Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk szukam możliwości
rozwoju

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Witajcie
od pewnego dość długiego czasu intersuje mnie off-road. Zbieram kasę, czytam, oglądam, czasem uda się trochę pojeździć. Teraz przymierzam się do zakupu.
Nie chę pytać co bo znam Wasze opinie i wiem że tyle ich jest ilu członków forum. Myślę o off-roadzie weekendowym ale z możliwością wypraw. Na początku chcę pojeździć bliżej a planach 3-4 letnich mam dłuższą trasę (Maroko). Chodziło mi po głowie Disco ale się chyba wyleczyłem, pickupy Toyoty i Nissana też odpadły, Suzuki fajne do zabawy ale nie bardzo na coś więcej. Ostatecznie myślę o Patrolu lug KZJ.

Rzecz jednak nie w tym co ale jak kupić.
czy kupić auto gotowe czy może seryjne i bawić się w modyfikacje?
Na co patrzeć przy zakupie? Starsze Patrole lub KZJ mają bardzo duże przebiegi jak to traktować? Które elementy są najważniejsze i jak to sprawdzić bez profesjonalisty. Samochodami jeżdżę już z 10 lat i mam za sobą wiele osobówek i setki tysięcy km ale nie mam pojęcia jak kupić terenówkę. Czy bardziej bać się rdzy czy przebiegu?
Liczę na pomoc w temacie. Z góry dzięki i dzięki za to co już od Was wiem czytając forum.
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

taniej Ci wyjdzie kupić już auto przygotowane, ale jakościowo nie
będziesz miał pewności. Lepiej kupić auto cywilne i przygotować według własnych potrzeb. Pamiętaj oczywiście o pakiecie startowym. Jak wybrać, aby nie wtopić kasy? Poszukaj specjalisty, najlepiej z warsztatu zajmującego się off-roadem i dogadaj się na oglądanie wyszukanych przez Ciebie samochodów. Co do obawy pomiędzy przebiegiem a rdzą to podpowiem Ci tak - w używanych autach nigdy nie kieruj się przebiegiem bo dane auto może mieć zarówno 160kkm jak i 260kkm albo 460kkm, ponadto w terenówkach nie liczy się przebieg a zmęczenie auta - rdza jest możliwa w wielu miejscach ale nie wpływa na pracę silnika - samochód ma Cię dowieźć w wybrane miejsce, przy wyprawach nawet po 1000km i wrócić bez zbędnych awarii.
W markę nie trafisz, bo ludzie wypunktują Ci każdą markę, poczytaj na forum4x4 o każdej z marek z osobna i wyrób sobie wstępny pogląd (tak około 2 tygodni czytania ze zrozumieniem). Znam ludzi, którzy KZJta będą przeklinali a i takich, którzy przyczepią się do Patrola.
Jeśli Twoim marzeniem, jest wybrać się w przyszłości do Maroka, to pomyśl, czy na pewno potrzebujesz terenówki, a może wystarczyłby Ci T4 syncro, albo coś z tej maści pojazdów. Rozwiązań jest wiele, ale cokolwiek wybierzesz, będzie zawsze jakieś "ale"
Adam S.

Adam S. koordynator,
Flotowiec,
Handlowiec,
Organizator
turystyki...

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Witaj, właściwie Grzegorz wyczerpał temat. Ja też jestem zwolennikiem kupienia nie przygotowanej terenówki i przygotowania jej do swoich potrzeb i oczekiwań. Nie ma idealnego auta, natomiast jeśli planujesz wyprawę do Maroka to szukaj auta bazowego do przygotowania na wyprawy, zwróć szczególną uwagę na relacje osób które opisały takie przygotowania auta.
Np. bardzo dużo opisów i wskazówek znajdziesz na stronie Mariusza Rewedy - http://www.kilometr.com - Pozdrawiam.
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Dokładnie określ do czego samochód ma służyć. Często ludzie jeżdżą rajdy przeprawowe a budują auta wyprawowe i odwrotnie. Klasyka to bagażnik wyprawowy na dachu - w rajdach przeprawowych tylko utrudnia.Rozumiem, że ciagną Cię wyprawy - nie musisz więc kłopotać się wielkością auta.

Drugi temat to dostępność części zamiennych w rejonie do którego chcesz jechać. O ile dobrze kojarzę, to Afryka jest krainą Toyoty i LRa. Np. do głębokiej Rosji pojechałbym tylko... UAZem :)

Powodzenia!
Kamil Michalski

Kamil Michalski Asystent,
Politechnika
Warszawska Wydział
Transportu

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

I jeszcze 3 grosze ode mnie.
Wg mnie jeśli masz jako takie pojęcie o mechanice to najlepiej poszukać auta jak najprostszego - takiego w którym mniej poważne awarie usuniesz sam przy pomocy średnio wyposażonej skrzynki narzędzi - wg mnie im młodsze auto tym bardziej skomplikowane, więcej elektryki i elektroniki która może powiedzieć papa i unieruchomić samochód lub spowodować np ograniczenie własności samochodu (np pneumatyczne załaczanie napędów i padnięta pompa lub urwany przewód podciśnieniowy)
Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk szukam możliwości
rozwoju

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

dzięki za wsparcie, teraz więcej szczegółów.

Napisałem o planowanej wyprawie ale to daleka perspektywa - do tej pory chcę poznać autao i nabrać doświadczenia. Na pewno nie chcę się ścigać w rajdach ani nie myślę o przeprawach jednak mając auto terenowe chcę jak najwięcej weekendów spędzać w lesie i gdzie tylko się da.
Syncro zatem odpada bo mimo wszystko szkoda wjechać nim w las lub inne niespodzianki.

Auta przygotowane są fajne, ładnie się prezentują ale z drugiej strony faktycznie chyba poszukam czegoś oryginalnego w możliwie najlepszym stanie.
Tematu marki nie poruszam bo wiem że jest "drażliwy" a ja też codziennie mam inne pomysły.
Patrząc na perspektywę wyprawa za X czasu a wcześniej krósze wypady + weekendy to właśnie wielkość auta mnie troszkę zastanawia.

Będę informował w miarę rozwoju sytuacji. Za około 2 miesiące powinienem być gotowy z budżetem i coś się powinno skystalizować.
pozdr
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Dużo jest kwestią kasy...ja kupiłem stockowego Wranglera i władowałem w niego sporo ponad drugie tyle i końca nie widać ;) OK, wszystko na częściach nuffka sztuka z US, ale i tak...Dzisiaj prawdopodobnie szukałbym zmotanego przez kogoś na solidnych podzespołach - czasem ludziska w potrzebie popychają takie autka b. tanio. Pamiętaj, że włożonej kasy nie wyjmiesz. Chyba, że wszystko sam będziesz dłubał i na bazie części od Żuka kupionych na szrocie. Co do wielkości auta to w moim przekonaniu wielkość typu Cherokee XJ/ krótki Patrol/Gela jest optymalna - na wyprawę pojedziesz, parę osób zabierzesz, a i w błotku się pobawisz :)

Aha, i pamiętaj - KAŻDY KIEDYŚ MÓWIŁ, ŻE NIE BĘDZIE SIĘ W RAJDY BAWIŁ I W BŁOCIE TAPLAŁ ;););)

A w ogóle to kupuj auto, do którego serce Ci bije - wybaczysz mu klęknięcia. A każde stare auto klęknie - nie ma mocnych. To ma być zabawa, no chyba, że startuje się po wieeeelkie nagrody. A jak zabawa, to trzeba swoje autko kochać od amora po znaczek na kierownicy ;)Piotr Obraniak edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 00:16
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Oj trzeba kochać, oj nie wyjmiesz - niestety, jak dziś spoglądam wstecz, to bym mógł mieć nowego SuperPatrolaSuper z salonu a nie jakąś dwudziestoletnią wycinankę, która jak się sprzeda za 40k to będę nowego właściciela po nogach całował.
Piotruś, a może by tego Wrangla jakoś po ujeżdżać, Twierdza za chwilę, to i w przeprawie by go spróbować?
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

No trzeba Grzesiu, trzeba....strasznie mi ten sezon przez palce przepłynął - tyle roboty, że nawet udało mi się kluczyki do Wrongla zgubić ;) Tyle co się po mieście latem bez dachu polansowałem ;)

W sumie, poza porządnym odpowietrzeniem skrzyni, reszta zrobiona i sprawdzona na 2 imprezkach w extremie (ok, takiej rozsądnej extremie), bangla całkiem i owszem. Tylko topić się przez tą cholerną skrzynię za długo nie mogę...Jeszcze blokada i wzmocnienie półosi na przód zostało, jakieś oświetlenie dodatkowe na przód i tył i w sumie autko na lekką extreme będzie cacy.

Sprawdzę grafiki i może udałoby się chociaż na jednodnióweczkę wyskoczyć - bo jak nie, to znów się dopiero pod PKiNem na święta spotkamy :)
Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk szukam możliwości
rozwoju

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

jeszcze krótkie pytanie bo cały czas mi to siedzi w głowie:
kto ma jakieś doświadczenia z Hilluxem lub starą Navarą w terenie? może to jest dla mnie uniwersalne wyjście po dokonaniu kilku przeróbek?
czy tym poza wyprawą można się też pobawić w naszym polskim terenie?

Pisałem że pickup raczej nie ale może jednak...
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Pomysł super na wyprawy, ale do przepraw to jednak raczej za długie auta - powiesisz się na górce (chyba, że jakiś mega-lift Cię uratuje) i nie złamiesz w zakręcie. Pobawić się oczywiście da radę, ale to raczej na pustynię/step/sawannę dobre rozwiązanie, tam gdzie duża przestrzeń nie ograniczona drzewami. Tak sądzę, ale nie jestem tu ekspertem :)
Kamil Michalski

Kamil Michalski Asystent,
Politechnika
Warszawska Wydział
Transportu

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Zgadzam się z przedmówcą, poza tym pomotanie takiego bądź co bądź nowszego auta będzie droższe niż czegoś bardziej typowego, jak wrangler, Pajero czy Vitara.
Poza tym wg mnie pickup w długiej wersji (typowej w PL) to po prostu wół roboczy do jazdy po płaskim, który dostanie się w razie potrzeby na teren budowy czy na działke w górach (po kiepawej druntowej drodze).
Ani toto ładne, ani mocne, ani szybkie, ani się do terenu nie specjalnie nadaje. Do wszystkiego = do niczego.
Grzegorz Wilczek

Grzegorz Wilczek Grafik, lektor,
trener

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Jesli pytasz JAK kupic, to powiem Ci, ze moim zdaniem najlepiej "po znajomosci".

Jesli zdecydujesz sie na zakup Suzuki Vitary lub Samuraja, to odezwij sie - skontaktuje Cie z czlowiekiem-instytucja jesli chodzi o te auta i mysle, ze od niego bedziesz mogl spokojnie kupic juz przygotowana Vitare (albo od kogos, kogo on zna).

ja w kazdym razie robie u niego swoje X-90 i mam pelne zaufanie do niego w kwestii Vitar.

I tak jak mowili przedmowcy - nie patrz na przebieg, ani tak naprawde na wiek. Zawsze jest to troche loteria.

a co do hilux'a to wiem jedno, ze w nowym hiluxie ktos, kto ma wiecej niz 180cm wzrostu ma przegwizdane z wsiadaniem i wysiadaniem (taka subiektywna opinia)

konto usunięte

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Zgadzam sie z tym co mowia przedmowcy. MIalem kiedys seryjne pajero i mowilem ze "po blotach nie bede jezdzil itp..." , ale uzaleznienie zaczelo postepowac;) Zaczolem go motac , o kasie wtopionej nie wspomne. Sprzedalem syfa i zamowilem Parha lacznie z motaniem. Efekt jest taki ze mam to co chcialem i rok gwarancji ;) Zaplacilem 33 K ;)
Andrzej Szulęcki

Andrzej Szulęcki Prezes Zarządu,
Eurowizja sp.z o.o.

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

ok a konkretnie. do wypraw:
patrol długi,
toyota hdj80.
teraz uwaga - toyota lj. po małym lifcie ciężko uwierzyć co to auto potrafi < mocny silnik >. tylko drogo będzie.

wszystko kwestia kasy. jak bym miał nadmiar nad Gelendą bym pomyślał.pamietaj im nowszy rocznik auta < dot. całości > tym bardziej silnik czuły na jakość paliwa co przy wyprawach ma duże znaczenie.

mój typ. patrol 4.2d. wszystko przetrwa. ale hdj też bym nie pogardził....
Ladislav Zaparka

Ladislav Zaparka właściciel,
Przedsiębiorstwo L-Z

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Toyota Landcruiser 75, prosta konstrukcja na resorach, mocny silnik
http://www.geocities.com/landcruiser75/special/special...
albo LC HDJ 80, pierwsze roczniki L.Cruisera 100.
Duza niezawodnosc, mocne silniki.
Patrol ma mala moc z silnika 2,8 l, a po zaladowaniu i w terenie moga byc problemy.
Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk szukam możliwości
rozwoju

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Witam ponownie
i tak szukam, szukam, szukam...
w między casie gromadziłem kasę i teraz już konkret.

Po wszystkich przemyśleniach:
- na dużą wyprawę to ja pewnie pojadę za 3-5 lat (kwestia kasy)
- jak już będę miał kasę na wyprawę to na pewno Toyota albo Nissan
- na razie sprzedałem moje mondeo i w domu została micra żony więc muszę mieć coś czym będę jeździł na codzień:(
- plus jest taki że mogę kupić auto do 50 tyś.
- koniecznie diesel (tak jakoś się uparłem że gazu nie lubię)
- ma mi wsytarczyć na jakieś 2-3 lata (lekki teren,imprezy klasy tursytycznej, lżejsze wyprawy europejskie - Rumunia, Czarnogóra,Albania, oczywiście weekendy w Polsce typu Bieszczady itd).
- musi się do tego dobrze prowadzić na czarnym
- warunek postawiony przez żonę "ma być ładny":)
- nie powinien być nadzwyczajnie drogi w eksploatacji.

Po tym wszystkim na dziś na 80% jest to Grand Cheerokie rocznik 2002-2004 2,7 diesel z zamiarem podniesienia o jakieś 2" i dodatkowe komplet kół z lepszymi oponami na weekendy.
Pozostałe 10% to LR Discovery 2002-2004 + zmiany j.w.. Tutaj niestey walczę z drugą połową bo twierdzi że jest okropny.
Ostatnie 10% to Land Cruiser raczej około 2000-2002 bo na młodszą 120kę już zabraknie no i szkoda jej w błoto.

Generalnie szukam raczej granda. Od miesiąca codziennie przeglądam. 3 już odpadły, 1 mi uciekł sprzed nosa a 1 właściciel zwariował i w momencie gdy mieliśmy już dogadaną cenę to podniósł ją o 7 tyś:).

Jakbyście coś słyszeli w temacie to proszę o kontakt.
Oczywiście ciekaw jestem Waszych opini. Szczególnie interesują mnie te na temat granda.
pozdr
Michał C.

Michał C. ...umiarkowanie w
dążeniu do prawdy
nie jest cnotą...

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

ja tylko na bazie wlasnych doswiadczen dodam ze jesli kupisz autko uzywane, to aby uniknac dlaszych nieprzewidziancyh wydatkow i klopotow w stylu "o k... jestem w ciemnej dupie a auto stoi" jedz do zaufanego mechanika i zostaw mu auto na 3-4 dni. Niech WSZYSTKO rozbierze i posprawdza, poczysci i posmaruje. Nastepnie na 2-3 dni do zaufanego i dobrego elektryka niech naprawi to co poprzednicy spier...
Przez jakis tydzien nie pojezdzisz autkiem ale przynajmniej unikniesz pozniejszego wkurzania sie.
Sławomir Miłow

Sławomir Miłow Kadra Zarządzająca

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

Zależy czego szukasz, i do czego szukasz.. Ja kupiłem dla fanu " Wranglera" 4.0 HO w manualu, 95, rok , bez przeróbek. Nie kierowałem się rozumem tylko estetyką i sercem. Na początku wydatki były wysokie bo to kiepskie auto. Ale po jakimś czasie zaczął mi odpłacać wierną służbą, i teraz nie rozstajemy się we włóczęgach po Polsce. Nie polecam tego auta jako podstawowy ( paliwo, komfort a raczej jego brak) a jedynie jako hobby car ( vbrio jak trzeba, buda jak trzeba). Mam też top wersję Hyundaia Gallopera, odsądzanego od czci i wiary, przez moich przyjaciół "patrolowców" " gallendowców" 'Cruiserowców" . Mają zapewne rację, z tym że ja jeżdżę nim na codzień i ciągam przyczepę w wakcję. Nigdy się nie zepsuł, w lekkim ternie jest dzielny, wygodny pojemny i super wypasiony ( skóry, klimy , 7 osób. itp). Co najważniejsze , kosztował mnie 25 tys ( 2001rok) czyli mniej niż koszty serwisów i napraw aut moich przyjaciół. A że jest brzydki jak kupa? To fakt, ale ładny być nie musi.
Pozdrawiam
S.
Krzysztof Kowalczyk

Krzysztof Kowalczyk szukam możliwości
rozwoju

Temat: jak kupić terenówkę? co jest najważniejsze

ja tak jak pisałem zakładając ten wątek szukam czegoś "w miarę" uniwersalnego.
Muszę połączyć kompromisy.
Na razie nie chcę się taplaćw błocie. Jak będzie mnie stać to do tego kupię sobię jakąś niedrogą zmotę:). To czego teraz szukam ma się nadawać do jazdy na codzień i nie przynosić wstydu ale jednocześnie na weekendowe wypady, imprezy w klasie turystycznej. Chcę pokazać synowi świat więc także dalsze wypady.
Grand wydaje mi się idealny tylko boję sie że jak go kupię to wpadnę w koszty i już na jeżdżenie nie wystarczy:)

Następna dyskusja:

Jaki kupić samochód 4x4 ?




Wyślij zaproszenie do