy na zakupie i sprowadzeniu oszczędzisz tyle żeby starczyło na profesjonalną przeróbkę.
Chyba że chcesz to zrobić u "fachowca" dla którego nie ma rzeczy niemożliwych...
Leszek Zdrodowski

Leszek Zdrodowski ATM S.A. Key
Account Manager

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Sam zastanawiałem się nad taką operacją, ale chyba nie do końca osiągnie się ten sam efekt. A to może jakość oszczędniej a to może trochę po swojemu i kiedyś w najmniej odpowiednim momencie trach!
Już teraz bardzo sceptycznie.

Trochę obok tematu , ale oglądałem wczoraj nowego Defendera - coś wspaniałego>

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Witam
To powie mi ktoś dlaczego na allegro jest taki wysyp freelanderów do/po przełożeniu srednio 10k-12k? Jak sie spodziewałem nasi rodzimi sprzedawcy maja to do siebie ze lubią nakładać 150%+ marzy. I nie myliłem się, w UK freelandery można nawet znaleść za 1500gbp.
Przy takie cenie nie opłacea sie pojechać na wyspe? Przełożenie z tego co widze wacha sie od 3k-5K. Jakie sa do tego opłaty?
Ktoś zna szerzej temat? Będę wdzięczny:)
Pozdrawiam
Michał C.

Michał C. ...umiarkowanie w
dążeniu do prawdy
nie jest cnotą...

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

daruj sobie freelandery, to auto to jest motoryzacyjna pomylka (cytat za kumplem z serwisu LR)

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Michał C.:
daruj sobie freelandery, to auto to jest motoryzacyjna pomylka (cytat za kumplem z serwisu LR)


Podał jakieś argumenty:)? ponoć strasznie sie psooja...
Ew nie wiem czy nie padnie na honde hr-vBartłomiej Mikołajczyk edytował(a) ten post dnia 19.01.09 o godzinie 18:25
Michał C.

Michał C. ...umiarkowanie w
dążeniu do prawdy
nie jest cnotą...

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Cos mowil ze wszystko sie psuje i najgorszemu wrogowi tego samochodu nie zyczy, o reszte wolalem nie pytac.
Jak w suvy uderzasz to moze su(zu)ke ;) fajne autka IMHO.
a z lr jak juz to defender- na Ładodze daja rade wiec sa zaje...
Marcin M

Marcin M zarządzanie to jest
najłatwiejsza rzecz,
pod warunkiem, ż...

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

jak we freelanderze siądzie Ci reduktor,
to sobie w tej cenie w UK kupisz następnego freelandera :-)

pozdrawiam
Kamil Michalski

Kamil Michalski Asystent,
Politechnika
Warszawska Wydział
Transportu

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Nie wiem jak to jest w Defenderem - przede wszystkim czy ściana grodziowa jest symetryczna i czy są po lewej stronie miejsca na pedały, pompe hamulcową itd.
Jeśli są to problemem jest tylko robocizna orza zakup zestawu do przekładki.
Oczywiście poza układem kierowniczym (do wymiany przekładnia) zostaje deska, pedały, przeciągnięcie na drugą strone wiązek kelektrycznych do przełaczników i zegarów, jeśli jest to zazwyczaj przełożenie komputera, także pompa hamulcowa z serwem.
Roboty sporo jesli nie dużo ale do ogarnięcia (kumpel kilka lat temu przekładał Passaty i A4-ki (ale tu trzeba też było ściany grodziowe przespawywać). Oczywiście dochodzi jeszcze deska rozdrzelcza, czasami boczki drzwi i przednie fotele (jeśli wypasione i np kierowcy był z większą regulacją a pasażera nie)
Kilka lat temu nie było też problemu z rejestracją ale od niedawna ponoć się to pozmieniało (ale nie mam potwierdzenia bo znajomy już się tym nie zajmuje - coraz mniejsza opłacalnośc no i czasochłonność)
Podsumowując opłaca się jeśli tanio kupi się samochód i graty. Jesli chodzi o "bezpieczeństwo" to w tak prostym samochodzie jak defender nie ma żadnego wpływu byle by przekładka była dokładnie i dobrze zrobiona.

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Dudek:
>Przekładka w Defie to najprostrza rzecz na świecie. Wszystko masz >przygotowane pod przerzutkę. Nic nie kombinujesz z żadną >instalacją (nic nie przedłużasz) i nie zmieniasz.
>Było kiedyś wyliczane ile części jest potrzebnych do przekładki w >Defie-to jest śmiech.
>A propos stosowania do tego używek ( głownie przekładni). Czy jak >się komuś zjobie przekładnia to tak od razu leci do znanego >dystrybutora części po nówexa, czy próbuje reanimowac starą albo >szuka przechodzonej. Jakoś na forum jest sporo pytań o >regerowanie przekładni. Żeby nie było ja założyłem używkę i >śmigam trzeci rok. Paru kumplom też załatwiłem trochę fantów do >przekładania i jakos wszystko jest bez problemów.

>A ile jest wspaniałych historii o kupionych okazyjnie używanych >furach i wychodzących potem babolach. To ja dziękuję wolę zrobić >to sam i mieć pewność.

>No, ale zawsze można iść do salonu i kupić nowego Landa.
>:)21

Więcej na forum4x4.pl

no

Obrazek
Kacper G. edytował(a) ten post dnia 28.01.09 o godzinie 00:55
Tomasz Madej

Tomasz Madej ... moja pasja to
moja praca...
jachty...off
road...motoc...

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Potwierdzam,
mam w firmie 8x land rover defender wszystko z uk... auto fabrycznie przygotowane do przekładki na LHD. W UK kupisz tanio defa. Przekładka defendera w Polsce u nas w serwis 4x4 http://imprezy4x4.pl to 1500 zł plus częsci, które oscylują w okolicy 2-3,5tys.

Nie słuchaj, że nie warto itp bo wystarczy policzyć cenę defender w Anglii i w Polsce. Transport samochodu do Polski naszym transportem w zależności od miejsca w Anglii to 1300-1800 zł
pozdrawiam

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

własnie "męcze" sie z przekładką w defenderze 300. sprawa niby prosta, ale... Ogólnie chyba najłatwiejszy samochód do przekładki, niemniej jednak kilka części trzeba kupić:
przekladnię z podłączami, przewody hamulcowe, nagrzewnicę z przewodami, lampy, wspornik drażka panharda, niekiedy zwrotnicę (zaleznie od wersji mostu), elementy deski rozdzielczej (bez górnej czesci), mechanizm wycieraczek łatwo przerobić. pedały przechodza bez problemu po wykonaniu kilku otworów w ścianie grodziowej, instalacja elektr bez problemu.

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

TOMASZ MADEJ:
Potwierdzam,
mam w firmie 8x land rover defender wszystko z uk... auto fabrycznie przygotowane do przekładki na LHD. W UK kupisz tanio defa. Przekładka defendera w Polsce u nas w serwis 4x4 http://imprezy4x4.pl to 1500 zł plus częsci, które oscylują w okolicy 2-3,5tys.

:O

nie wiem czy chciałbym wsiąść do takiego defa...
sama porządna przekładnia kierownicza to koszt 2 tysięcy zeta

dobra przekładka (kompletna, na porządnych częściach + robocizna) to 10 tysięcy złotych - tak się ogólnie przyjmuje i ma to sens
a dodatkowo wychodzą takie rzeczy jak nowe łożyska, nowe elementy gumowe zawieszenia i układu kierowniczego (bo stare są stare), itd.

nie wciskajcie ludziom kitów
freelandera też można przerobić na przekładni opla za 3 tysiące, ale kto świadomy chce takim autem jeździć?Damian Pomaski edytował(a) ten post dnia 23.09.10 o godzinie 17:38
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Damian Pomaski:
nie wiem czy chciałbym wsiąść do takiego defa...
sama porządna przekładnia kierownicza to koszt 2 tysięcy zeta

dobra przekładka (kompletna, na porządnych częściach + robocizna) to 10 tysięcy złotych - tak się ogólnie przyjmuje i ma to sens
>
23.09.10 o godzinie 17:38[/edited]

no nie, musze sie uniesc :)
demonizujesz w przypadku defektora, bo:
A - przekladnia jest taka sama jak w dychotece czy koncowce ryndzy klasikow, zatem do kupienia za 600 - 1500 zeta, ew komplet naprawczy przekladni to 150 zeta
B - kilka rurek miedzianych hamulcowania to kilkadziesiat zlotych
C - robocizna, zalezna od umiejetnosci, mozliwosci a i "miasta" wykonania.
D - Zwrotnica raczej nowa z 300 zeta, bo wspornik panharda to dyskacz wiec uzywka bez laski za 50-100 zeta, czyz nie ?
E - nagrzewnica, to najwiekszy w gruncie rzeczy problem, na wtornym rynku w zasadzie nie dostepna a nowa droga.(ale akurat ona ma dosyc ograniczony wplyw na bezpieczenstwo, acz zaparowane szyby to tez niebezpieczenstwo )

Stare gumy zawieszenie itp sa stare bez wzgledu na to czy kupisz RHD czy LHD, czyz nie ? Bo przeciez nie chcesz powiedziec, ze w LHD sa trwalasze :), zatem nie obciazaj ew przekladki "kosztami" nie majacymi nic wspolnego z sama przekladka.
Jak kto ma jakies klamury do landryny i kilkadziesiat a jeszcze lepiej kilkaset tysiecy na nich (landrynach) przejaechane, lub mechanika ktory ogarnia zagadnienie na poziomie Zuk Ursus, to da rade bez cyrku i wielkich kosztow

W kwestii frelkow nie bede sie wypowiadal, bo to w zasadzie nie landrover :) wiec nie mam pojecia czym sie w nich "je" przekladke
pzdr
Norbert J. Zbróg

konto usunięte

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

OK, Norbert przyznaję rację, ale częściowo.
Części wyjdą tak czy siak 3000zł, do tego robocizna. Gdzie w tym kraju są warsztaty, które zrobią wszystko porządnie (tak, żeby LHD nie można było odróżnić od RHD) za mniej niż 4 tysiące? Nie piszę o panu Heniu, tylko o warsztatach, które zrobią auto jak oryginał.

Pytam poważnie, bo sam będę chciał przekładać prawdopodobnie toykę LC, która w pewnej niestety nie jest praktycznie dostępna w LHD.
I cena w warsztacie z wiedzą o przekładaniu klasycznych 4x4 (toyot), kilkaset km od stolicy, po znajomości wynosi 4000zł (plus części drugie tyle). A auto ma podobny poziom komplikacji jak def (choć dodatkowe koszty to np. nowe boczki ze sterowaniem el szyb)
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: Land Rover Defender- left/right hand

Damian Pomaski:
OK, Norbert przyznaję rację, ale częściowo.
Części wyjdą tak czy siak 3000zł, do tego robocizna. Gdzie w tym kraju są warsztaty, które zrobią wszystko porządnie (tak, żeby LHD nie można było odróżnić od RHD) za mniej niż 4 tysiące? Nie piszę o panu Heniu, tylko o warsztatach, które zrobią auto jak oryginał.

Pytam poważnie, bo sam będę chciał przekładać prawdopodobnie toykę LC, która w pewnej niestety nie jest praktycznie dostępna w LHD.
I cena w warsztacie z wiedzą o przekładaniu klasycznych 4x4 (toyot), kilkaset km od stolicy, po znajomości wynosi 4000zł (plus części drugie tyle). A auto ma podobny poziom komplikacji jak def (choć dodatkowe koszty to np. nowe boczki ze sterowaniem el szyb)


nie znam sie na toytoykach wiec nie bede sie wymundrzal, natomiast bede bronil tego, ze w defektorze przekladka to zabawa jak klocki lego (wiem bom sam wlasnymi "recyma" to zrobil onegdaj - a Henryk nie jestem :)).
Moj mechanik robi to w dwie no trzy dniowki czyli 16 / 24 godziny. Koniec kropka, zadne cuda. 16 / 24 godzin x 30 zl rob godzina = 480 zl/ 720
Robi chlopak landryny od 15 lat (moje) a od 4 rozne inne, a mechanik z niego wedlug starej receptury, a nie wymieniacz czesci.
a poza tym, warsiawiakiem sie jest za kare, czyz nie :) no to cierpiec trzeba :)

Następna dyskusja:

Land Rover opinie




Wyślij zaproszenie do