Temat: Samochody elektryczne
Chevrolet Spark EV
0-100 km/h poniżej 8,5 s
max. mom. obr. 542 Nm
moc 130 KM (95,5 kW)
silnik elektryczny z magnesami trwałymi trójfazowy połączony z koaksjalnym zespołem napędowym, chłodzony cieczą
przeniesienie napędu - na koła przednie
zasięg - w cyklu mieszanym EPA (miasto/autostrada) wynosi 132 km (82 mile)
ekwiwalent (odpowiadający dystansowi w milach, jaki można przejechać na galonie paliwa) - 119 MPG
akumulatory litowo-jonowe 21 kWh - objęty specjalną ochroną gwarancyjną - 8 lat lub 161 000 km.
ładowanie akumulatorów - Spark EV będzie pierwszym samochodem na rynku wykorzystującym zatwierdzoną przez SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji) ładowarkę typu combo, umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym. System szybkiego ładowania pozwoli na ładowanie akumulatorów do poziomu 80% w ok. 20 minut. System pozwala aby możliwe było wykonanie kilku takich ładowań dziennie.
ładowanie w gniazdku z prądem o napięciu 230V wynosi 6 - 8 godzin.
testy drogowe - sprawność i niezawodność podzespołów była sprawdzana w testach drogowych na dystansie ponad 800 tys. km.
Silnik oraz zespół napędowy produkowane są w fabryce General Motors w White Marsh w USA. W 2 połowie kwietnia fabryka świętowała wyprodukowanie pierwszego silnika dla Spark'a EV - tym samym po raz pierwszy w historii amerykański producent samochodów wytworzył w USA zarówno kompletny silnik elektryczny, jak i zespół napędowy, przeznaczone dla samochodu elektrycznego.