Dariusz
Rojek
Passion for
excellence...
Temat: Nissan Leaf - facelifting 2012.
Po 2 latach od wprowadzenia na rynek, Nissan Leaf przeszedł facelifting, które obejmuje szereg zmian i ulepszeń. Najważniejsze zmiany to :- nowy, lżejszy elektryczny układ napędowy,
- zmniejszenie zużycia energii,
- wprowadzenie nowej wersji "S",
- obniżenie masy samochodu,
- zwiększenie zasięgu,
- powiększenie bagażnika.
Zmieniony Leaf został zaprezentowany w Japonii, ale podobne uaktualnienia pojawią się w modelu północnoamerykańskim, który już nie będzie importowany z Japonii, ale będzie budowany w nowej fabryce Smyrna, w stanie Tennessee. Produkcja tam rozpocznie się już za miesiąc, a do sprzedaży wejdzie w marcu przyszłego roku.
Elektryczny układ napędowy dostał nowe lub przeprojektowane elementy zaczynając od nowego silnika elektrycznego. Ten będzie w przyszłości montowany do hybrydowych i elektrycznych samochodów spółki Renault-Nissan. Bardziej przyjazny dla środowiska silnik zmniejsza wykorzystanie dysprosium (Dy), pierwiastka ziem rzadkich o 40% w porównaniu do konwencjonalnego, trakcyjnego silnika elektrycznego. Nowy zintegrowany silnik elektryczny i konwerter DC/DC spowodowały 10-procentową redukcję masy i 30-procentową redukcję objętości. Nowa jednostka jest bardziej elastyczna i chętniej odpowiada na ruch pedału przyspieszania.
Dzięki wykorzystaniu usprawnionego modułu baterii i kilku innych lekkich elementów nowy Leaf jest lżejszy o 80 kg. Dodatkowo Nissan przeniósł urządzenie do ładowania akumulatorów z tylnej do przedniej części auta. Dzięki temu zwiększyła się przestrzeń bagażowa z 330 do 370 litrów.
Kolejne zmiany obejmują zmniejszone zużycie energii pompy ciepła nagrzewnicy kabiny, podgrzewanych foteli dla wszystkich siedzeń, podgrzewanej kierownicy oraz zmiany w systemie kontroli hamowania regeneracyjnego co umożliwi bardziej efektywne wytwarzanie energii podczas hamowania. Tryb Long-life (gdy bateria jest naładowana w 80 proc. by przedłużyć jej żywotność) jest teraz dostępny w każdym trybie ładowania.
Dzięki tym wszystkim zmianom zwiększono zasięg samochodu do 228 km wg. japońskiej normy JC08.
Dodano również takie funkcje jak Hill Start Assist, który pozwala ruszyć pod górę bez obaw o stoczenie się auta, nowy energooszczędny system audio firmy Bose, system Around View Monitor pokazujący obraz wokół auta, pojawią się też nowe kolory nadwozia: Metal Dark Gray, Brilliant White Pearl i biały oraz nowe wzory felg aluminiowych.
W Japonii w ofercie pojawi się nowa wersja wyposażenia "S", tańsza o ok. 10 %.
Zmiany zewnętrze auta są niewielkie, bo dopracowana pod kątem aerodynamicznym konstrukcja nie zachęca do zbytnich eksperymentów z design'em. Wprowadzono opcjonalnie reflektory LED-owe.
W wyposażeniu wnętrza poprawiono wykończenie z wprowadzeniem jednorodnej czarnej kolorystyki, pojawiła się też opcja zamówienia skórzanej tapicerki. Pojemność baterii jest teraz wyświetlana w postaci procentowego wskaźnika na wyświetlaczu, a hamulec ręczny będzie teraz obsługiwany nogą.
Zmianie poddano także charakterystykę zawieszenia w związku z redukcją masy, zaś układ kierowniczy lepiej reaguje w zakresie średnich prędkości. Z tylnej do przedniej części przeniesiono układ ładowania akumulatorów, co skutkuje, wspomnianym powiększeniem przestrzeni bagażowej. .
Dariusz Rojek edytował(a) ten post dnia 26.11.12 o godzinie 17:29